Hienoa, että viikonloppusi oli selvää… sykkeet voinee olla senkin takia korkealla, jos viimeisimmästä alkosta on vain muutamia päiviä. Ja tietenkin kuntokin kohenee, kun alkotta juoksentelee, uskon että parinkin vkon sisään sykkeet normalisoituvat…
Alkoholi näyttää kuuluvan todella syvälle suomalaiseen kulttuuriin. Sen olen oppinut, että moni voi vitsaillakin viinasta paljon, mutta ei sitten kuitenkaan käytä niin paljoa… ei koskaan tiedä oikein…
On toki monellakin alko-ongelmaa, jossainhan on tehty arvioita, että ainakin 5% suomalaisista olisi suurkuluttajia.
Mä just ihastelin lidlin reseptipankissa kaiken näköistä ja päätin kokeilla tehdä piparkakku mudcaken :mrgreen: ei kyllä mikään laihduttajien jälkkäri, mutta enpä ainakaan juo . Tsemppiä viikonloppuun!
^ ^ Nam, kuulostaa hyvälle. Kyllä nyt tosiaan tekee mieli makeaa, jotain hyvin makeaa. Olen täysin koukussa Lidlin valkoiseen mousse suklaaseen jota ostan joka viikonloppu
viikonloppu selvitty. Kun asiaa ei ajatellut meni hyvin mutta heti kun toinen mainitsi alkon niin alkoi mieli menemään siihen päin. Ens viikonloppu jos selvitään vielä niin se on paremmin kuin viimeksi
Herttinen Kävin pitkästä aikaa vaa’alla… kannan kahta ylimääräistä maitotölkkiä ihan koko ajan mukanani, en edes pelkästään kauppareissuilla vaan IHAN KOKO AJAN, eipä ihme että tuo selkä on pikkasen särkenyt. Voihan vihvilä… nyt iski ketutus
Myönnän, liikuntamääräni on laskenut sen jälkeen kun muutimme uuteen kotiin ja työmatkat kuluvat nykyään autossa istuen ja on tullut syötyä roskaruokaakin. Tai en minä roskaruokaa nyt viikolla syö… tai syön kyllä karkkia ja ehkä joskus tikkuperunoita
Hmm… eli saan energiaa kuitenkin enemmän mitä kulutan näin yksinkertaisesti summaten tämän yhtälön.
Minulla on ranteessa aktiivisuusmittari mutta siitä ei paljon ole apua koska se näyttää aika harvoin sen 100%. Jos käyn illalla vielä lenkillä tai tunnin kävelyllä niin sitten se tulee täyteen ja tämähän tarkoittanee sitä että minun pitäisi käydä joka hiivatin päivä lenkillä tai kävelyllä… puuh… iskee ketutus jo pelkästä ajatuksesta
Jospa yrittäisin näin alkajaisiksi käydä joka toinen päivä ulkona enkä vain ulko-oven edessä vaan niin että siitä ulkoilusta nousee hiki pintaan. Koska jos kävisin joka päivä niin minulle ei jäisi muuten viikossa yhtään sellaista päivää että voisin tehdä muita pikku juttujani.
Viikolla annan tyttärelle huomioni niinä lyhyinä ilta-aikoina joita saamme viettää yhdessä eli omaa aikaa minulla on iltaisin pari tuntia ja viikonloppuna voin tehdä jotain pientä omaa mutten koskaan voi täysin uppoutua omiin puuhiini.
Nyt on paljon pelissä… raittius ja liikunta. Katsotaan siis kauanko menee aikaa että saan tuon pari maitopurkkia pois Onko jollain muulla kanssa tälläistä pientä paino-ongelmaa?
Ensimmäinen siitä “joka toinen päivä” ullkoilusta suoritettu mallikkaasti eilen illalla 5,8 km hölkynkölkyn lenkillä. Mittarikin näytti sitten 181% koko päivän aktiivisuudeksi että HYVÄ MINÄ
On muuten helkkarin hyvä olotila ja illalla mietiskelin jo mielessäni sanaa RAITIS, siitä se hyvä olo vasta tulikin. Mutta kaikki jää nähtäväksi, en tosiaankaan ole vielä raitis mutta ajatus siitä oli oikein mukava.
Lisäys kun muistin erään “pikku jutun” ja se tuli tyttäreni suusta:
Puhelimme pari iltaa sitten kaljatölkin avaajasta joka siis varmaan oli oikeasti se avaaja tai sitten kaljapullon korkki mutta jokatapauksessa pienimuotoinen keskustelu meni näin:
“Ei meillä voi olla kaljatölkin avaajaa eikä muutakaan siihen liittyvää koska iskä ei ole pitkään aikaan sitä juonut.”
“Oletko muuten huomannut että iskä ei ole juonut kaljaa pitkään aikaan?”
(Hiljainen mumina) “Joo…”
(Reippaalla äänellä) “Se on hyvä juttu !!”
Että kyllä ne alle 5 vuotiaat vaan sitten huomaa asioita vaikka miten luulisimme toisin
Niinpä! Mutta samalla tuo keskustelu kertoo myös lasten ajantajusta ja asioiden perspektiivistä: meille lyhyt aika juomatta on heille pitkä aika. Ja se taas on lohdullista, koska jos lopettaa juomisen, niin siitä hetkestä lapsi alkaa taas luottamaan ja toivomaan (riippuen tietenkin kuinka monta kertaa on joutunut pettymään) ja unohtaa nopeammin kuin me itse ne pahat päivät, jolloin aikuiset joivat.
