Täällä rimpuillan edelleen, mutta vähemmän. Ei! En ole antanut periksi, mutta nyt on ollut helpompaa, olisinko tottunut paremmin tähän raittiuteen? Olin juuri viikonloppuna juhlissa, missä muut joivat, mutta minä en. Ainoa mikä ajoittain häiritsi, oli se, että jotkut jotka tästä raittiudestani tietävät, suhtautuvat jotenkin säälitellen juomattomuuteeni, tai sitten kokevat huonoa omatuntoa siitä, että hörppivät seurassani. En tahtoisi, että tätä raittiutta noteerataan mitenkään…
Olen yrittänyt painottaa aina ihmisille kertoessani sitä, että tää juomattomuus koskee vain minua ja on minun ongelmani ja ratkaisuni. Muut ihmiset saa ja pystyy yleensä käyttämään alkoholia ominaisuuksiensa takia kuinka tahtovat. Minun ominaisuuksillani juominen on erilaista kuin useimmilla muilla.
Ja olenkin tainnut kertoa jo aikaisemmin, että en ole juonut rohkeutta saadakseni, en pelkoihin tai ahdistukseen, vaan tullakseni äkkiä känniin. Sosiaaliset tilanteet ovat olleet mulle aina helppo nakki, ja ovat edelleen, pystyn olemaan raitis juovassa seurassa, (luulen että moni ei edes huomaa heti eroa, ellei tiedä kokemuksesta millaiseen hillumiseen juomiseni aina lopulta johtaa.)
Tässä raittiissa kesässä on ollut mukavaa se, että voin tehdä spontaaneja ratkaisuja. Olen aina ajokunnossa, voin lähteä minne kutsu käy tai vaikka ei käviskään. Mulla on enemmän aikaa, ja mä olen tehnyt enemmän kivoja juttuja. Löhöillytkin hyvällä omatunnolla, nyt kun ei morkkisten takia ole pakko suorittaa katumustöitä. Tykkään enemmän itsestänikin… Jotenkin, olen viitsinyt enemmän ja toisaalta, tehnyt myös aikamoista karsintaa. Mietin ehkä tarkemmin, mitä tahdon oikeasti. Ainakin lapsilleni olen ollut enemmän tänä kesänä olemassa, pönkinyt Legoja, ihaillut rakennelmia, uinut, poiminut mustikoita ja tehnyt ämpäreittäin pirtelöä. Nyt voi kuulostaa siltä, että suoritan, mutta en jaksa kirjoittaa arkea niin elävästi kuin se eletään, luettelointi sopii nyt 
Raittius on tuonut mukanaan myös jotain outoa. Rutiineihini on vuosia kuulunut iltapäivälehtien ostaminen ja ahminta, nyt sekin on jäänyt. Onko alkoholiriippuvuuteni johtunutkin huonosta journalismista, ja avaako raittius silmäni jalompiin aviiseihin? Ja hoksasin juuri, että en kuuntele enää Suomipopin aamulypsyäkään, olen parantunut siitäkin! :mrgreen: