Reepun rapinat

Hain eilen kuusen ja koristelin. Illalla se näytti tältä:

Ehkä hieman kermakakkumainen koristelu, mutta on se minun silmiin nätti ja näyttää täällä kotona kauniimmalta kuin kuvassa. Ei ollut kyllä mitään joulutunnelmaa kun vesisateessa toin pyörän päällä kuusta kotiin. Mutta kuusen tuoksu on mahtava!! Taikakin kävi vähän nuuhkuttelemassa eilen, muuten kuusi ja koristeet ovat saaneet olla rauhassa.

Olen koko jouluviikon töissä, aatoksi osuu iltavuoro. Vaikkei tässä nyt mitään joulumieltä ole, olen valinnut itselleni kaksi jouluelokuvaa katsottavaksi ja aattoiltana töiden jälkeen minua odottaa jo aiemmin hehkuttamani Valion Hehku glögi sekä löysin pienen suomalaisen suklaatehtaan valmistamia maidottomia suklaatikonvehteja. Ostin rasian itselleni joululahjaksi, makuina toffee, minttu, vadelma ja suolakaramelli.

Taikan makumieltymykset ovat alkaneet tulla selviksi ja poloinen saa joulukuusen alle paketin pakastekuivattuja kananpaloja. Niiden avulla luikertelen Taikan tajuntaan turvallisena ja hyvää haluavana ihmisenä.

Taianomaista Joulua kaikille, toivottavasti kaikki saavat juuri niin rauhallisen, raittiin ja kauniin joulun kuin mahdollista <3

11 tykkäystä

mulle tuli tuosta kuusesta ensimmäisenä mieleen linnunrata :slight_smile: pimeä talviyö ja linnunrata yläpuolella hohtamassa. voi kun vielä pääsisin ihan pimeään niin näkisin sen jälleen.

3 tykkäystä

Todella kauniisti koristeltu @Reepu :n joulukuusi. Me laitettiin kynttilät ulkokuuseen. Hieno sekin.

@Fincoco minä en ole nähnyt linnunrataa pitkään aikaan. On niin paljon “valosaastetta”, Vuosia sitten meillä oli mökki Sallan “erämaassa”. Oltiin sielä isänpäiviä viettämässä. Kuinka ihana tähtitaivas, linnuntata ja eri tähtikuviot.

3 tykkäystä

Kuusi on kauniisti koristeltu. Se on totta, että aidon kuusen tuoksu on ihana. Minulla on tekokuusi, mutta pohdin, että voisin ottaa maljakkoon kuusen oksia tuomaan tuoksua, kun omalta tontilta niitä löytyy.. :christmas_tree: Kuulostaa oikein mukavilta aattoillan suunnitelmilta. Minusta on mukava kuulla, miten muut viettävät joulua. Pitääkin laittaa testiin tuo glögi, vaikuttaa sellaiselta, että voisin tykätä!

Kiitos joulun toivotuksista ja samoin sinulle @Reepu! :heart::heart:

4 tykkäystä

Ihanaa joulua Sinulle ja Taikalle :smiling_face_with_three_hearts: - Kauniin kuusen olet hankkinut ja hienosti sen koristellut. Itsellä kun aikoinaan oli kissoja eivät todellakaan antaneet kuusen olla rauhassa. Kerran se jopa kaatui, kun yöllä olivat innostuneet karkeloimaan.

3 tykkäystä

Joulu oli omannäköiseni, rauhaisa ja hiljainen, töissäkään ei ollut kovaa kiirettä. Aattona poljin iltavuorosta kotiin ja vilkuilin reitilläni olevien talojen ikkunoista sisään, koristeluja, ihmisiä. Pieni yksinäisyyden ja ulkopuolisuuden tunne nousi siinä madellessani kotiin, mutta ei sitä tunnetta kauaa kestänyt. Taika ja glögi odotti kotona. Tai en tiedä odottiko Taika, poloisella taitaa olla stressittömämpää olla täällä kotona yksinään kuin pelottavan ihmisolennon kanssa, ainakin vielä.

Katsomani elokuvat olivat aivan ihania.

Animaatio-elokuvat ovat kyllä niin elämää rikastuttavia ja riemastuttavia!! Ihminen tarvitsee lapsenmielistä pöljyyttä (joka siis oikeasti on neroutta) ja lennokasta iloa, jolla ei ole rajoja. Upea oli myös tuo White Christmas vuodelta 1954, vanhoissa elokuvissa on kyllä täysin omanlaistansa taikaa ja tyylikkyyttä.

