Positiivista tänään?

Ei parane päästää sammionhenkeä valloilleen varsinkaan keskikesänjuhlan aikaan. Johan se aikanaan Eino Leinokin runoili juhannuksena, että (ja näihin sfääreihin ei pääse kiljulla :mrgreen: ):

[i] Mä metsän polkua kuljen
kesä-illalla aatteissain
ja riemusta rintani paisuu
ja mä laulelen, laulelen vain.

Tuoll´lehdossa vaaran alla
oli kummia äskettäin,
niin vienoa, ihmeellistä
all´lehvien vehreäin.

Minä miekkonen vain sen tiedän,
minä vain sekä muuan muu
ja lehdon lempivä kerttu
ja tuoksuva tuomipuu.

[/i]

[i]Minä avaan syömeni selälleen

ja annan päivän paistaa,
minä tahdon kylpeä joka veen

ja joka marjan maistaa.
Minun mielessäni on juhannus

ja juhla ja mittumaari,
ja jos minä illoin itkenkin,

niin siellä on sateenkaari.[/i]

Toi nyt on ihan nykyajan mukanaan tuoma ilmiö, että kaikki kunnon juopot popsivat myös bentsoja… Tuskin niissä 80-luvun klassisissa puistoissa hääräilevissä pultsariporukoissa sekakäyttö oli vielä kovin yleistä.

Mulla on tutkijan virkani ansiosta oikeus tilata kemikaalifirmoilta erilaisia aineita… Esim. kloraalihydraattia ja joitain barbituraatteja kuten dietyylibarbituraattia olisi mahdollista saada, koska niitä käytetään laboratoriossa analyyttisiin tarkoituksiin. Voiskohan noista olla kunnon krapulalääkkeeksi?

Kyllä minulla ainakin tulisi kieltämättä kiusaus testata mitenkä joku barbi tehoo kunnon jysäriin (todennäköisesti aivan saakelin hyvin). :mrgreen: Taitaa vaan olla aika tavalla vaarallisia jos yhtään annostelee väärin tai elimistössä viel viinaa…

Eikös tää ole aika lähellä?
en.wikipedia.org/wiki/Secobarbital

Täällä myös positiivia kokemuksia sähkötupakasta. Kun kaikki muut keinot olit kokeiltu niin päätin kokeilla sähkötupakkaa. Vaikkakin nikotiininesteet sisältävät ihan samalla tavalla nikotiinia kuin perusröökit niin samalla ei tule kuitenkaan vedettyä tuhatta muuta myrkyllistä ainesosaa samalla. E nesteet tuli tilattua tästä verkkokaupasta [Poistettu kaupallinen linkki - Päihdelinkin moderaattori]…Menthol neste toimii hyvin jos on ennen esim polttanut vihreetä röökiä :slight_smile:

^ Mikäs helvetin mainosmies se täällä on vapaana? MODEEEE!!!

PieniSUURI varoituksen sana barbituraateista: No joo, toki tuo, että hengenvaarallisen yliannoksen riski on ihan todellinen niiden kanssa, jos annostus vähänkään lipsahtaa ja/tai veressä on vielä alkoholia, mutta lisäksi sellainenkin juttu, että ne todella auttavat vaivaan, kuin vaivaan vähän turhankin hyvin :wink: . Olen elämässäni kahdesti kokeillut barbeja(En muista, mikä barbituraatti oli kyseessä) ja ONNEKSI niitä ei ole sen enempää kävellyt vastaan, koska siinä tapauksessa olisin todennäköisesti sellaisessa koukussa, että tämä benzoriippuvuuteni olisi aivan lastenleikkiä sen rinnalla ja pienestä oppaririippuvuudestani nyt ei kannata edes puhua :wink: . Oikeasti pelottavan hyvin toimivaa tavaraa :astonished: . Eivät toki varmaankaan kaikilla noin hyvin toimi, mutta jos ihmisessä yhtään on addiktin vikaa ja tykkää esim. hankkiutua tehokkaasti eroon ikävistä krapula- tai mistä tahansa oireista, niin äärimmäinen varovaisuus on todellakin paikallaan.

