Peppi täällä

pidät firmaa pystyssä noilla mainioilla pikku viesteillä.

Peppi Pitkätossu, meidän pieni ilopilleri. :laughing:

Ihana ketju <3 Jatka peppi samaan malliin,haluaisin myös ottaa kädestä kiinni ja yhtyä suureen rinkiin :slight_smile:

Isoin halauksin toivotamme Even tervetulleeksi ja saat olla keskellä :smiley: …ja välillä tehdään rinki, halausrinki. Halaus päivässä, pitää karhut loitolla :laughing:

Sun ketjua lukiessa tulee kyllä hyvälle mielelle :slight_smile:

Hyvää iltaa Peppi ja kaikki muut.

Vieläkös Pepillä iltavuoro jatkuu? Mulla onneksi iltavuoro ohi ja pääsi kotiin rentoutumaan. Kyllähän se taas väkisinkin kävi mielessä kun töistä lähti, että mitenkä kiva sitä pari olutta ois ottaa. Jos rehellisiä ollaan, niin onhan se parin-kolmen otetun jälkeen niin loistavan hyvä olo. Mutta onhan se niin monesti koettu, että miten kalliiksi se yhden ottaminen tulee. Eikä pelkästään rahallisesti.

Viimeistään aamulla on sitten hyvä ja ylpeä olo kun taas raittius jatkuu. Kyllähän siinä se oma itsetunto taas pikkuisen kasvaa, kun reippaana poikana työnsi viinanhoukutukset mielestään. Täällä on mukava hehkuttaa tätä omaa reippauttaan. Esim töissä ei nyt ekana viitsi alkaa kertomaan miten mielettömän reipas olen kun en tullut aloittaaneeksi eilen kaiken pilaavaa ryyppyputkea. Heh, ois siinä työkavereilla ollut ihmettelemistä :smiley:

Moi Tuomo ja Grip. Ihana aamu. Aurinko paistaa ihan täysillä. Eilinen iltavuoro painaa ja puhelin piippaillut yön kun kaverit baarista pistäneet viestiä. Olis vaan pitänyt sulkea se illalla.
Grip-luin sun ketjua. Säkin olet nähnyt unia, niinkuin me kaikki :slight_smile: . Tuli siitä sun äidin tappamisunesta mieleen, että mä näin unta, että tapoin veljeni, koska olin niin nälissäni, että oli pakko saada ruokaa. Pakastin osan ja osan laitoin täytekakkuun täytteeksi. :open_mouth: siitä unesta en meinannut toipua. Se oli niin todellinen.
Eilen illalla olin iltavuorossa. Yleensä kuntulen kotiin korkkaan saman tien, rentoudun ja nautin.
Nyt rentoudun ja nautin aamukahvista kun pää on aika kirkas ja ei väsytä. En muista koska viimeeksi olen ollut pirteä aamuisin. Vaikka unet jäi lyhyeen, en viimeyönä nähnyt painajaisia ja hikoillut.
Lähden koiran kanssa ulos. Mulla on jännittävä päivä tänään töissä. :smiley: ja ehkä vapaa huomenna. Toivotan kaikille ihanaa pirteää ja selvää päivää. Pepin kädestä voi ottaa kiinni :wink:

Hyvää huomenta armaat kanssataaplaajat!

Tänään on hyvä päivä, kun yhdessä päätämme että tänään on hyvä päivä. Asenne ratkaisee. Jos jokainen meistä saisi ripauksen tuosta Peppiinon pirteydestä osakseen, voisimme käsikkäin tanssahdella tässä raittiissa päivässä, vaikka sataisi kaatamalla. Onneksemme on olemassa ihmisiä, jotka kirjoittavat täällä siitä miltä tuntuu, eivätkä ala saivarrella siitä, miltä kenestäkin tulisi tuntua. :slight_smile:

Toivotan sinulle aurinkoista päivää Peppiseni. Olkoot tuulet myötäiset tänään.

On teillä kamalia unia, tappamista ja ihmissyöntiä, hui. Ei ihme että toipumiseen meni aikaa.

Itse olen nähnyt useammankin kerran unta että liikun pyöräruolilla ja tosi vauhdikkaasti, kun sillä on helpompi liikkua vaikka pystyisin kävelemäänkin. Yritän myös esittää toisille että olen liikuntakyvytön. Mistähän kaksinaismoraalista sekin kertoo?
:mrgreen:

Vai olisiko kenties sitä, että alitajunta prosessoi syvimpiä pelkojasi? Niminerkillä uniaan järkeillyt. :slight_smile:

Kiitos Peppi innostavista ja pirteistä viesteistäsi.

Raittiina yhdessä edeten.

“Joka uniin uskoo se varjoaan pelkää”.

