Hyvää pohdintaa Mick! Plinkin syvimmästä olemuksesta. Mä myönnän, etten lue kun tätä Saunaa ja Lataamoa. Ei pysty, liikaa. Mä oon kans välillä kokenut, et vois pitää välillä vähän taukoa, (ja onhan niitä ollutkin) mut mitä muuta mulla muka olis? Ei ainakaan muuta elämää.
Noh, kyllä kesällä huomas, että vaikken kesästä edes nauti niin oli meillä yhdessä vaiheessa kirjottelijakato täällä. Eikä tuntunut että kellään olisi juuri mitään sanottavaakaan. Eikä tahtoa viettää täällä juuri aikaa, ei mulla itselläkään ollut. Mutta jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, niin silloinhan yleensä ollaan hiljaa. Maailma on puhetta täynnä, ehkä tekee vaan hyvää välillä olla hiljaa. Silti tarve “puhua” yhdistää ihmisiä suurimman osan elämästä, tai tarve olla kontaktissa johonkin, johonkin elävään.
Nyt menee turhan filosofiseks setiks. Ei kannata ajatella liikaa, aivot voi mennä jumiin. Nyt meen hakee uuden kupin kahvia, moikat rakkaat!
edit: vittu mulla on alkanut tulee ihan vitusti kirjotustypoja nykyään. Alkaa vissiin aivot olla jotain tehosekottimessa pyörinyttä mössöä.
Mä luin joskus huvikseni juttuja tuolta lopettamosta, mutta ne oli niiiiiin ufoja, ettei jaksanut enää. En millään tajua, miten aikuiset ihmiset jaksavat vääntää vuodesta toiseen
Mitä tohon kilpailevaan sivuun tulee, niin oletko Vaultissa? Itse käyn siellä silloin tällöin, ja siellähän on kirjautumisen takana muita osioita. “Tipilä” oli ihan jees silloin kun siellä oli ihmisiä, mutta sitten ne rahankeräykset jne. alkoivat pyöriä ja tuntui siltä että se oli osasyy ihmisten häviämiseen. (Ymmärrän toki, että yksityinen foorumi tarvii rahaa, mutta kun ei ehkä ollut täyttä varmuutta mihin ne rahat meni…) Eli ei mikään helppo homma toi oman foorumin ylläpito ja onhan niitä muitakin ollut, jotka pari kuukautta ovat olleet auki ja se siitä.
^^, ^ Morgen Lucci ja nasis. ei sitä määräänsä enempää tarviikaan lukea tai ahmia infoa yli päänsä vetävyydeltä.
emmä tiiä sellasista vaihtoehtojutuista oikein mitään, oon niin kauan ollut plinkkinarkki,
että se alkaa näyttää jo pokemonnarkomanialta, kun jengi
kulkee silmät muulta maailmalta ummessa kadulla…
ei täs iäs enää lähetä uudelle palstalle
ehkä se oli vain raaka heitto, että perustais kilpailevan sivuston.
onhan täällä tilaa ja mäkin vaan omassa ketjussain jauhanu
oman pienen pään juttui - mut ei niitä lopettamon
oikein/väärinraitistumisia toistuvine keloineen
mitenkään jaksa - siksi asun biisiketjussa.
otin pakkobannit kolmelle kuukaudelle kesäkuun alussa, kun
en saanut poikki millään kynääni. mullahan ei kyse ole siitä,
ettei ole mitään sanottavaa… sisällönpuute ei estä toimintaa.
nasaalisti: "En millään tajua, miten aikuiset ihmiset jaksavat vääntää vuodesta toiseen "
kyse on riippuvuudesta, sokeudesta omaan agendaansa, pakosta päteä ja pinttyneestä tavasta…
Laillinen lääkekannabiksen käyttäjä saa muuten luovuttaa kuulemma verta. Tosin en minä koska ei mene sairaushistoria seulasta läpi jos aletaan pelaamaan ylempien herrojen kanssa Osa canna-potilaista on myös somaattisesti niin sairaita, etteivät ota riskiä heidänkään kohdalla joka varsin ymmärrettävää…
Ps. Mukava aina muuten keskustella sairaanhoitajan kanssa joka ei ole enään unessa
Toi on kyllä outoa!
Itse nimittäin kävin muutama vuosi sitten kysymässä lääkearsenaalini kanssa, saisinko luovuttaa verta ja sain ikuisen verenluovutuskiellon eli ei mennyt ihan putkeen Siis oikeasti kuvittelin, että joku käyttötauko riittäisi, enkä olisi uskonut oksikodonista seuraavan ikuista kieltoa Ja aidosti olin kiinnostunut siitä ja olisin halunnut verta luovuttaa, koska itse sitä olen aikanaan saanut.
Leikkauksista jne. oli määräaikaiset kiellot, mutta tuo, että kipulääkityksestä sai elinikäisen kiellon, oli käsittämätöntä. En sitä ole enää uudestaan kysellyt, vaikken ymmärtänyt syytä. Ja ihan respalääkkeistä oli siis puhe, ei mistään laittomista aineista…
Todella kummallista, soittaisin siihen firmaan uudestaan udellakseni paremmat tiedot/syyt. Oma lääkkeeni lasketaan laillisessa käytössä erityisluvalliseksi rohdosvalmisteeksi
Niiden omilla sivuilla lukee, tosin että: “Masennuslääkkeet (mielialalääkkeet) eivät estä tavanomaista kokoverenluovutusta, mutta osa niistä estää koneellisen verihiutaleiden luovutuksen (ns. afereesiluovutus).” “Rohdosvalmisteet, luontaistuotteet, ravintolisät ja vitamiinit ovat sallittuja verenluovuttajille.”
Offia verenluovutuksesta: Bipolaarihäiriö on elinikäinen este verenluovutukselle. No, juuri tämänhetkisistä säännöistä en mene takuuseen, mutta näin oli vielä ihan 2000-luvulla. Tiedä sitten, mikä tuossakin on takana, kun tuskinpa bipo sentään tarttuu veren välityksellä :mrgreen: . Ehkä ajattelevat, että bipopäät ovat niin holtittomia mm. seksikäyttäytymisensä kanssa, että nussivat ympäriinsä kaikkea, mikä liikkuu ja toki ilman asianmukaista ehkäisyä ja unohtavat verenluovutuskyselyssä kertoa siitä, että tulipa tässä juuri viikon sisään pantua puolen maailman kanssa :mrgreen: . Sen ymmärrän, että jotkin bipolääkkeet saattavat vaikuttaa vereen siten, ettei se ole kelvollista siirrettäväksi, mutta eipä bipo automaattisesti sitä tarkoita, että sellaista lääkitystä käyttäisi ja lääkitysasiat toki kysyttäisiin erikseen ennen luovutusta. Bipot tietty varmaan valehtelisivat sekopäissään siitäkin :mrgreen: . Mä nyt en ole itse kelvollinen luovuttamaan verta, vaikkei mulla bipoa olisikaan, koska olen alipainoinen(Eikös painoraja tuohon hommaan ole 50 kg ja ihan ymmärrettävistä syistä?) ja lisäksi olen niin helvetin aneeminen, että mun vereni siirtäminen johonkuhun heikkohappiseen saattaisi huonontaa sen vointia vain entisestään :mrgreen: . Niin, ja lisäksi toki historiani I.V. -käyttäjänä on elinikäinen este. Alhainen hemoglobiini tietenkin selviää siinä verikokeessa, jonka ottavat ennen luovutusta ja mun alipainoni näkee sokea kalakin pikkuvarpaallaan, mutta I.V. -käytöstä voisin jättää kertomatta, ellei sekin ole päätynyt jo Punaisen ristin rekistereihin saakka, kun on kuitenkin ihan julkisen terveydenhuollon tiedossa ja nykyäänhän kaikki tiedot levitellään ympäriinsä . Hepatiittia ja/tai HIV:tä mulla ei siis ole. Nuo on tutkittu moneen kertaan ja kuin ihmeen kaupalla olen onnistunut niiltä välttymään, vaikka nuorempana ja vitun idioottina neuloinkin itseäni toisten käyttämillä likaisilla värkeillä . Mieluusti luovuttaisin kyllä verta, jos mulla siihen mahdollisuus olisi, mutta eipä ole ja ymmärrän kyllä miksi(Siis tuota bipokieltoa lukuunottamatta), joten enpä siihen hommaan yritäkään itseäni tyrkyttää.
Kyllä mä vaan sain luovuttaa viime viikolla verta ihan ilman ongelmia, vaikka veressä on 900mg Litiumia. Ei sitä nyt ihan kaikkea tarvitse ennakkoon kertoa!
^ Kait ne testaa kummiski ne luovutetut veret ennenkuin tuupataan leikkaus-potilaaseen…?
Meinaan et tollanen lito-määrä saattaa saada aikalailla kujalle jos ns. äkkinäiselle pistetään menee ja viel jonku anestesian jälkeen/yhteydessä…
Edit. Mä en kans pysty muutes luovuttaa, enkä ole koskaan pystyny kun mun hemoglobiini on ollu aina liian alhaalla. Se on pyöriny siinä 108-115 paikkeilla eikä ikinä ole saanu mennä luovuttaa, vaik esim. intissä yritin joskus aikoinaan…
Diabetekseen loppui mun verenluovutus, olisi hyvä kun on jostain syystä korkea hemoglobiini ja kummassakin pohkeessa ollut trombi. Armeija aikoina sai puolestapäivästä vapaata ja muistaakseni jopa tilkan konjakkia palkaksi, sitten jostain klo 13.00 - 24.00 vapaata joten kerkes baariin. Elettiin aikaa jolloin sotilas sai haista viinalle muttei saanut olla päihtynyt.
Litosta en löytänyt, estääkö verenluovutuksen, mutta mielenterveysongelmat eivät enää ole este, ellei ole viimeiseen puoleen vuoteen tarvinnut sairaalahoitoa.
Ois tavallaan siistiä luovuttaa verta, vaikka piikkikammosta kärsinkin. Mut jos pääsis sen yli. Ois ainakin hyödyksi jotenkin tässä maailmassa. Mäkään tosin en voi luovuttaa verta, koska ensinnäkin painan liian vähän, eikä mun normaalipainoKAAN ole 50 kg koskaan ollutkaan. Lisäksi jännää kyllä, anafylaktinen shokki aiheuttaa pysyvän verenluovutuskiellon. Vakavasti allergisen veri on kuulemma riski terveelle ihmisellekin. Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, että joku allergia vois olla este luovutukselle, tai että ylipäänsä allergia vois mitenkään “tarttua.”
Ja mitä tohon tulee, ettei muka kaikkea tarvitse kertoa, niin kyllä tarvitsee jos kyseessä on verenluovutus. Haluaisitko Arkkis itse vaikka jonkun hiv-potilaan verta?
Positiivista tänään on, että sain lähetteen ihotautipolille. Vähän jännää, kun netin perusteella lääkeaineallergiatutkimukset saatetaan tehdä vuodeosastolla, koska ei oo ihan riskitöntä touhua. Mutta ehkäpä tää mun allergiavyyhtini nyt alkais selvitä.
Voi vitun idiootti ! Kyllä mä sen tiedän, että sä ihan hullu olet, mutta jotain rajaa silti noihin touhuihisi.
En tiedä, miten litium vaikuttaa verensiirtopotilaaseen, mutta en yhtään ihmettele, jos se on kieltolistalla noissa hommissa, onhan se ihan helevetinmoinen myrkky ja se kun tosiaan näkyy verikokeissakin, niin voipi olla, että joku heikkohappinen(Yleensähän verensiirtopotilaat eivät varsinaisesti elämänsä kunnossa ole :mrgreen: ) ei kovin hyvää tykkää saadessaan moista, pahojakin haittavaikutuksia omaavaa raskasmetallia elimistöönsä. Kaikki luovutettu verihän testataan, mutta tiedä sitten koskeeko tuo testaus kaikkia mahdollisia myrkkyjä vai ainoastaan veriteitse tarttuvia tauteja . Eivätkä ne tauditkaan välttämättä näy testeissä heti, kun tartunnan on saanut, joten siksi se 3-6 kk. turvaraja on keksitty. Totta mooses sitä voi kuka tahansa valehdella mitä tahansa, eli sanoa esim. olevansa neitsyt, vaikka olisi juuri viikko sitten käynyt hurjalla seksimatkalla jollakin megaluokan aids-alueella ja pannut menemään siellä kortongitta ilman huolen häivää, joten onhan noissa verenluovutusjutuissa aika pitkälti vain luottaminen luovuttajan rehellisyyteen. No, eipä niitä tartuntoja pahemmin Suomessa ole tainnut tapahtua sitten 80-luvun(?), joten joko testit ovat pirun tarkkoja tai sitten luovuttajat pirun rehellistä porukkaa. Jotkin säännöt kyllä tuntuvat olevan suorastaan hätävarjelun liioittelua, mutta ehkä kuitenkin parempi niin, kuin pienimpienkään riskien ottaminen, siitäkin huolimatta, että siirtoverestä on ajoittain pulaa .
Ja ettei ihan offiksi menisi, niin olenpa nukkunut hyvin ja PALJON . Tulee ihan tarpeeseen nyt tällainen unimaratoni, kun 3 vrk. vedin brenkkua kutakuinkin samoilla silmillä pe-su -välisen ajan. Laiskottelu jatkunee tänäänkin hyvällä omatunnolla ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin vielä huomennakin. Nyt on sentään jo sen verran levännyt olo, että voisin puuhastella jotakin pientä täällä kotosalla. Positiivista sekin .
Jos vaihtoehtona on kuolema, niin tottahan toki. Lisäksi kelpaa skitsofreenikon, narkkarin tai homon veri, vaikka pari litraa päivässä! [Poistettu rasistinen kommentti - Päihdelinkin moderaattori]