Pitääkö suhteesta lähteä, kun toisella on addiktio?

Kiitos Jekaterina viestistäsi! En missän tapauksessa suutu, ihan kaiken saa sanoa suoraan, itseasissa kyllähän minä ne asiat itsekin tiedän, mutta kuten jo aikasemmin sanoin - olen alkanut uskottelemaan itselleni muuta, enkä aina halua ajatella järjellä. On herättelevää kuulla muilta ihmisiltä suoraa puhetta ja olit aivan oikeassa joka kohdassa. Näillä narkkareilla on vissiin aika samat tavat toimia aina. Osasit vissiin lukea rivien väleistä, että seksuaalisuudella mies hallitsee aika paljon. Minä nimittäin kuvittelen, ettei se muiden kanssa voi olla samanlaista.

Ja viikonloppuna tuli takapakkia. Ystäväni sanoi minulle, että jos lähdemme ulos niin ihan varmasti hyppäät taas miehen matkaan ja häviat jonnekin. Olin itse todella vakuuttunut, ettei niin käy, ei enää.
Kauheaa huomata, ettei voi luottaa enää edes itseensä, koska niin siinä sitten todella kävi.

Mies oli tosiaan lähetellyt koko ajan ihania viestejä. Kuinka haluaa korjata kaiken ja menee oikeeseen hoitoon (siis nyt kh:ssa) ja kuinka rakastaa, miten me tullaan saamaan vielä ihana perhe elämä ja malediivin matkoja, kuinka kaipaa mun lasta ym. En ollut vastannut näihin mitään, mutta kuinkas ollakaan perjantaina, kun olin juhlimassa niin tunne taas voitti järjen ja aloimme tekstailemaan. Lopulta huijasin ystävääni, jätin hänet ja lähdin miehen luokse (kauheaa huomata, että käyttäytyy itsekin kuin mikäkin narkkari). No sielä olin sitten lopun viikonlopun, maattiin vain sängyssä ja mies vakuutteli rakkauttautaan, mutta eipä jaksanut juuri muuta kuin maata sängyssä ja noh hieman muuta ymmärrät varmaan mihin aiemmin viittasin. Huomasin kyllä, että ei nämä kaksi viikkoa eroa ollut muutttanut miestä yhtään mihinkään. Ajattelin, että olisi joutunut pohjalle ja miettimään (koska menetti tyttöystävän, työpaikan ja ystäviä erittäin vähässä), mutta ei. Oli saanut heti uuden työpaikan ja eromme jälkeen jo seuraavana päivänä uuden naisenkin (tai siis sama, jonka kanssa oli ollut jotain jo silloin minun aikanani)

Satuimpa sitten näkemään muutamia hänen facebook viestejään ja soitin tälle naiselle ja kysyin, että mahtaakohan mies pelata kahta peliä. Ja kyllä näin kuulemma oli, vakuutteli tälle vain hetken tuntemallaan naiselle kovasti rakastavansa tätä ja samaa teki siis myös minulle. Sairasta! Aluksi oli kauhea morkkis js ahdistus, ikävä oli kuitenkin miestä. Ja niin hassua kun se on niin mies on aina se, joka minut rikkoo, mutta samalla se joka “korjaa”. Joka tapauksessa tämän ymmärtäminen, että mies todella on aivan sekaisin, vaikka sitä ei ulospäin nääkään. Oikea tunne-elämän ja omatunto aivan hukassa

Tiedän, että saisin jotain paljon parempaa, kun nyt jaksaisi hetken kärsiä. Yritin tänään soittaa yleislääkärille, mutta ei sieläkään aikoja ollut. Ahdistuslääkkeet otin uudestaa käyttöön.

Ja kiitos tsempistä, mä taistelen ja löydän sen oikean onnen ja hyvä miehen vielä!

Loppu tekstini kuulostaa hiukan sekavalta, mutta tarkoituksenani oli sanoa, että oli helpottavaa kuulla, miehen toimivan samoin myös muiden naisten kanssa, eli tämä kaikki “suuri rakkaus” on ollut hyvin pitkälti minun manipulointiani, vaikka mies tuskin itse sitä tiedostaakaan. Kaiken pahan olen miehestä aina uskonut, mutta en uskonut hänen manipuloivan, luulin tunteiden todella olevan aitoja kaikista huumeista huolimatta.

