PALAUTETTA Päihdelinkin toimitukselle

Enpä tosiaankaan muista, mitä siinä alkuperäisessä pirin säilytys -viestissä luki, mutta kaiketi mode on sitten tehnyt joitakin ihan omia tulkintojaan. Eihän pieniä ja ihan omaan käyttöön tulevia pirimääriäkään tarvitse heti kiskoa ja kyllä se, että piri säilytettäisiin oikein, ts. se ei pääsisi pilaantumaan tavalla tahi toisella, on sitä haittojen vähentämistä.

Ovathan jotkut typerykset yrittäneet täällä jotakin pientä nappikauppaa käydä, mutta se on ollut enemmän sellaista tietämättömien aloittelijoiden tai pikkunistejen hölmöilyä :unamused: . Ymmärrän toki, ettei sekään ole missään nimessä sallittua. Jos jollakulla sitten on kilotolkulla esim. sitä piriä, niin erittäin todennäköisesti tällainen tyyppi tietää jo valmiiksi, miten sitä tulee säilyttää tai saa ohjeet siihen hommaan jostakin ihan muualta, kuin Päihdelinkistä :mrgreen: . Myöskin niiden pirikilojen markkinat taitavat pyöriä vallan mainiosti jossakin ihan muualla, kuin A-klinikkasäätiön keskustelufoorumilla :laughing: .

viewtopic.php?f=1&t=34508

Lukitsitte sitten tuon ketjun, jossa yksi nuori sankari oli tuuppaamassa Subut suoneensa. Se tekee sen joka tapauksessa, jos on tehdäkseen, vaikka te kuinka sensuroisitte ja lukitsisitte ketjuja tai vaikka polkisette jalkaanne ja seisoisitte päällänne siellä A-klinikkasäätiössänne :unamused: . Countyn vastaus oli mielestäni täysin asiallinen(En tosin muista sitä enää tarkasti, vaikka sen ehdinkin lukemaan), eikä siinä mitenkään yllytetty tai hehkutettu, kerrottiin vain asia niin kuin se on ja vieläpä jopa hieman varoittavasta näkökulmasta, eli Subu saattaa pärähtää kovemmin I.V.:nä :mrgreen: .

Mä en nyt ymmärrä, miten tämäkin hyssyttely taas ehkäisee huumehaittoja :confused: . Entäs jos hatsipoika nyt paremman tiedon puutteessa menee kiskaisemaan hirveät överit Subusta ja kuolee? No, harvemmin kai siihen pelkkään Subuun kuolee, mutta mistä sitä tietää, mitä muuta sillä on alla ja päällä samaan aikaan.

Ymmärrän, ettette voi olla täysin perillä kaikista uusista villityksistä, mitä porukka keksii rännätä, joten tajuan sen, että epämääräiset väsäämisohjeet koskien esim. jotakin Voxra-paskaa poistetaan, koska niistä saattaa olla enemmän haittaa, kuin hyötyä, mutta Subutex/Suboxone on ollut jo vuosia Suomen eniten(?) väärinkäytössä rännätty huume/lääke, joten luulisi teiltä nyt jo löytyvän tietoa siitä, miten se tuupataan mahdollisimman vähin haitoin ja näin ollen osaisitte sensuroida pois ne haitallisempien käyttötapojen neuvomiset ja jättää paikoilleen ne vähemmän haitalliset, kun täältä kyllä löytyy porukkaa, joka tietää, miten Subu rännätään mahdollisimman turvallisesti.

Tossa oli munkin mielestä pieni ristiriita. Siis Hatsipoika vois ottaa enemmän ja saada överit nyt kun tekstiä on sensuroitu ja näemmä kokonaan lukittu.

Aika perustietoa se jokaiselle ei I.V. käyttäjällekkin oli, että miten pärähtää kovemmin, mutta tossa piilee pieni vaara jos kyselevät eivät saa minkäänlaista vastausta ja rätkivät sitten menemään milloin mitäkin kautta samoin annoksin. Ja tietenkään kukaan meistä ei tiedä oliko/onko Hatsipojalla muita lääkityksiä… Nimimerkillä “subuun” melkein kuollut kun oli muita reseptilääkkeitä käytössä normaaleilla annoksilla. :imp:

^.^^
Olen edellisten kanssa täysin samaa mieltä. Minäkin odotan mielenkiinnolla kunnollisia perusteluja tuon ketjun sulkemiselle.

Olen useamman ihmisen tavannut joilta on meinannut henki lähteä “pelkän” subun tööttäämisen vuoksi, koska alla on ollut muita lääkkeitä roimasti. Ja tässä tilanteessa jos nyt sitä subuu on pakko lähtee ensimmäistä kertaa piikittämään, niin ainakin minä haluasin tietää kuinka voimakkaasti se toimii tällä käyttö tavalla.