Ei helvetti, nytpä tiedän mistä itsekin saisin noita barbeja… :laughing: No, onneksi mä en niitä suoraan omakätisesti saisi itselleni ja sitäpaitsi luulisin ehkä olevani hieman liian “jänishousu” niiden testaamiseen. Ei sillä, että päihteiden testailu olisi jotenkin hirmu rohkeaa, vaan pelkäisin, että tajuan niiden olevan hyvä keino vaikka tappaa itsensä, sillä parasetamolikin kuumottaa mua nykyisin niin, etten tohdi pitää niitä sen vertaa kaapissani, että saisi impulsiivisesti itsensä hengiltä.

Siitä puheenollen, niin en tänään on positiivista, etten eilen lähtenyt överöimään itsetuhotarkoituksessa, vaikka mielessä käväisikin. :confused:

Ah tuitui opparipöhnä :heart:

Kävin hampuukitarkastuksessa ja tuloksena ei yhtään reikää, vähän vaan hammaskiveä kaavittiin. :sunglasses:

Eilinen suun napsutus hävisi sitten ihan itsestään, eli enpä ryhtynyt vielä ryyppäämään, vaikka yhdessä vaiheessa oli sellainen fiilis, että korkki aukeaa juuri nyt. Ei se ihan itsestään kadonnut; psykiatrini soitti ja kysyi pääsisinkö tulemaan heti, kun aikataulut olivat menneet uusiksi. No, pääsinhän mä, koska oli ihan okei kallonkutistusfiilis, eikä mitään tärkeämpääkään tekemistä, enkä toki siinä vaiheessa viitsinyt korkata ja mennä sinne ihan kännissä. Olisin toki voinut korkata sen jälkeen, niin on nimittäin monesti tapahtunut :mrgreen: , mutta eipä sitten enää kiinnostanut :smiley: .

Mulla häviää napsutus tänään kuin itsestään, kun jätän pankkikortin duunin hyllylle kuivumaan. Paluumatka kotio on mulla se ainainen vaaranpaikka. Tiedä sitten pitäisikö kokeilla temppua koko juhannuksen ajaksi? Ei auttaisi napsutella vaikka miten juhannussaunassa koivuvihtaa vihmoisi! :wink:

Sain juuri tietää, että eräs julkisen puolen psykiatrinen erikoislääkäri, lääkintöneuvos ja proviisori ottaa minut vihdoin vastaan 4.8 paikallisella mielenterveysvastaanotolla. Alueeni apulaisylilääkäri ei halua ottaa asiaani kantaa eikä täten lähde edes keskustelemaan erityislupahakemuksesta koska ei omaa tarpeeksi tietoa psykiatrian saralta johon sairauteni kuuluu. Kannusti kuitenkin ja oli itse sitä mieltä asia tulisi käsitellä kunnolla objektiivisesti ilman ennakkoluuloja mutta ei voi tietysti toisen lääkärin puolesta mennä mitään sanomaan. Kummatkin siis ovat nyt lukeneet diagnoosini lävitse…

Pääasia nyt kuitenkin on, että ylipäätään joku julkisella puolella suostuu minut ottamaan vastaan. :mrgreen: Hauskinta tässä on vielä se, että tämä kyseinen vastaanottava erikoislekuri määräsi aikoinaan minulle kourakaupalla eri bentsoja ahdistukseen jo ekalla käynnillä. Nyt voin todistaa, että olen ihan itse niistä vieroittautunut ja saanut massiivisen ahdistuksen/masennuksen täydellisesti hallintaan toisella keinolla kuten hän itse voi kohta omin silminkin todeta :laughing:

Toki on hienoa, että asiasi edistyy. Silti en pidä itse mitenkään ihmeellisenä tai “nolona” että lääkäri on toiminut silloisten ohjeiden mukaan. Koska “Lets’ face it” betsot ovat ne tutkituin ja tähän asti parhaana pidetty lääkeaineryhmä massiiviseen ahdistukseen. Sinänsä mitä muuta tuo lääkäri olisi voinut tehdä? Sanoa, että osta kadulta pilveä? :wink:

Silti hyvä että näitä ennakkotapauksia tulee. Siitä kai kaikki aina lähtee käyntiin.

Tämä lääkäri ei edes aikoinaan tutkinut minua kunnolla. Ei tehnyt kunnollisia ja kattavia testejä vaan hieman pintapuolisesti vain kyseli tuntemuksia. Hänellä ei näyttänyt olevan mitään pelivälineitä selvittää mistä se minun ahdistukseni mahdollisesti johtuisi vaikka sanoin lyöväni rahaa tiskiin tasan niin kauan kuin syy löytyy jos se on hankala etsiä (olin hänen vastaanotollaan yksityispuolella tuolloin). Ketipinoria ja levozinia hän kovasti suositteli isoilla annoksilla sekä ihmetteli miksi ei toimi kunnes päätyi pienen väännön (ja johdatteluni) jälkeen kouralliseen bentsoja :mrgreen:

Se on hienoa kun iso osa Suomalaisista lääkäreistäkään ei vielä halua uskoa, että kannabiksella voisi olla merkittäviä hyötyjä psykiatrisista sairauksista kärsiville potilaille jopa niin, että joskus voidaan todeta ruohon olevan se vihon viimeinen hengenpelastava tai merkittävästi elämänlaatua kohentava troppi (kohtuu vähin haittavaikutuksin) kun mikään muu ei toimi.

Eihän sitä niin haluttaisi myöntää koska sittenhän niiden “hullujen” hamppupuheisiin jouduttaisiin suhtautumaan ihan eri tavalla koska en nimittäin satu olemaan ainut kaveri jolla se oikeasti auttaa ja lukuisia ihmisiä syrjitään täysin syyttä siksi, että he vain hoitavat sairauksiansa yhdellä demonisoidulla rikkaruoholla. Yksinhuoltajilta viedään pahimmillaan lapset jne… :smiling_imp: Me aidot lääkekäyttäjät kun tarvitaan sitä pajaa ihan oikeesti joskus aika isoja määriä ja silloin saattaa joutua liikkumaan myös vahvasti siellä lain toisella puolen olosuhteiden pakosta (jos haluaa lääkityksensä pysyvän kunnossa) koska viikatemies hengittää niskaan.

Soikannel on kyllä loistava tyyppi =)
Itselle kyseinen yrtti on loistava apu selkärankareuman aiheuttamiin kipuihin ja nukahtamisongelmaan (ei kyllä aamuyön heräilyyn auta poltettuna, mutta syötynä ehkä, en ole vaan syönyt koskaan), vaikka viimesen 3vuotta hampun kasvatus jne on tullut hyvinkin tutuksi. Tässä yksi syy jonka takia nyt maksava taho haluaa nopeuttaa muuten korvaushoitoni alasajoa… Hamppu, silloin tällöin ainoastaan tästä kasvista aiheutuvia positiivisia seuloja, ennen tätä aloitettu omasta tahdosta aloitettu bupren alasajo, päihdelääkäri nimenomaan klinikalla puoltanut kokoajan hoidon jatkumista, koska mitään ongelmaa ei ole vaan itse opioidiongelman hoito on erittäin hyvin onnistunut…

MUTTA, KANNABIS…

Noniin… siinä sitä syytä miksi tahti nopeutui ton homman suhteen liiankin nopeeksi omasta mielestäni ja kaikkien muiden mielestä (paitsi).

Ja ei en ole samanlainen hampuusi sentään kun Soikannel, ei ole montaa kertaa viikon aikana tainnut mennä yli 2grammaa kukkaa, eikä toki lähellekkään joka viikko. Mutta se on todella haitallista minulle kuulemma. En pysty olemaan täysipainoinen yhteiskunnan jäsen jos käytän kannabista.

Nojoo täysin offtopic jne… Lähdinpä kirjoittaan kun siltä tuntu.

^^ Soikkeli, hei. Nyt syyttelet IMO tarpeettoman paljon lääkäreitä. Jos sulla kerran oli varaa syytää rahojasi yksityislääkärin palveluihin vaikka millä mitalla, niin olisit sitten hankkiutunut sellaisen lekurin juttusille, joka olisi ollut enemmän kiinnostunut hoitamaan syitä, eikä vain seurauksia :wink: . Kyllä sellaisiakin tästä maasta löytyy. Sitten on toki näitä lääkäreitä, jotka tykkäävät tienata elantonsa siten, että kirjoittavat kahmalokaupalla erinäisiä ryynejä pilleristeille ja sekakäyttäjille, joita jonottaakin oven takana koko joukko ja joita on hyvä “hoitaa” liukuhihnameinigillä, ovat ihan tyytyväisiä saamaansa palveluun ja lääkäri on tyytyväinen kääriessään rahat. Eipä tuollaisilta tahoilta mitään kummempia “psykoanalyysejä” tai terapioita kannata odottaakaan. En nyt ota varsinaisesti kantaa tuon mainitsemasi lääkärin toimintaan, koska en häntä tunne(Kai? Mistäpä tuon tietää :mrgreen: ?), mutta noinhan tuo yleensä menee.

