PALAUTETTA Päihdelinkin toimitukselle

Hei,

Keskustelualustasta johtuen varoituksia ei valitettavasti ole ainakaan toistaiseksi mahdollista saada ns. hyppäämään silmille sisäänkirjautumisvaiheessa. Se olisi toki ihanteellista, sillä nykyisellään varoitukset ovat kieltämättä hieman piilossa, joten mietimme parannusta asiaan.
Mikäli Omat asetukset → Profiili (sivun alareunassa): Oma aktiivisuus -kohdassa ei näy merkintää varoituksista, niitä ei sillä hetkellä ole.

Ystävällisin terveisin,
Päihdelinkin toimitus

Jos ylläpito viitsisi vihdoinkin kertoa, mistä asioista täällä on soveliasta keskustella. Toisia banneja en viitsisi ottaa ihan puskista ja ilman mitäänä järkevää syytä. Minähän siis linkitin iltalehden uutisoiman jutun ruotsalaistyttöjen ympärileikkauksista, minkäänlaista asiatonta kielenkäyttöä ei tuo postaus pitänyt sisällään, silti bannien syy rasistinen käytös.
Eli, ihan tyhjentävää ja kiertelemätöntä vastausta odotan, mistä täällä saa kirjoittaa ja mikä oli todellinen bannieni syy.

Elä turhia murehdi. Rasismi on realismia. Joka muuta kuvittelee, on pahasti harhainen.

Oli miten oli, mutta aika ikävää tulla syytetyksi asiasta johon ei itse ole mielestään lainkaan syyllistyminen. Nyt odotankin jonkinlaista linjanvetoa ylläpidolta

Hmm… Perin mielenkiintoista taas :confused: … En muista tuota Näädän linkittämää uutista ja mitä muuta kyseisessä postauksessa mahdollisesti luki ja olletikin koko viesti on mennyt sensuuriin jo ajat sitten, mutta mikäli kyse on vain uutisen linkittämisestä, koskipa uutinen sitten mitä hyvänsä, niin bannit ovat mielestäni jokseenkin mielivaltaisesti annetut. Itse en tosin epäile hetkeäkään, etteivätkö Näädän motiivit uutislinkityksensä takana olisi olleet rasistiset :mrgreen: , mutta moderaattorin asia ei ole päätellä sitä, mitä kenenkin päässä milloinkin liikkuu :unamused: .

Toivoisin itsekin nyt ylläpidolta SELKEÄÄ linjanvetoa siihen, mistä täällä saa keskustella ja millä tavoin, ihan jo senkin vuoksi, ettei muakaan huvita ottaa itselleni mitään yllätysbanneja jostakin tyystin käsittämättömästä syystä :astonished: .

mtv.fi/uutiset/ulkomaat/arti … ia/3454430
Tuosta jutusta oli kyse. Tosin iltalehden uutisoimana, jota en tähän hätään löytänyt, mutta eiköhän sisältö ole kokolailla sama. Kirjoitin viestiin lyhyen selostuksen uutisesta, tekstini ei pitänyt sisällään mitään epäasiallista tai rasistiseksi tulkittavaa.

Bannit olivat todellakin mielivaltaisesti annetut. Mielestäni on täysin normaalia ottaa tällainen asia esille, kuitenkin meidän länsinaapurissa tehtaillaan kovan luokan ihmisoikeusrikkomuksia. Lienee ymmärrettävää olla huolestunut tällaisesta kehityksestä, mutta
kai se on vaan monikulturismin hinta, joka veronmaksajan on mukisematta nieltävä. Ainakin tätä plinkin ylläpito nähdäkseni pyrkii viestittämään.

Hei,

Ylläpidon linjanvedot muodostuvat suoraan Päihdelinkin ja Saunan säännöistä, mutta kuten aiemmin totesimme, käytännöissä voi ilmetä pieniä eroavuuksia inhimillisistä syistä. Sääntöjen ja toimituksen antamien varoitusten noudattamatta jättäminen johtaa väliaikaiseen porttikieltoon. Maahanmuuttopolitiikka-ketjun sulkemisen täällä herättämässä keskustelussa selitimme, että rasistinen kielenkäyttö ei kuulu Päihdelinkkiin ja myös tässä ketjussa pyysimme keskustelun siirtämistä muualle.

Enemmistö Päihdelinkin keskustelijoista selvästi hallitsee sekä Päihdelinkin säännöt että yleiset käyttäytymissäännöt ilmeisen hyvin, sillä varoituksia ja porttikieltoja tarvitsee antaa varsin harvoin. Porttikieltoa myös edeltää varoitus tai useampikin, joten puskista ne harvoin tulevat (poikkeuksena päihteiden hankintaa koskevat viestit Saunassa). Myös mahdollisen porttikiellon syy näkyy käyttäjälle hänen yrittäessään rekisteröityä foorumille sen aikana. Toivottavasti tämä selvensi käytäntöjämme.

