^ Siinä olet kyllä erittäin oikeassa, että harvemmin kukaan syntymättä jäänyt/abortoiduksi tullut kohtaloaan valittaa. Tämä tosin koskee ihan kaikkia, ei pelkästään vain esim. päihdeongelmaisia. Tuohan se elämä yhtä sun toista, pienempää tai suurempaa murhetta jokaisen eteen. Se tuossa särkyneensydämen jutussa tuntui pahalta, että hän heitti tuollaista läppää jo syntyneistä lapsistaan, jotka kuitenkin ihan itse ja itsekkäistä syistä on halunnut maailmaan saattaa ja nyt pitää niitä joinakin kärsimyksen aiheuttajina itselleen. Olisin mäkin mieluusti jättänyt tälle pallolle syntymisen väliin, mutta kun tässä nyt kerran ollaan, niin en todellakaan tahtoisi kuulla äitini suusta mitään “voi kunpa olisin abortoinut sinut, kun sinusta tuli tuollainen narkkaripaska, joka aiheuttaa pelkkää surua äitiparalleen” -settiä .
Käsittämätöntä moderointia taas. Erehdyin jo toivomaan asiaan olisi tullut edistystä mutta taantumukselliselta vaikuttaa.
Voisinkohan mäkin vittuilla vapaasti jos vaihtaisin nimimerkkini Särkyneeksi ja Hennoksi Enkelinsiiveksi ja vaihtaisin tyylini suorasta ja rehellisestä sokeriseksi, epäsuoraksi ja kieroilevaksi marttyrismiksi.
Jos ilmiselvää henkistä väkivaltaa ei moderoida niin sitten ei pidä moderoida mitään muutakaan. Eikö täällä ole jo kotokanava näitä tapauksia varten?
Ehditkö nähdä ne Fernetin kommentit kysymyksiini Viekkaalle Näädälle? Onneksi ehdin tulostaa ne ja näyttää parille tutullenikin ennen kuin ne poistettiin. Eikö hänen kommenteissaan ollut mitään taivastelemista?
Kyllähän minä olen tottunut sellaisiin selityksiin, asioita väännetään ja käännetään miten vain. Monesti tällä toiminnalla oikeutettiin eräiden aineiden käyttö. Kestän kyllä tällaisen kritiikin.
Myönnän kyllä rehellisesti olleeni aika paljon piilovittuuntunut nuorimmaiseeni. Hänhän on ollut yli vuoden korvaushoidossa ja hoito edistyy hyvin. Tuntuu vain tuskastuttavalta jos hänen toipumisensa kestää yhtä kauan kuin käyttönsä. Olin yhteydessä hänen hoitajaansa nuorisoklinikalla. pojan luvalla voimme keskustella hänen asioistaan, kysyin terapian mahdollisuudesta pojalle. Jotta terapia voitaisiin aloittaa, täytyisi pojan olla henkisesti niin vahvoilla, että kestää mieleen nousevat asiat ja pystyy käsittelemään niitä.
Luulen, että narkkarimme on myös tuskastunut tähän kuumuuteen. Kuuma asunto, kuumaa työtä ulkona 8h/vko ja lisäksi kuntouttava työ 12h/vko sekä muut aktiviteettia lisäävät tukitoimet erilaista liikuntaa jms. Pojalla on motivaatio korkealla päästä normielämään, selvittämään luottotietonsa ja tekemään töitä.
Sain juuri puhelun, koskien vielä juovaa alkoholistipoikaamme, jolla on taas korkki auennut, kesken työviikon. Minun täyty syöksyä vessaan, sillä regoin mahallani sillä sekunnilla, kun kuulen näitä asioita. Kadotin ajatuksenikin vessanpyttyyn, enkä muista mitä oli tarkotus vielä kirjoittaa.
