Dahlia,
viimeisin postaus oli ihana- se auttoi todellakin.
Mulla on nyt viikko lomaa ja teen nyt ihan sellaista mitä ite haluan.
Mies jatkaa vain tekstailuaan ja haluaa puhua kanssani. Tiedän ettei hän puhu vaan alkaa itkeskellä ja haluaa halia. Minä en vain jaksa- olen liian vihainen siihen. Kävin poliisiasemalla kysymässä neuvoa lähestymiskiellosta yms. sellaista. Sain lomakkeet ja olen jo täyttänyt sen. Nyt se on vain viemistä kärjäoikeuteen vailla. Mies tietää aikomuksestani ja hän anelee, etten vie sitä. Hän uskoo jo ilmankin ja menee hoitoon. Kun olen jo lukenut näitä juttuja niin en usko sen toimivan.
Jos menee hoitoon vain sen perusteella, että välit pysyvät exän kanssa niin ollaan jo hakotiellä. hän sanoo, ettei elämässä ole elämisen arvoista jos ei ole minua. Kyllä siinä vaiheessa kellot pitäisi soida päässä. Jokainen ihminen on itse oman elämän sankari. Se ei riipu toisesta eli miehen tapauksessa minun. Tälläinen ajatustapa kuluttaa myös voimiani. Mulla pitäisi olla taikasauva miehen näkökulmassa. Minun kanssani kaikki hoituu. Just.
Nyt ei ole siitä kysymys vaan kysymys on ihan minun elämästäni ja miehen on tajuttava itse, että minun ja hänen elämä ovat erillisiä yksikköitä.
Eilinen viesti oli kyllä aikamoinen: “Saat kyllä ajatella, että miten olet kohdellut minua? En ole koskaan tehnnyt sinulle pahaa, olen itse paha itselleni ja sotken elämäni koko ajan.” Aivan ristiriitainen viesti kaikkikaikkiaan. Sanoin, että hän on ulkona minun elämästäni ja paluuta siihen missä oltiin ei ole. Mies kokee sen loukkaavaksi. Olen kyllä sanonut voimasanojani ja räjähtellyt, epäillyt ja se kuulemma on huonoa kohtelua. Mutta hänen elmä on just sitä, että se käyttäminen vaikuttaa koko ihmiseen ja ympäristöön. Mies ei näe sitä yhtälöä. Hän kuvittelee, että on kaksi elämää, elämä kanssani ja sitten päihde-elämä ja hän ei sitä sekoita, mutta tottakai se vaikuttaa…sen eläminen on raskasta.
kun alkutilanteeni oli seuraava, että koin eläväni kaksoiselämää ja se kulutti minua. Kun päätin elää vain yhtä, se siirtymävaihe oli nopeaa ja voimia vievää. Nyt näen kaikki yhtenä osa-alueina ja etenen koko ajan. Välillä on takapakkia. Viestejä tulee koko ajan ja siinä ylistetään minua ihanaksi yms ja silti, että olen aivan julma.
Kaiken kamalin tunne on vihan tunne, jonka ymmärrän,että se viestittää että kaikki ei ole kohdillaan. Mutta se juuri on vienyt minua eteenpäin. Ilman vihan tunnetta en olis ollut poliisiasemalla. Minusta tuntui, ettei mies uskonut minua että en halunnut tavata häntä. Viimeksi tapasin hänet ihan murjottuna. Se oli viimeinen niitti. Haukuin hänet ja hän sanoi, että julmaa saada tälläinen haukunnan päälle, kun on kerran hakattu, pitäisi kuulemma saada tukea. Hän odottaa minua antavan anteliaasti itsestäni kaikkea, ymmärtää häntä. Tosiasiassa koko aihepiiri ottaa päähän ja olen aivan “vittuuntunut” koko juttuun. Mun ei tarvitse sietää mitään tälläistä ja haluan ihan lopullisesti tämän taakse.
Vielä nuo paperit…saan varmaan rauhan…