Säröä --- säröillä pahasti

Kirotusvihreet voi aih-uutta sekanussija.

Kaupoissa nähtyjä mainostekstejä:

pasistisuikaleita
Gogacolaa, 1,5l pullo
Mämmiä saatana! (saatavana) mainos kaupan ikkunassa
Mansi- ja mustikoita (todella nokkela!)
Äidinpakastus pusseja
Roilerinleike
Naistennahka hanskat
Kodinkoneliike mainostaa: Pakastinarkku ja ruhonleikkaaja
Lasten päästä vedettävä sänky
Abbelsiineja
Joulukusimyynti
Mahdolliset puutteet ja virheet hinnassa huomioitu
Tamppoonitarjous, koot mini, maxi ja meedio
Äitiys-hortsit
Kissanliha pullia
Torin kalamyyjä mainostaa: Tuoretta mulkkua (muikkua)
Torin kahvilanpitäjä mainostaa: Luteeton piirakka (gluteeniton)
Mainos tienvarressa: “Poikkeaville kukkia”

Ravintola- ja kahvilasanastoa:

kasvisruokailijat
Kasvisgranaatti (gratiini)
Reindeer Balls (Poron pallit!! Eli siis lihapullia haettu)
Mummonliha pullia lapsille
Välilihapihivi (välikyljyspihvi)
Pitsalaissi ja cocis (pizza slice)
pitsa-clisee (pizza slice)
Jättipäivän pizza (Päivän jättipizza)
Ilmoitus turkkilaisten ravintolan ikkunassa: “Sulettu, ei kanata!”

Koulun ruokalasta löydettyjä:

Ruohoripuliperunoita
Paistettua tuskaa (turskaa)
Kalaa ja vakokastiketta

Mainonta ja tiedotteet mediassa:

Kuolinilmoitus lehdessä: Syvästi kaivaen, lastenlastenlapaset
Lehti: “Lindhin murhasta pidätettyä vartioidaan itsemurhan
ehkäisemisen välttämiseksi”
Asuntoilmoitus: 3 huonetta, keittiö, kakkahuone ja kylpyhuone
(olisiko kuitenkin takkahuone…)
MTV-uutiset: “Kursk edelleen merenpohjassa. Ankkureina Leena Kaskela
ja Urpo Martikainen.”
Lehden otsikko: “Siniristipillumme liehuivat itsenäisyyspäivänä”
Mainos lehdessä: “Yllätä vaimosi, lähde matkalle!”
Lehden kuvateksti: “Timo TA Mikkonen ja hänen perseensä” (Perheensä)
Mainos TV:ssä (Mummot ja papat siemailevat kahvia puutarhassa):
“Päättäkää päivänne K-kaupan kahvilla!”
“Kakki miesten kengät”

:laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Mökkipaikkakunnan apteekin ikkunassa lappunen: " Farmaseutin puutteen vuoksi apteekki suljettu"

:laughing: :laughing:
Nämä pitäis laittaa aamusta että lähtee päivä käyntiin. Saatan naureskella yölläkin mutta eiköhän tämä selitys mene läpi :laughing: :laughing:
Tv. Tuppi

moi pitkän ajan jälkeen

Tänne tullessa luin Basilican hyvästit. :cry: Onko tämä viimein tälläinen uutinen tälle viikkoa? Vai vieläkö näitä riittää. Jää nähtävästi. :frowning:
Viikko alkoi tiedoilla etten saa vakituista työpaikkaa.
Enkä myöskään saa palkankorotusta :frowning: no mitä kurottamaan suuria.
Pomo vaihtuu.
Mies makaa jalkapaketissa.
Auto hajos.
Kakarat äkäilee.
Tuttavani meni rutiinileikkaukseen ja makaa nyt teholla kriittisessä tilassa.

