NYT ON HYVÄT NEUVOT KALLIIT!
Tänään sain tietää, että saan sen paikan.
APUA!
Siis maksaahan mies minulle nyt palkkaa kuitenkin, eli ihan asiallisesti kertyy eläkkeet jne. MUTTA kun se minun työpäiväni on vähän niin ja näin, että teen töitä osa-aikaisesti koska aikaa kuluu huushollin pyöritykseen. Mies on tosiaan aivan avuton, nytkin kellon on viisi iltapäivällä ja on IHAN yksin minun asiani, että hoidan perheelle nytkin kohta ruoka pöytään.
Huolissani olen tosiaan ammattitaidostani ja siitä, että enhän minä ihan oikeasti kokopäivätöissä tässä miehen yrityksessä ole. Teen toki oikeitakin (rutiini)töitä, mutta tiedän, että työmarkkinoilla sellainen katsotaan herkästi käytännössä kotirouvana olemiseksi, mikä ei todellakaan ole mikään etu.
Nyt siis olisi käymässä niin, että en tekisi miehen yrityksessä sitäkään vähää mitä nyt olen tehnyt, lähinnä perustoimistohommia, sähköpostitilausten vastaanottoa, eteenpäinlaittoa jne.
Työt alkaisivat tammikuussa. Tulot eivät olisi varmat, vaan työssä olisi palkka suoriutumisen mukaan. Se vaikeuttaa tätä. Mutta miksi en suoriutuisi ihan hyvin?
Nyt on aivan kamala olo, mitä teen? Milloin uskallan kertoa miehelle?
Tämä varmasti vaikuttaa aivan hullulta, mutta kun tämä nyt vain on totta.
Tässä käytännössä kotona ollessa tuntuu, että (nekin vähät) lahjani menevät hukkaan, päivät, ja vuodetkin vain kuluvat tässä arkea pyörittäessä ja siinä vasemmalla kädellä miehen töitä hoidellessa (ja aina välillä saan tietysti haukut, viimeksi tänään kun olin unohtanut yhden asian). Olen kuitenkin käynyt koulujakin aika pitkään, eli potentiaalia kyllä olisi ties mihin, enhän voi itse edes tietää kun olen näinkin nuori vielä. (Olen kaupallisen alan ihminen.)
Jo nyt huomaan joskus jossittelevani sitä, että ties minne olisin edennyt edellisessä työpaikassani, jos en olisi sieltä irtisanoutunut. Siellä oli silloin tilaisuus edetä mutta minä hullu irtisanouduin ja menin miehen yritykseen töihin, koska kuten sanoin, palkkani ei päätä huimannut. (Miehen yrityksellä tosin menee ihan hyvin mutta yrittämisessäkin on riskinsä.)
Ja siitäkin on vasta kolme vuotta. Jos tätä miehen yrityksessä “työskentelyä” jatkan kovinkin pitkään vielä, niin pelkään että katkeroidun. Varsinkin, kun mies aina viinipäissään haluaa avioehtoa ja sanoo, että olen hänen kanssaan rahan takia (PAH, ei hänellä sitä rahaa nyt niin paljoa edes ole, että sen vertaisen rahan takia alkaisin kenenkään kanssa vuosikausiksi olemaan!!! Tai itse asiassa en alkaisi rahan takia olemaan kenenkään kanssa mutta se onkin eri asia eikä siitä tarvitse nyt tähän kenenkään alkaa vinoilemaan.)
Auttakaa, mitä sinä tekisit? Puhukaa minulle nyt viisaita jooko
Olen todella hämmentynyt nyt.