Positiivista tänään?

Voi pojat nyt kulkee muuten treeni. Testoa on koneessa niin jumalattomasti, että olo on aamusta iltaan kuin pirinousuissa.

Älä saatana sano, että sä olet ruvennut käyttämään steroideja. Ei, todellakaan ole haittojen arvoista, uskon niin.

Testosteroni ei ole stereoidi. Myöskään sen kohtuullisella käytöllä ei ole mitään merkittäviä haittoja. Matalat testotasot voivat pahimmillaan johtaa itsemurhaan, ja aiheuttavat valtavasti vähäisempiä vaivoja. Minulla näitä ongelmia ei ole, mutta monella keski-ikäisellä ukolla arkipäivää. Terveystuote se paremminkin on. Netti on täynnä tutkimuksia, joissa +50v miehillä annetaan esim. 100mg/vk testoa, ja elämänlaatu nousee valtavasti.

Nappaatko siis jotain testolisää vai oletko testotasoja kasvatellut ihan äijjäilemällä punttisalilla?

Mulla aika vikkelästi kerkes unohtua se salilla ravaus, pitäis varmaan yrittää aloittaa uudelleen et sais pidettyä ittensä ees jossain kunnossa eikä viimesetki lihakset surkastuis.

Kyllähän se varmaan mielialaanki vois positiivisesti vaikuttaa. Onko se sit endorfiinien, testosteronin, välittäjäaineiden vai minkä vaikutuksesta

^ Nuivalla saattaa olla aiheesta parempi tietämys kuin yhdelläkään meistä, kehonhuollon ja urheiluravitsemuksen ammattilaisesta kuitenkin kun taitaa olla kyse. Joten parempi sulkea suu ja piiloutua ennenkuin otetaan Pala esiin!

Ei ollut tarkoitus hyökätä tai vähätellä, ihan mielenkiinnosta kysyin. Pala ei toivottavasti ainakaan näin internetin välityksellä säikäytä tai aiheuta liikaa kateutta :laughing:

Mulla itselläni ois varmaan testotasoissakin tarkasteltavaa, mutta mahd. vajaus taitaa johtua hyvin pitkälti elämäntavoista: liian vähän liikuntaa, etenkin lihaskuntoa kehittävää, liikaa alkoholia (nykyään vähenemään päin) ja ruokavaliotakin vois seurata tarkemmin. Siksipä siis ihan mielenkiinnosta kysyin

Otan Sustanon nimistä testosteronivalmistetta tällä hetkellä 500mg/vk, ja määrä tulee vielä hetken kasvamaan viikoittain. Olen kilpaurheilija ja toimintaa seuraa myös valmentajani, joka on siviiliammatiltaan lääkäri.

Tietysti testo itsessään kohottaa mielialaa. Jos on masennusta ja matala libido nuorella iällä suosittelen testauttamaan testot, ei kuitenkaan montaa kymppiä maksa. Dokaamista tietysti olisi ensin syytä karsia.

No ei se noin yksioikoista ole. Hormonivalmisteet ylipäänsä, siis myös naisten e-pillerit, kun aiheuttavat verenpainehaittoja. Lisäksi testosteroni nostaa kolesteroliarvoja. Mielialaankin vaikutus kyllä usein on kaikkea muuta kuin positiivista - mielialojen vaihtelua ja aggressioita. Yleinen haittavaikutus on myös poikkeavat maksa-arvot, vaikkei dokaisikaan.

Toki marginaalisesti nostaakin koleja, mutta jos ruokavalio on kunnossa ei minkäänlaista ongelmaa ole. Sama homma verenpaineiden kanssa, muut elämäntavat ovat määräävässä roolissa. Naisilla testo saattaa aiheuttaa aggressiivisuutta, miehillä ei niinkään. Luonnollisesti vastuullinen käyttäjä testauttaa veri- ja maksa-arvonsa säännöllisesti.

Nnaanan jutut samaa tasoa, kuin koulun huumevalistus ysärillä.