Omat ongelmat on pieniä tuttavan tilanteen rinnalla, mutta kuitenkin mietin, että jokaisella on se oma kaivo. Toisilla se on matala ja loiskuu yli herkemmin ja toisilla se on pohjaton. Toisille sattuu muutamia suuria asioita, ja toisia tykitetään jatkuvasti pienillä asioilla. Ei näitä voi verrata. Olen surullinen tuttavani perheen puolessa ja kiitollinen ettei perhettäni oli näin kovasti kohdeltu, mutta pidän oikeutettuna että voin huonosti kohdatessani omia ongelmia. Tämä on niin vaikea asia että väkisin tulee kyyneleet silmiin. Nukun yöt huonosti ja mietin, että onko tekemiselläni väliä. Heittäydynkö vai yritänkö. Oikasenko ryhdin vai painunko kumaraan. Tiedän että tykitys jatkuu, milloin selkäranka katkeaa.

Surullisuus on päällimmäisenä ja aikuinen tyttäreni kysyi “koska sulla viimeks on ollut hauskaa?” En minä muista, mukavaa on ollut, mutta hervottoman hauskaa en muista. En jaksa muistaa. Päällimmäisenä vain ajatus että selviän tästä päivästä huomiseen, en edes ajattele mitä sitten. Ei huvita ajatella mitään kivaa kun ei ne kuitenkaan toteudu. Mennään vain päivä kerrallaan, ehkä se mukava yllätys kohtaa joku päivä.

no kuitenkin… en ole masentunut vain vähän apaattinen nyt ja alkoholi on lasissa joka ei ole minun.

särö - tänään 130 alkoholitonta päivää takana

Ei ne huonot uutiset tuohon lopu tältä viikolta.Sailas-Tulevaisuus-Guru on kurkannut kristallipalloon ja kertoo,että lamaan mennään niin että rytisee.

Meen itse suriseen peiton alle B:n poistumista palstalta.Itse asiassa yöksi on töihin meno ja pitää nukkua,mutta voihan tuota samalla suristakin.

Säröilyä…niin huonolta näyttää.
Ei minun karmani ruusunpunaisia unelmia ainakaan vilauttele. Mieli alhalla, tai ei oikeastaan. Oikeastaan odottavan hyvällä mielellä. Tiivistahtinen huudoin tehostettu riita käyty ja lähtiessä sanoin, että miettikää nyt rauhassa mitä haluatte. Sitten katsotaan jatketaanko perheenä vai mitä tehdää. Nyt kysytään myös lasten mielipide, että ei tule sanomista siltä osin. Lähdin oluen ostoon. Ajelin autolla ristiin ja rastiin. En oikein tiennyt minne mennä. Lopulta olin aika kaukana kaupungin laidalla ja siellä ajoin kaupan pihaan. Mietin asioita. Mietin menneitä. Vertasin tähän päivään. Mietin vaihtoehtoja mietin juomista. Mielessäni maistoin oluen, viinin, siiderin… ihanaa. Halusin humalan. Istuin ja mietin asioita. Katsoin pimenevää taivasta ja kauppaan kiiruhtavia ihmisiä. Päässä kaikui ne kaikki ilkeuden mitä sain. Jos ne sanat onkin totta? Olenko oikeasti sellainen? Haluen tietää oikeasti onko asiat niin kuin riidassa kuulin. Jos on, sitten luovutan. Voin luovuttaa ilmankin, en kaipaa selitystä. En jaksa kuulla niitä asioita. SEkaVAaaa. Haluan en halua. Oksennan. Huimaa. Tahdon pois. Mietin pakoa. Mitä tarvitsen mukaan. EI EI ei ei. En voi lähteä. Minne menen? Keksin paikkoja, duuni, ystävät, tytär, hotelli. En jaksa ajatella sitä. Pitää päivällä miettiä valmiiksi. Oksennan uudestaan. Istu ja rauhotu. Hengitä. katso tähtiä. Ei näy vain pilviä. huudan ei kuulu ääntä. Itken. Miks minä? Tahdon pois tästä. Olisipa se helppoa. Astuisi vain toiseen huoneeseen ja kaikki olisi pois.

.

Moikka Särö
Mökillä oltiin tälläkertaa. Emäntäkin sai elämänsä ensimmäisen kalan virvelillä ja ekalla heitolla, kiitettävän kokoinen hauki :slight_smile: .
Luin edellisen kommenttisi useaan kertaan enkä löytänyt mitään lohdutuksen sanaa :frowning: .
Mutta Metsätähti kommentoi hyvin :slight_smile: .
Minä olen jästipää, edesmennyt isäni ja nykyinen vaimoni sanoi minulle, “sinulla on ihan omat säännöt”.
Vastasin et ; “Niin on, olen mitä olen, ottakaa tai jättäkää”. Se joskus helpottaa ettei tule tunnetta että minun pitäisi olla jossain tietyssä muotissa survottuna kuin “piparitaikina”
Aurinkoista syksyä toivotan
Tv. Tuppi

Hei
Tärkeintä mitä pitää sanoa, että alkoholiin en ole sortunut. Suklaata on mennyt kylläkin jo monta levyä.
Itkusilmissä lähdin töihin tänään, enkä aamulla tiennyt tulenko takaisin kotia. Tulin peläten, mutta lähdin illaksi pois. Nyt olen kotona ja menen pian nukkumaan. Vuokra-asunnoista päivällä soittelin. Ei ole helppoa. Pitää keksiä jokin väliaikainen ratkaisu kunnes olemme valmiita keskustelemaan asioista saman pöydän äärellä ja jokaiselle osapuolelle on hahmottunut mitä elämältä halutaan. Minulta loppuu voimat, pää on jatkuvasti kipeä ja ahdistaa, pelottaa, … Ja MINÄ olen sentään kotonani. Nyt on aikalisän aika.

“Mä tarvitsen mun haavoja, syviä ja suolaisia. Kun mikään ei tunnu miltään. Kipu korvaa ystävän,joka ei jätä milloinkaan, nöyränä vartoo vuoroaan. Kun mikään ei tunnu miltään, kipu korvaa ystävän.”

säröillen huomiseen

.

Hei

“Se pistää miettiimään, kun jotain yrittää ja silti ulos jää, yhtenään.” “Se pistää miettimään, kun jotain yrittää, ei sisään pääsekään Se alkaa naurattaa, kun oppii huomaamaan, et kaikki katoaa, aikanaan” kuulin aamulla radiosta kun menin töihin. Hitsi… näinhän se on. Olen yrittänyt olla tätä perhettä ja aina jään ulkopuoliseksi. En pääse sisään. Nyt naurattaa kun huomaan sen ja olen valmis ottamaan etäisyyttä. Silti satuttaa, satuttaa niin prkeleesti.

Metsätähden neuvoista olen pitänyt suuni kiinni. Ollut koko viikon hiljaa, vaikka olis kuinka ollut sanomista. Vaatii todella paljon olla hiljaa, kun aina on ollut ensimmäisenä asialla. Joka illaksi olen järjestänyt itselleni menoa, että vältän mahdollisimman paljon tilanteita joissa yhteenotto on mahdollista. Miehen kanssa olemme iltamyöhällä jutelleet tilanteesta. Olen selittänyt hänelle, että nyt voin todella huonosti, enkä pysty olemaan saman katon alla. Puhunu kuinka tarvitsen nyt omaa aikaa ja tilaa. Että saan edes nukkua kunnolla ja olla hiljaisuudessa. Hän jotenkin ymmärtää, tai pakko hyväksyä vaikka ei ymmärtäisi. Ilman salailuja olen vuokra-asuntoja katsellut, mutta en vielä oikein tiedä lähtöä. Luovuttaminen pelottaa. Sovin yhden kaverin kanssa että pääsen hänen luokseen jos tulee pikaisen lähdön aika.

Olen vain niin väsynyt kaikkee. Väsynyt, mutta erilailla kuin Askel kerrallaan, jonka väsymys tuntui todella raskaalta. Toivotan Aksulle voimia ja unien tuomaa iloa.

