Lyricasta: Lääkkeen vaikuttavana aineena on pregbaliini ja sitä käytetään yleistyneen ahdistuneisuuden, hermokipujen ja epilepsian hoitoon. Lyrica saattaa aiheuttaa hyvin voimakkaan riippuvuuden, toki fyysisesti, mutta myös psyykkisesti, jos siitä saa “oloja”, kuten monet saavat. Hyvin suosittu ns. katuhuume nykyisin juuri väärinkäyttöpotentiaalinsa tähden, ehkä jopa benzoja suositumpi. Jos Lyricaa käyttää säännöllisesti vähänkin pidemmän aikaa, lääkityksen purku tulee tehdä asteittain tiputtelemalla(tämä tosin koskee lähes kaikkia lääkityksiä, vaikkei kyse olisi edes varsinaisista PKV-lääkkeistä), jotta vältyttäisiin mahdollisesti hyvinkin tuskaisilta vieroitusoireilta. Lyrican vieroitusoireet ovat tosin paljon lyhytkestoisemmat, kuin benzoviekkarit ja mikäli Lyricaa käyttää noin pienillä annoksilla, vieroitusoireista ei välttämättä tule kovin rajuja. En tahdo pelotella, mutta varoituksen sana on paikallaan tämän lääkkeen kohdalla, etenkin, jos sitä käyttää riippuvuusherkkä alkoholisti. Toki moni ihminen käyttää tuotaKIN lääkettä ihan oikein, todelliseen tarpeeseen ja saa siitä parhaan mahdollisen avun vaivaansa, mikä se sitten kenelläkin on. Lyrica tosiaan toimii heti, eikä sen vaikutusta tarvitse odotella viikkotolkulla, kuten esim. SSRI-lääkkeiden vaikutusta. Lyricalla on lyhyt puoliintumisaika ja tämän vuoksi monella alkaa kasvaa siihen toleranssi kohisten.
Summa summarum: jos siis, Rouva, huomaat, että tunnet tarvitsevasi aina vain suurempia annoksia ja/tai saat Lyricasta oloja, jotka voivat toimia myös ns. viinankorvikkeena, niin silloin hälytyskellojen olisi syytä alkaa soida.
Pois alta! Edittiä tulee: Myös minä olen sitä mieltä, että lääkitys ei ole mikään ratkaisu tähän tilanteeseen. Lääkityksestä saattaa olla hyötynsä, jos se auttaa sut pois pahimmasta ahdistuksen alhosta ja saa sut selkiinnyttämään ajatuksiasi(joo, hehheh, mutta niinkin voi tavallaan käydä) ja silloin sitä kannattaa käyttää, mutta tietenkin mahdollisimman lyhyen aikaa ja pienellä annostuksella. Jos lääkitys taas turruttaa sua niin, että jaksat vain jatkaa tuossa tilanteessasi, niin silloin se on huono juttu ja kannattaa lopettaa alkuunsa. Niin, ja se tulee muistaa, että Lyrica ja alkoholi eivät sitten todellakaan sovi yhteen; siitä kombosta on monen pää seonnut oikein “hienosti”
.
Komppailen pitkälti muita tähän ketjuun kirjoittaneita. Koti-/parisuhdetilanteesi kuulostaa mielestäni edelleen aivan kammottavalta, eikä tuota yhdessä pysymistä voi todellakaan perustella millään lapsen edulla. Joopa joo, isä syöttää karkkia, eikä sitten teekään mitään oikean vanhemmuuden eteen ja äiti pyörittää arkea tossun alla, minkä ryyppäämiseltään ehtii
. Tosi “hienon” mallinhan lapsi tuosta saa ja juopottelu on vain osa sitä kieroutunutta paskaa
.
Tässä keskustelussa on sanottu Rouvan miestä ties miksikä narsistiksi ja psykopaatiksi. Minä en lähtisi noin suoraan “diagnooseja” tekemään näin nettikirjoitusten perusteella, vaikka nuo jutut saattavat pitääkin paikkansa. Niillä ei kuitenkaan ole niiiin hirvittävän suurta merkitystä, sillä, sori vain, Rouva, vikaa on sinussakin, kun jäät tuohon tilanteeseen. Omille asioillesi voit tehdä jotakin, miehellesi et juuri mitään, olipa hän sitten narsisti, psykopaatti, ihan “vain” alkoholisti(sitä nyt ilmeisesti ainakin :mrgreen: ) tai yksikertaisesti “tunne-elämältään kömpelö” tapaus. Mua vain suututtaa niin pirusti se, että vielä nykyään joku nainen alentuu tuollaiseen kohteluun ja ihan vapaaehtoisesti, vaikkei tämä tietenkään ainoa laatuaan oleva tapaus olekaan. Juu, ja se lapsi mua huolettaa ensisijaisesti
. Ainakin hänen vuokseen pitäisi nyt tehdä mahdollisimman pian joitakin ratkaisevia liikkeitä.