Illalla vielä luin plinkkiä ja huomasin sunkin lähteneen Varjolilja mukaan liemettömään ilahduin kovasti! ihan jo naurattikin kuinka sitä voi ilahtua tämmösestä! mulla on ollut näitä tavoitteita aikasemminkin, mutta tämä on eka josta tulee kuuden viikon mittanen tipaton.
En sano, että pitäISI tulla vaan siitä lähden, että onnistun vaikka kyllä niitä heikkoja hetkiä tulee olemaan. Tsemppiä meille!
Vilmasto! Täällä valmiina tsemppaamaan! Ei lasketa viikkoja, vaan päivä kerrallaan!
Ilmat viilenee ja pimenee! Mä jatkan lämpimällä inksujuomalla ja kehittelen jotain muutakin lokakuista lientä! Mulla on paljon töitä lokakuulle, mutta sormet syyhyää jo kutomaan…
Mun nimi olis pitänyt olla Inkivääri, mutta enpäs arvannut, että musta tuli sen suurkuluttaja!
Miten sä teet sitä inkiväärijuomaa? Onko se niin kuin teetä? Mulla taas on himo sitruunajuomiin. Lisään erinäisiin vichyihin ja light-limuihin sitruunamehua.
Pecorino! Naurattaa tää mun superjuomani! Ja sen visusti varjelemani monimutkainen valmistustapa!
Siis otat palan inkivääriä. Kuorit ja siivutat ja pilkot ihan vapaalla tyylillä. Laitat teepannuun siivilään. Kaada kuumaa vettä ja anna hautua ja avot ihmejuoma on valmis!
Jos haluat ”hienostella” niin pistä hieman hunajaa sekaan. Siis lämpimänä hörpin!
Mä täällä hekotan itsekseni. Ihan hullun hommaa, mutta mulle toimii. Inkiväärihän pitäis olla vielä terveellistä! Mäkin tykkää sitruksesta ja limestä. Niistä vois kehitellä jotain… karpalo ja puolukka myös mieleisiä.
Mies kun ostaa viikonloppujuomiset, meikäläinen iskee kilon inkivääriä pöytään!
Että tämmönen meininki meikäläisellä!
Inkiväärihän ON terveellistä ja hyvää! mä raastan sitä usein ruoan sekaan ja smoothiessakin se toimii.
Me sovittas hyvin saman pöydän ääreen kun minusta sitruunaakaan ei voi koskaan olla liikaa ja puolukka se vasta superfoodi onkin!
Jaa-a…pitääköhän sitä ostaa inkivääriä töitten jälkeen
Mä mietin ihan samaa, inkivääri on todella terveellistä. Jos sattuu lähikaupassa olemaan niin taidan kokeilla tätä hitsit missähän mun teesuodatin on?!
minäkin taidan kokeilla tota inkiväärilientä. eikö sitä suositella flunssankin oireisiin, jopa ehkäisevänä sellaisena? pelkään niin pirusti tulevia flunssakausia.
kiitos muuten Varjolilja myötätunnostasi tuolla mun ketjussa.
ja juu sitruunalle, limelle ja hunajalle. muttei sitä suklaatakaan kokonaan saa unohtaa iltojen pimentyessä ei sen puolen, kohtahan kaupan hyllyt pursuaa yltiövetovoimaisesta joulusuklaasta joten itsekuriahan se vaatii ettei vaan pääse lapasesta kokonaan.
tossa suklaassa kuten muissakin herkuissa toimii se, että jos kerran pari ylittää mielitekonsa (kuten alkoholissa) (ihan verrattavissa oleva juttu), niin seuraava kerta on aina helpompi. jos on siis oikein täpinämieliteko eikä sittenkään lipsu niin siitä saa jälkikäteen ihan älyttömän hyvän mielen. sori kun tunkean tänne pelkoja mutta oon kokenut lukemattomat kerrat suklaariippuvuutta siinä mielessä, että sen liiallinen ahmiminen vetää mielen todella alamaihin. ei oo siis mikään pikkujuttu. mulle ainakaan.
mutta nyt siis tota inkivääriä! ja hunajaa sekaan!