Ystävällisin terveisin,
Päihdelinkin toimitus

Mihin - ja miksi - ilmoita asiattomasta viestistä -nappula on kadonnut?

Ylläpito on ilmeisesti saanut liikaa häiriöilmoituksia Arkkitehdin humalaisesta käytöksestä. :confused:

On toki myös mahdollista, että iinan feministiasenne ärsyttää jotain toista tahoa. :astonished:

Äläs nyt viitsi pöhkö! Olen ollut erittäin kiltisti eikä ketään ole kidutusmurhattu ainaskaan pariin tuntiin! :laughing:

Iina, kulttuurimarksismin suuri valkoinen toivo ja sananvapauden polkija. Viimeisenä hätähuutona hän kutsuu ylläpidon apuun

Varmasti ärsyttää! En epäile sitä ollenkaan. Eihän kaikki tykkää ollenkaan vallalla olevien valta-asemien horjuttamisesta. Yleensä ne ei tykkää, jotka tästä asetelmasta hyötyvät.

Jos mun jutut ärsyttää, johtuu se oletettavasti näkemyseroista, jotka tällä foorumilla on ihan sallittuja. Mä en jutuillani pyri yhdenkään yksilön tai ihmisryhmän dissaamiseen tai systemaattiseen mustamaalaamiseen (joka käsittääkseni ei ole täällä sallittua.) Ja jos joskus sorrunkin jonkun tietyn yksilön dissaamiseen, perustuu se hänen tekoihin/ sanoihin, eikä esim. kansallisuuteen, sairauteen tai sosiaaliseen statukseen.

Eikä tässä nyt siitä ole kyse, että mua ärsyttäisi jonkun jutut. Ei tässä musta ole kyse, haloo! Mun mielestä on väärin, että täällä sallitaan tiettyihin ihmisryhmiin kohdistuva jatkuva loukkaaminen - kohde välillä vaan vaihtuu, mut dissaus jatkuu.

Arvoisa Päihdelinkin toimitus. Ikävä vaivata Teitä jälleen moderointipolitiikkanne johdosta mutta minä en voi sille mitään että Te itse annoitte siihen valitettavasti jälleen aihetta.

Viittaan ketjussa Uutiset käytyyn keskusteluun minun ja särkyneensydämen välillä.

viewtopic.php?f=1&t=20357&start=990

Koska päätitte sensuroida minun särkyneellesydämelle postaamiani vastauksia kysyn:

Mikä tarkasti ottaen särkyneensydämen kirjoituksissa on asiallista?

Miten se, että joku päihteidenkäyttäjälastensa ei- päihteitä- käyttävä äiti tulee päihdelinkin saunaosastolle käytännöllisesti katsoen ainoastaan vittuilutarkoituksessa, on asiallista? Jos äiti syyttää lapsiaan jopa synnytystuskiensa aiheuttamisesta, se ON sadismia lapsia kohtaan. Miksi sitä ei saa sanoa ääneen?

Siksikö, koska kysymyksessä on “kärsivä äiti”?

Nämä kirjoitukset ovat äärettömän loukkaavia, ja osoittavat syvää halveksuntaa hänen omia lapsiaan kohtaan. Hyvä esimerkki erittäin raa’asta henkisestä väkivallasta jota tämä äiti harjoittaa omia lapsiaan kohtaan. On ihan tutkittu fakta että lapsilla jotka joutuvat tämänkaltaisen väkivallan kohteiksi etenkin siltä taholta jonka pitäisi olla se elämän tärkein turvan tuoja, on suuri riski ajatua päihteiden väärinkäyttäjiksi. Miksi sitä ei saa sanoa ääneen?

Miten se, että joku äiti tulee päihdelinkin saunaan ilmoittamaan toiveensa lastensa kuolemasta on asiallista? Koska olemme nimenomaan päihdelinkin saunaosastolla jossa palstan aihepiirin vuoksi oletusarvoisesti liikkuu pääasiassa juuri sitä ihmisryhmää joita tämän äidin lapset edustavat, hänen esittämänsä kuolemantoiveen omille lapsilleen voi katsoa kohdistetuksi kaikkiin saunaosaston narkomaaneihin. Se on aika pirun törkeää henkilökohtaisuuksiin menemistä.