Ei, vaan nimenomaan toisinpäin, naisista tekee lempeämpiä, yleisesti ottaen, miehistä taasen aggressiivisempia. Että eipä tota nyt terveystuotteeksi voi nimittää, saati kellekään suosittaa. Uskon kyllä tietäväni aiheesta enemmänkin kuin ala-asteen huumevalistuksen verran. :wink: Harvan lääkeaineen/kemiallisen aineen kohdalla voi ajatella yksioikoisen mustavalkoisesti.

Mietihän nyt Nnaana vaikka ihan maalaisjärjellä, tekeekö mieshormoni naisesta feminiinisemman? Oletko koskaan ollut tekemisissä kuurilla olevan naisen kanssa? Libidoa lukuunottamatta heissä ei ole mitään feminiinistä. Laitahan tutkimusdataa väitteellesi.

Vaikka enkunkielisestä Wikipediasta löytyy aika kattava artikkeli. Pikaisella silmäilyllä näytti olevan myös lähdetiedot merkitty, jollei Wikipediaan yksin luota. Kukaan ei nyt väittänytkään, että se tekisi naisesta feminiinisemmän.

Mä odottelen mielenkiinnolla mitä tästä seuraa… No, yritinhän mäkin parantaa masennusta pirillä joten. :laughing:

Lempeys on feminiininen piirre. Ei nyt pahalla, mutta aidanseiväskin ymmärtää tuon ihan höpöjutuksi

No öö, miksköhän sitten mielestäsi naisten vaihdevuosia on ehdotettu hoidettavan testosteronilla? Ei kylläkään ole hyväksytty hoito ainakaan Suomessa toistaiseksi, mutta vaihdevuodethan aiheuttavat mielialaongelmia, koska munasarjojen toiminta, jossa sitä testosteronia erittyy, hiipuu. Samaten nuorena munasarjojen poistoleikkauksen läpikäyneet naiset näyttivät erityisesti hyötyvän testosteronista.

Ja kyllä, olen ollut tekemisissä moisesta vaivasta kärsivän naisen/naisten kanssa. Siis joilta on munasarjat poistettu. Kyllä se hormonaalinen epätasapaino heidät sai ihan lempeän vastakohdaksi. :laughing: No, korrekti sana taisi olla hyväntahtoinen, jossa tota testosteronin vaikutusta kuvattiin.

ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/2029601/

Siinäkin yks tutkimus. Mutta itsehän jokainen valitsee, mitä tutkimuksia tahtoo uskoa. Toki kyseenalaistaminen kannattaa, mutta se ei poista faktaa, ettei mikään ylimääräinen kemiallinen substanssi tungettuna kehoon, ole mikään pitkän aikavälin terveystuote. Paitsi ehkä vitamiinit, mut niistäkin esiintyy ristiriitaista tutkimustietoa.

Ja tässä, miten se (testosteroni) vaikuttaa nimenomaan naisiin.

tctmed.com/7-symptoms-of-low-tes … -in-women/

Lucci, joo ja kalja on kans yks kova vaihtoehto masennuksen hoidossa. :laughing:

Kyllä testosteroni kuuluu steroideihin, mutta niin kuuluu myös kolesteroli ja D-vitamiinikin joten tuo kemiallinen luokitttelu steroidiksi ei vielä kerro mitään jonkin aineen vaikutuksesta. Jutut anabolisten/androgeenisten aineiden aiheuttamasta “roid rage”-ilmiöstä taitavat olla suurimmalta osin propagandaa.

Testosteroni ja muut androgeenit vapauttavat dopamiinia aivojen motivaatiokeskuksissa samalla tavalla kuin stimulantit, ja koe-eläimet oppivat jossain määrin annostelemaan niitä itselleen samalla tavalla kuin muita addiktiivisia aineita. ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14557917

Jostain syystä koe-eläimet jotka on saatu addiktoitumaan kokaiiniin, vähentävät kokaiinin nauttimista jos niille annetaan testosteronia. ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3176575/

Omasta kokemuksesta voin kyllä sanoa, että matalat testosteronitasot aiheuttavat todella paskoja fiiliksiä. Kun viime talvena mitattiin ennen kuin olin päässyt eroon risperidonista, niin ne olivat minulla vain n. puolet normaalista. Nyt kun on eri lääkitys ja T-taso on palautunut normaaliksi niin ei ole oikeastaan enää mitään paniikkikohtauksia/itsesääli-oloja tai heikkouden tunnetta ja kaikki päihdehimotukset ovat paljon vähäisempiä kuin aikaisemmin (kun mieliala on jo muutenkin riittävän hyvä ettei ole mikään pakko käyttää koko ajan päihteitä).

Jos ihan mielenkiinnosta nuo testosteronitasot haluais mitata, niin mites se käytännössä? Terkkariin, kerron asiani ja saan lähetteen verikokeisiin?

Sinäänsä mun kannattais kyllä koittaa kohottaa noita tasoja aivan luonnon keinoin. Sellainen tunne mulla on, että luultavasti ne ei ainakaan mulla kovin korkealla liitele. Sellanen kovin miehinen mies mä en nyt koskaan ole ollut. Partakaan ei meinaa kasvaa ku haiventa :laughing:

Ja voihan sitä puhua, mitenhän sitä vaan käytännössä jaksais taas vaikka lähteä sinne salille… :unamused:

^ Julkisesta terveydenhuollosta ei yleensä pääse testosteronimittauksiin. Varsinkin jos on päihdetaustaa, niin siellä sanotaan vain että mahdollinen matala testosteroni johtuu luultavasti päihteiden käytöstä joten mittauksesta ei ole “mitään hyötyä”. Itse kysyin asiasta kolmelta eri lääkärilta ja sama reaktio tuli vaikka olisin ollut jo tyyliin 2 kuukautta selvin päin. Törpöin noista lääkäreistä alkoi vielä saarnaamaan katukaupasta ostettujen hormonivalmisteiden vaaroista, kun ilmeisesti tulkitsi tuon kysymykseni jonkinlaisena vihjauksena että olen aikeissa alkaa käyttämään pimeiltä markkinoilta ostettuja testosteroneja.

Yksityislääkäriltä saa helposti lähetteen testosteroni-verikokeeseen. Parasta olisi kuitenkin olla ainakin viikko nauttimatta yhtään alkoholia ennen tuota koetta, jotta tulee luotettava tulos.

Tosiaan kun sain sitten lääkitysvaihdoksen avulla hormonitasoni kuntoon, niin nyt en ole moneen kuukauteen enää tuntenut, että minulla olisi oikeastaan mitään aktiivista hoitoa vaativaa vaivaa sen enempää päihteiden, kuin mielenterveydenkään kanssa.

Kiitti vastauksesta.

No, tuskinpa käyn sitten mittaamassa. Tuskin kovin herkästi pääsisin julkiselta enkä ole niin varma, että mitä iloa niitä on edes mitata ja maksaa siksi yksityisestä.

Ylös, ulos ja lenkille ja korkki kiinni on suunnitelmana. Kunhan ois voimia pysyä siinä!

Testoahan on annettu vaihdevuosista kärsiville naisille lisäämään seksuaalista halukkuutta, eikä homma ymmärtääkseni missään ole saavuttanut kovin suurta suosiota. Noissa muissakin esimerkeissä annettavat annokset ovat äärimmäisen pieniä, tyyliin alle milli viikossa. Minä taas olen puhunut naisista, jotka ottavat testoa parantaakseen suorituskykyä. Nainen joka ottaa esim 500ml/vk testoa on keskimäärin hyvin äkkipikainen ja räjähdysherkkä. Tämä nyt vaan on fakta, jonka jokainen näiden asioiden kanssa tekemisissä ollut tietää. En avannut linkkejäsi, ei jaksa jankata itsestäänselvyyksistä.