Ketjun luettun:i taidan alkaa vähenteleen ketareitten käyttöä… Ei mikään hirveä annos (?) 100mg/d johonki epämääräiseen mielentasaukseen (tolkuton levottomuuteni e i johdu psyykkisestä sairaudesta vaan pikemminkin piitkästä bentsohistoriastani ja tottumuksesta, annoksen roimasta laskusta, ja ehkäehkä myös kofeiinilla on osuutta asiaan
ja mistälie …) ja unilääkkeeksi… Tärkeämpi on kyl mirtazapiini, siis unilääkkeenä. Mut kyl liikunta auttanee paremmin levottomuuteen, mulla, kun kerta olen siinä kunnos, että pystyn kyllä
. Ei mul edes ole mikäään neurolepti enää aikoihin ollut “pakollinen” -silloinhan annokset ovatkin suuremmat
…
Ikävää nuitten leptien (etenkin ketipinorin, joka vissiin on yleisin lepti, jota määrätään potskuil, joil ei ole psykoosia, millon mihinkin vaivaan) määräämises, o myös se, ettei oteta huomioon, tai v*ttu edes kysytä
mitään potskun somaattisista sairauksista tai lähiomaisten… Mul menee täl hetkel kaksi lääkettä, jotka voivat aiheuttaa veritulpan, ja sellainen on useammalla lähiomaisella. Ett sillee… Ja mul o sääres ollu penikasta asti laskimosuones joku ihme kolo, josta joku sairaalalekuri joskus tokaisi, että tuosta tulee vielä ongelma… Ketarit siis pikkuhiljaa jätän kokonansa, kun se on se toinen veritulppariskiä nostava. Ja sitten kun menen vuosittaisel lekurikäynnilleni
, vois pyytää sertraliinin vaihtoa johonkin muuhun.
Ketiapiini myös laskee verenpainetta, että ois siitä hyvä päästä ennen jos/kun se kunnon vanhuus tulee, etten sitten pökräile ja kaatuile jatkuvasti
.
Jotain aiheestakin:
Hmm…
: “päästä eroon” -liekö kuitenkin jotain henkistä riippuvuutta: ett joku pilleri pitää saada, ku olen siihen tottunut, ett huonot olot, elämän ongelmat tai melkein mikä vaan r a t k a i s t a a n/ ainakin pyritään ratkaisemaan lääkkeillä, ja bentsoannos o pieni (mun mielestä siis, lekurin mielestä juuri ja juuri pienannosriippuvuus…).
Se kyl oudoksuttaa, että näitä laitetaan laitoshoidos olevil vanhuksil bentsojen sijaan, ja vielä siten, että lääkkeet vaan vaihdetaan ilman mitään vierotuksia… Muistaakseni Ketipinorin tuoteselostees oli jotenkin näin: tähän -3.polven (?) neuroleptit- lääkeryhmään kuuluvia lääkkeitä ei tule käyttää iäkkäälle dementiapotilaalle, sillä ne voivat aiheuttaa halvauksen tai lisätä kuoleman riskiä
. Siis ei mitään hölinöitä yleisistä tai harvinaisista haittavaikutuksista, vaan suoraan sanottu: ei pidä käyttää siihen potilasryhmään
! Ja kyl vaan määrätään… No siitä voi olla monta mieltä, onkse sit kamala juttu, jos dementiapotilas kuolee nopeammin lääkityksen ansiosta…
.
Mä ja tiedän ihmisiä, jotka ottaa ketareita erään yleisesti käytetyn päihdyttävän aineen
kanssa keskushermostoa lamaavan vaikutuksen takia. Tokkuran ne vaan sit tekee… Tai sit pelkästään hirveästi ketipinoria, ostaa myös laittomasti… Ja minen kylä maksais punasta puupennin puolikasta jostain saamarin leptistä…
…