Aion taas viettää internetittömän tammikuun, kuten tänäkin vuonna. Hiljaisuus on hyvä. Palailen sitten palstalle helmikuussa. Välillä on kyllä minunkin mieleen alkanut hiipiä erilaisia mietintöjä irrottautumisesta. Omassa ketjussani on lopulta ollut aika vähän asiaa itse aiheesta, eli alkoholista, syvimmät kamppailuni kun eivät koske alkoholia. Tai tavallaan tietysti koskee välillisesti, koska olen juonut elämässäni niin paljon paetakseni, päästäkseni hetkellisesti pois sietämättömästä tuskasta, joita erilaiset, minua ja elämää vaurioittaneet tapahtumat ovat aikaansaaneet. Ja kuten monille pulloon pakenijoille käy, lopulta kuoppa vain syvenee ja mustuu entisestään.

Ylläoleva on ketjuni ensimmäisen viestin toinen lause, kirjoitettu 13.11.2024. Tämän ketjun olemassaolon aikajanalle on mahtunut paljon järkyttävän pahaa oloa ja epätoivoa, itsemurha-ajatuksia, yksi repsahdus, sinnikkyyttä, päättäväisyyttä, periksiantamattomuutta, yrityksiä löytää valoa, tehdä hyvää, olla hyvä. Ymmärryksen kasvua niin alkoholista kuin muistakin henkisesti vammauttavista asioista ja siten kasvua ihmisenä. On ollut jotenkin terapeuttista ja eheyttävää saada kertoa oma elämäntarinansa, tai ainakin nämä minua niin syvästi satuttaneet tapahtumat ja tulla näkyväksi, että tällainenkin ihminen, minä, olen olemassa.

Juuri nyt, tällä hetkellä, voin paremmin kuin kertaakaan tämän reilun kahden vuoden aikana. En voi sanoa että hyvin, mutta paremmin. Olen tosin varautunut siihen, että taas huomenna, viikon, kahden, kuukauden päästä voikin taas olla ihan mätä olla, tunnenhan minä jo nämä omat vamma-aivoni :sweat_smile:

Fyysinen terveys on asia, josta olen kiitollinen joka päivä. Sekään kun ei ole itsestäänselvyys. Ei ole ollut ikävä oksennus/tärinä/hikoilu/sydämenhakkaus -oloja, joita minunkin elämässäni on ollut ihan riittämiin.

Oikein mukavaa vuoden vaihtumista kaikille <3 Itse odotan vähän kauhulla ilotuliteräjäyttelyjä, Taika-poloinen… Joulun aikaan Taikan nimi oli tietenkin Taika-tonttu(nen). Se nimi taisi tosin jäädä vähän päälle…

9 tykkäystä

Niin ja unohdin sanoa, kiitos että olen saanut kertoa syvistä suruistani, varsinkin PikkuRuusta, palstalla jonka aihe on kuitenkin täysin muu kuin esim. kissat. Se on ollut minulle tärkeämpää kuin kukaan voi aavistaakaan. Minulla kun ei ollut enää mitään muuta yhteisöä kuin tämä Päihdelinkin kaunis yhteisö.

8 tykkäystä

Kiitos @Reepu kun jaat ja olet. Kaikkea hyvää sinulle ja Taikalle. :growing_heart: Meilläkin asuu nyt kaksi arkalaista totuttelemassa eloon ihmisten kanssa. Ihana nähdä, miten he edistyvät kissan tassun mittaisin askelin.

2 tykkäystä

Olen myös miettinyt tätä oman ketjuni kohdalla, että olisiko hyvä poistua sitten kun alkoholista ei ole enää sanottavaa… Tykkään kuitenkin toisten ketjuista lukea heidän tavallisen elämän päivityksiä sekä päivityksiä juhlahetkistä, vaikka ne eivät varsinaisesti käsittelisi alkoholia. Tavallaan kerronta muista asioista antaa kuvaa siitä tavallisesta raittiista elämästä, mitä se sitten on, onhan kertojana raitis tai raittiutta tavoitteleva ihminen.

3 tykkäystä

Kiitos @Reepu päivityksistäsi, pidän niistä. Tsemppiä internetittömyyteen :+1:t3: hieno tavoite!

Ja Hyvää uutta alkavaa vuotta muutenkin Sinulle ja Taikalle :heart_exclamation: (näin etukäteen, jos sinua ei ‘täällä tänä vuonna ja alkuvuodesta näy :face_with_peeking_eye: )

4 tykkäystä

Oikein hyvää uuttavuotta sinne turvapesäänne molemmille :growing_heart:. Ainakin minulle tulee jotenkin lämmin ja hyvä olo Sinun tavastasi tarkastella maailmaa. Hienoa kuulla, että olo on parempi. Toivomme lisää sellaisia tuntemuksia :growing_heart::growing_heart::growing_heart::growing_heart:

4 tykkäystä

Mukavaa Uutta vuotta. :smiling_face_with_three_hearts: Oon tykänny lukea ketjuasi. Erityisesti haikeita kissatarinoitasi. Toivotaan, ettei Taika pelästy liikaa ilotulitteista.