Vilpittömästi kaunista kesää kaikille Särkynytsydän
Jos äidin heitot lastensa tappamisesta ja synnytyskipujen aiheuttamisesta pitää tulkita sarkastisiksi, pitäisi myös siihen vastineeksi annetut heitot ymmärtää sarkastisiksi.
Jos sarkasmin varjolla voi heittää noin väkivaltaista läppää, niin se oikeus kaiketi pitäisi sitten olla kaikilla.
Ei vittu oikeesti nyt. Fernetti, sä alat päivä päivältä muistuttaa enemmän foorumilta edesmennyttä Ketoa noine argumentteinesi. Ei voida olettaa että tyyppi joka tulee tänne ns. empty handed hallitsee sen tietyn (n)etiketin mikä Saunassa vallitsee, ja noihin sääntöihin vetoaminen on aika spedeilyä, kun itsekin olet aiemmin harrastanut aikamoista vittuilua rivien välistä. Tähän olen toki itsekin syyllistynyt. Pointtina lähinnä se, et voisko tätäkin asiaa katsoa jostain toisesta, ehkä itselle, vieraasta näkökulmasta? Päihteiden käyttäjien mustamaalaaminen Saunassa on nähty niin monta kertaa et ei kai sitä kukaan enää vakavasti ota, etenkään jonkun random tyypin “nistit on ilkeitä buhuu” -argumenttien kautta?
Mistään netikettien osaamisesta nyt ole kysymys grip.
Missä mä olen sääntöihin vedonnut? Olen vastaillut särkyneen sydämen “sarkastisiin” heittoihin samalla mitalla. Vain minun kommentit sensuroidaan, hänen ei.
Särkyneensydämen ajatukset ovat asiasisällöltään erittäin väkivaltaisia etenkin kun hän puhuu omista lapsistaan. Aivan sama mihin sarkasmiin vedotaan. Hyvä niin. Sitten pitää kestää myös siihen tulevat sarkastiset vastineet.
Ja mikä ihme seliseli se on, että ainahan päihdeongelmaisia on saanut pahoinpidellä henkisesti, eihän sitä kukaan enää vakavasti ota? Eikun anteeksi; ainahan vanhemmilla on ollut oikeus kiusata lapsiaan, eihän sitä enää kukaan vakavasti ota.
Ainahan tyttöjä on ympärileikattu. Eikai sitä kukaan enää vakavasti ota?
Mun kommentit näyttää olevan erityisen vakavasti otettavia kuitenkin koska ne pitää sensuroida.
No hei haloo! Mitäs minä nyt olen tehnyt? Ehdin kyllä nähdä ne Fernetin kommentit ennen sensuurin iskemistä. Taivastelua yritän parhaani mukaan välttää kaikkien asioiden kohdalla, koska se on erittäin typerä ja hyödytön tapa suhtautua yhtään mihinkään.
Saanko kysyä sinulta, särkynytsydän, mikä on pointtisi näissä avautumisissasi Saunan puolelle? Saat toki kirjoittaa tällekin puolelle, jos tahdot, ei sitä missään kielletty ole, mutta mä vain ihan vilpittömästi ihmettelen asiaa.
