Putka Häiriköille

Paljon Onnea 8 vuodesta raittiina, se on hienoa se. Raitis. Vapaa. Kiitollinen.
Kaunis kuva :sunny:

1 tykkäys

Hieno merkkipaalu tuo 8 vuotta, onnittelut! Täältä me tulla taaperretaan perästä, olet @Putkis_0132 tasoittanut hurjasti meidän monen tietä!

1 tykkäys

Onnittelut! Hieno saavutus!

Fredi

1 tykkäys

Hyvää matkaa, ystävä.

2 tykkäystä

Onnea Putkis mutta erityisesti kiitos tarinoistasi ja kannustuksesta muille.

Luonto ja retkeily oli auttamassa sinua pois alkoholismin alhosta ja siitä on syntynyt sinulle iso ja merkittävä osa elämää.

Toivon, että kaikki etsimme itsellemme merkityksellisiä ja iloa tuottavia asioita täyttämään päivämme, kun juomista lopettaessa tyhjyys kumisee.

Ja pidämme kiinni niistä ja muistutamme ja elämme niitä, kuten Putkis.

Minua auttoi myös paljon se, että poistin elämästäni ankeita asioita ja löysin merkityksiä.

T. Puuhapete

6 tykkäystä

Kiitos, Puuhapete.

Huh,
Alkaa olla jo sivut kasassa.

4 tykkäystä

Ystäväni ei tarvinnut minulta viimeistä palvelusta, siis kantoapua Hiekkahoitoon. En tosin saanut edes kutsua hautajaisiin. Hieman kyllä odotin, olisin halunnut mennä. On toki ymmärrettävää, koska alkoholi oli niin suuressa osassa loppuaikoina. Me olimme kuitenkin pää-asiassa vain pubiystäviä. Ilmeisesti tuolta kannalta katsottuna en kutsua voinut saada.

On hieman tyhjä olo… Vaikka hän ei ollut jokapäiväisessä elämässäni, silti kuolema jäi vähän vaivaamaan.
Katselin muutamia kertoja WhatsApp viestittelyämme. Paljon on muistoja niiden takana. Tammikuussa sain estettyä hänen todennäköisen itsemurhan…
Kirjoitin häneen liittyvän tarinan uuteen kirjaani jo alkuvuodesta. Nyt kun asiat ovat muuttuneet ja hänen elämänsä päättynyt, jouduin fixamaan tarinan uudelleen. En alunperinkään kirjoittanut mitään törkeyksiä, mutta muutamat kuvaukset olivat rajua totuutta. Pyyhkiköön anteeksianto ne pois.

3 tykkäystä

Hyvää yötä ja aamua,
Sodankylä.

Ensimmäisen kerran olen onnistunut kuvaamaan ilta- ja aamuauringon samaan kuvaan.

6 tykkäystä

Kurja juttu tuo, syirähän voi olla monia.
Ihmisen elämä ja ihmissuhteet on joskus siiloutuneet ja on erikseen sukulaiset, alkoholun piiristä löydetyt ystävät jne, eikä nämä välttämättä edes tunne toisiaan.
Saattaa tapahtua niinkin, että kaukana asuvat sukulaiset eivär ole juurikaan olleet kuolleen kanssa tekemisissä ja järjestävät hautajaiset ja muun loppuselvityksen. Ne ystävät ja tutut, jotka ovat viime aikoina olleet eniten menehtyneen elämäsdä, eivät saa tietoa mistään tai kutsua hautajaisiin. Ystävillä kun ei virallista asemaa ole.
Omaakin elämääni kun mietin, pitäisi varmasn tehdä “testamentti” ja jonkinlainen viimeinen tahto. Muuten kuollessani käy niin, että loppuselvitystä tekee ihmiset, joiden kanssa olen hyvin vähän tekemisissä ja ulos jäävät ne, jotka elämässäni ovat mukana.