Herätys nyt siellä päihdelinkin päässäkin. Ei ne ongelmat katoa hyssyttelemällä ja sensuroimalla.

Tervehdys kaikille ja kiitos palautteesta.

IV-käytöstä puhuminen on sallittua, sen ohjeistus ja annosten neuvominen on kuitenkin kiellettyä. Tämä siitä syystä, ettei kukaan voi varmasti neuvoa turvallista annosta pistämiseen tietämättä ko. kirjoittajan taustoja; ruumiinrakennetta, metaboliaa, ikää, muuta lääkitystä tai muita annokseen vaikuttavia tekijöitä. Anonyymissä nettifoorumissa niin kysyjät kuin vastaajatkin saattavat olla jotain muuta kuin mitä antavat ymmärtää.

Terveysneuvontaan liittyvissä asioissa voi olla anonyymisti yhteydessä esim. terveysneuvontapiste Vinkkiin p. 040 688 1000 tai sähköpostilla tnpisteet@a-klinikka.fi. Parhaiten kuitenkin varmaan apua ja neuvoja saa kävelemällä paikan päälle oman paikkakuntasi terveysneuvontapisteeseen.

Pahoitteluni jos linjanveto aiheuttaa ärsyyntymistä,

-Päihdelinkin moderaattori

Mutta kuinka moni sitten lähtee sinne neuvontapisteelle tai odottelee e-mailin vastausta päiväkaupalla kun edessä on subupiikki??

^/^^ No aivan. En mä ainakaan ole joutanut odottelemaan maanantaiaamuun, että pääsisin kipaisemaan jossakin neuvonnassa tai näpyttelemään mailia ja odottelemaan siihen vielä vastaustakin siinä vaiheessa, kun jotakin “herkullista” substanssia on ollut tarjolla. No, olen luottanut sitten tarjoajan/myyjän sanaan tai omaan arviointikykyyni, mikä ei läheskään aina ole ollut niin kannattavaa :unamused: . Olisitte voineet edes laittaa siihen Subun rännäys -ketjuun nuo yhteystiedot sekä jotakin muuta informaatiota aiheeseen liittyen sen sijaan, että vain kylmästi lukitsitte sen. En sitten tiedä, paljonko niistä olisi ollut hyötyä :confused: .

Itselläni ei ole kokemusta subusta, mutta jos vaikka kannabiksesta puhutaan niin itse en pysty jemmailemaan kyseistä kasvia. Eli kaikki menee heti kun tulee. Voisi sanoa että suuri puhallus :laughing:

Mutta siis kukaan addikti ei jää odottelemaan. Kama on saatava heti.

Lukitsitte sitten Maahanmuuttopolitiikka-ketjun ja syinä tähän olivat, että ketju on mennyt riitelyksi ja aihe ei kuulu Päihdelinkkiin. Olihan ko. ketjussa toki hieman henkilökohtaisuuksiin menevää jankkailua(En tosin jaksanut vaivautua sitä niin kovin tarkoin analysoimaan), mutta ei se nyt IMO niin pahaa riitelyä ollut, että sen vuoksi koko ketju pitää lukita. Sensuroikaa pahimmat loukkaukset ja antakaa riiteleville osapuolille varoitukset, mutta älkää nyt, jumalauta, kokonaisia ketjuja lukitko sen tähden, että pari tyyppiä innostuu vähän kinaamaan keskenään. Kyllä se sanansäilä tuolla IRL:kin väliin aika pahasti intoutuu lentämään ja sellaista se ihmisten välinen kommunikointi nyt vain joskus on, kun pelissä on “suuria tunteita”, vaikka suotavaa toki olisikin pyrkiä pysymään asiallisella linjalla.

Sitten tämä toinen syy: Ei kuulu Plinkkiin. No, eihän tuo aihe nyt varsinaisesti päihteisiin liitykään, mutta onhan täällä kosolti muitakin offi-ketjuja. Miten vitussa esim. lemmikkieläimet liittyvät päihteisiin :unamused: ? Lukitkaa nyt äkkiä moinen turhanpäiväinen ketju :mrgreen: . Entäs sitten Safkanousut? Täällä Saunassahan on vain piripäitä, joille ei ruoka pahemmin maita ja jos joskus maittaisikin, niin kaikki rahat menivät jo tärkeämpiin substansseihin :mrgreen: . Sitä paitsi Safkanousuissa jaellaan ohjeita hyvinkin avoimesti, siellä ollaan myös riidelty siitä, onko lihansyönti oikein vai väärin, tai jopa siitä, onko jokin ruoka hyvää vai pahaa :laughing: .

