^ niin ÄITI. Mä yritin toista lasta siihen aikaan tutustuin eksään. Hän totesi, että en tarvi sellasia ovulaatiotutkia sillä hänestä voi tulla mun toinen lapseni. Niin kuin tulikin sitten.
olin hänen pauloissaan viimeisen asiallisen hedelmällisyyteni ajan. Nyt eksälläni on 23-vuotias äiti ja hän on 47 Ja mä vielä jaksan olla kateellinen tyttöparalle .
Meillä nyt paukkupakkasilla oltiin sitä mieltä,että sama ryypätä kun ei tarkene tehä muutakaan ja putkihan kesti viikon.töihin ei voi mennä kun ei ole tarpeesi lämpimiä vaatteitajoten sama ryypätä taas ainakin viikko.Että silleen meillä.
Eikö voisi ajatella, että tuolla nuorella tytöllä menee elämä vielä paljon pahemmin pilalle kuin sinulla meni? Että voisit olla jotenkin voitonriemuinen - olit tarpeeksi viisas päästääksesi miehestä irti, ja seuraavia naisia käy lähinnä sääliksi. Tuo tyttö ehtii tehdä vielä vaikka kuinka monta lasta miehen kanssa, ja siinäpä sitä perheidylliä sitten
kehittelin oman: “pakko juoda kun en kestä edes itseäni selvinpäin”
“Tänään juon, huomenna en. En ole enää alkoholisti.”, sanoi mies ja jatkoi taas tulevina päivinä juomistaan.
“Eipä sulle kelvannut, kun olin kuukauden juomatta, sulle ei passaa mikään”
“Ei kuolemaa tarvi pelätä, kaikkihan täällä kuollaan”, vastaus siihen, kun kävi tosi pohjalla juomisensa kanssa.
“Ei kuulu sulle. Pidä huolta omista syömisistäsi” (olen ylipainoinen)
“Paljonko karkkia söit tänään?”, vastaus kysymykseen, montako olet ottanut.
-mulla on elimistössä jotain vikaa, kun nousee promillet kolmoseen vaik join vaan pari kaljaa. Pitäis varmaan käydä tutkimuksissa.
- en mä juonu ku yhen
- ite oot kännishä v*n ämmä
- oli niin rankka päivä/viikko
- enhän mä voi olla kavereiden aikana juomatta, luulevat vielä että olen alkoholisti kun ainahan mä olen juonu
ah, ja vielä:
- pakkohan saunassa on jotain juoda, muuten kuivuu ja ankeeta siellä on vettä ryystää
- joku tarjos, en kehdannut kieltäytyä
- tarjosin kaverille kahvia, halus kuitenkin kaljaa, pakko oli seuraks ottaa
Eräs asiakas pankissa, jossa olin töissä parikymmentä vuotta sitten, selitti kun kulku oli usein epävarmaa:
- Mulla on jaloissa epilepsia.
Siitä tuli meille kuulijoille lentävä lause. Itsekin olen sitä soveltanut muihinkin hoippujoihin. Tauti paheni ko. henkilöllä jo kauan sitten, ettei enää kävellyt, nyt on jo kuollutkin.
“Vaikka olin raittiina 8 kk, mikään ei sitten muuttunutkaan, olet yhtä lihava ja vittumainen kuin ennenkin.”
“Olen luovimmillani kännissä, tarvitsen ajatteluni avuksi humalaa.” - Oho, en kyllä huomaa moista,ihan ajattelua…
“Keneltä se on pois, jos pari kaljaa ottaa?” - Niinpä.
Apua! :mrgreen:
Nyt on mennyt 8kk elämässä hukkaan, RAITTIUTEEN.
Hyi, kuinka kaunista sanaa on käytetty väärin. Tuossa ei luultavasti ole alunalkujaankaan ollut kyseessä mikään raittius, kunhan on sinnitellyt.
Muhun myös kolahtaa niin tämä! Ja tämä:
Mun eksäni mielestä myös mun kannatti pitää vaan suuni kiinni, koska olen itse karkkinisti.
Aika harvoin tuli kuitenkaan hänen tiliään syötyä, niin hyvää kuin marmelaadi onkin
“Syöthän säkin suklaata. Olet suklaanisti.”
“Mitään en ole juonu.” Parin tunnin päästä, kun tivaan uudelleen:" no, otin mä pari kaljaa"
“Mä jouduin ottaan vahvan särkylääkkeen”.
“Voin olla vaikka kaksi kuukautta juomatta,jos haluan.” Todellisuudessa ei pysty enää oleen edes kahta viikkoa selvinpäin.
“Tää pullo on vanhaa jämää.” Ainahan se puoliksi juotu on jotain “vanhaa”, edelliskertaista viinaa.
“No kun naapurin kanssa otettiin parit.”
“Pitäähän mun nyt kaverin kanssa vähän ottaa, kun se käy niin harvoin.”
“Mä en käy baareissa.” (Tässä kohtaa sanon, että hiphip hurraa!)
“Enkö mä hoidakin kaikki tarpeelliset jutut?”
“Oli niin hyvä fiilis.”
“Oli niin paska fiilis.”
"Tänään satoi/paistoi/tuuli/ukkosti/tuli helvetisti lunta,jonka joutui kolaan/vitutti/juhla/kaveri tarjosi/oli hyvä keikka/paska keikka/tuli rahaa/meni rahaa/auto hajos/teki vaan mieli/ihminen on niin heikko/janotti/olinhan mä jo viikon(= kolme päivää) ilman/sää oot ihana/sä oot paska/ ee tee cee.