Pyysin nyt lopullista rauhaa ja sanoin, että jos tulee yksikin puhelu tai viesti niin vaihdan numeroni. Toivon, että mies ymmärsi miten rikki sai minut taas, kun uudestaan alkoin lupailemaan kaikkea ja vannomaan rakkautta, vaikka oli samaan aikaan toisen kanssa. Veti minut siis taas lähtöpisteeseen.

Hieman hyväksikäytetty ja arvoton olo kyllä, kun on yli kaksi vuotta yrittänyt auttaa toista ja saa vain kylmää vettä niskaan. Mutta yritän ajatella, että en minä ole huono, tämä addiktio vain saa narkkarit kohtelemaan heille mukaviakin ihmisiä täysin välinpitämättömällä tavalla.

Haluaisin kuitenkin selvittää itselleni miksi minä jäin tähän suhteeseen silloin kaksi vuotta sitten? Sain kuulla huumeriippuvuudesta, pettämisestä ja itsensä myymisestä, huomata varastelut ja rahaongelmat. Mikä sai minut jäämään? En ole ollut ennen parisuhteisiin takertuja, enkä ole ikinä etsinyt mitään paapottavaa miestä vaan ennen tätä suhdetta haaveilin kaikinpuolin menestyvästä miehestä. Miksi en päässyt irti vain 3-4 kuukauden seurustelun jälkeen?

Tulenpa ihan itsenikin takia tänne päivittämään tilannetta.

Ennen joulua välit lämpenivät vähän liikaa, ennen uutta vuotta pyysin taas rauhaa (jota en kyllä koskaan saa). Tänään olin psykologilla, joka sanoi, että syy ei ole huumeissa vaan persoonassa ja mies on narsisti. Helpotti todella paljon, olen aina yrittänyt ymmärtää miestä, koska hänellä on kuitenkin ongelma, nyt voin lopettaa täysin säälimisen ja yrittää keskittyä omaan elämääni. Tämä selittää myös varmasti paljon sitä, miksi en ole päässyt pois tästä suhteesta. Mitään miehen lähettämiä viestejä (joita tulee koko ajan), ei kuulemma saa edes lukea, koska hän yrittää manipuloida minua. Hieman vaikeaa on tehnyt, mutta en ole lukenut tänään tulleita viestejä ja sain uuden ajankin melko nopeasti!

On hienoa kuulla että pidät itsestäsi huolta. Tilanteesi on vaikea mutta ei mahdoton voittaa. Jos viestien tulo häiritsee niin ainahan voi vaihtaa numeroa ja laittaa sen salaiseksi. Voimia ja jaksamista ! Sinä selviät tästä kyllä voittajana.

Moi nepu!
Hienoa että olet pystynyt ottamaan etäisyyttä mieheen. Vaikka ihmistä ei voi diagnosoida tällä tavalla netin välityksellä, niin olen kyllä taipuvainen luottamaan terapeuttisi analyysiin. Sun ex-miesystäväsi käytös on ollut äärimmäisen julmaa jopa tässä päihdekontekstissa.

Sanoit haluavasi ymmärtää miten niin ihastuit tähän mieheen aikoinaan, kun oikeasti tahdoit kaikinpuolin menestyneen miehen. Eikös tämä mies aluksi vaikuttanutkin menestyneeltä ja ihan “skarpilta” kaverilta? Ensimmäisestä mielikuvasta on vaikea päästää irti. Kun uskoo tavanneensa ihanan ihmisen, vie kauan ennen kuin pystyy uskomaan kyseisestä ihmisestä jotain muuta. Se on ihan luonnollista ja tavallaan ehkä lohdullistakin - emme halua uskoa toisistamme pahaa!

Voimia!

Heippa Nepu,
Olen jälleen täällä pienen tauon jälkeen. Hienoa, että kirjoitukseni onnistui herättelemään sinua. Olin siinä tosi tiukkana, mutta mies vaikutti niin manipuloivalta (kuten viittasin, suorastaan narsistilta), että pakko oli yrittää riisua “ruuunpunaisia aurinkolaseja” silmiltäsi.
Miten olet nyt kyennyt vastustamaan miehen lähestymisyrityksiä? Tuntuuko, että alat selvitä?