Välillä tuntuu, että miksi kirjoitan tänne, kun tuntuu, että omat ongelmat on todella pienet joidenkin rinnalla. Sitten sanon itselleni. Minun kaivoni on nyt matala. Tarvitsen apua ja saan sitä tänne kirjoittamisesta. Jos en tee tätä niin kaivoni läikkyy yli ja se tuottaa minulle ajan myötä suuria pahenevia ongelmia. Jokaisella on oma kaivo ja jokainen tietää vain itse kaivonsa syvyyden.

Ja tästä tuli mieleen, että tuttavani joka joutui teholle, on toipunut hyvin. Kiitos kaikkille jotka kohdistivat ajatuksensa hänen toipumiseen. Vastaavasti sain kuulla lähisukulaisen vakavasta sairaudesta. :frowning: :frowning: :frowning: elämä on. Huolien määrä pysyy vakiona. Ja Säröä kestävyyttä kokeillaan.

Syysterveisin … hei… 7 kk päästä koivuissa on hiirenkorvat… ihanaa… ja minulla nyt 4,5 kk alkoholitonta elämää takana. Pakko yrittää saada jotain kivaa loppuun :slight_smile:

Footis kiitos!
Sanasi jäävät pyörimään mieleeni. Auttavat, paljon, kuten muidenkin tekstit. Harvoin vain osaan kiittää sinua ja teitä muita antamastanne näkökulmastanne ja ohjauksesta ajatella asioita. Pyörin usein vain omissa murheissani saamatta kommentteja aikaan.

Mutta tässä kiitokset halauksen kera.

Särö

.

Huomenia

Onnittelut täältäkin. Päivä kerrallaan, se on hyvä slogan.

Itse lopetin joukuun 29. päivä klo 07.05 ryyppäämisen, menin jo ennalta tuttuun kaisuhoitolaitokseen ja siellä puhalluksen (1o/oo) jälkeen lääkärin juttusille. Normaalit oireet, kuten vapinat, tutinat jne. Mutta, ensimmäistä kertaa oli myös hallusinaatoita: kuulin selvästi, miten ne kaksi kaveria, joiden kanssa olin ryypännyt, juttelivat mulle. Se pelotti ja silloin päätin, että nyt tämä leikki saa jäädä. En ole enää kolmikymppinen, joka noita krapuloita/vieroitusoireita kestäisi.

Olen luvannut tarjota omassa AA-ryhmässäni kakkukahvit 29.12. ja saan sieltä AA-viirin; tosin en tiedä, pistänkö sitä näkyville asunnossani.

Kaikenkaikkiaan elämä on paljon hienompaa ilman alkoholia. Niinkin yksinkertainen juttu kuin raha: nyt voin hemmotella itseäni ostelemalla kaikkea kivaa jne.

Ainoa asia on uusien kavereiden löytäminen Se on vaikeaa ja siihen pyytäisinkin arvon plinkkiläisiltä neuvoja.

Hyvää lauantaita kaikille,

-Kannusaarinen, selvä päivä nro 297

Hei
Tuota ystävien saantia olen itsekin vuosin myötä miettinyt. En ole niin sosiaalinen, että olisin kaveria heti ja kulkisin kylässä rupattelemassa ja juomassa kahvia.
Mistä niitä ystäviä saa? Heti mieleen tulee harrastusten parista, mutta kun ei. Ei ja ei. Kyllähän minä tutustun ihmisiin, ja juttelen, mutta nyt puhutaan ystävistä. Tämä on vaikea asia. Teitenkään kukaan ei ole ystävä heti. Pitää tutustua ja ajanmyötä huomaa että ollaan ystäviä.

Mietin välillä että onko minun aivojen rattaissa kulumia, kun ajatus loppuu kesken, kuten yllä. Yks kaks huomaan, että ei ole enää mitään mitä kirjoittais vaikka tunne on sellainen, että kesken jäi.

