Korpihenki
[i]
väsyneenä, kohmeessa, tuli elon sammuneena
riitteessä ruho kylmä, sammaleeseen jäätyneenä
korpihengen sydänmaalla, elottomalla kankaalla
kaatuneena makaa, hiiden härnäämä
päällään harmaa lihapeite, veren värjäämä
Korpihenki Pohjolan
kiusanhenki kuoleman
on mailta tuonen tuleva
elonpyörän sulkeva
metsän synkän uumenista, hämärästä kantautuu
huuto kuolon noidunnan, sen vielä kerran kuulla saa
korpihengen sydänmaa
kotvan vielä kuristuu, henki lihaan kohmeaan
kun tuon ruhon tummuvan, sielu kohta vapautuu
ei jälkeäkään enää elämästä, huomenissa[/i]
PS. Nämä runoni eivät missään nimessä kannusta ketään itsetuhoon - päin vastoin - nousemaan sieltä itsetuhosta! Lue silloin näitä kun harkitset taas juomista - ja HARKITSE tarkkaan mihin taas joudut jos väärin valitset. Älä jää yksin. Nämä runot tulevat tosielämästä enkä millään tavalla ylpeile niillä - se jos joku olisi mitä idioottimaisinta nihilismiä;ylpeillä omalla Helvetillään. Mutta jos edes yksikin ihminen, alkoholistitoveri, saisi näistä pienenkin kipinän haluun raitistua, niinkuin minäkin, on työni täytetty. Tämä on pitänyt mut hengissä siitä lähtien kun aloitin kirjoittamaan, vuonna 2006 kesällä kun tuon ensimmäisen runoketjun “Paha Känni” -runon kirjoitin. Siitä alkoi runous, ja monasti olen jälkeenpäin miettinyt että kun nuo luovat tulet tulevat sisälleni, niin aika paljon parempi vaihtoehto tarttua kynään kuin pulloon. Ymmärrät varmasti. Jokainen taiteellinen, luova ihminen, joka ei löydä kanavaa noille Tulille - menehtyy vääjäämättä, ja yleensä juuri päihteisiin. Ja vaikka omat runoni tulevat, siis nämä jotka viinasta kertovat, krapulassa, niin se ei kuitenkaan ole mitään muuta kuin hulluutta juoda sen takia että kokisi taas krapulan luovan helvetin! Minä, Mystico -nimimerkin taaksen piiloutuva vajaa kolmekymppinen alkoholisti korpien komeroista, toivon JUURI SINULLE, toverini, raittiutta TÄNÄÄN. EMME OLE YKSIN! Ja vaikka nämä ovat varmaan kipeitä runoja, niin itse ajattelen niin että ne pahimmatkin tunteet ja ajatukset on saatava ulos jollain tapaa jotta niistä voisi vapautua. Raittiina, Tänään.