Parempi olla analysoimatta liikaa. Vaikka kyllä unilla usein on kerrottavaa.
Nuorena näin enneuniakin. Ne kertoivat yleensä pahoista tapahtumista ja pelkäsin jo nukkumaan käydessäni taas jotain “näkeväni”. Lopulta jopa rukoilin etten näkisi näitä unia koska koin sen niin ahdistavana. Ne jäivätkin sitten pois, mutta jonkinlainen herkkyys asioiden tietämiseen jäi. Esim. puhelimen soidessa “tiedän” kuka soittaa, eikä minulla ole kenellekään erilaista soittoääntä tms.

:open_mouth: Missä on pepin halirinki? Missä on kädet jotka tarttuvat kun meinaa kompastua? Missä on vanhemman ja kokeneen viisaus? Peppi tarviiii teitä :unamused:
Peppi hyppelehti aamulla iloisesti raittiudentiellä. :smiley: Peppi kävi kaupassa ja karhuherra tuijotti vaativana “minun ohitseni et ole ennenkään kävellyt, etkä kävele nytkään!!!” Peppi sanoi kohteliaasti Päivää ja näkemiin ja luikki angry bird karkkipussin kanssa kassalle.
Sitten se tapahtui :open_mouth:
Pepin puhelin sanoi piip piip. " Rakastan sua. Olen aina rakastanut" Pepin sydän heitti voltin :smiley: :open_mouth:
Pepin rakas…eks rakas…sillätavalla ex että sanoin kolmeviikkoa sitten, että kun tämä on tälläistä juomista ja mulla on kokoajan paha olo niin pidetään taukoa ja mietin haluanko jatkaa enää.
Mies on alkoholisti.Mailman ihanin mies humalassa ja selvinpäin…no …ärtynyt, vihainen, itsekäs, välinpitämätön. Humalassa laulaa rakkauslauluja, runoilee, pussailee ja paijailee ja haluaa olla vain pepin kanssa. Vaikea oli päästää irti siitä miehestä kun kuitenkin uskoin loppuunasti että meidät on tarkoitettu toisillemme. Peppi maksoi juhlimiset ja muut viulut ja kantoi juomaa alkosta ja kaupasta kun mies ei koskaan ollut ajokunnossa. En koskaan ole saanut sellaista huomiota enkä koskaan ole tuntenut itseäni niin hyväksikäytetyksi ja halvaksi. Kohtasin vuorotellen nämä kaksi ääripäätä.
Irti en päässyt vaikka monesti yritin. Mies luikerteli elämääni tavalla tai toisella ja sinnikkyydellä.
Vasta nyt raittiuspäätöksen tehtyäni alan nähdä ruusunpunaisten silmälasien takaa jotain…kaikkea en vieläkään halua nähdä.
Viimekesä meni kahdestaan, juodessa ja hauskaa pitäessä. Tiiviisti kahdestaan. Sänky-sohva akselilla. Sitä on vaikea unohtaa.
Viestejä tulee puhelimeeni ja olen alkanut ajatella karhua…humalaa ja miestä. Jos kerran…yhden kerran tavattais…
Olen voinut hyvin, ilman viinaa, ilman kavereita jotka käyttävät ja ilman rakastamaani miestä joka ei todellakaan rakasta minua…kai??? :frowning:
Pelottaa…voiko joku ottaa kädestä kiinni peppiä :confused:

Täältä ojentuu kädet ja tarjoaa tukea. Ollaan yhdessä raittiuden polulla. Ei tuo “Ihanuus”, joka sua nyt houkuttelee ole todellista, tiedät kyllä. Se on viinapiru valeasussaan. Ansaitset Peppi ihana paljon parempaa ja valoisampaa. Tuo houkutus vie vain pimeään ja saa sun sydämen verille. Pateettisen kuuloista, mutta elämä on joskus. Voimia antava halaus, olet vahva!

Anna käsi niin mä kanssas taaplaan, yli pahan päivän näytän tien…

Kuules ystäväin, ei tuo mies ole arvoisesi. Korkeintaan siinä hetkessä, mikäli tarttuu käteesi alkaakseen kulkemaan kanssasi käsikkäin tätä raitista elämänpolkua.

Sitä odotellessa, vetäses vihaisia tipuja antaumuksella nauttien kitaasi, keskittyen itsesi hoitamiseen. Tulet huomaamaan jo huomen aamulla herätessäsi, sen ollaan oikea päätös.

