Päihdetyön ammattilainen alkoholistina ja avuntarvitsijana

mm tietää itse paremmin ja kertoo halutessaan,
ja tottakai ihmisten syyt jäädä pois ovat monia.
voin olla ihan väärässäkin?
itse olen saanut tänne ikuisen kirjoituskiellon, joten rikon kai sääntöjä
koko ajan…ei kai minulla ole oikeutta kirjoittaakkaan.tuota kieltoa ei
ole ainakaan tietääkseni kumottu ja voiko tuollaista kumota?
toisaalta väitän täällä oppineeni jotain, menneeni eteenpäin,ainakin
enimmäkseen.siis täällä käyttäytymisen suhteen.vai kuvittelenko vaan?
ketostix taas junnaa paljon tuossa samassa kaavassa, tai noin minusta…
meneeköhän tämä ketjun idean ohi nyt? sori jos, :neutral_face:

Rahvas oli aiemmalta nimimerkiltään Vaeltaja. Poistatti ensimmäisen nickinsä aikoinaan saatuaan bannin kesällä 2009, ja palasi Rahvas -nimellä koska oli jäänyt paljon hampaankoloon etenkin jollekin kirjoittajalle.
Nyttemmin tekee harvakseltaan come backeja, viimeksi viime keväänä. Yleensä häipyy aina kun minä lopetan “keskustelun” hänen kanssaan. :smiley:

MM nyt ei sentään ole hävinnyt minnekään, ja hyvä niin. :slight_smile: Viimeksi eilen on kirjoittanut Mediasta poimittua ketjuun.

En muuten juuri tiedä mistä te keskustelette, koska näen viime tunneilta vain sinun viestisi, Dave, mutta varmaankin siellä f-alkuinen sanan ruoska viuhuu.

Muuten, kyllähän joku Smokki & Sikarikin aikamoinen riitapukari ja öykkäri joskus aikoinaan oli, joskus kesällä 2010. Siisti ja rauhoitti tyyliään tosin melko pian.

Mutta katsokaapa, kuinka vilkas tämä Me Lopettajat -foorumi onkaan! Uusia keskustelijoita tulee harva se päivä, ja foorumi tuntuu vain täyttyvän ja vilkastuvan koko ajan.
Näinhän ei varmaan olisi, jos täällä jylläisi joku hirvittävä ilmestyskirjan peto karkottamassa keskustelujoita. :smiley:

En minäkään kyllä ikinä mitään PETOSTIXIÄ ole nähnyt!! :laughing:

No joo… Kyllä mä myönnän että olen oppinut väistelemään ja varomaan Ketokukkasen kommentteja, kyllä ne usein ovat ilkeitä ja piikikkäitä. Ymmärrän kyllä hyvin Basin mielenpahoittumisen. Rohkeaa kun sanoo sen ääneen. Yleensä luen hyppelehtien sellaisia ketjuja, mitkä muuttuvat riitelemiseksi, tai sitten en ollenkaan. Toisaalta, kyllä Keto monesti kirjoittaa asiaakin, ja uusille antaa aina mukavaa ja rohkaisevaa palautetta.

Tyylisi on kyllä Ketolainen muuttunut agressiivisemmaksi sen jälkeen kun olet alkanut jälleen tissutella. Ehkä se kalja ei sovi sinulle(kaan) ja toivottavasti huomaat sen ihan itsesi vuoksikin ajoissa. Ja haet sitä apua! Vahvuuteen sairastumisesta olet usein täällä kirjoittanut, ja varmaan tiedät että sellainen voisi vaivata sinuakin, siis alkoholismin lisäksi. Vai siihen kuuluvana… no, sama se.

Itse olen kai aika herkkähipiäinen kaikenlaiselle arvostelulle (Vain Sitruunapippuri saa arvostella Sitruunapippuria :mrgreen: ) ja herkkä myös tuomitsemaan toisia, ainakin mielessäni jos sanat saankin nielaistua. Sen vuoksi Ketostixin kielenruoska välillä kai sivaltaa kipeästi, ja vetäydyn keskustelusta kun tiedän että ei siitä hyvää seuraa jos jäisin, varsinkin kun harvoin nuo asiat ovat NIIN tärkeitä ja PAKOLLISIA että olisi pakko jäädä siihen omaa kantaansa todistelemaan. Mutta minua Keto ei ole koskaan loukannut henkilökohtaisesti, kuten esim. Basia, joten olen jäävi tässä puhumaan anteeksiannosta ja katkeruudesta irrottautumisesta.

Joten en kommentoi tähän asiaan enempää, ehkä ei olisi kannattanut tätäkään vertaa. Halusin vain sanoa, että ymmärrän hyvin kantasi B, ja olen täällä taustalla tukena, joskaan en ole savustamassa ketään kirjoittajaa täältä poiskaan. Enkä usko että se on sinunkaan Basi tarkoituksesi, vaan oikeasti mietit mikä voisi auttaa, sekä kertoa että olet satutettu ja loukkaantunut, mihin sinulla on täysi oikeus.