Terveisin
Jekaterina

Kiitos paljon kaikille tuesta! <3

Pikku hiljaa on alkanut helpottamaan. Tunnekoukku on vielä olemassa, mutta järki on alkanut voittamaan sen monestakin eri syystä. Olemme nähneet viimeksi noin kuukausi sitten. Viestejä tulee vielä päivittäin, suurimman osan luen, vaikka ei kai saisi. En kuitenkaan enää mene näihin lankoihin, lupailtiin taas mitä Dubain matkoja ja välillä taas ei selviä hengissä ilman minua.

Vaikka vielä en olekaan täysin selvinnyt, mutta ajatus siitä, että takaisin ei enää voi mennä on hyvin vahva! Palailen taas oikein ihanaa talven jatkoa kaikille!

Siitä on hyvä alkaa Nepu! Päivä kerrallaan ja kun päämäärä on kirkkaana mielessä, että takaisin ei mennä, niin kyllä sinä siitä vahvistut edelleen. Ja pystyt siihen.
Voimaa, ei se aina ole helppoa!!

Huh huh… Kirjoitan nyt ekaa kertaa tänne ja ajattelin tunkea tähän samaan ketjuun… Tuo Jekaterinan kirjoitus pisti myös minut miettimään asioita toiselta kantilta… Nepun tilanne kuulostaa oi niin tutulta, ainoa ero, että meillä on yhteinen vauva…

Olen viisi vuotta seurustellu narkomaanimiehen kanssa. Itse olen niin kuplassa kasvanut, etten osannut edes epäilä huumeita ensimmäisinä vuosina, vaikka ne olivat jo silloin kuvioissa… Mies on käyttänyt jostain teinistä asti amfetamiinia suoneen ja ilmeisesti muissakin muodoissa, kun uusia piikkijälkiä ei ole ainakaan käsiin ilmestynyt käytöstä huolimatta…

Koitan tiivistää, kerrottavaa olisi vaikka kuinka paljon… Alkuvuosina tilanne meni siihen, että sain miehen pari kertaa kiinni pettämisestä ja ensin annoin anteeksi, mutta sitten tämä toinen ämmä, myös narkki, otti yhteyttä ja selvisi, että mieheni oli jatkanut yhteydenpitoa ja suhdetta häneen. Silloin heitin miehen pihalle ja olimme erossa puolisen vuotta, jonka aikana hän yritti itsaria, joutui psykoosiin ja sitten katkolle, josta avohoitoon, jonka kuitenkin keskeytti, kun hoitajia ei kiinnostanut, oliko hän paikalla vai ei.

Itse yritin suhdetta aivan ihanan miehen kanssa, joka oli hyvin toimeentuleva, vastuuntuntoinen ja tuli kaikkien kanssa toimeen. Se oli jotain ihmeelistä olla suhteessa normaalin ihmisen kanssa. Ei tarvinnut olla koko ajan varpaillaan, tai miettiä, missä reissussa tällä kertaa on, koska tulee kotiin, milloin seuraavaksi vie mun auton ym… Tylsäksihän se nopeasti muuttui ja narkkiex piti koko ajan yhteyttä enemmän tai vähemmän soitteli ja tekstasi.

Erosin tylsästä, täydellisestä miehestä ja luulin, että ex on kuivilla. Silloin en tiennyt että hoito oli mennyt pieleen vaan tyhmänä kuvittelin, että se on nyt hoidettu, kun päällisin puolin kaikki näytti hyvältä… Ihan kuin huumeista pääsisi puolessa vuodessa noin vain irti… Olen siis ollut todella naiivi ja tyhmä… Sitä ei vaan halua uskoa, kun on niin olevinaan rakastunut…

No, tapailimme taas ja olin niin onnellinen, kun mies oli hyvällä tuulella, eikä saanut enää raivareita tai pettänyt ja todella osoitti rakastavansa. No, muutama kuukausi tästä olin raskaana. En tiedä missä mielentilassa olen ollut kun ei ehkäisyä ole käytetty, en ole ikinä ollut vastuuton ihminen… Raskaus oli tietenkin järkytys, miten voin olla niin tyhmä, että olen sekoittanut lapsen tämän kaiken keskelle. Mies oli jopa iloinen, sanoi että on tyytyväinen, että saa jotain hyvää aikaan tähän maailmaan. Abortti ei ollut itselleni vaihtoehto, sillä minun ei pitänyt olla helppo saada lapsia, ja muutenkin kannan kyllä vastuuni. Perheeni oli todella kauhuissaa, äitini tietää huumeista, mutta kukaan ei voinut sietää koko äijää, todella narsistisesti kun käyttäytyi…