Onko asia tulkittava niin, että tyhmille nisteille ovat sallittuja vain tietyt, kevyemmän luokan aiheet ja esim. politiikka ei heille kuulu, koska tyhmien nistien on parempi pysyä lestissään :confused: :unamused: ? Vai pelkäättekö, että iltapäivälehdet innostuvat tällä kertaa tekemään juttua siitä, että Plinkin sivuilla levitetään maahanmuuttokriittistä propagandaa :laughing: ? Mä olen sitä mieltä, että jos esim. nimimerkki Viekas Näätä tahtoo levittää esim. maahanmuuttokriittisiä näkökantojaan, niin parempihan hänen on tehdä se “omassa”, aiheelle pyhitetyssä ketjussaan, kuin floodata kaikki ketjut täyteen aihetta. Jos tuo menonne jatkuu tällaisenaan, niin joudutte pian lukitsemaan kaikki ketjut, kun jotakin “riitaa” niissä kaikissa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin ilmenee :unamused: . Ja minä olen sitäkin mieltä, että on mukavaa, kun keskustelua tulee muistakin aiheista, kuin päihteistä, koska itse en ainakaan jaksa käydä kovin monella eri foorumilla ja päihdelinkki on mulle sopiva foorumi, päihdeongelmainen kun olen, mutta päihdeongelmastani huolimatta mua saattaa kiinnostaa keskustelu muustakin, kuin päihteistä.

Niin, eikä niistä päihteistäkään täällä taida saada nykyisin pahemmin keskustella, joten voisitteko ystävällisesti kertoa nyt ne tarkalleen rajatut aiheet, mistä täällä saa puhua :mrgreen: :unamused: .

Olin minäkin kovin hämmästynyt maahanmuuttopolitiikka-ketjun lukitsemisesta. Tuo “riitely” oli ylläpidolle ihan pelkkä keppihevonen. Olen itse osallistunut lukemattomia kertoja vastaavanlaiseen keskusteluun täällä saunassa, ilman ylläpidon väliintuloa. Ja ainakin tuolla lopettajissa, ilmenee myös ihan samanlaista jankkaamista ja henkilökohtaisuuksiin menemistä.

Ylläpito nyt sattuu syystä tai toisesta kokemaan aiheen kiusalliseksi, ties mitä rasistisia narkomaaneja tänne pesiytyy. Kuten Winston jo sanoikin, kertokaa nyt ihmeessä mistä aiheista täällä on luvallista keskustella. Politiikka ja huumeet ovat ainakin pois pelistä.

Kieltämättä taas todella outo veto. Jos tää nyt johtuu mun ja Fernetin välisestä, puolin ja toisin ns. erittäin laadukkaasta, sananvaihdosta niin ettekö te olisi voineet sensuroida ne viestit sen sijaan että veditte koko ketjun lukkoon? :unamused:

^ Mä veikkaan kyllä, että syynä oli pohjimmiltaan itse ketjun aihe ja toimituksella on taas pelko perseessä, että Päihdelinkin Sauna saa kyseenalaista julkisuutta :laughing: :mrgreen: . Mitä tulee sun ja Fernetin väliseen keskusteluun, niin sitäKIN asiaa tosiaan ihmettelen minäKIN, että esim. Lopettamossa riitely tai ihan vain “riitely” tuntuu olevan kovasti paljon sallitumpaa, kuin Saunassa :unamused: . Tätä asiaa ei voi oikein selittää edes sillä, että nämä eri osiot ovat keskittyneet hieman eri aihepiireihin tai ainakin aihepiirin käsittelyyn eri kantilta, jos riitelyä ilmenee aivan muiden asioiden, kuin päihteiden pohjalta. Väkisinkin tulee sellainen fiilis, että toimituksenkin taholta Saunan “nistijengiä” pidetään jotenkin alempiarvoisempana porukkana, kuin Lopettamon “parempia” ihmisiä, jotka ainakin kovasti yrittävät tehdä päihdeongelmalleen jotakin. Ehkä olen vainoharhainen, mutta kyllä näissä linjauksissa aivan selkeä ero on :confused: .

Tai sitten tätä aluetta vaan moderoidaan enemmän: onhan täällä paljon enemmän viestejä yhteensä kuin Lopettamossa, tosin uusia viestejä varmaan nykyisellään vähemmän per päivä :unamused: Mistäpä noista tietää. Käsittääkseni alueilla on myös eri moderaattorit. En mä tiedä… Ylipäänsä koko “ketju on mennyt riitelyksi ja se suljetaan” -käytäntö on hyvin kyseenalainen. Sensuroikaa ja antakaa bannit “riitelyn” osapuolille sen sijaan että koko, sinänsä hyvin mielenkiintoinen, keskustelu pistetään jäihin :imp:

Tuo maahanmuuttoketjun lukitseminen oli kyllä todella alaarvoista modrointia. Se oli kuitenkin vilkas keskustelu, hyviä argumentteja tuli puolesta ja vastaan. Lisäksi tuollaiset henkilökohtaisiin mielipiteisiin liittyvät kiistelyt tuovat ihmiset nimimerkkien takaa hieman lähemmäs.
Jos ymmärrätte pointtini.