Edittiä tähän väliin: Oletan siis, ettet ollut tuolloin ihan eilisen teeren poika, jos ryyneistä puhutaan, joten olisithan voinut kieltäytyä lääkityksestä, ainakin niillä hurjilla annoksilla, vaatia muuta palvelua ja jollet sitä olisi saanut, niin olisit voinut sitten marssia tosiaan jollekulle toiselle tohtorille. Sen sijaan taisit vallan mielelläsikin ottaa vastaan reseptit, joita lääkäri sulle avokätisesti kirjoitteli :wink: . Itse olen tätä nykyä kova terapian puolestapuhuja, perustuen omiin, positiivisiin kokemuksiini, mutta jos mulla on tarvetta PKV-lääkkeille(Ja sitähän mulla edelleen on ja paljon, vaikka terapia kuinka mua olisi jeesannut), niin en mä silloin kaipaa lääkäriltä mitään tarkempia tutkimuksia tai pidempiä juttutuokioita, vaan nimenomaan ne respat :mrgreen: .

Toiseksi, ei kyse ihan siitäkään ole, että kaikki tai edes suurin osa lääkäreistä ei tietäisi/uskoisi, etteikö kannabiksesta voisi olla suurikin apu moneen vaivaan. Tietty niitäkin lääkäreitä on paljon, jotka elävät siinä uskossa, että kannabis on hirveä huume suoraan saatanasta, mutta ennemmin tuossa vaikuttanevat ne ylemmät tahot, jotka sanelevat lääkäreille, miten toimia, eikä joka lekurilla riitä energia nousta barrikaadeille kannabiksen puolestapuhujana, kun heilläkin on esim. niitä asuntolainoja maksettavanaan ja perheitä elätettävänään, jolloin työpaikan/toimiluvan riskeeraaminen ei ihan liikaa jaksa kiinnostaa :wink: .

Hieno homma, että tuo sun asiasi etenee :slight_smile: . Ja jos joku kannabiksesta apua saa, niin totta helvetissä se on pienempi paha, kuin esim. benzokoukku, joten toivon toki minäkin, että tuohon asiaan saataisiin ihan yleiselläkin tasolla muutosta.

Positiivista tänään: Olen nukkunut ainakin 6 h :smiley: .

Edittiä vielä kirkkaalle: Auttaisiko kannabis sulla opparirefloihinkin? Jos kerran sitä käytät ja sen vuoksi tuota korvaushoitosi alasajoa nopeutettiin, niin sama kai se, jos sillä lääkitsisit olojasi :confused: .

Löytyykö? Löytyykö tyypille joka ei peittele päihteiden käyttöään lääkärille ja on täysin rehellinen siitä mitä vetää ja mitä ei sekä lisäksi on kaikesta muustakin avoin (muutenhan ei sitä pätevää apua edes voi saada)? Minä en ole vielä eläessäni tavannut kuin kaksi tälläistä ihmistä koska niin moni ei halua juuri minun kohdallani jostain syystä uskoa päihdeongelman johtuvan psyykkisistä syistä (ei siis toisin päin) puhumattakaan nyt pajan lääkinnällisestä käytöstä.

Tottakai olisin voinut kieltäytyä ryyneistä mutta sairautenihan juuri sai aikaiseksi sen, että johdattelin lekuria määräämään niitä bentsoja sillä tavalla. Minun eksistentiaalinen masennukseni katsos saa minut tekemään kohtuu epärationaalisia tekoja. Se minun sairauteni on jollain kummallisella tavalla ajattelutavassani eikä masennuksen laatu ole ihan sieltä tyypillisimmästä päästä. Pystyn ikään kuin nyt pilvessä menemään sen sairaan Kanteleen pään sisään mutta koska olen niin helvetin korkealla olenkin yhtäkkiä aivan täysin terve kaveri ja ajattelen eri tavoin kaikesta mahdollisesta :mrgreen: Jotain “dissoasitiivistakin” menoa tässä ilmeisesti on mutta ei osaa lekuritkaan sitä selittää… Kyseessä ei kuitenkaan esim. ole millään tavoin se “monipersoonallisuus” juttu eikä skitsofrenian-alatyypi vaan masennuksen jokin kummallinen eksistentiaalinen traumamuoto.

Pystyykö muuten “tavallisesti” masentunut ihminen ja sitten siitä toipunut edelleen kokemaan terveenä niitä samoja tunteita ja ajattelutapoja halutessaan kuin ennen? Veikkaan että aika harva…

Tuosta lääkäreiden tilanteesta olen samaa mieltä siihen saakka kun puhutaan somaattisista ja neurologisista sairauksista. Tämä psykiatrinen puoli ja kannabis on hieman eri asia koska se jos mikä horjuttaa sitä käsitystä koko rehusta koska tällä saralla se varsinkin pelastaa ihan konkreettisesti ihmishenkiä (ei sillä etteikö se joskus tekisi sitä myös muuten) eikä vain lievitä tuskia tai helpota sairauden oireita.

^ No joo, siinä olet kyllä oikeassa, ettei monikaan lääkäri ota kovin vakavasti niitä psyykkisiä ongelmia päihdeongelman taustalla, vaan ensisijaisesti ovat pistämässä kaiken päihteiden piikkiin, jos liian avoimesti innostuu päihteiden käytöstään puhumaan. Tarkoitin tuossa lähinnä sitä, että jos menee valittamaan ahdistusta, masennusta tmv., niin kyllä niitä lääkäreitä löytyy, joita kiinnostaa hoitaa kyseisiä vaivoja muutoinkin, kuin kirjoittamalla pillerireseptejä.

^^Winston-84
Kyllä varmaankin jeesaa, eiköhän kannabista tule iltaisin sitten enemmänkin säännöllisesti käytettyä kunhan olen tiputtanut koko bupren pois ja poissa hoidon piiristä.
Mutta tuskin mikään superlääke on pään jumitukseen joka kaipaa silloin opioideja, mutta mistäs sen tietää, esim syömällä vaikutukset pitää koittaa tässä jossain vaiheessa. En oo varmaan syönyt koskaan koska en oo “raaskinut” pistää useita grammoja kukkaa johonkin kaakaoon tms, vaikka välillä paljonkin kukkaa on ollut jemmassa.

Tottakai löytyy mutta minun pointtini on se, että se halu loppuu 95% jopa yksityislekureista kun minä avaan suuni päihteiden käytöstäni. Silloin kun valehtelin päihteiden käytöstäni en saanut oikeanlaista apua (joka on varmasti täysin ymmärrettävää) ja sitten kun olen 100%:sti rehellinen niin en saa apua lainkaan :mrgreen: Kumma juttu.

Niin tätä mäkin oikeastaan ajoin takaa. Ne lääkäritkin on vaan ihmisiä, joilla on tarve pitää työpaikkansa jne. Niin kauan kun ylemmät tahot sanelevat kunnallisellakin (ainakin psyk.poleilla) aika helvetin suoraan mitä lääkkeitä saa kirjottaa, niin yksittäinen lääkäri joutuu silmätikuksi jos alkaa liikaa vastarannan kiiskiksi, se on valitettavaa mutta totta. Sitähän seurataan jatkuvasti, mitä kukakin lääkäri kirjoittaa ja kuinka paljon ja ihan perus PKV-lääkkeiden liiasta kirjoituksesta voi tulla sanktioita. Vaikka potilaat kuinka niitä Xanoreja ja Panacodeja ym. tarvitsisivat. Toki otetaanhan siinä huomioon lääkärin toimiala. Faktahan on että psykiatrit kirjoittavat jo potilaskuntansa vuoksi enemmän rauhottavia kun perus yleislääkäri ja kipuun erikoistuneet lääkärit (mitä ovatkaan nimeltään) enemmän vahvoja kipulääkkeitä. Yhtä kaikki lääkärit ovat tiukassa syynissä myös.

Aika monta puoltavaa lääkäriähän tohon kannabiksen lailliseen saantiinkin tarvittiin. Eikä niitä ainakaan alussa liene helppo löytää. Jos vähän löysättäisiin liekaa, eikä vahdattaisi niitä lääkäreitä niin jumalattomasti, niin ehkä niidenkin olis helpompi kirjoittaa puoltavia lausuntoja kannabiksen käytölle johonkin sairauteen.