Heips
Olen vähän alle 40-v äiti enkä tiedä onko alkoholi ongelma elämässäni vaiko eikö ole… mutta kun olen täällä niin se ehkäpä voisi ollakin ongelma tai ainakin koen asian niin olevan
Hyvin yksinkertaisuudessaan juon siis alkoholia joka perjantai tai lauantai 1-1,5 viinipulloa, enkä edes molempia päiviä koska seuraavana aamuna on sellanen krapula ettei tee mieli. Viinitonkka on ollut ystäväni, pullo on liian pieni yhteen iltaan joten pitää ostaa aina 3 litran tonkka ettei lopu kesken. Voiko siis vain yhden illan juominen viikonlopussa olla edes ongelma.
Olen siis myös äiti kuten jo mainitsinkin… ihana ja kovalla vaivalla sekä tuskalla hankittu tytär täyttää keväällä jo 5-v. Hän on elämäni (piste). Perheeseeni kuuluu myös mies joka kanssa yrittää olla nyt juomatta, eli yhdessä koitamme tätä. Kaikki siis aika hyvin vaikkei olekaan mutta siitä sitten myöhemmin.
Olen/olemme olleet juomatta nyt vasta 5 pv, ei pitäisi siis olla vielä mitään hätää vaikka tässä olikin juuri Loppiainen eli vapaapäivä ja jo se sai hermoja kiristämään koska illalla ei saanutkaan enää rentoutua viinilasin kanssa vaan tilalla oli shipsejä ja Lidlin siti-colaa. Seuraava koetinkivi on tuleva viikonloppu.
Se miksi päätimme lähteä tähän alkoholittomuuteen tai tipattomaan tammikuuhun tai tipattomaan seuraavaan viikonloppuyritykseen johtui lomareissusta jonka aikana minä join kolme iltaa peräkkäin. Kun kaadetaan viinilasiin niin en kieltäydy ja niin sitä taas vietiin ja parannettiin maailmaa sukulaisten kanssa. Mies piti sentään yhden päivän väliä. Aamulla sitten krapulat ja vetämätön olotila, väkisin aina ulos että olotila paranee mutta siltikään ei voinut lähteä pidemmälle kun ei voinut ajaa autoa. Ja sitten kun voi ajaa niin ei enää huvittanut tai jaksanut.
Yritin aina väkisin tsempata itseni kuntoon ettei tytär kärsi asiasta mutta kai hänkin sen nyt huomasi kun isä makaa sängyssä koko ajan ja äiti on pikkasen väsynyt. Ja eikös sitä tule haistuakin aika pahalle… en tiedä enkä muista.
Lähdimme sitten ajelemaan kotiinpäin, n. 5h kotimatka edessä ja aloimme keskustella miehen kanssa tästä uskomattoman typerästä käytöksestä. Päädyimme tipattomaan johonkin ja yritämme nyt jotain.
Tuntuu niin älyttömän pahalle ajatella että tytär tulee tästä kärsimään myöhemmin jollain tavalla, hänhän täyttää 5-v ja se on yleensä se ikä josta aletaan muistamaan ne hyvät ja huonot asia.
Ajatukset ja kirjoitus on jotenkin vähän nyt sekalaiset kun en tiedä edes onko tässä ongelmaa, kärsiikö lapseni tästä nyt, kärsiikö hän myöhemmin. Olisiko vain hyvä pitää pientä taukoa tässä vaiko lopettaa kokonaan.
Yhden asian kuitenkin tiedän… en koskaan avaa yhtä siideritölkkiä tai ota yhtä viinilasillista koska aine menee mielestäni hukkaan. Kun otetaan niin sitten otetaan sen mukaan miltä tuntuu ja yleensä aina ilta loppuu niin että ehdin nukkua yöllä joko 6h tai 4,5h koska tytär herää klo 8 aamulla.
Miksen mennyt tuohon vähentäjien ryhmään, miksi tulin tähän lopettajiin? Voin ihan rehellisesti sanoa ettei mitään aavistusta mutta tähän tuntuu vain nyt parhaalle kirjoittaa, ehkä haluan elämääni lopullista ratkaisua.
Olen myös siirtynyt Uskon polulle pikkuhiljaa yhä enemmän ja enemmän ja kaiken lukemani mukaan menen tässä polkua pitkin jonka lopputuloksesta en tiedä vielä itsekään, toivon tietenkin tämän olevan hyvä asia joten olen täällä taas siksi kun “vain tuntuu siltä”.
Niin… olen muuten ollut täällä ennenkin v. 2006 ja aihekin oli näköjään sama. Silloin se ei kestänyt kuin kuukauden joten nyt on uusi profiili, menty 10 vuotta ajassa eteenpäin ja elämässä uudet kuviot.
Niin muuten… miksen siis pystynyt raitistumaan 10v sitten vaikka yritin, ehkä siksi etten uskonut… mihinkään
(Edit: Korjasin viininkulutuksen määräni koska se ei voi millään olla alkuperäistä 1,5 litraa illassa)