En olisi kyllä jättänyt ambulanssia tilaamatta. Tuollainen isku päähän on arvaamaton. Moni on kuollut sellaisen jälkeen päivien päästä. Kun ammattilaiset arvioivat tilanteen paikalla, ei jää omaa mieltä painamaan mikäli käy myöhemmin huonosti. Toivotaan, että hänelle ei tullut mitään vakavampaa.
Hyvää itsenäisyyspäivää… JuuliaS!
Moi taas pitkästä aikaa.
Harvoin kirjoitan Joulupukille. En oikein enää jaksa uskoa että kirjeet menee perille. No, postin nykytila on mitä on.
Vuonna 2023 kuitenkin kirjoitin Joulupukille. En tuolloinkaan täysin luottanut postin kulkuun Korvatunturille. Päätin siis viedä kirjeen itse Korvatunturille asti, niin myöskin tein.
Tällaisen viestin Pukille laitoin.
Koska en kuitenkaan Pukkia kohdannut, annoin kirjeen Tontun kuljetettavaksi.
Korvatunturilla näin myös muidenkin tuomia kirjeitä.
Tätä kuvaa ei kai saisi julkaista.
Joulupukin maja, Korvatunturi, Lappi.
Hei, parin viikon aikana luin tarinaasi tästä ketjusta. Kiitos, että olet jakanut sen. Aion myös lukea kirjasi.
Itse olen myös hurahtanut vaeltamiseen jo yli kolmekymmentä vuotta sitten. Aiemmin oli saavutus, kun sai järjestettyä aikaa viikon vaellukselle kerran kesässä, perhesyistä. Nyt muutamana kesänä olemme olleet isännän kanssa lähes koko kesäloman pohjoisessa. Siihen on mahtunut kaksi noin 100km / viikon erillistä vaellusta ja muuten on vain vietetty aikaa, huollettu varusteita, pesty pyykkiä, pyöräilty ja melottu kumikajakilla. Loppukesästä/alkusyksystä on usein tehty vielä yksi viikon vaellusreissu pohjoiseen. Toki sitten lukematon määrä yön kahden telttareissuja lähemmäs.
Tyylimme reissata on hyvin samanmoinen kun Sinulla, sen puoleen, että rahaa ei kulu ylimääräistä pääsääntöisesti kun polttoaineeseen. Telttasaunaa meillä ei ole, mutta juttujasi lukiessa, se meni ehkäpä hankintalistalle Myös meillä on ollut mukana retkisuihku ja isompi kattila veden lämmittämiseen sekä sanko. Monenlaisissa kauniissa maisemissa on tullut käytyä suihkussa
Uusin villitys on ollut itse kuivatut retkiruuat. Olen innostunut toden teolla ja onnistunut kuivaamaan ja valmistamaan oikein hyviä retkiruokia.
Talvi kuluu uusia reissuja suunnitellen
Hyvää Joulua @Putkis_0132 ja Onnea Uudelle Vuodelle sekä Mukavia reissuja!!!
Kiitos viestistäsi, Metsanpoika.
Retkiä on mukava suunnitella näin talven aikana.
Telttasauna on kyllä ollut todella hyvä apu monessa paikassa. Saunomisessa, pyykätessä ja joskus sadepäivien aikana ruuanlaitossa.
Minä olen kuivaillut jonkin verran ruokia kiertoilmauunilla.
Saunastani taitaakin olla kuvia ihan riittävästi ketjussa. Kysellä sopii, jos jotain vinkkejä tarviit.
Hyvää joulua Putkis! Pieni hiljainen hetki niiden ystävien muistolle jotka lähtivät liian aikaisin?
Hyvää joulua kaikille Plinkin kävijöille, ylläpitoa unohtamatta.