auringonlasku näemmä. Olo on jokseenkin “ontto”. Tyhjä ja väsynyt, nukuin varmaan liikaa. Lapsukaiset tulivat tänne ip ja syötiin, käytiin hakemassa jädet ja sitten leikkipuistoiltiin. Harmitti taas, kun pojalla menee hermot nykyään tosi-tosi helposti ja tulee sellaisia mielenilmauksia…erosta johtuen, luulen. Kun ero tuli, olin lasten kanssa veneilemässä ja tyttö kysyi, että meinaatko iskä asua siinä uudessa kodissa ihan koko viikon?? Ja poika, että jos johonkin sieltä uudesta kodista muutat, niin sitten takas tänne… No, lapset eivät tietysti ymmärrä koko juttua. Tavallaan kuitenkin kaikki tehty “by the book” lasten suhteen, mitä on kerrottu ja miksi näin ja jnejne. Lapset ovat tietysti lapsia.
No, sitten kävelimme ja reippailimme takaisin äitinsä luokse pari kilometriä. Matkalla molemmat keräsivät kukkia jos jonkinlaisia =). Reippailin takaisin hiukan kovempaa vauhtia ja piti turvautua inhalaattoriin (kaikenmaailman allergiat) kun kotiin pääsin. En tiedä, onko tämä olotila joku raittiin ilman myrkytys vai mikä.
Oikeastaan tosi surullinen olo, en pysty juuri nyt lokeroimaan mitään erityistä syytä. Juttelin yhden hyvän ystävän kanssa puhelimessa, hän kertoi juoneensa joka ilta sixpäkin bisseä useita vuosia. Siitä tuli virtaa ja jaksoi vielä illalla tehdä muutaman tunnin töitä. En tiedä, mikä hänellä johti päätökseen, mutta päätti vaihtaa bissen urheiluun ja sillä tiellä on. Mielestäni on nykyään kategoriassa kohtuukäyttäjä.
Saanen huomenna äidiltäni kirjeen (vaikka välimatkaa huimat 50km), en tiedä mitä se sisältää, todennäköisesti jotain kannustavaa ja jotain historiasta. Kuulin äidiltäni, olisiko ollut viime vai toissa kesänä mökillä ollessamme, että hänen biologinen isänsä (jota en koskaan nähnyt) oli alkoholisti. Äitini kertoi, että viina vei hänen isänsä, toivottavasti ei vie poikaakin. Olin aika liikuttuneessa tilassa, tottakai.
Mietin, että pitääkö alkkiksen elämässä totisesti aina käydä jokin todella ravisuttava kokemus, että itse tajuaa ongelman ytimen ja suuruuden? Ja missä vaiheessa ymmärtää, että painii todella niin massiivisen asian kanssa, että omat rahkeet eivät välttämättä riitä? Näin noviisinakin, AA on mulle paljon isompi asia kuin alkoholista keskustelu, hyviä elämänohjeita mm. Aina olen pitänyt itseäni vahvana ja avoimena ja ongelmista selvitään yksin ja yhdessä ja ystävien yms. kera - täytyy tässä kohtaa myöntää, että alkoholin suhteen on aika haavoittuva olo. Ei tällaista asiaa paranna yksin, ei kaksin, eikä ystävien kera. Tai ainakaan minä en siihen pysty/ole pystynyt.
Joskus kuuntelen musiikkia hyvään oloon, joskus pahaan oloon, joskus muuten vain ja joskus kuuntelen sanoituksien vuoksi musiikkia tilanteeseen sopien, äsken kuuntelin tämän. Itku-Iita.
==> Sting: I’m So Happy I Can’t Stop Crying
I took a walk alone last night
I looked up at the stars
To try and find an answer in my life
I chose a star for me
I chose two stars for my kids and one star for my wife
Something made me smile
Something seemed to ease the pain
Something about the universe and how it’s all connected
P