Kerran sanoin retkikselle, että keksisit mielummin syitä, miksi ET joisi
Juu tarkan euron kaveri, ei voi jättää pahentumaan. Maidon kohdalla selitys toimii, miksei viinankin?
^mun rakas eksäni on myös tarkka rahasta. Hän kehuskeli, miten hänet oli kasvatettu niin, että jos hänellä oli jotain, hän aina jakoi muille. Esim mä ostin lapselleni hampurilaisen ja kysyin eksältä, haluaako hän juoda jotain, itse join fantan…hän istuu siinä pää savuten puoli tuntia ja purki sitten sanaisen arkkunsa, että hän ei IKINÄ voisi tehdä sellaista, että ei ostaisi hampurilaista kaikille!!! Hänet on yksinkertaisesti kasvatettu niin paljon paremmin. (mä olin siihen mennessä maksanut hänen matkansa kylpylään, sisäänpääsylippunsa ja myöhemmin ruokansa mutta tämä välipala oli mielestäni paikallaan lapselle)
Hän yhä kertoo puheluissaan, mitä kaikkea hän mulle ostaisi jos hänellä olisi rahaa. Hän on niin valtavan kiltti ja hyväntahtoinen ihminen. Mutta kun sattuu olemaan niin, että hänellä ei ikinä ole rahaa niin hän edellyttää että muut maksavat kaiken, ihan kaiken. Me voitas nähdäkin kuulema ja mennä vaikka syömään johonkin yhdessä - jos mä maksan.
Minun avomieheni on tosi höveli rahojensa kanssa: jos minä valitan, että ei ole yhtään rahaa, kun maksoin meidän yhtiövastikkeen, lainan, sähkölaskun, miehen visa-laskut ym ym, hän voi sanoa, että kaiva vaan mun takin taskusta kolikoita, niin voit mennä kauppaan!!! Siellä sitten on viisi- ja kymmensenttisiä, ja hän voi tuntea olonsa toosi anteliaaksi.
Ja selityksiä: “en ole humalassa, mutta heräsin viideltä.” “En saanut nukuttua yöllä.” (No ei varmaan, kun nukkui koko edellisen päivän) “On niin paha olo.” “Oon kipeä, mulla on kuumettakin.” “En ole humalassa, väsyttää vain.” “En ole humalassa, olen kuollut.”
Osaa ne muutkin.
iltalehti.fi/viihde/20120404 … 2_vi.shtml
Uutisissa sanottiin äsken, että Alko täyttää tänään 80 vuotta! Me täällä palstoilla varmaan vilpittömän onnellisina onnittelemme
Tässä olis nyt hyvä selitys tälle illalle tarjolla ihan ilmaseen: Jos näinä ankeina aikoina jokin firma pysyy pystyssä 80 vuotta, pitää sille ilman muuta kohottaa malja!Tai mieluummin kokonainen pullo! Varsinkin kun samalla voi auttaa pystyssä pysymisessä edelleen
Monestikohan olen kuullut tuon saman. Ja tosihan se on, poiccis kun yrittää olla muutaman päivän selvinpäin, niin ei saa unta enää. Hikoilee myrkkyjä ulos elimistöstään, ramppaa röökillä. Ei osaa mitenkään yhdistää juomiseensa tätä “unettomuus”- ongelmaa. Ei niinpäin, että alkoholi olisi ongelma. Vaan alkoholi sitten “auttaa” siihen unettomuuteen. Kaikista paras selitys, kun kysyin että miksi otat aamukaljan? “Etten tulisi kiukkuiseksi, nukuin yöni niin huonosti.” Tai, juon nyt vaan tämän yhden ettei tule krapula. No ei ollut paljoa ehtinyt kait nukkumaan, kun edellisenpäivän 24-salkku oli onnistuttu tyhjentämään yön aikana.
Tarvittiin eilen apuvoimia vetämään mies ylös rantavedestä. Pelastajat kyselivät juomamääriä. Mies sanoi, että hän juo päivittäin litran pullon viinaa ja 6 keskikaljaa. Minä tahollani kerroin, että mies juo päivittäin litran viinaa ja 12-20 pulloa keskikaljaa (tieto perustuu empiirisiin tutkimuksiini ).
Kun asiasta myöhemmin keskusteltiin, mies sanoi minulle, hän juo litran viinaa ja kuusi kaljaa, koska “eihän kukaan pysty juomaan suurempia määriä”. Nauraen valisti minua, ettei kukaan litran viinapullon lisäksi voi juoda kuutta kaljaa enempää, eihän sellaista kenenkään terveys kestä!"
Miksihän sitten pitää joka päivä ostaa uusi joko 12 tai 24 tölkin pakki, mitä tapahtuu niille “ylijäämätölkeille”, ja mistähän jokaiselle päivälle löytyy kokonainen kassillinen tyhjiä tölkkejä! Mutta ei hän niitä ole juonut, koska eihän se ole mahdollista, kuolluthan hän jo olisi, jos olisi niin paljon juonut :mrgreen:
^vanha vitsi siitä juoposta joka “ylitti” toisen juopon juomamäärän sanomalla jo sen verran läikyttävänsä yli. Sinun miehelläsi näkyy läikkyvän aika paljon yli. Mitä tuhlausta, ainakin juopon kannalta ajateltuna
Pelkosi siis kävi toteen? Mies putosi laiturilta?