Reboot

Onnittelut! :100: :100: :100:

Onnea @mupzik 300 päivästä!

2 tykkäystä

10 kuukautta tulee täyteen tänään.

Kaksi viikoa jäänyt lomaan ja lopetin eileen Antabuksen käytön. Loma olkoon loma ja en nyt tule ottamaan hirveä stressiä siitä mitä siellä tapahtuu.

Tärkein on se mitä tapahtuu kotona. Tärkein on tavoitteet ja päätökset mitä ma teen että pääsen niihin. Ja tärkein tavoite on elämä missä alkoholi ei ole päättämässä asioista. Kaikki muu järjestyy.

Olen puolessa vuodessa laihtunut 17 kiloa ja painohallinta ei ole paljon helpompaa kun alkoholin käytön rajoittaminen. Pitää olla aika tarkkana siitä mitä suuhun laittaa ja vaikka tekee mieli herkkua illalla niin pitää muistaa mikä on sun tavoite. Sama pätee alkoholin kanssa.

Kiitos ja tsemppiä kaikille!!!

7 tykkäystä

Onnea @mupzik saavutuksestasi.

Onnitteluja kovasti. Ja mukavaa lomaa! Laita raporttia miten teidän reissu etenee. Toivottavasti hyvin.

Ja joo, painonhallinta on taistelua…

@mupzik woow. Paljon onnea. Oikein hyvää lomaa.

Päivä 318.

Laukut on lähes pakattu, aikamoinen lomakuume on jo iskenyt päälle, en saanut yöllä kunnolla unesta kiinni kun ajatukset pyörivät kun perhoset päässä.
Ensin pitää vielä hoitaa työvuoro alta pois ja illalla lentokentälle, taitaa olla mulle kuudes kertaa Thai reissu kyseessä, tällää kertaa Krabi-Kata yhdistelmä pari viikkoa.

Paljon olen miettinyt alkoholin käyttöä lomalla ja tekin itsensä kanssa diilin että se mitä tapahtuu lomalla se jää lomalle.
Tärkein on se mitä tapahtu loman jälkeen, että pystyn jatkamaan elämä ilman että alkoholi tulee taas sotkemaan kuvioita.

Kaikille tsemppiä, palataan maaliskuun puolella!

3 tykkäystä

@mupzik Onko tuo ymmärrettävä niin että olet antanut jo itsellesi luvan juoda lomalla? Älä tuhoa hyvin alkanutta raittiutta. Ei ole mitään takeita että voisit päästä uudelleen raittiuden tielle loman jälkeen
Joko sitä on raitis tai ei ole

4 tykkäystä

Tuli ihan sama mieleen tätä lukiessa ja teki mieli alkaa huutamaan. Älä helvetti soikoon!!!

Tätä lukiessa taidat olla jo kohteessa. Minulla ei ole mandaattia moittia sinua mahdollisesta alkoholinkäytöstä lomareissulla, mutta suosittelisin juttelemaan puolisosi kanssa. Onko hänellä mielipidettä asiaan?

Itse en usein raski lomamatkoilla juuri kupitella, koska harmittaa jos arvokkaasta reissusta menee aikaa hukkaan krapulan takia. Selvin päin saa kohteesta enemmän irti (myös Tallinnasta!).

1 tykkäys

Olen muutamana vuonna, ennen kesälomaa, ajatellut ja halunnut olla raittiina. Olen yrittänyt aloittaa raitista elämää pari, muutama viikko aiemmin. Viime vuonna taisin jo onnistua olla puolet kesälomasta juomatta… Tuntui tympeältä pilata hyviä kokemuksia sumentamalla ja laimentamalla tuntemuksia. Olin jo niin kyllästynyt juomiseen.
Nyt odotan innolla tulevaa kesää ja lomaa :sunglasses: haluan kokea sen raittiina! Nauttia joka hetkestä kirkkain aistein.

1 tykkäys

@mupzik toivon Sinulle ihanaa lomaa - ja todellakin sydämestäni toivon, että se pysyy raittiina. Tai jos vaikka ottaisit yhden kaksi se jäisi siihen. On niin helppoa luisua siihen vanhaan tunkkaiseen vaikka me kaikki tiedetään, että se ei ole hyväksi.

1 tykkäys

@Metsanpoika itse olen taas just ne lomat ollut raittiina ja kun se työarki on lävähtänyt päälle kunnolla on taas korkki auennut. Olen yleensä aloittanut pari viikkoa ennen lomaa ja siitä on sitten lomasta tullut mukavan virkistävä. Työarkeen palatessa on raittius saattanut vielä kestää viikon pari, ehkä kuukaudenkin, mutta siitä se sitten on taas lähtenyt…huokaus.

1 tykkäys

Jotenkin itselläkin on helpompi ollut olla lomalla sievästi kai se tulee siitä, että maiselma vaihtuu. Jotain muuta mietittävää ja tekemistä. Toki onhan niitäkin mennyt perseelleen ei kai sitä ole kieltäminen.

Sitten paluu arkeen niin sitä kököttää neljän seinän sisällä paljon ja siitä se ajatus sitten lähtee…sama ajatus joka eilen taas kolkutteli…

Sain ajatukset kuitenkin muualle kun aloin kokkaamaan ja tuli syötyä tuhdisti niin siitä oli hyvä jatkaa ilta puuhien jälkeen pehkuihin.

Aamulla kiitin taas kaikkia mahdollisia tahoja kun pystyi heräämään kahvin keittoon virkeänä. Kahvin jälkeen puurot ja siivousta rauhakseltaan omassa tahdissa.

Hyva tapa viettää sunnuntaita ja huominen kiittää myös kun virkeänä tai ainakin virkeämpänä pääsee sorvin ääreen.

Jatketaan,

Fredi

4 tykkäystä

Huhuu @mupzik, mitä sulle kuuluu?

1 tykkäys

Sunnuntai illalla tultiin, noin 11000km oli kotimatka, mieletön trippi.

Raittius jäi tällää kertaa 318 päivän pituiseksi.
Alkoholi on peto ja vaikka kuinka monta kilometriä ma juoksen treeneissä ja yritän karistaa sitä, se on aina minun takana. Ehkä jopa askelen edellä.

Mutta kaikki on hyvin nyt, aloitettaan ihan alusta taas.

Tiger Cave Temple, Krabi

3 tykkäystä