Puolisen vuotta tästä mies muutti luokseni kun olinhan raskaana ja tämä vannoi muuttuvansa ja minä tyhmänä taas uskoin että meistä onnellinen perhe tulisi. Lisäksi mies oli menettämässä asuntonsa vuokrarästien takia ja hänen äitinsä painostus oli voimakasta. Koko raskauden ajan en saanut tukea tai apua mieheltä kun sitä todella olisin tarvinnut. Se oli yhtä helvettiä. Mies lähti kun huvitti, otti autoni ja viipyi reissuillaan vähintään muutaman päivän. Minä stressasin kotona ja vannoin että tämä olisi se viimeinen kerta, mutta eihän se ikinä ollut.

Kun tuli synnytyksen aika, mies heitti minut yksin synnärille ja lähti reissuilleen. Se oli kova paikka. Synnytys ei itsestään käynnistynyt, joten odottelin kivuissani pari vuorokautta ja pidättelin itkua. Miehestä ei kuulunut mitään. Onneksi äitini on ollut suurena apuna ja tukena, ilman häntä en varmasti olisi jaksanut. No, tyttö syntyi ja miehen äiti ilmoitti että he tulevat miehen kanssa käymään seuraavana päivänä, kun mies oli niin häpeissään ettei kehdannut yksin tulla.

He tulivat, mies oli todella huonon näköinen, oikein hävetti, että se tuli meitä katsomaan. Tämän jälkeen mies skarppasi hetkeksi, oli hyvä isä jne mutta sitten taas sama tuntuu alkavan uudestaan. Oli jopa muutaman kuukauden ilmankin, mutta nyt tuntuu taas lähtevän lapasista. On alkanut ilmeisesti taas päivittäin ottamaan hieman, jotta pysyy “normaalina”. Miehen äidin kanssa jutellaan paljon ja hän tietysti meinaa, että minun pitää vaan jaksaa ja jaksaa, että kyllä se sitten hoitoon menee, mutta itseltä alkaa usko loppua. Vauva on kohta puolivuotias, eikä mies ole lupauksistaan huolimatta hoitoon mennyt.

Miehellä on öisin ollut pari piristä johtuvaa pelkotilaa. Toivottavasti pelästyisi niin paljon että vihdoin hoitoon hakeutuisi. Kamalaa, kun tämä on mennyt niin pitkälle, että selvänä mies on kiukkuinen, eikä kestä jutella mistään ja aineissa normaali, todella ihana itsensä. Turha kai kertoa, että mies on työtön ja olen hänet elättänyt lähes koko suhteen ajan. Nyt hän “skarpattuaan” on käynyt työkkärikurssilla, jotta pääsisi jaloilleen, mutta ilmeisesti juuri kurssi on jotain niin haastavaa, ettei ilman päivittäistä annosta selviä.

Tulipa pitkä juttu ja paljon jäi kertomatta. Kiva jos joku jaksoi lukea. Tuntuu taas todella tyhmältä, kun tätä lukee ja miettii, miten olen tähän pisteeseen joutunut, eikä poispääsyä näy. Haluaisin todella auttaa miestä ja tiedän, että hän haluaa kamasta irti, mutta eihän se helppoa ole. Onko hänen mahdollista päästä irti vai eikö ole muita vaihtoehtoja kuin ero?

Itse olen ottanut yhteyttä a-klinikalle ja minulla on sinne aika, jossa toivottavasti pääsen tätä paskaa purkamaan… Lapsi pitää minut järjissään ja menee tietenkin kaiken edelle. Hän on vielä niin pieni ettei onneksi ymmärrä, mutta jos parannusta ei tapahdu, niin tiedän kyllä että ero on edessä, sillä teen kaikkeni, ettei lapsi joudu isänsä takia kärsimään. Ehkä juuri siksi epätoivoisesti haluan antaa miehelle vielä mahdollisuuden, koska niin haluaisin kokonaisen perheen lapselleni.

Moi suffle!
Hyvä kun kirjoitit tänne. Tutulta kuulostaa tarinasi. Omani voit lukea ketjusta “Ei voi nukkua”.

Sanot halustaan kokonaisen perheen lapselle. Niin minäkin, mutta mietin, että vaikka mieheni menisi hoitoon, tuskin koskaan luottaisin häneen. Pelkään pahin että normaalia perhettä ei tällaisissa tilanteissa voi enää syntyä. Mitä miehesi pitäisi tehä, jotta voisit tuntea olevanne kokonainen perhe? Uskotko todella että se on realistista?
Mitkä muut syyt estävät sinua jättämässä miestä?
Sanot että lapsi ei vielä ymmärrä. Joo, ei ymmärrä että isänsä on nisti, mutta vaistoaa asioita, muun muassa sinun stressisi.

