Puuhapete jatkaa pyristelyjä

Terve

Ei varsinaisesti suuria raportoitavia. Elämän syntyjä ja suuntia mietin. Siirtymisiä, ryhtymisiä, irtipäästämisiä. Taidan olla aika huono tekemään selvän lopetuksen ja muutoksen, parisuhteita kun mietin. Semmoinen epäselvä lilluminen tuntuu helpommalta ja kivemmalta, kuin että kävisi läpi ja selvästi päättäisi asian.

Onko tähän jotain metodeja, joita harjoitella?

Pienen aamujumpan ehdin tekemään tänään, kun selkä vähän jumitti.

Hyvää uutta viikkoa.

T. Puuhapete

3 tykkäystä

Huh, parisuhdekiemurat on haastavia, varsinkin jos ei ole “hyvä kausi” meneillään, on ylämäki tai joku pyörremyrsky tai tasaisen ankeaa…eli paha neuvoa. Monesti kun minkä tahansa asian lopulta ottaa hoitaakseen ja saa hoidettua, niin helpottaa.

Hyvää alkanutta viikkoa Sinullekin :blush:
Muista selälle pieni iltavoimistelukin,
jos alkais jumi antautumaan :smiley:

Moro

Aika vähän mitään kerrottavaa. Pieni väsymys ja kuormitus päällä. Olis kiva ryhtyä johonkin tai saada vaihtelua. Onneksi tulee neljän päivän pääsiäisloma.

Tuntuu, että päivät kiertää kehää. Uskon, että kesällä moni asia on muuttunut. Orastaa jo muutos, ja ikään kuin nurkan takana kolisee.

T. Puuhapete

7 tykkäystä

Terve teille

Pääsin aamulla jumppaan ja hyvä niin. Viime kesänä suunnittelin, että parannan lihaskuntoa niin että jouluna saan 50 punnerrusta. No ei toteutunut.

Mutta ei se haittaa. Lihaskunto on kehittynyt, ja ehkäpä ensi jouluna olen siinä luvussa. Jatkan jumppaa kuitenkin. Ja nyt menee jo 20 punnerrusta. Ei mitään estettä, etteikö kesällä menisi ainakin 25. Kahvakuulatkin ostin.

Muutos on iso. Joku vuosi sitten olin alkoholisoitunut, väsynyt, ylipainoinen, jopa 105kg painoa. Sain ehkä 6 punnerrusta.

Nyt painan 82kg, pääsen ilman käsiä risti-istunnasta ylös ja saan jo sen 20 punnerrusta. Ero on merkittävä. Ette tunnistaisi näitä kahta ihmistä samaksi.

Myös elämänusko, henkinen kapasiteetti, itseluottamus ja toimintakyky on merkittävästi eri.

Lopettakaa juominen. Ja antakaa muutokselle mahdollisuus. Ihmeitä voi tapahtua.

Hyvää pääsiäistä!

T. Puuhapete

9 tykkäystä

Juurikin tämä. Raittius on huikea mahdollistaja.

Erityisesti tuon painoasian kanssa täällä moni silti tuskailee. Luonnollinen odotusarvo on, että kun korkin laittaa kiinni, niin juomatta jääneet kalorit laihduttavat automaattisesti. Ja kyllä niin tapahtuu, mutta muutos on hidas ja niin sen pitää ollakin, jotta syntyy jotain pysyvää.

Nämä ovat minusta ne tärkeimmät. Itsellä jo puolen vuoden taipaleen jälkeen muutos on aivan hämmentävä.

3 tykkäystä

Hyvää Pääsiäislauantaita Reipas @Puuhapete :sunglasses: kuullostat keväisen energiseltä :muscle:t2: hienoa, se tarttuu :smiley:

Allekirjoitan muutaman raittiin kuukauden jälkeen samoja juttuja. Poissa on se umpiväsynyt, masentunut minä, jota en enää edes itsekseni tunnistanut. Vieläkin päällimmäisenä muistan se loputtoman väsymyksen mikä minulla oli. Olin kuolemanväsynyt fyysisesti sekä väsynyt itseeni, juomiseen, elämääni juovana ihmisenä…
Nyt raittiina olen onnistunut kuorimaan sen viinakuonan alta itseni, paljon paljon enemmän oman itseni. Olen tähän versioon tyytyväinen. Tuntuu mukavalta kun on itsensä ja tekemisiensä kanssa hyvä olla. Ei tarvitse hävetä ja olla pettynyt itseensä. Olen energinen ja reipas :smiley:
Matka on vielä kovasti kesken, mutta olen kiitollinen ja iloitsen jokaisesta raittiista päivästä. Odotan innolla raitista kesää ja kaikkea hauskaa mitä se tuo tullessaan :sunglasses: raittiina on paljon enemmän mahdollisuuksia!

6 tykkäystä

Terve

Painon kanssa ihmetteleville. Kokeilkaa yhtä muutosta.

Syö aina ruualla kasviksia ensin. Jos et ole syönyt aamupalalla kasvista, syö yksi tomaatti, porkkana, avokado etc ennen muuta aamupalaa.

Ja syö lounassalaatti aina ensin. Ja älä syö makeaa tyhjään mahaan. Ensin joku kasvis.

Olen alkanut diabeteksen takia kiinnittämään tähän huomioita. Minulla on aina pikkuporkkanoita nykyään kotona, jopa töissä.

Tutkimuksen mukaan tämä pudottaa verensokeripiikkiä, jonka seurauksena näläntunne vähenee.

Kannattaa kokeilla, tässä aiheesta kirjakin, Glukoosikumous.

https://www.google.com/search?gs_ssp=eJzj4tVP1zc0zM6wTCvJKE83YPTiS88pzc7PL87MLs3NLy0GAKGUCwU&q=glukoosikumous&oq=glu&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqDAgBEC4YJxiABBiKBTIGCAAQRRg5MgwIARAuGCcYgAQYigUyBwgCEC4YgAQyBwgDEAAYgAQyBwgEEAAYgAQyCggFEAAYsQMYgAQyBwgGEAAYgAQyCggHEAAYsQMYgAQyBwgIEAAYgAQyBwgJEAAYgAQyBwgKEAAYgAQyBwgLEAAYgAQyBwgMEAAYgAQyBwgNEC4YgATSAQgxODMzajBqNKgCDrACAfEFdH-r_Ghxt-s&client=ms-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#ebo=0

Ja kirjoittajan instagram ryhmä

Nyt aamupalaa. Eli ensin porkkana ja sitten muut.

T. Puuhapete

5 tykkäystä

Tuo on hyvä ja selkeä keino.
Mikään ei ole kielettyä, mutta kasviksia ensin. Jollain tasolla olen noudattanut tuota itsekin. Kasvikset täyttävät vatsaakin, joten energiatiheää ruokaa tulee syötyä vähemmän.

Ihan järkeenkäypä tuo glukoosipuolikin, tietenkin kasvisten kuidut hidastavat verensokerin nousua ja ei-diabeetikoilla sirä seuraavaa insuliinin erittymisen lisääntymistä ja verensokerin laskua, mikä lisää halua syödä nopeita hiilihydraatteja.

Sinulla näyttää menevän tosi hienosti. :blush:

1 tykkäys