Isosti onnea ensimmäisestä vuodesta!
Onnea
HIENOA ja onnea
Perässä pyristellen, bri
Hieno homma @Setämies
Onnittelut. Juuri tuon uskon minäkin olevan se ratkaiseva tekijä että osallistuu itsekin kirjoittamalla tai käymällä ryhmissä, puhumalla, jotain näkyvää tehdä niin silloin siihen tulee jokin toivon kipinä että se on totta! Pysyn raittiina! Päivä kerrallaan, hetki kerrallaan jne. Ei tarvi edes kovin ponnistella kun ei tarvi koko loppuelämää elää hetkessä.
Minun jouluahdistus helpotti ja matka jatkuu. “tämäkin menee ohi” iskulause auttoi.
Tsemppiä kaikille!
Niin vain toinen raitis vuoteni on jo käynnissä, ja huomaan takkini olevan melko tyhjä.
Tuntuu että ei ole enää oikein mitään ihmeellistä sanottavaa alkoholista ja siitä luopumisesta, kaikki on jo ainakin kertaalleen myllätty läpi jossain määrin.
Elämässä meni aivan selkeästi silmään uusi vaihde, enkä haluaisi palata päiväksikään enää sinne entiseen, jossa kuvittelin alkoholin tuovan jotain hienoa minun elämääni, kaikesta välittömästä ja pitkäaikaisesta haitasta huolimatta.
Huomaan nyt miettiväni aivan muita tavoitteita elämässäni, jotka liittyvät tällä hetkellä lähinnä liikuntaan ja hyvinvointiin.
En enää tavoittele raittiuden suhteen mitään rajapyykkejä, enkä tietoisesti tee sen suhteen enää varsinaista työtäkään.
Paitsi pinttyneiden tapojeni vuoksi luen plinkin viestit enemmän tai vähemmän ajatuksen kanssa, kuuntelen paria podcastia ja meditoin aina toisinaan. Alkoholittomuus vain tapahtuu, ja tuntuu että alan miettimään sitä aivan yhtä aktiivisesti, kuin mietin, että miksi minä en tupakoi, tai käytä vaikkapa kokaiinia.
Se on vain asia, joka ei kuulu minun elämääni, ja ei siinä ole oikeastaan enää sen erikoisempaa tarinaa.
Mutta unohtaa en halua, ja sen vuoksi teen nyt ainakin toistaiseksi joka viikko jonkun merkinnän tänne.
Hurjasti voimia kaikille sinne ensimmäisille päiville ja viikoille!
Se käy ajan myötä helpommaksi, vaikka se ei välttämättä siltä aivan joka hetki tuntuisikaan.
Suurkiitokset @Setämies kaikesta kontribuutiostasi ja rohkaisun sanoista muille plinkiläisille, etenkin uusille.
Sulla on päihteettömyys hienolla mallilla itselleenhän kaikki täällä kirjoittavat, omiin tarpeisiin, mutta haluan kertoa, että itselleni sinun ketjun lukeminen (ja monen muun teidän pikäaikaisemman raitistelijan) antaa työkaluja ja voimia tähän raittiuden alkutaipaleelle. Puhumattakaan Teidän vastauksista / kommenteista tai kuvista omassa ketjussa. Arvostan niitä ja olen niistä syvästi kiitollinen, joku on jaksanut hetken ajatella asiaani Kiitos
Tämä on se minunkin tavoitteeni. Onneksi olkoon @Setämies Tätä kohti mennään.