Selkeästi aihe ei ole vapaa! A-klinikkasäätiö saa tukia RAY:ltä, voisin kuvitella olevan demareiden kannalla ja nykyinen linja on “puhumattomuus”. TalSa on kiristänyt samalla tavoin keskustelua, ohjeet tulevat varmasti ylemmältä taholta. YLE on sitoutunut noudattamaan monikulttuurista linjaa, joka tarkoittaa vaikenemista!

Kertakaikkisen mahtava ja etenkin TOIMIVA ratkaisu sananvapauden rajoittaminen! Uusia asioita ja kulttuureita kävelee päivittäin vastaan ja asuu naapureissa, mutta asiasta EI SAA puhua! Kenties nykyinen hallitus tekee Elopit, jolloin sensuurin avulla estetään tiedon jakaminen! Työkkärin tilastot, “kaikille tulee karenssi kerran vuodessa”… :laughing:

Moderoinnin tulisi olla samalla linjalla, joten kaikki off-topicit pois! Ei jää montaa keskustelijaa paikalle, vastailkaa itse uusille “miten bupreni otan?”! Tosin tämä oli odotettavissa!

Kyllä se klinikkasäätiön oma toimintakin loppuu aina rahaan ja pelissä on myös politiikka! Kh:oa jos aletaan puimaan kunnitain; ketju lukitaan… Sisällissotiin ihmisten sananvapauden poistaminen on lopulta johtanut; ennemmin tai myöhemmin! Ei näe pahaa, ei kuule paha, ei puhu pahaa! Silloin ei koko asiaa ole olemassa, vai? Ottakaa se pää pensaasta! :smiling_imp:

Erittäin läpinäkyvää toimintaa!! Kannattaa huomioida sensuurin laajeneminen myös muualla netissä & lehdissä! Kohta eu:n arvostelu on rangaistava teko… :imp: Tosin keskustelufoorumin pitäjiltä voidaan kysyä ip:t ja nimet sekä “yleistä linjaa” poikkeavat sivustot (holokaustia epäilevät sekä yleensäkin Lännen hasbaraa vastaan kirjoittavat sivustot), saavat usein syytteen jossakin vaiheessa! Miten se salaliittoteoria-ketju saa olla auki? Taitaa syy olla, että Bilderbergiin ja NWO:iin uskovat ihmiset ovat vain “päästä pipjä”. :unamused: :smiling_imp:

Ai niin, reptiliaanithan ne. Oikeasti tämän takana on siis lisko-Obama!

:unamused:

Minä taas epäilen vahvasti vapaamuurareita.

^ ^^
Kyllä tiellä on pahat vainot päällä. Itse epäilen virallista linjaa, samaa jota käytetään “uutisissa”! :laughing:

Oletteko lukeneet/keskustelleet jossakin muualla aiheesta? Näädän voisi uskoa hommafoorumin vakkariksi, mutta sitäkin paikkaa on tutkittu kyttien toimesta! :sunglasses: :laughing:

Hei,

Kiitoksia kaikille palautteesta. Siitä välittyy hyvin aktiivikeskustelijoidemme panostus ja sitoutuminen Päihdelinkkiin, mikä on hienoa ja meillekin tärkeää. On totta, että Saunassa ja muillakin Päihdelinkin palstoilla on monenlaista päihteisiin suoraan liittymätöntä off topic -keskustelua, joka on aivan sallittua. Haluamme kuitenkin pitää Päihdelinkin keskustelut vapaana rasistisesta kielenkäytöstä. Kuten säännöissämme sanotaan, sana on vapaa, mutta keskustelua rajoittavat yleiset käyttäytymissäännöt, joita suljetussa Maahanmuuttopolitiikka-ketjussa rikottiin. Ketjun sulkemisen lisäksi annettiin myös henkilökohtaisia varoituksia.

Pyrimme tulkitsemaan tilanteita keskustelijoidemme eduksi sääntöjemme puitteissa ja pahoittelemme, jos tämä tulkinnanvaraisuus joskus tuntuu välittyvän linjattomuutena.

Päihdelinkin keskustelualueella on “Toimitukselle-palsta”, johon otamme mielellämme palautetta vastaan jatkossakin. Palautetta voi laittaa myös sähköpostitse.

Hyvää juhannusta toivottaen,
Päihdelinkin toimitus