Ymmärrän oikein hyvin sen, että huumeiden käyttäjän vanhempi kyselee saunalaisilta jotakin, johon huumeiden käyttäjät itse osaavat antaa parhaiten vastauksen, esim. miten korvaushoito on sujunut?, mitähän huumetta lapseni mahdollisesti käyttää, kun hän on levoton, uneton, harhainen ja hullunkiilto silmissään? jne. Esim. tuo yksi ketju, jossa eräs äiti kyselee saunalaisten päihdepsykoosikokemuksia oman poikansa tilanteen tähden, on täysin ymmärrettävä ja asiallinen. Sen sijaan, jos joku päihdepään äiti vain päivittää Saunassa lapsensa kuulumisia ja tekemisiä ja surkuttelee, kuinka vaikeaa hänellä itsellään on lapsensa edesottamusten tähden, niin ainakin allekirjoittaneelle tulee sellainen ikävä maku, että siinä yritetään vain purkaa omaa paskaa oloa ihan ventovieraiden narkkien niskaan . Kun tuolla on tosiaan tuo Vilpolan puoli, joka olisi enemmän tarkoitettu näille läheisten avautumisille. Eivätköhän Saunan narkit tunne jo valmiiksi syyllisyyttä ja huonoa omatuntoa päihteilyistään ja läheisille aiheuttamastaan murheesta, siis ne, jotka tuntevat. Ne, jotka eivät tunne, tuskin alkavat tunteakaan sen vuoksi, että joku random-tyyppi vuodattaa elämäntuskaansa nettipalstalla. Näitä läheisten purkauksia tulee Saunaan aika ajoin ja olen todellakin aina ihmetellyt, että onko niiden tarkoitus jotenkin herätellä meitä narkkeja tajuamaan, mitä teemme. No, mä vähän veikkaan, että siinä tarkoituksessa nuo purkaukset menevät aikalailla hukkaan .
Joopa joo. Ajatuksiensa julki tuominen netissä ei oo ehkä ihan samalla viivalla reaalimaailmassa tapahtuvien tekojen kanssa. Vääntää ja kääntää voi toki maailman loppuun asti, mutta mun pointti jota koitin ilmeisen huonolla menestyksellä tuoda esiin oli se, että tossa oli kyse lähinnä semantiikasta aka. ilmiöiden kutsumisesta eri käsitteillä, jotka taas merkitsevät itse kullekin aika eri asioita. Nettidebaatin vertaaminen tyttöjen ympärileikkauksiin on aika väsynyttä ja huonoa argumentointia. Mutta eipä mulla muuta, anna palaa Frank jos siltä tuntuu.
Jos huolimatta siitä että täällä on jo Vilpolat ja Kotikanavat päihderiippuvaisten läheisten tunteidenpurkua varten, tämä tapaus päättää tulla saunaan lataamaan täyslaidallisen pelkkää piilovittuilua, mitä hän odottaa? Päänsilitystä?
Vai näetkö sä jonkun muun kuin syyllistävän piilovittuilutarkoituksen hänen kommenteissaan?
I don’t follow your logic. Mitä ilmiöitä on “kutsuttu eri käsitteillä”? Mitkä “käsitteet merkitsevät kullekin eri asioita”?
Kuten tiedät ympärileikkausvertaus kohdistui siihen miten minkä tahansa väkivaltaisen (joko fyysisen, sosiaalisen tai henkisen) totutun tavan voi ohittaa väsyneellä fraasilla “eihän sitä kukaan enää vakavasti ota” koska niinhän on aina tehty. Mutta senhän sä jo tiesitkin. Sun vaan täytyy nyt antaa mulle takaisin kun sua jäi jurppimaan se aikaisempi huomioni argumentointisi lähes sanatarkasti samanlaiseen argumentointiin erään entisen K:lla alkavan nimimerkin kanssa.
Voisitteko hieman avata Ensimmäinen LSD-trippi ketjuun kirjoittamaani viestiin kohdistunutta moderointia? Mielestäni en kehottanut ketään käyttämään yhtään mitään. Tarkoitukseni oli ohjeistaa niitä keitä kyseinen aine kiinnostaa käyttämään sitä hieman turvallisemmin.
Oliko syy kenties siinä että mainitsin tietyn helposti saatavilla olevan Psykedeelin nimen, vai se että totesin että trippaamamisella saattaa olla myös positiivisia vaikutuksia psyykeeseen. Saako täällä kertoa miten huonon tripin saa katkaistuksi mahdollisimman vähäisin vaurioin, jos saa, saako kertoa millä lääkeaineilla se onnistuu?
Itse uskon tämän olevan se varsinainen syy. Nämä psykoaktiivit kun eivät ole vielä varsinaisessa lääkekäytössä joten ylläpito ilmeisesti laskee kaikki positiiviset kommentit huumeiden hehkutukseksi.