Ei kai voi olla niin, että päihdelinkin moderaattoreiden liipaisinsormen herkkyys perustuu yksittäisiin sanoihin takertumiseen eikä asiasisältöihin? Jos sanot “paska” tai “sadisti” se moderoidaan. Mutta jos asiallisesti syytät lapsiasi synnytystuskiesi aiheuttamisesta sekä toivot että olisit tappanut lapsesi jo ennen heidän syntymäänsä, se on ok? Vain siksi koska asia on esitetty nennäisen asiallisesti ja toivotettu irvokkaasti vielä aurinkoiset kesät lopuksi? :unamused:

Jos plinkin moderaattori olisi toiminut kuten pitäisi, hän olisi poistanut heti ensimmäisen särkyneensydämen viestin asiasisällöltään hävyttömän törkeänä. Mutta koska niin ei tapahtunut, ette kyllä voi odottaa että siihen pitäisi sitten tulla fiksuja ja asiallisia vastauksia. Toisaalta nähdäkseni minun vastineeni hänelle eivät olleet asiattomia. Särkyneensydämen viestit ovat yksiselitteisen sadistisia hänen omia lapsiaan kohtaan. Jos eivät ole, mitä ne sitten ovat?

^ Aika pitkälti komppia Fernetille.

Fernetti, joku järki nyt taas tuohon touhuun. Mikä tarkasti ottaen särkyneensydämen kirjoituksissa on asiatonta? Niin, ei mikään. En minäkään pidä kaikista mielipiteistäsi tai jutuistasi, mutta en silti vaadi niitä poistettavaksi. Säälittävää ruikuttamista

Hyvä Päihdelinkin väki

Hyvä Fernetti

Surullisena luin palautettasi toimitukselle, onko sinulla vointi ihan ok? Vanhana ihmisenä en sorru kenekään nimittelemiseen, enkä muutenkaan hae ongelmiini syitä toisista ihmisistä. Tämä reagointitapa ei ole ollut automaattisesti luontaista, vaan olen pikkuhiljaa oivaltanut sen pitkän terapian ja itsehoitoryhmien avulla. Sinä päivänä, kun pystymme myöntämään nöyrästi ja rehellisesti ongelmamme, toipumisemme mahdollistuu.

10 vuotta sitten Atk- tukihenkilömme nauroi makeasti, kun töissä höyrysimme nimettömästä, negatiivisesta palautteesta. Hän kertoi, että nimettömänä voi kirjoittaa mitä tahansa.

No, siitä ensimmäisestä viestistäni: Kysyin Viekkaalta Näädältä, että tunteeko hän töissä käyviä narkomaaneja? Jäi kertomatta se, että jossakin maahanmuutto-ketjussa, hän kirjoitti jostakin ihmisryhmästä, joista tuskin tulee nettomaksajia yhteiskunnallemme. Ja toinen kysymys: synnyttäjien kivunlievityksestä. En muista, aikanaan kun olin synnyttämässä, että kipulääkkeiden mahdollisuudesta olisi ollut puhetta. Koska kaikki synnytykseni ovat olleet nopeita, niin olisiko lääkkeet ehtineet tehotakaan. Tärkein seikka kivunlievityksessä on varmasti vauvan hyvinvointi! Harva synnyttäjä Suomessa enää kuolee synnytykseen ja luonto on järjestänyt niin, että yleensä niitä synnytysvaivoja ei jälestä päin muistella.( Tämä on ehdottomasti oma mutuni!)

Tässä tulee selkeästi ilmi, kuinka olen vaurioitunut päihde- ja toimintahäiriöisessä perheessä kasvamisessa, en kykene selkeästi ja seikkaperäisesti esittämään kysymyksiä, ettei kukaan loukkaantuisi ja vetäisi hernettä nenäänsä.

Vilpittömästi surullinen Särkynytsydän

Sikiöiden seulominen tulevan päihdeongelman varalta kuulostaa kyllä aika törkeältä.

^ Irttistäkin komppailen, varsinkin, kun se tuleva päihdeongelma ei välttämättä ole mitenkään selkeästi havaittavissa vielä sikiöaikana, vaan sen kehittymiseen saattavat suurestikin vaikuttaa ne syntymän jälkeiset olosuhteet, kuten Fernetti jo oikein mainitsikin :wink: .

Vihje: asiattomuudet löytyy ed. kirjoituksestani paksunnoksen, alleviivauksen sekä punaisen värin perusteella.

Aika ison wall of textin kirjoitin siitä mikä tarkasti ottaen särkyneensydämen kirjoituksissa on asiatonta. Ja ensimmäinen kysymys Näädältä heti jälkeen on “Mikä tarkasti ottaen särkyneensydämen kirjoituksissa on asiatonta?”. :laughing:

Enpä tiedä…? Säästettäisihän siinä ihmisiä kovalta kärsimykseltä. Jos ei koskaan olis syntynyt, ei syntymistä osaa kaivatakaan.