Kannussaarinen, ensimmäiseksi tuli mieleen, että jopas päivän valitsit raitistumisellesi, Uuden vuoden aaton aatto. Sitten tuli mieleen että sehän on toisaalta ihan hyvä päivä. Ei vielä aatto, mutta jo joulu takana reilusti. Olen viettänyt monet joulut alkoholin alaisena. Lomaa töistä, paremmat ruoat ja kattauksessa viiniä, välihömpsyjä, toteja, shotteja, naukkuja ja viiniä. Koko päivä pienoisessa liemessä, iloinen tunnelma ja siirappinen olo. Tämän vastapainoksi olen taas useat uudenvuoden aatot ollut juomatta pisarakaan, kuskina, hattuuntuneena siitä että on tyhmää valvoa keskiyölle ja pakko palella ulkona, ammuskella niitä helkutin raketteja taivan tuuleen. Nyt pistikin miettimään kuinka tänä vuonna menee. Tähän onkin kaksi tarkastelukulmaa. Ensinmäinen, en käytä alkoholia, että mites nyt joulu menee ja uusivuosi? Toinen, olenko tässä perheessä vai omillani. Kumpikin asia jää nähtäväksi, mutta toivon kovasti että vietän alkoholittoman joulun ollen missä vain. No, uutena vuotena voi hatuttaa perinteen mukaan.

Särö ja NYT 140 päivää ilman alkoholia

Moro Särö

Joo, joulunpyhät tuli ryypättyä rankasti; perinteisesti mää ja mun siskot perheineen on kokoonnuttu meidän äidin luo viettämään joulua. No minähän vetelin taksilla kauppaan hakemaan III:sta laatikoittain, baareihin jne. Tunnen joulun ahdistavaksi, sillä olen se meidän perheen musta lammas; siskot tosin tsemppaa ja pyytää mukaan perhetapahtumiin jne. Nyt kesällä olin siskonpojan rippiäisissä, ostin jopa uuden puvunkin :unamused:

Sitten joulun jälkeisenä maanantaina soitin sinne katkaisuun ja sain ajan keskiviikoksi. Vietin siellä viisi päivää ja tokenin.

Ootkos ajatellut, että uuden kaverin vois löytää täältä Plinkistaä ? Mulle voit kirjoittaa osoitteeseen hukka72@gmail.com (varma vastaus :smiley: ).

-Kannusaarinen, selvä päivä nro 298

Hei
No eipä tullut mieleen että kaveruus täällä olisi muuta kuin virtuaalikaveri, joka tällä sivustolla tsemppaa ja kannustaa. Alussa haaveissa oli jos sähköpostilla joku neuvois “salaa” eikä näkyis muille mitä apuja jaetaan. Itsekeskeisesti ajateltu. Sitten unohdin koko sähköpostin ja vaivuin tähän plikkimaailmaan. Eli tuli kyllä pikkasena yllärinä ja sulatella piti. Rohkaistuneena laitoin viestin. En vain tiedä tuleeko viestittelystä mitään taholtani. Voi loppua kuin kananlento.

Joskus mietin, että miks minun päätäni koetellaan niin paljon. Nyt kun olen lopettanut juomisen, tissuttelun, no olimitäoli, niin nyt on näitä ongelmia tullut oikein ripakopallinen. Taas yksi todella iso asia lykättiin minun tietoisuuteen, enkä millään jaksaisi ottaa kantaa, osallistua, välittää, huolehtia. Kuitenkin odotetaan, että minusta olisi tukijaksi raskaassa asiassa. Enkä voi kieltäytyä. Alkaa oikeasti tuntumaan, että pää räjähtää!

noniin… taas se tapahtui… en tiedä mitä kirjoittaa vaikka mielessä on että asiaa on. Äääääh…
Särö

Moikka Särö
Harmi että on parisuhde ongelmia :frowning: . Tuosta Metsätähden kommenteista väännän sen pohjalaiseen tyyliin.
Kun tuntuu siltä riita paisuu liian pitkälle niin “Nyt laitetaan turvat tukkohon ja puukoot tuppehen” :wink:
Hienoja päiviä eteenpäin :slight_smile:
Toivoopi Tuppi