Siksipä itse aina kun puhun omasta kannabiksen käytöstäni, käytän termiä lääkekannabis. Tällöin ylläpito ei voi sensuroida minun positiivisia kertomuksia koska kyllähän nyt niitä saa kertoa kun kyse on nimenomaan jonkun lääkkeen positiivisista vaikutuksista. :mrgreen:
Minuakin kyllä kiinnostaa mikä oli ylläpidon oikea syy irtokarkkisen tekstin moderointiin…
Hei irtokarkkinen,
kuten mode tuohon on merkinnyt, viestistä on poistettu käytön suosittelua. Tarkastimme poistetun viestin ja sitähän se tosiaan oli. Omista kokemuksistaan saa toki kertoa, mutta suosittelut ja hehkuttelu on syytä jättää pois.
Oman muistin mukaan kehotin käyttämään miedompia psykedeelejä, ja jos jännittää jotain sitä laukaisevaa ainetta. En ainakaan muista suositelleeni mitään kovin vaarallista. Joten hyvät moderaattorit, minkä käyttöä suosittelin kautta hehkutin?
Irtokarkkinen, kaikenlainen huumeiden ja lääkkeiden suosittelu on kiellettyä. Suositella ei saa, kokemuksistaan voi kertoa. Kyse on myös kirjoitustavasta ja siitä miten se voidaan tulkita. Poistettua kirjoitusta ei nyt sattuneesta syystä tähän uudelleen kopioida
minua on pitkään ihmetyttänyt miksi viestini poistettiin ,kun en ainakaan hehkuttanut tai suositellut subuja(mitä itse yhä käytän) vaan enemmänkin disautin kuvailemalla buranan kaltaisiksi teksejä,joita vuosituhannen vaihteessa kartoin kovasti ,koska polle oli silloin se minun juttuni.
Viestissä myös mainitsin Pariisissa tavasta, miten paikalliset murskasi niitä savujen sekaan ja 15v sitten niitä ei tunnuttu pitävän edes buranan veroisina.
Samaisessa viestissä mainitsin teemujen vaikuttavan voimakkaammin ,kuin subujen ,jos otetaan vaikka esim. 2mg.
Viestini poistettiin kokonaisuudessaan plinkkiin kuulumattomana tai sääntöjen vastaisena.
Kysymykseni kuuluukin kerta hehkutus on kiellettyä ,onko myös Suomen yhden suosituimman lääkkeen/huumeen (Subuteksin) haukkuminen/vähättely/disauttaminen täällä kiellettyä ??
Itse olen miettinyt samaa.
Kaveri joka juuri tuli ranskasta muuten sanoi että sielläkin on heroiinin laatu huonontunut ja subunistien määrä kasvaa jatkuvasti halvan hinnan ja muita oppareita blokkaavan vaikutuksen takia. Toki kyse voi olla vain vääristä kontakteista.
Kyllähän me 2010-luvulla elävinä suomalaisina olemme ilmanmuuta velvollisia tuntemaan piston sydämessämme 400 vuoden orjuudesta. Ihan vakavissaan, tuosta kirjoittelustahan voisi melkein loukkaantua, mikäli sitä ei suoltaisi täysin itsensä ja identiteettinsä kanssa hukassa oleva suomalainen valkoinen nainen.
Kysymys ylläpidolle: Millä logiikalla päihdelinkissä saa keskustella rasistisesta, homofobisesta ja patriarkaalisesta uskonnollisesta ja poliittisesta liikkeestä, mutta ei Suomen tasavallan maahanmuuttopolitiikasta? Odotan ihan suoraa vastausta, enkä mitään naurettavaa ympäripyöreän sanailun taakse piiloutumista.
Ja banaania tulee ihan takuuvararmasti, mainitsinhan kielletyn taikasanan MAAHANMUUTTOPOLITIIKAN.