Voimia, ja kirjoittele lisää miten menee!

Suffle, sen verran on pakko sanoa samantien entisenä käyttäjänä, että mikäli mies ei anna puhtaita seuloja ja asutte samassa asunnossa; sun on muutettava! Se on muuten huostaanoton paikka… Se pätee myös avoliittoon… Voi myös olla että sulta pyydetään seulat pari kertaa sossuille “näytiksi”, mutta sä et ole se käyttäjä joten se voitteko te edes asua yhdessä, riippuu sun miehesi käytöstä…

Suosittelen ehdottomasti ottamaan edes nimille toisen kämpän (omat kämpät) jolloin jos/kun mies retkahtaa (sori, mutta entisenä käyttäjänä en voi olla kovin positiivisella asenteella jos motivaatiota ei löydy kovinkaan paljoa); sä voit jatkaa vauvan kanssa asumista. Mies voi olla sun luona kun on raitis, mutta älä pilaa omia mahdollisuuksiasi vauvan suhteen. Helposti epäilevät äidin olevan samaa kaliiperia jos hän kovin uskoo narkomaanin puheita… Voimia sulle, tilanne ei ole helppo kuten ei muillakaan täällä, mutta kaksi asuntoa ei ole sama kuin ero. Itseasiassa se on parempi silloin, kun toinen on pää jäässä; eipä tarvitse katsella silmissään…

Hei Suffle,
Johan olet itsesi tilanteeseen pistänyt. Hyvä, että löysit tänne, kirjoittamien helpottaa. Kun luet näitä puolisoiden ketjuja, huomaat että moni on kiipelissä eri vaiheessa. Voit peilata tilannettasi niihin, kuten jo teitkin. Ilmeisesti tämän ketjun mies muistutti omaasi?

Sanoit, että uskot miehesi haluavan eroon aineista? Mihin uskosi perustuu, tuosta kirjoituksesta ei välittynyt lukijalle sellaista halua. Olen Malibun kanssa samaa mieltä, että irrottaudu, kun vielä voit ja lapsi on pieni. Kun lapsi kasvaa ja kiintyy isäänsä on ero sinulle vielä vaikeampaa.

Ymmärrän toki halusi eheään perheeseen, mutta olisiko hyvä laittaa mies seinää vasten tässä asiassa? Jos hän myös haluaa sitä, hän tietää vaihtoehdot. Haluaako miehesi vain katon pään päälle ja elättäjän? Minua kummastuttaa myös “anoppisi” kannustus, että koeta nyt vain jaksaa. Miksi? Miten hän tukee lapsensa halua irrottautua aineista? tietääkö hän todellisen tilanteen? Mitä mieltä sinun oma äitisi on?

Kauheasti kysymyksiä:) Mieti niitä ja kirjoita tänne, me muut sparrtaan kyllä sinua.

Terveisin
Ohjaaja Jekaterina
Ohjaaja Jekaterina

Kiitos vastauksista! On helpottavaa, kun saa vähän itseään tänne purkaa. Kovin montaa ketjua en vaitettavasti ole ehtinyt lukea, kun koneelle pääsen vain, kun vauva nukkuu.

UusiTäällä olet ihan oikeassa, ettei taida olla kovin realistista kuvitella, että oikean perheen tästä vielä saisi. Ja kuten sanoit ettet usko että pystyisit luottamaan vaikka menisi hoitoon, niin näinhän se on. Nyt meillä oli juuri tilanne, kun olin taas oppinut hieman luottamaan muutaman kuukauden raittiinaolon jälkeen (tai mistä mä tiedän kauan oli ilman…) ja mies todella tuntui yrittävän, oli rehellinen kaikessa, piti lupauksensa, oli hyvä isä, auttoi kotona jne ja sitten kuitenkin taas lähti omille reissuilleen. Mies siis luulee, että hän pääsee itse eroon aineista, eikä vielä ole kuulema valmis hakemaan ulkopuolista apua. Eli tarkoittaako tämä ettei halua oikeasti lopettaakaan? Hänellä on usko mennyt auttajiin, kun silloin kun hän sitä haki ja tarvitsi, ei oikeanlaista apua saanut.