Itellä nyt edessä toinen viikonloppu tulikokeena ja ainakin näin aamusta olen melko varma et homma sujuu muitta mutkitta, kun emännälläkin on pitkästä aikaa vapaa vkl.
Sauna ja Voice of Finland ja muuta telkkua tänään, huomenna lupasin lähtee kaveriksi reippailemaan koska hän käy aika säännöllisesti joka päivä pienellä lenkillä. Pari kertaa ollut mukana ja tehnyt oikeastaan ihan hyvää. Onhan tässä tullut oltua aika sohvaperunana jo pidemmän tovin rakkaan harrastuksen parissa, joka nyt siis jäämässä pois ihan tositarkoituksella
Meillä on kanssa sauna ja Voicea, tai minä katson Voicea nykyään yksin kun sieltä ei kuulemma tule kunnon kappaleita, niitä rokkikappaleita No minä olen hyvin kaikkiruokainen musiikin suhteen.
Ennen tuota Voicea piti katsella aina Vinkkupirun kanssa, viini ja musiikki kun on ollut hyvin vahvasti osana illanviettoa mutta nyt on Siti Cola ja granaattiomenaa, niitä siemeniä on mukava napsia tai shipsejä/karkkeja. Aikamoinen muutos siis tässä tavassa.
Tuo ulkoilu on hyvä juttu kunhan sinne pääsee, siitä tulee hyvä olo ja on mukava keittää vaikka kupin kahvia sen jälkeen. Mulla ei yleensä ulkoilun jälkeen koskaan tee mieli Vinkkupirua joten kahvi on hyvä ja maistuva vaihtoehto…
Voihan Venäjä! Toivottavasti oot vielä selvin päin! Se meijän ihana kissa tekis mieli laittaa kuvaa vaan en tänne kuitenkaan. Onpas pitäny mut selvin päin pitää niin liki ku olin viis päivää pois. Koita jaksaa!
Annoin sitten periksi halulleni kun ajattelin että eihän tuo yksi kerta taas haittaa.
Ilta meni ihan mukavasti eikä riitoja tullut yhtään, musiikkia tuli taas kuunneltua. Stoppi tuli yllättävän nopeasti eli ehdin juomaan 3,5 tunnissa ehkä pikkasen yli pullollisen viiniä, sit tuli niin paha olo että oli pakko lähteä nukkumaan. Ja minähän menin sitten itkien nukkumaan, olin niin pettynyt itseeni kun en pystynyt vastustamaan kiusausta. Muistan kun sanoin itkuissani että “mitä menin oikein tekemään”
Päätin heti aamulla että 1. yritys kesti 19 pv, 2. yritys 21 pv ja 3. menee vielä pidemmälle.
Voin sanoa että taas on ihan mieletön v päällä koska eilen päivällä oli niin “raitistunut” olotila. Noh… ei auta, uutta yritystä ja ennätystä tekemään.
Se täytyy kyllä vielä todeta että kun vieressä toinen ottaa kaljaa niin on se vaikeaa itse pysyä kuivinsuin eli tässä tulee lisää haastetta ja vaikeusaste nousee maksimiin kuten kävi illalla.
Harmituskynnys on laskenut ja olen jo iloinen seuraavasta uudesta yrityksestä. Toivon oikein että ensi viikko menisi mahdollisimman nopeasti että pääsisin siihen selvään viikonloppuun ja siihen mukavaan aamuiseen tunnelmaan kun ei päätä särje ja muutenkin pirteä olotila koko päivän.
Tänään on särkenyt päätä koko päivän enkä kiusallanikaan ole ottanut särkylääkettä, nyt saan kärsiä per…le olen sen ansainnut Ja pakko oli maata päivällä sohvalla kun voimat loppu kesken. Tämä ei ollut yhtään mukava olotila tälle päivälle.
Mieskin oli aamulla herätessään niin kuin ei yhtään harmittaisi mutta kyllä päivemmällä alkoi harmittamaan kun ei hänkään ole muuta tehnyt kuin maannut sängyssä ja katsellut leffoja. Ei tainnut pitää sittenkään olostaan
Tuiske, nyt tulee rohkaisun sanoja! Näen sinussa selvän, todellisen HALUN raitistua! Näen, että sinun ja raitistumisen väliin ei parane tulla kenkään, olet tosissasi. Voit ihan oikeasti ajatella, että nuo ovat olleet hyviä testejä, että miten sitä pystyy raitistelemaan, ja minkälaisia vaaranpaikkoja on.
Tuiske, tuolla sinun asenteellasi raitistutaan varmasti! Usko minua!!!
Vai menit sit nollaamaan laskurin, no ei kannata jäädä tuleen makaamaan, hyvällä mallillahan sulla taas homma etenee.
Viimeks kirjoittelin Voicen merkeissä ja taas on sen aika. Onneks muijalla on huominen vapaa ni ei tartte edes miettiä mitään päähänpistoja.
Toi on aika haaste kun toinen vetää bisseä ja ite yrittää sit siinä pysyä mehulinjalla. Vaatii paljon päättäväisyyttä pysyä valitsemallaan tiellä, mut olethan jo osoittanut sen useaan kertaan että onnistuu jos vain haluaa, joten ei muuta kuin voimia ja tsemppiä oikein paljon!