Olit varmasti tälke menehtyneelle merkityksellinen ihminen, autoit ja kevensit hänen taakkaansa. Omaisilla on omat hankalat tunteensa, joita alkoholismi ja mahdollinen itsemurha tuo.

Raitista päivää! Kirjaasikin odotan innolla.

1 tykkäys

Kiitos, metsänpeitto1.

3 tykkäystä

Kiitos Sodankylä. Kiitos Vapaakirkon puuropiste ja Helluntaikirkon yökahvila.

Matka jatkuu…

1 tykkäys

Moi, täältä Keuruulta.
Innokkaana telttailijana lähdin katselemaan suurta telttakylää.

Rovoja ja poliiseja äänessä.

Exit ja Pekka Simojoki veti telttaan +4000 ihmistä.

Jk.
Kävin Pekan juttusilla. Kiitin aiemmin saamastani luvasta käyttää hänen laulunsa sanoja tulevaan kirjaani. Pekalla olikin ässä hihassa… tai siis kynä.
Aika näyttää, seikkaileeko Putkis hänen tulevissa tarinoissaan.

Hyvää kesää ihan kaikille!

5 tykkäystä

Vieläkö Exit on olemassa? Voi hyvänen aika, minä kuuntelin ala-aste ikäisenä, ehkä vielä yläastekin, heitä. Muitakin gospel-bändejä tuli kuunneltua, Terapia oli ehdoton suosikkini kun soittivat vähän raskaampaa musiikkia :smiley: Ja tuolla Keuruullakin olen pienenä ollut.

1 tykkäys

Kyllähän ne soittivat ja lauloivat nenäni edessä.
En tosin tiedä kuinka paljon kokoonpano on muuttunut.

1 tykkäys

Tänään kävin rannalla.
Tähän rantaan päättyi ystäväni elämä.

6 tykkäystä

Kuten monet täällä tietävät, olen ollut toinen toistaan hurjemmissa reissuissa. Myös monet tapahtumat olen käynyt.
Muutama viikko sitten Sodankylän elokuvajuhlat. Viime viikolla Keuruun telttabileissä. Huomenna olen taas sellaisessa paikassa, jossa en ikinä uskonut olevani.
Saa arvata…

1 tykkäys

Varmaan Suviseurat tai SuomiAreena?

Hyvä Teme70! Juurikin Suviseurat. Voi olla aika erikoinen kokemus. Suviseurojen radion soittaa ainakin aika raskasta virttä :roll_eyes:. Heviä?
Keuruulla olin ensimmäisen kerran ja sen meno oli ihan ok. Festaritunnelmaa ilman ainoatakaan juopunutta. No, ehkä yksi herrasmies siellä hoiperteli puku päällä. Erikoista oli myös Keuruulla se, ettei siellä näkynyt ainoatakaan rähinää, poliisia, eikä ambulanssia. Mietin tuota asiaa, ehkä se johtui siitä, ettei alkoholi ollut läsnä.
Perjantaina käyn hakemassa yhden alkoholisoituneen kaverin muutamien satojen kilometrien päästä Suviseuroihin. En tuota kaveria entuudestaan tunne, mutta hän itse halusi päästä käymään seuroissa.
Ehkä vuosikymmenten juominen alkaa tulla taitepisteeseen. Kaksi päivää olisi tarkoitus yhdessä olla ja jutustella.
On aika ojentaa auttava käsi. Tällä kertaa se on minun käteni, hänelle.

5 tykkäystä

Moro.
Kyllä on väkeä paljon. Suviseurat vetää yleensä kait 80 000 ihmistä. Yhtään tuttua en ole kahteen päivään nähnyt. Yksikään ihminen ei ole kanssani jäänyt juttusille. Hyvin perhekeskeistä näkyy homma olevan.

Olen nyt nähnyt tuon juhlinnan, johon en tunne kuuluvani. On kuitenkin ollut hyvin mielenkiintoista nähdä tuon yhteisön juhla.

Koska on perjantai ja paikallisen kyläkaupan terassipubi on auki, suuntasin sinne…

7 tykkäystä