Close your eyes. Give me your hand… :slight_smile:

Salakavalasti se viina osaa viedä ihmistä ja ruusunpunaisten lasien läpi on vaikea nähdä totuutta,
realiteettiä. Tämä osuus tarinastasi on kuin lukisin oman elämäni toisintoa viime kesän jäljiltä ja
siitä elämästä irtiottoa. Vei aikaa, mutta on kannattanut. Olen saanut elää hyvää raitista elämää
sen jälkeen. Aika tekee tehtävänsä. Ei kestä kokeilla, ainakaan minä en siihen pysty, tiedän mihin
se johtaa.
Voimia sinulle Peppi!
Täältä tulee yksi käsi mukaan kulkemaan kanssasi ja isot halaukset!

Kuuleppas nyt Peppi, sinähän olet PEPPI etkä mikään Tomia tarvitseva Annika…tossavainen olalle ja pilkullinen hevonen alle ja menoksi. Et sinä päästä ketään määräilemään sinun huvikumpuusi, sinä olet pomo kotonasi. Kelpaat miehelle vain juovana tai juomaa kantavana…PEPPI kantamassa juomaa jollekkin räkänokkaluuserille, ei tule kuulonkaan. Nyt ryhtiä, rautalangat letteihin, prkl, rinta rottingille…seikkailut odottavat, et suinkaan sinä jää rannalle ruikuttamaan, häh!? :smiley:

No mutta Peppi, Peppi. Ei kai nyt niin mukavaa ja ihanaa miestä ole olemassakaan, etä sellaisen takia kannattaisi ruveta juopoksi? Ei kannta juoda minkään asian takia. EI milloinkaan, eikä misään tilanteessa. Monesta muusta asiasta voi juoppo joustaa.

Meillä kaikilla on halu rakastaa ja tulla rakastetuksi. Tämä halu on niin voimakas, että kohteen valinta voi mennä monellakin tavalla pieleen. Eihän nyt vain ole sellaisesta kyse?

Pysy lujana vaan. Älä anna viinapirulle vanhanaikaista.

Huomenta rakkaat ystäväni :slight_smile: Audente, kaaleppinen, positiivinen Basi ja lorda :slight_smile: ja muut hengessä mukana olevat. Kiitos teille! Otteenne piti! Vahvat, pehmeät ja lämpimät suojelevat kätenne autoivat minua kovasti eilen. Tämä tuki täällä on niin suurta. Olen siitä kiitollinen.
Viestejä ei enää tule, mies on sammunut…todennäköisesti. Nukuin puhelin kainalossa ja toivoin että vielä yksi rakkausviesti…vielä yksi runo tai laulu pepille. Kuitenkin olen onnellinen ettei sitä tullut. Nukuin kuin tukki, edellsiyönkin väsymykset pois.
Tiedän niin tämän kuvion. Kun juominen mieheltä loppuu se kääntää selän ja rakkaus ja lupaukset katoavat savuna ilmaan. Tähän saakka olen ollut surun murtama joka kerta. Joka kerta tuntuu kuin kuolisin.
Tälläisessä miehessä olen roikkunut puolitoista vuotta.

En ole kenellekkään koskaan kertonut tästä asiasta. Tuntuu hyvältä kun sen nyt kirjoitan tähän ja jaan teidän kanssa. Ihan kuin en joutuisi yksin sitä nyt kantamaan, vaan taakka olisi pienempi.
Olen surullinen. En tiedä mikä tuossa alkoholistissa kiehtoo. Joku trauma sisälläni?
Sitä kai pitää miettiä.
Tunnen vieläkin käveleväni nuoralla ja putoavani miehen houkutuksiin helposti. Siksi pelottaa. Haluan irti. Haluan miehen joka rakastaa oikeasti minua.
Kaaleppinen, olit oikeassa, tähän aamuun oli ihana herätä.
Joi ekat aamukahvit ulkona. Tänään voi syödä ulkona :slight_smile: Lähden koirun kanssa kohta kävelylle.
Menen pienin askelin. sekunti sekuntilta eteenpäin tätä elämää.
Olen niin heikoilla jäillä. Te olette minun turvaköyteni ja ojentavat kädet jos putoan. Luotan, että pidätte minua silmällä.
Nautitaan tästä ihanasta aurinkoisesta aamusta ja päivästä :slight_smile:

Toivottavasti Peppi jaksaa. Aika auttaa, eikä nyt pitäisi leikkiä “tulella”. En taida osata lohduttaa, enkä halua valmiita ratkaisuja kertoa, mutta sen tiedän, että aika auttaa! On auttanut minuakin viinan himossa, se laimenee koko ajan. Enää sitä ei halua ottaa, kun tietää mihin se johtaa. Järki tulee kaveriksi ja se on hyvä.
Ei kannata juoda, ei pitäisi olla hyväksikäyetty ja pitäisi elää tätä ihanaa aurinkoista päivää. Koiran kanssa on kivaa, minäkin ulkoilin koiran kanssa :slight_smile: