PALAUTETTA Päihdelinkin toimitukselle

Voisiko noita tiedotteita ja ylös liimattuja ketjuja, jotka eivät ole enää ajankohtaisia, poistaa? Todella rasittavaa scrollata aina vimmatusti alaspäin, että pääsee lukemaan uusimmat viestit. Noissa tiedotteissa on vaikka kuinka paljon vanhentunutta tavaraa, linkkejä vuoden tai parin takaisiin tutkimuksiin, MDPV-varoituksia (eivätköhän kaikki tiedä jo tästäkin “seksihuumeesta” tarpeeksi oman kokemuksen, tuttujen kertoman tai median kautta), yms. Vanhentuneet tiedotteet tekevät foorumin selaamisesta rasittavaa ja hukuttavat ajankohtaiset tiedotteet sekaansa.

Arvostaisin jos pitäisitte pienen siivoustuokion noiden ketjujen suhteen.

Ite oon miettinyt ihan samaa. Voisko tohon soveltaa jotain esim. 6 kuukauden “vanhenemisaikaa”, et sitten aiheet siirtyis johonkin arkistoon… vaikka… Muakin vähän ärsyttää scrollata puol elämää ennen kuin varsinaiset keskustelut tulee.

Itseäni ärsyttää tuo “hatusta vedetty”-linja, jossa esim tuo pirin säilyvyys-topic lukittiin, mutta Concertan (=depot-tabletti) päihdekäyttöä kyllä saa neuvoa! Säilyvyys ei liity iv-käyttöön; toisessa topicissa ei myöskään kerrottu iv-käytön ohjeita; mutta melko mielivaltaisesti topicceja sensuroidaan!

Teineille on määrätty helpommin amfe-johdannaisia kuin amfea; nykyinen linja vaikuttaa siltä, että moden päivästä riippuu, mitä saa julkaista!

Kuitenkin piriä harvemmin puhtaana saa, jatkeet voivat olla vaikka leivonta-aineita; joten voisi kuvitella että topicia ei kannata lukita! Ainakaan mikäli amfe käytetään iv:nä… Bakteerit ruiskussa ja veressä… :unamused: No, ennaltaehkäisevää toimintaa… :unamused: Kyllä Concertan erottelujen jälkeen joku saattaa sitä piriäkin ostaa! Horkat voivat olla hengenvaaralliset, samoin useat muut iv-käytöstä aiheutuvat ongelmat. Tällöin säilyvyys on melko olennainen ennaltaehkäisykeino…

Eipä asia itseäni koske, mutta nykypäivänä useat käyttäjät saattavat luottaa internetistä luettuun tietoon!

moderointi on varmasti aika tuskallista jos ja kun ei omaa riippuvuustaustaa,
ja yrittää pitää jonkinlaista rajaa. kaikkia ei voi miellyttää oli kyse mistä
tahansa ja rajanveto menee sitten hieman arpomiseksi mutu tuntumalla. kyl
näin on näreet.

No se pirin säilytys-ketjun sensurointi oli kyllä aivan käsittämätöntä paskaa suoraan sanottuna. Mut tän tekstin voi kanssa sensuroida. En mäkään käsitä, että tavallaan väärinkäyttö-tapoja ei sensuroida mutta joku säilytys-ketju kyllä.

En ikinä tiedä mitä voi kirjottaa, mutta huomaahan sen siitä kun joku viisaampi ne sitten suodattelee.

Noi yllämainitut ketjut ja scrollaus vituttaa muakin.

Jep, skrollaus ärsyttää. Toisaalta siihen oli jo niin tottunut, et en enää olis ees osannut valittaa asiasta. Mut nyt kun se nostettiin esiin, niin kannatan ehdotomasti ideaa saunan kevätsiivouksesta ylläpidon osalta!

No niin, toimitus. Herätys siellä, kun tänne on ihan teitä varten ketjukin avattu. Kyllä muakin tuo scrollaus hiukan vituttaa ja noille ikivanhoille ketjuille tuossa sivun ylälaidassa voisi tehdä jotakin, mutta enemmän mua ottaa päähän ja kummastuttaa mielivaltainen moderointilinja, jolla ei todellakaan ole aina mitään tekemistä huumehaittojen vähennyksen kanssa, vaan juuri päinvastoin :angry: :unamused: . Tästä on nyt viime aikoina jauhettu Saunassa sen verran, että ehkä teidän olisi jo syytä vastata tähän jotakin. Vai mietittekö siellä parhaillaan päät savuten “hyvää” selitystä :mrgreen: ? Sanon tämän jälleen kerran: huumeiden käyttö ei lopu sillä, ettei siitä saa puhua ja porukka todellakin harrastaa sitä väärinkäyttöä mitä vaarallisimmilla tavoilla, joten tietty ohjeistus esim. I.V.-käyttöön olisi todellakin paikallaan. Mikäli teillä on siellä edes yhtään asiantuntevaa(hehheh) porukkaa töissä, niin teidän pitäisi kyllä erottaa, mikä on haitallisen käyttätavan neuvomista tai käyttöön yllytystä, ja mikä taas haittojen vähentämiseen tähtäävää neuvomista :confused: .

Terve Saunaan,

Paljon kommentoitavaa, käydään siis asia kerrallaan läpi.

1. Ensin moderointilinjasta ja paljon puhuttaneesta pirin säilytys -viestistä. Kaikkia viestejä ei lueta kuin piru raamattua vaan pyrimme lukemaan myös rivien välistä (toisinaan onnistumme paremmin, toisinaan heikommin). Suurten määrien jemmaamisessa neuvominen ei ole millään lailla haittojen vähentämistä. Samoin myös viestin sävystä riippuen jos joku mainostaa, että hänellä on suuri määrä jotain ainetta eikä tiedä mitä sillä tekisi, se voidaan tulkita myyntiyritykseksi. Ihan suoraa linjaa tähän ei voi vetää, mutta modetiimi pyrkii toki välttämään parhaansa mukaan mielivaltaisuutta sääntöjen, netiketin ja haittojen vähentämistyön mukaisten linjanvetojen avulla.

Vielä IV-käytöstä: Emme oleta, että se loppuu keskustelun tukahduttamalla. Keskustelun tukahduttaminen ei ole missään nimessä Päihdelinkin linja. IV-käytön seikkaperäinen neuvominen tai siihen rohkaiseminen on riskialtista internetissä, koska palstaa selailee myös paljon nuoria jotka hakevat vaikutteita. Turvallisesta pistämisestä kannattaa kysyä paikallisesta terveysneuvontapisteestä tai lukea täältä.

1. Infoviesteistä: Saunaan on kertynyt runsaasti nyt noita meidän tiedotteitamme (9 kpl). Käymme ne läpi lähipäivinä ja poistamme/päivitämme, jos siellä on ei-ajankohtaisia. Muilla alueilla on sama logiikka: ylhäällä on kaikkia alueita koskevat yleistiedotteet ja alempana, keskusteluthreadejä ennen, ko. aluetta koskevat tiedotteet.

Kiitoksia teille palautteesta, skarpataan tahoillamme.

Miksi nykyään kirjoitusten lopusta puuttuu 3-4 kirjainta, selain IE11 ja millään säädöllä/fonttikoon muutoksilla ei tule parannusta. Kymmenissä muissa foorumeissa tätä ei esiinnu ja tuli kun soosasitte ulkonäön persiilleen.

Mä annan positiivisesta palautetta, että selititte ja avasitte vähän aihetta. Ymmärrän nyt sensuroinnin. Joten skarpataan. :slight_smile:

Mä en kyllä vieläkään tyystin ymmärrä sitä sensurointia. En tietenkään enää muista sitä alkuperäistä pirin säilytys -viestiä kunnolla, mutta muistikuvieni mukaan mä en sitä ainakaan miksikään myyntiyritykseksi osannut tulkita. Olen mäkin kertonut täällä joskus, että mulla on paljon benzoja(ihan laillisia ovat, tiedoksi vain), jos asiasta on jotakin puhetta ollut, eikä niitä viestejä ole sensuroitu, eli ilmeisesti sitä “mainostamista” ei sitten olla tulkittu myyntiyritykseksi. Enpä mä kyllä ole lääkkeitäni myymässäkään, en täällä, enkä missään muuallakaan. Suksikaa lekuriin hankkimaan ryyninne, piruparat :smiling_imp: .

