Koraanissa Jumala kritisoi juutalaisia siitä, että he sanoivat: “Vain juutalaiset pelastuvat”. Ja kristittyjä, että he sanoivat. -Vain kristityt pelastuvat. Ei! ei Abraham ollut juutalainen tai kristitty vaan yksijumalainen “haniifa”.
Joten olisin kait sokea jos sanoisin vain islamin uskoiset pelastuvat. Kun koraanissa sanotaan, että juutalaisten ja kristittyjen joukossa on niitä jotka uskovat jumalaan ja täyttävät tooran ja evankeliumin ja tulevat saamaan hyvän palkan jumalan luona. Eihän Abraham (Allahin rauha olkoon hänen yllänsä) ollut islamin uskoinenkaan. Kaikki profeetat olivat muslimeita (so. Jumalan tahtoon alistuneita) ja Mohammed (Allah ylistäköön häntä parhaassa seurassaan) on viimeinen heistä, eikä hänen jälkeensä tule toista. Jeesuskin (AROHY) tulee olemaan Muhammedin sunnan seuraaja, eikä hän tuo uutta kirjaa vaan todistaa koraanin oikeaksi, kuten hän todisti aikaisemmin Tooran.
Monet oikeaoppiset oppineet hyvällä syyllä opettavat, että ihmisen on seurattava Mohammedin tapaa pelastuakseen. Tämä perustuu siihen, että jos joku kieltää yhden profeetoista on sama, kuin hän olisi kieltänyt kaikki profeetat, sillä kaikki profeetat tulivat mukanaan sama sanoma. Heidän opettamansa uskonnon muodot ovat vain olleet hieman erilaisia eri aikoina. Ydin niissä kuitenkin on sama. Esimerkiksi Mooseksen (AROHY) aikainen “islam” oli huomattavasti vaikeampi, kuin Islam, jonka Mohammed (AYHPS) on meille opettanut. Meillä on viisi rukousta päivässä Mooseksen ummalla (seurakunta) oli 5o ja niin edespäin.
Myöskin Jeesuksen (AROHY) sanat: -Jolla ei ole Poikaa, sillä ei ole Isää. Ei kukaan käy minun Isäni luo, muuten kuin minun kauttani. Ja. -Minä olen tie, totuus ja elämä. Myös nämä liittyvät samaan asiaan. Eli israelin kansalla ei ollut pelastusta, elleivät he tunnustaneet Allahin profeettaa, messiasta ja kristusta. Jolleivat he seuraisi hänen tietänsä, kuulisi totuutta, jonka jumala on lähettänyt hänen mukanaan ja ottaisi vastaan kutsua iankaikkiseen elämään.
Myöskin on totta, että Jeesus kertoi Muhammedin tulosta ja sanoi: -Teille on parempi, että minä menen pois. Sillä kun minä menen, lähetän minä teille auttajan Isän tyköä, totuuden hengen, joka johtaa teidät kaikkeen totuuteen ja tulevaiset hän teille ennustaa. Myöskin hän sanoi: Tämä kansakunta odottaa merkkiä, mutta sille ei anneta, muuta kuin Joonan merkki. Tässä en nyt tarkemmin syvenny siihen, mikä Joonan merkki todella on.
Mutta vastatakseni kysymykseen. Pidän monia kristittyjä monissa asioissa parempina, kuin monia muslimeja. Mikä minua surettaa on se, ettei kristityt ole vielä hyväksyneet Islamia ja saanut osakseen kaikkea tietoa, josta heidän esikuvansa puhui. Ja monet kieltävät Profeetan ja kiroavat häntä. Pelkään että he seuraavat antikristusta, joka ensin sanoo olevansa profeetta ja sitten jumala. Kun he jo nyt sokeasti pitävät kiinni doctriinistaan, että jumalalla olisi poika joka vielä on jumala, ja jolla on vielä kolmaskin persoona “pyhä henki”. (Pyhä henki islamin mukaan on enkeli Gabriel (AROHK)) (Joissain raamatun tapauksissa se voi jopa tarkoittaa Mohammedia ((AYHPS)) kun noista käännöksistä ei voi oikein mennä takuuksiin.)
Joka on vilpitön luojalleen ja etsii hänen tietänsä, sen Luojamme johdattaa armoonsa.
Ja olet oikeassa että Hän tietää sinun rukouksesi ja avun huutosi, jotka ovat hiljaisia, mutta hän myös rakastaa sitä, jos pyrit lähestymään häntä tietoisin tukouksin. Ja suosittelenkin sinua tekemään niin, vaikka se onkin hankalaa.
Islamia suosittelen sen järjestelmän takia, jonka jumala on tehnyt täydelliseksi ja sen tiedon takia, joka tekee onnelliseksi. Islam on sisäinen tila ja Islamin uskonto ulkoinen järjestelmä, joka tukee sitä sisäistä tilaa.
Jumala armahtakoon meitä ja antakoon minulle anteeksi jos tekstissäni on virheitä.
Hänen voimansa ja rauhansa olkoon teidän kanssanne!