Tuo malibun kirjoitus pisti kyllä avaamaan silmät, en ole tajunnut että lapsi voidaan todella ottaa huostaan. Lastensuojelu tähän soppaan on sekoitettu jo odotusaikana… Tällä hetkellä mies on taas tien päällä mun autolla… Eilen lähti kurssilleen, eikä tullutkaan kotiin. Itsellä meni ne viimeiset hermot ja taas “anopille” soitin ja sanoin että nyt on tilanne, että miehestä päästävä eroon, kun en missään nimessä valitse miestä lapseni yli. Hän raivostui ja valitti että miksi hänen pitää aina ymmärtää, vaikka käsittääkseni minä olen se joka on kaiken paskan niskaansa saanut ja aina antanut uuden mahdollisuuden. Tottakai hänkin on aivan rikki tämän takia, mutta mä olen parhaani tehnyt, enkä sille mitään voi jos mies ei suosta silti pääse. Nyt siis mies varmasti ainakin viikonlopun taas omilla teillään ja sen jälkeen saa kamansa pakata. Pahalta tuntuu, mutta nyt riittää mun hyväksikäyttö. Kovin rakastan miestä ja taidan olla riippuvainenkin hänestä, mutta en näköjään vedä vertoja pirille ja mikä huolestuttavinta, ei lapsemmekaan.

“Anoppi” tietää kyllä koko tilanteen, mutta ei silti jotenkin tajua, mitä kaikkea tässä joutuu kestämään. Hän on myös sulkenut silmänsä monelta asialta ja haluaa tietenkin aina yrittää luottaa ja uskoa poikaansa. Nyt kuitenkin hänkin sanoi, että totuus lävähti lujaa silmille. Ja hetken raivottuaan ymmärtää kyllä, että tietenkin valitsen lapseni, mutta puhuu silti syyllistävään sävyyn, kun aion miehen “hylätä ja lätkäistä pakkaseen”… Koitin sanoa, että haluan olla tukena edelleen, mutta emme voi samassa asunnossa asua, mutta se ei sitten enää käy, siitä ei tule mitään. Se on kaikki tai ei mitään… Enköhän ole oma osani tehnyt. Miehen perhe asuu parin sadan kilometrin päässä, että helppo se sieltä tietysti on ohjeita sanella…

Omalle äidille en ole puoliakaan oikeasta tilanteesta kertonut ja hän on todella huolissaan meistä. En halua häntä kuormittaa lisää. Kerroin ystävälleni juuri puhelimessa osan tilanteesta, jotta en pystyisi enää perumaan lupaustani erosta. Nyt sitten odotellaaan että mies tulee kotiin ja saa luultavasti raivarin kun kerron hänelle ja lähtee taas… Kiitos kovasti silmieni avaamisesta. Tuntuu myös, että tämä oli se viimeinen pisara, kun taas lähti vaikka viikko sitten tuli edelliseltä reissulta. Vähän kyllä jännittää, miten mies suhtautuu uutiseen, kun on pistänyt tavaraa ja asuntoa uuteen kuosiin ennenkin…

Hyvä suffle! Noin sitä pitää. Olet jaksanut paljon. Meillä sentään mies ei katoa, eikä lähde “reissuille”. Tosin, viikonlopun retkahduksessa, ei sekään ole kivaa että mies piikittää kotimme vessassa…

Sun anopilla tuntuu olevan aika iso rooli teidän suhteessa. Hänellä ei ole mitään oikeutta syyllistää sinua, joten olisiko hyvä idea, että et olisi häneen yhteydessä vähään aikaan?

Pelottaako sinua, että miehesi voisi olla väkivaltainen?

Heippa.

En tiedä, oletko ehtinyt noita muita ketjuja lukea, niissä enemmän omasta tilanteestani… Mutta siis, en voi kuin yhtyä siihen, mihin muutkin, että muuttakaa erilleen ja pian. Minulle kävi juuri niin, kuin jossain viestissä kerrotiinkin, mun lapset otettiin minulta pois miehen positiivisen seulan vuoksi. Älä anna sen tapahtua teidän perheelle, sinä ja lapsesi ansaitsette parempaa -turvallisen ja päihteettömän kodin. Lähteminen ei ole helppoa, mutta se varmasti on kuitenkin sen arvoista, minkä itsekin kykenet myöhemmin näkemään! Voimia!