Mulla on täällä 2 pakettia kaurahiutaleita(toinen on vajaa), purkki kaakaojauhetta, 2 ja ½ pakettia kahvia ja 20 kg kissanhiekkaa. Nuo nyt ainakin. Tarkempaa invertaatiota en ole vielä tehnyt. Kaikenlaisia ryynejä, jauheita ja rakeita siis löytyy, joita moni puutteen alaisena elävä narkomaani(kin) kovasti himoitsisi. Mietin vain, miten ne tulisi säilyttää, jotta niistä saisi parhaimman hyödyn irti :confused: . No niin, sensuroikaa tämä nyt kiireesti :smiling_imp: .

Joo-oo-oo, ainakin mulla taitaa olla täällä nyt hemmetin tylsää :unamused: . Poistun takavasemmalle häpeämään tyhmiä juttujani :blush: .

Toivottavasti ei mene käyttösuositukseksi, mutta mitä meinasit noista valmistaa? :confused:

Kahvin voi vetää nenään ja odotella jos se piristäis, vähän kun spiidi kato. Kissanhiekan voi jauhaa ja liettää veteen ja koittaa rännätä… Olotilat vois olla kivettyneet :laughing: Tuossa vaan muutama ehdotus käyttötavoiksi.

^/^^ Kauraryynit liukenevat mukavasti kielen alla ja olosta tulee tahmainen :laughing: . Kyllä mä tiedän, miten noita mainitsemiani substansseja käytetään, mutta olisin tahtonut kuulla parhaat vinkit niiden säilytykseen :wink: .

Olettekos muuten koskaan vetäneet nokkaanne chilimaustejauhetta? En suosittele :laughing: . En tokikaan hakenut siitä päihtymystä, mutta yllytyshullun on joskus “pakko” tehdä tyhmiä temppuja :unamused: . Kyllä se sitten aika hyvin pärisikin, mutta en mä sitä oloa millään muotoa voi kehua :open_mouth: :mrgreen: :laughing: .

Jackassin Steve-O vetää nenään wasabi-maustetta: youtube.com/watch?v=c76uUt59sa4 . :slight_smile:

Wasabi-tahna sopii muuten hyvin sushin mausteeksi, kannattaa kokeilla.

^ Älä suosittele :smiley: !

En itse ainakaan täällä netissä mainostais jos mulla ois kilo vimpulaa kämpillä, lähinnä menneessä aikamuodossa puhuin tuossa vastauksessa joka sensuroitiin. Mutta noh, joku rotihan se pitää tälläkin foorumilla olla eli toisaalta ihan ymmärrettävää. Mutta eikös se kuitenkin olisi kaikkien käyttäjien etu että ne vauhdit säiytettäis niin että vahvuus säilyy (eikä paino tipu)? Porukka sitä kuitenki kiskoo huolimatta näistä keskusteluista… :wink:

Mutta ymmärrän kyllä, jatkossa miettiä tarkemmin mitä ja MITEN kirjoittaa. :slight_smile:

ANTEEKSI nyt, mutta pakko puuttua, kun tässä nyt on väännetty jotain ihan omituista scheissea siitä avaamastani ketjusta.

Missähän kohtaa sanoin, että minulla on PALJON piriä??? Miten joku veti johtopäätöksen, että mahdollisesti kysellään isojen määrien säilytykseen liittyen neuvoja? Tai että kyseessä olisi mahdollisesti myyminen.

Nyt kyllä mielikuvitus laukkaa jollain ja lujaa. Onko tullut ylläpidolla vedettyä muutakin kuin pulkkaa, kun noin suurenmoiset mielikuvat viestistäni tuli?

^Kaipa se pointti oli siinä, että tätä palstaa saattavat lukea myös ne henkilöt joilta sitä svimbaa löytyy vähän enemmän… eli rikollisen toiminnan mahdollistaminen kielletty. Joskin uskoisin ko. hemmojen tietävän niksit jo muutenkin.