Hei Varjolilja,
ollaan törmätty Sylvian ketjussa, mutta ajattelin nyt tilaisuuden tullen käydä kylässä myös täällä omassasi. Kirjoittelen Plinkkiin nykyisin aika vähän ja ainoa ketju, jossa olen aktiivinen, tuppaa olemaan Sylvian ketju. Mutta oli kiva lukea myös sinun taustaasi ja kokemuksiasi! Minullakin on ketju jossakin, mutta en edes muista, milloin olen siihen viimeksi kirjoittanut. Alkoholin suhteen oma tavoitteeni on vähentää viikottaista kulutusta, liemettömälle en ole toistaiseksi lähtenyt. Keski-ikäinen naisihminen olen minäkin, kuten taitaa olla suurin osa meistä palsta-aktiiveista tällä hetkellä. Itselläni ei ole enää kotona asuvia lapsia, arki kuluu melko vaativassa työssä ja vapaa-aika melko vaativan miesihmisen kanssa Unelmaelämäni olisi ihan muuta kuin aikaisia heräämisiä pimeässä ja kylmässä maassa, matkustamista töihin ja palaamista kotiin sitten, kun on taas pimeää. Sen verran paljon on kuitenkin “edellisestä elämästä” tullutta ulosottovelkaa vielä maksettavana, että ei tässä paljon vaihtoehtoja ole. Luottotiedot saan omien laskujeni mukaan takaisin vähän ennen eläkkeelle jäämistä
Näillä mennään, mitä on annettu, mutta myöhäinen tervetulotoivotus tähän porukkaan. Täällä on ihan uskomattoman hyvä henki ja toivottavasti sinäkin viihdyt täällä pitkään - siinäkin ja etenkin siinä tapauksessa, että liemettömyys sujuu hyvin.
S-ryhmän Yhteishyvässä oli pienen pieni juttu otsikolla ”ihmeellinen inkivääri”
Mm. Vilukissan inkivääri-yrttijuoma
Voi te ihanat!
Inskua vaan huiviin, niin pysyy pöpöt ja muut pirut pois pihapiiristä!
Mä oon just semmoinen villasukkavilukissa! Kiikkustuolissa istun mökillä ja puikot heiluu. Ihan mummo!
Mullahan on tänään synttärit! Vietin niitä uiskennellen tyttäreni kanssa uimahallissa! Keskiviikkona oli punttisalilla ja lihakset huutaa nyt hoosiannaa!
Uusi muistijälki taas takataskussa! Synttäritkin voi viettää ilman alkoa. Valehtelisin jos väittäisin etteikö skumppa oli käynyt mielessä. Onhan se, muttei pahasti. Kamommillateellä kilistelen tänä vuonna.
Mies ja tytär olivat ostaneet ihan kukkakimpun minulle. Siis todella kauniin! Mies antoi Murakamin uuden kirjan ja sacher kakkupalat kaikille kolmelle.
Oli taasen uidessa hyvä mieli. Mulla on kiva tytär. Se tsemppaa mua urheilemaan. Nytkin halusi itse testata vesijuoksua ja juoksi mun kanssa puolisen tuntia. Mä olin jo juossut 45 minsaa… tuo ihan kahden keskeinen aika on tärkeää.
Masennuslääkkeen vaihto on selvästi myös auttanut ja se, ettei alkoholi ole sen vaikutusta päässyt eliminoimaan! Tänään siis kiva päivä. Huomiseksi ei suunnitelmia, mutta hommaa kyllä riittää. Sunnuntaina menemme Espooseen katsomaan taitoluistelukisoja tyttären kanssa! Sitä molemmat odotetaan!