Minäkin toivon tapaavamme helmikuussa. Mulla on alkanut silloin kolmas raitis kuukausi.

3 tykkäystä

Ennen kun jään tammikuun mittaiselle nettitauolleni, haluan vielä jakaa kuvan aivojani hykerryttävästi kutkuttelevasta palapelistä, jonka palat ovat riemastuttavan hassun muotoisia. Aamupäiväni oli mukava rakennellessani ja kuunnellessani Jari Sarasvuon Yle Puheen monologeja, kun ulkona tuiskutti lunta. Oli todella kiva tunnelma.

Haluan myös sanoa, että jos siellä taustalla joku kokee omaavansa alkoholiongelman, sille kannattaa yrittää tehdä jotain mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Kukaan ei etukäteen tiedä mikä kauheus, tragedia, katastrofi voi kohdata meistä aivan kenet tahansa. Jo ennalta ongelmissa olevalle ihmiselle joku äkillinen, raskas tapahtuma voi johtaa äkkijyrkkään luisuun sysipimeään, missä kuolemastakin tulee vaihtoehto. On tietysti ihmiselle tarpeellista ja hyväksi ajatella ja uskoa siihen, että tulevaisuudessa minulle tapahtuu hyviä asioita, mutta totuus on että joka ikinen päivä ihmisille käy vaikeita, suorastaan kammottavia asioita. On helpompaa yrittää selvitä niistä ilman päihdeongelmaa.

:white_heart:

11 tykkäystä

Hyvää uutta vuotta ja kivoja hetkiä Taian kanssa. Kirjoitellaan taas Helmikuussa

6 tykkäystä

Hieno kirjoitus @Reepu

Oikein hyvää uutta vuotta sinulle ja Taikalle :heart:

3 tykkäystä

Hei @Reepu :hugs:Huomasin sinun tulleen tauolta. Mitä Sinulle ja Taikalle kuuluu? :heart:

2 tykkäystä

Onpas tänne tullut kuukauden aikana aivan mielettömän paljon luettavaa, kahlasin tässä puolentoista tunnin aikana vasta puolet!! Jatkan huomenna lukemista, kerrotaan vähän omia kuulumisia tähän väliin.

Internet-taukoni tuli siis päätökseensä tänään. Ihan täysin se ei mennyt niin kuin olin ajatellut, kahtena etukäteen määritettynä päivänä kävin suunnitellusti maksamassa laskut, mutta kaksi lipeämistä tapahtui. Yhtenä päivänä kävin tilaamassa netistä raakakaakaojauhetta (ja päädyin muuten ensin vahingossa tänne sivustolle, niin urautuneet ovat aivoni tulemaan tänne aina kun läppärin avaan!!), kun tuota jauhetta ei enää löytynytkään yhdestäkään kaupasta. Toinen lipeäminen oli eräs aamu, kun heräsin todella vaikeaan olotilaan… Laitoin youtubesta Nightwishin live-vetoja pyörimään ja kuusi laulua/esitystä kuunneltuani ja katseltuani, pääsin syömään aamupalan ja lähtemään pyöräily-avantouintiretkelleni.

“This song… This song just makes you feel great. I mean if you didn`t already feel much better than earlier today, or maybe even fantastic by now. This song will kick you right into it. How about that? … We were here…”

Syvin lohtuni lepää Nightwishin musiikissa <3

Vaikka epäonnistuinkin tammikuun tavoitteessani, oli nuo lipsahtamiset tarkoitettu tukemaan hyvinvointiani ja auttamaan vaikealla hetkellä mieltäni, joten ei syytä surkutteluun. 11kk kuluttua uudelleen, tai ehkä jaan lyhyempiä taukoja jokaiselle vuodenajalle, hyvää teki olla hiljaisuudessa. Tai siis Taikan juomalähteen suloisessa, vienossa pulputus-äänessä, johon olen aivan ihastunut. Otin tammikuun tavaksi aina vapaiden alkaessa ostaa kauniin talviaiheisen kuppini täyteen karamelleja ja katsoa jonkun kaapistani löytyvän bluray-elokuvan.

Asiat tuntuvat aidosti hyviltä ja paremmilta kun ei kyllästä itseään jatkuvasti jollakin. Ei voi olla hyväksi ihmiselle tämä nykymeno, jossa kaikkea on tarjolla kaiken aikaa.

Taikan kanssa tapahtui erittäin ikävä takaisku ja kyllä riipaisi sydämestä kun noin viikon ajan se vähä mitä Taikasta taas näin, poloinen hiippaili selkä kyyryssä ja katsoi minua päin niin pelokkain ja surkein silmin… Otin itsekin tämän onnettoman vahingon todella raskaasti ja sieltähän se ajatus sitten putkahti “en kestä tätä paskaelämääni, lähden baariin dokaamaan ja menen hotelliin yöksi, haluan jutella jonkun ventovieraan ihmisen kanssa joka ei tiedä minusta ja elämästäni hevonpersettä”. Se oli kuitenkin vain ajatus, jonka hylkäsin käyttökelvottomana, enkä pelännyt että lähtisin toteuttamaan tuota ajatusta. Annoin meille molemmille tilaa ja aikaa, ja niin Taika alkoi kun alkoikin jälleen tulemaan nuuhkimaan minua ja olisikohan pakastekuivattuja kananpaloja tarjolla. Onneksi olin ehtinyt rakentaa edes jonkinlaista pientä luottamusta välillemme ja tuostakin ikävyydestä sitten lopulta selvittiin eteenpäin tosi hienosti. Olen ylpeä Taikasta <3

Ollut ihanan talvinen alkuvuosi ja toivon sen jatkuvan, on niin kaunista!! Oikein mukavaa helmikuuta kaikille <3

10 tykkäystä

Tervetuloa takaisin @Reepu

Tämä netti on mennyt minunkin mielestäni todella kuluttavaksi. Joka tuutissa tunnetaan työntävän nykyään jotain videoita ja ihme AI roskaa, kun yrittää löytää itselleen laadukasta ja kiireetöntä sisältöä kulutettavaksi. Ja entistä useampi ennen luotettavammaksi kokemani taho tuntuu lähtevän mukaan tuohon ihme öyhötykseen. Päivä päivältä kyydistä jäämisen ajatus tuntuu todennäköimmältä, mutta sitten toisaalta niin kovin vapauttavalta ja lohduttavalta. Onneksi tämä plinkki on vielä yksi niistä paikoista, jossa saa olla ihan rauhassa itse asiaan keskittyen ilman jatkuvia ärsykkeitä.

6 tykkäystä

Vuosien ajan Jari Sarasvuon monologeja kuunneltuani, aion vihdoin lukea tämän Marcus Aureliuksen kirjan. Olen saanut noista Jarin höpinöistä aivan mielettömän paljon elämääni, oivalluksia ja ajateltavaa. Hän on hienosti saanut monologeissaan tuotua eri filosofien, tutkijoiden, asiantuntijoiden ajatuksia ja näkemyksiä omalla persoonallisella tyylillään minulle ja muille makusteltavaksi. Tykkään tosi paljon hänen tavastaan puhua. Tai siis aivan käsittämättömän paljon, hän saa minut usein nauramaan!! Voisin yrittää laittaa tänne hänen kolme jaksoaan alkoholismista/addiktioista, ne ovat minun mielestäni erittäinkin kuuntelemisen arvoisia.

Olen vähän huolissani maalis- ja huhtikuusta, lisääntyvän valon määrästä. Kevät on aina ollut vaikein vuodenaika minulle, mutta viime vuoden kaltaista valonarkuutta en ole koskaan aiemmin kokenut, enkä haluaisi enää ikinä kokea!! Laitoin itseasiassa jo nyt parvekkeenoven ikkunan eteen avaruuskuvioisen pyyhkeeni estämään suoraa aamuauringonvaloa, kun sitä minulle tärkeää puuta ei siinä edessä enää ole (vituttaa edelleen se puunkaato vaikka kuinka päin olen yrittänyt siihen suhtautua). Haluaisin kuitenkin uskoa, että vuosi sitten kun aivoni tuntuivat vielä niin sairailta aivokemioiden suhteen ja nyt enää ei, niin ehkä sellaista samanlaista valonarkuutta ei tule.

Olen saanut nyt iltaisin ja öisin hymyillä sängyssäni, kuullessani rallatuksen ja leikin ääniä kodissani. Niin hyvä, Taikan luontaista intoa ja iloa leikkimiseen, ja tuohon kissojen pöhkömäiseen säntäilyyn, ei ole nujerrettu. Upea, rohkea Taika murtautumassa hiljalleen kuorestaan <3

Kaunista sunnuntai-talvipäivää kaikille!

:white_heart:

9 tykkäystä

Tässä nämä jaksot niiden ilmestymisjärjestyksessä.

7 tykkäystä