Positiivista tänään?

Rempparevohka kunnialla ohi ja loppusiivouksetkin tehty. Kyllä nyt kelpaa, kun kämpässä on uudet, siistit pinnat, hanat, jääkaappi, uuni, valokatkaisijat ja kaikki. Ensi viikolla remppaavat vielä ulkokaton tässä talossa, mutta se tuskin elämääni ihan liikaa häiritsee, kun remonttireiskat eivät enää tunge tänne sisään.

Sain viime yönä nukuttua aivan poikkeuksellisen hyvin ja pitkään ottaen huomioon vuodenajan aiheuttaman ylivirkeystilan.

Vihdoin joku lääkäri otti unettomuuden tosissaan ja sain lääkkeet. Muutakin kuin jotain fakin Ketipinoria.

^ Minäpä en saanut unilääkkeitä. Se ei tosin johtunut lääkäristä, vaan siitä, että Nitrazepam Accordissa(ent. Insomin) on saatavuushäiriö, joka näillä näkymin kestää lokakuun loppuun saakka ja mitään korvaavaa tuotettahan kyseiselle tropille ei ole myynnissä Suomessa. Ei tämä mikään iso ongelma sinänsä ole. Vanhaa varastoa riittää vaikka kuinka pitkäksi aikaa ja onneksi tarvitsen nykyisin unilääkkeitä hyvin harvakseltaan. Periaatteesta vain häiritsee, kun noita saatavuushäiriöitä on lääkkeissä nykyään niin usein.

Viime vuonna meinasi mennä hermo, kun Rivatrilissa oli se saatavuuskatkos, joka kesti ja kesti… Ei sekään mikään hengenhätätilanne mun kohdallani ollut. Diapam ajoi asian ihan riittävän hyvin ja onnistuin välillä saamaan apteekista sitä väliaikaista, korvaavaa klonatsepaamivalmistetta, joka tosin oli helevetin kallista, eikä Kela korvannut siitä senttiäkään. No, kovasti epävarmaksi on maailma mennyt :roll_eyes:.

Positiivista tänään on, että viimein alkaa lämmetä :smiley:. Eiköhän tästä vielä kesä tule. Eipä mulla oikeastaan mitään kummempia negatiivisuuksia tässä muutoinkaan ole. Lievästi pakko-oireinen kyllä olen TAAS ja vieläpä harvinaisen tyhmästä asiasta, kuinkas muutenkaan, mutta tämä nyt on tätä mun normimeininkiäni.

^ Juu, niin on. Mulle ei toimi juuri Tenox normiannoksilla, vaan aina olen ottanut 40-60mg. Siksi lääkärin kanssa päädyttiin Stilnoctiin. Kyllä se nyt toistaiseksi on toiminut oikein hyvin. Edellisestä Stilnoctin unilääkekäytöstä on aikaa, niin toletkin on varmaan alhaalla siksi.

Minulla on jääkaappi täynnä mietoja alkoholijuomia! :beer: :beers: On ollut jo muutaman päivän, kun tulin niitä sinne ostaneeksi ikään kuin “varastoon”.

En ole vielä tohtinut juoda yhtään, kun tänään torstai-iltana on eräs kirjallisuustapahtuma, johon minun on osallistuttava ja johon ei kehtaa mennä darrassa eikä varsinkaan alkoholille haisten.

Mutta annas olla kun se tapahtuma on illalla ohi, niin lähden tanssimaan niin ku tsatsatsaa enkä pelkääkään tätä maailmaa-aa-aa… :grin: :yum: :beers: :beer:

1 tykkäys

Kesä korkattu Tampereen reissulla ja Judas Priestin keikalla. Ei tosin tänään, vaan männä keskiviikkona. Hauskaa oli :smiley:.

Kävin tuossa juuri vuotuisissa verikokeissa ja ainakaan niiden tulosten perusteella ei tarvitse olla terveydestään huolissaan. Lievästi aneeminen kyllä olen ja kaliumarvo on hiukan viitteiden alla, mutta nuo ovat olleet mulla huomattavasti surkeammassa jamassa takavuosina moneen kertaan. Kolesterolini, sokerini ym. ovat sitä luokkaa, että moni olisi kateellinen ja maksa-arvot niin priimaa, että voisi luulla mun olleen absolutisti koko ikäni :smile: :grin:

1 tykkäys

Oli meikätytöllä sen verran railakas juhannus, että onnistuin hukkaamaan takkini ja aurinkolasini. Yleensä en ole yhtään lahjakas omaisuuteni hävittämisessä, vaikka olisin millaisissa soseissa. Niin, se positiivinen juttu tässä on se, että sain em. kamppeeni takaisin löytötavaroista, eikä mun jostakin syystä tarvinnut maksaa edes sitä käsittelymaksua vai mikä se nyt on. Joo, ja oli muutenkin oikein hauska jussi pienistä kommelluksista huolimatta :smile:.

1 tykkäys

Minulla on ihan helvetisti viinaa, jos se nyt on positiivista. :roll_eyes:

Sain juuri valmiiksi uuden romaanikäsikirjoituksen, ja ajattelin että sitähän pitää juhlistaa. Minulla sattui olemaan pankkitilillä satasen verran joutilasta rahaa, joten suuntasin Alkoon ja ostin yhden koko elämäni suurimpia kertaostoksia: kolme (3) kappaletta 0,7 litran konjakkipulloa. :scream:

Jos juon nuo pullot liian nopeasti yhtä kyytiä, luultavasti kuolen. :sweat_smile:

Mutta aion kuitenkin juoda ne pikkuhiljaa, jolloin ne riittävät jonnekin hamaan ensi viikkoon.

Ja sitten kirjakustantamo viestitti, että kiitos, mutta ehdimme tutustua romaanikäsikirjoitukseesi vasta lokakuussa :roll_eyes:

Minä lähden tänään Puntala-rockiin :smiley:. Luultavasti juon siellä ihan helvetisti viinaa. Toivottavasti en niin paljon, että menee pilalle koko festari. No, onneksi tuollaisia ylilyöntejä ei enää nykyisin käy useinkaan.

Vähemmän positiivista on se, että yöunet jäivät pariin-kolmeen tuntiin, kun heräsin täpisemään, mutta ei se nyt niin vaarallista ole. Muuten olen nukkunut hyvin viime aikoina ja onhan tässä aikainen lähtö joka tapauksessa.

1 tykkäys

Huomenna pääsee kampaajalle pitkästä aikaa!

^^ Oli oikein onnistunut Puntala-reissu :smiley:. En edes juonut viinaa ihan helvetisti liikaa. Olinhan minä toki varsin iloisessa hutikassa, mutta en missään sellaisessa kaatokännissä, että olisin menettänyt muistini ja siinä sivussa missannut bändit tai saanut muutakaan katastrofia aikaan. Ilmojakin piteli oikein mukavasti, ainakin verrattuna viime vuoden vedenpaisumus- ja mutavyöry-Puntalaan :laughing: :grin:.

Männä perjantaina minulta kysyttiin henkkarit peräti kahdesti. Ensin Alkossa, kun ostin viinaa ja pian sen jälkeen kaupassa kaljaostoksilla. Ikää minulla tosiaan on 44 vee ja tämä oli jo kolmas(tai laskentatavasta riippuen neljäs) kerta tänä vuonna, kun minulta kysytään henkkarit. Aika hyvin, varsinkin, kun en tänä vuonna ole ostanut alkoa ihan hirveän usein. Moni on kateellinen meikätytön babyface-geeneistä :stuck_out_tongue:.

1 tykkäys

Kyllä on ihanaa olla taas kotona, mutta kivaa oli reissussakin :smiley:. Olikin eka ulkomaan matka sitten koronan. Vaikka rajoituksia ei olekaan ollut enää pariin vuoteen jotenkin se lähtö vain jäi sen jälkeen, kun vuodelle 2020 suunniteltu reissu peruuntui. Ukrainan sodallakin oli hieman vaikutusta lähtöhaluihin, kun suuntana oli Itä-Eurooppa.

Positiivista tosin sekin, että onpa säästynyt rahaa, kun on käkkinyt vain koto-Suomessa :smile: :grin:.

Kohta unta kalloon. Kovasti sitä aina matkalla väsähtää, vaikkei tämä mikään varsinainen rymyreissu ollutkaan.

Oli mukava tavata lapsuudenystävää ja hänen suloisia tyttöjä. Kahviteltiin ja juteltiin. Oli oikein kiva vaihtaa kuulumiset pitkästä aikaa. Lapsetkin oli vähän kasvaneet viimenäkemästä :heart_eyes:

Pääsin jonoon sinne terapiaan, mistä kerroinkin toisessa ketjussa.