Nyt vähän perjantai-illan hömppää!
siis mitä?! onko sullakin Varjolilja tänään syntymäpäivät? sama täällä. onpas aikamoinen sattuma. paljon onnea meille!!
Varjoliljallekin onnittelut syntymäpäivänäsi <3 Vaikkakin vähän myöhässä!
Minultakin myöhästyneet syntymäpäiväonnittelut molemmille!
t. Juhani
Hurjasti paljon onnea sinullekin!
Myöhästyneet onnittelut täältäkin
Täällä on synttärisankareita! Onnea!
Syysterveiset mökiltä!
Eilen tultiin tänne mökkeilemään. Olen henkisesti valmistautunut alkottomaan mökkireissuun ja aion pitää siitä kiinni. Olenhan liemettömässä lokakuussakin.
Tänään on ollut ihana päivä! Olen polttanut roskia monta tuntia ja taidan pian lähteä pienelle kävelylenkille. Mukana on lukematon kirja, puikot ja lankaa.
Ostin itselleni aktiivisuusrannekeen! polarin m430 ja ihmettelen sen käyttöä. Olisi hienoa jos saisin painoa pudotettua, mutta aloitan sillä, että ei ainakaan lisää tulisi! Onko teillä muilla moisia ranteessa?
En ole ehtinyt paljoa kirjoitella, mutta päivittäin käynyt lukemassa kirjoituksianne. Viini piipahtaa välillä mielessä ja tämä loma paikassa, missä viini on virrannut, tuntuu näin aluksi vähän omituiselta. Miehellä on oma tetransa, mutta haluan kokea loman, johon ei sisälly alkoholihöyryjä ja niiden tuomaa masennusta!
Kuulostaa varmasti vähän oudolta, mutta tämä paikkakin tuntuu ”ansaitsevan” pirteämmän minun. Olen viettänyt täällä aikaa lapsuudessani. Viime vuosina olen ollut täällä hyvin väsyneenä ja alkoholi on ollut siihen osasyyllisenä. Minua on hyvin paljon häirinnyt se, etten ole jaksanut innostua asioista, kuten aiemmin. Alkoholin tuoma väsymys ja alakulo on pikkuhiljaa syöneet omaatuntoani. Vuosi vuodelta, olen päätynyt ajattelemaan usein: antaa olla, mitä väliä…
Kyse ei ole sellaisesta suorittamistekemisestä, vaan asioista, joista aiemmin sain intoa ja voimaa; sisältöä elämääni. Nyt näen ja huomaan tämän.
Usein täältä lähtiessäni olen ollut surullinen. Ajatellut, että ehkäpä joku kerta tulee parempi aika.
Nyt siis kuuntelen täällä itseäni. Hengittelen. Katson mitä ajatuksia ja tunnelmia tuleman pitää.
Mielessä vähän sekamelskaa, mutta luulen, että ymmärrätte mitä tarkoitan!
Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille! Mä lähden ihastelemaan syksyn värejä.
Mulla on ollut ranteessa jo varmaan pari vuotta Polarin m200. Sitä ennen joku vähemmän toimintoja omaava halpisjuttu.
Valitettavasti aktiivisuusmittari ei ole “toiminut” laihduttamisessa, mutta tykkään seurata aktiivisuutta ja joka päivä tietenkin tavoitteena 100%. Tosin krapulapäivinä jää alle. Olen riippuvainen tästä(kin).
Ei kuulosta ollenkaan oudolta se, että se paikka ansaitsee pirteämmän Varjoliljan koska se on tärkeä paikka sulle niin nyt voit nauttia siitä tällä viikolla uudella tavalla ja antaa oikeaa hyvää energiaa sinne takasi!
Ja kuule sitä sekamelskaa riittää mullakin pääkopassa vaikka muille jakaa välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Mukavaa mökkeilyä ja otahan kaikki ilo irti!