Toivoisin että Keto hakisit itsellesi apua, ja saisit korkin kokonaan kiinni. Ei sinusta ole kohtuukäyttäjäksi, tiedät sen kyllä itsekin :slight_smile:

Ei se ole kovin paljon aggressiivisemmaksi voinut muuttua ainakaan sen jälkeen kun otin tyyliksi ignoroida riidanhaastajat.
Kyllä tässäkin ketjussa sitä pilkkakirveiden heittelyä hekottavine hymiöineen ja ivallisuuksineen harrastaa varmaan ihan muut kuin minä.

Mutta ihan ilman sarvia ja hampaita voinee kysyä, tekeekö ihan oikeasti toipunut ja itsensä kanssa sinut oleva ihminen tälläsia ketjun avauksia kuin tämä :question:

Itse olen pyrkinyt kirjoittelemaan tässä ketjussa ihan asiallisesti ja asiaa ja kommentoinut niille joiden kirjoitukset näen, eli MM, Dave, BT, Aaro. Ja sama tyyli tästä eteenpäin. Mutta nyt, sinulle Sitruunapippuri, antaisin kritiikkiä asiasta josta olen kai joskus ennenkin. Siis, kun olet ilmeisen ihastunut keittiöpsykologiaan (joka on hieno asia!) ja keittiöpsykologin taitoihisi, nakkelet diagnooseja melko ylimielisen tuntuisesti tuntemattomille ihmisille netissä. Tottakai olet muodollisen ystävällinen ja lempeä jotta sanomasi menisi läpi, mutta tuollainen lempeyteen verhottu diagnoosien heittely näyttää aina eräänlaiselta sokerikuorruteltulta ylimielisyydeltä, imelletyltä itsetehostukselta.

En halua loukata, koska livenä olet varmaankin mitä herttaisin ihminen jonka kanssa on helppo tulla toimeen. Eli sellainen, kuin itsekin olen. :slight_smile:

Tässä näkyy taas mistä edellä puhuin! :smiley: Lepertelet minulle kuin kurittomalle lapselle, äidillisin äänenpainoin. Samalla asetut tavallaan minun yläpuolelleni: auktoriteetiksi joka tietää asiani paremmin kuin minä itse. Mitä se kertoo sinusta, Sitruunapippuri?

Köökkipsykologia on sitten jännä asia. Ei se mitenkään väheksyttävä psykologian laji ole, vaan se tarkoittaa kansantajuista psykologiaa, käytännön psykologiaa.

Valtava kiinnostus sinulla on tähän ketjuun Keto, vaikka et tekstejäni leikisti näe, etkä Foon ja joskus aiemminhan sanoit laittaneesi myäs Sittiksen vihalistallesi. Siihan luotankin, että 100 % varmuudella luet joka sanan. Jotakin saattaa jäädä mieleen itämään kuitenkin, joten yrittänyttä ei laiteta.

Se, että kovasti tuuppaat tekstiä tänne sekä tuonne toiseen ammoin aloittamaani ja suuresti vihaamaasi ketjuun, ei ylllätä minua millään lailla. Se on ollut taktiikkasi aina. Paljon tekstiä ja ulkokohtaista höpötystä päälle vain, niin ne vanhat herjaamisesi ja töpeksintäsi jää peittoon. Samalla pyörität juttua niin, että kukaan ei enää muista mistä olikaan kysymys ja toimintasi kyseenalaistaja alkaa näyttää hölmöltä. No, sehän ei minua haittaa, hölmöys sopii minuun oikein hyvin.

Loukkaantuminen ja mielen pahoittaminen…juu, kyllä sitäkin varmaan on tapahtunut. Eihän se mukavalta tunnu, kun asioita joita on täällä kertonut heitetään jatkuvasti naamalle ilkeässä ja pahansuovassa tarkoituksessa. Mutta, kuten olen joskus ennenkin sanonut, niin eivät sinun sanasi pysty satuttamaan koskaan siten, kuin ne tosiasialliset ikävät asiat joita itse olen aiheuttanut tai joita läheiseni ovat aiheuttaneet. Niiden asioiden myöntäminen ja läpikäyminen ei ole ollut mitään mukavaa hommaa, mutta ovat toisaalta tuoneet minut sellaiseen tilanteeseen jota kutsutaan anteeksiannoksi, itselle ja muille. Ja koska minulla ei salaisuuksia enää ole, niin sanojesi satutusvoima on tiessään.

Miksi sitten jaksan asiasta kanssasi vääntää? Koska se on väärin mitä teet. Et tee sitä ainoastaan minulle, vaan olet tehnyt sitä aikojen saatossa vaikka kuinka monelle tällä palstalla. Alat lyömään ihmistä asioilla, joista hän on avautunut täällä. Kaivat ja ongit mahdollisimman henkilökohtaisia ja aroilta vaikuttavia asioita ja väännät/ilkut niillä vasten kasvoja. Aika usein olet hyökännyt vanhemmuuteen ja lapsiin liittyvillä asioilla.

Ymmärrän erittäin hyvin, että tämä on anonyymi nettipalsta ja on omalla vastuulla kuinka paljon tänne avautuu asioistaan. Tämä on kuitenkin vertaistukeen tarkoitettu ja parhaimmillaan täällä on luottamuksen ja arvostuksen ilmapiiri, jossa ihmiset voivat kertoa hyvinkin vaikeita asioita elämästään. Ja tämä kanava saattaa olla jollekkin jopa ainoa ja/tai ainakin tärkeä.

Em. vuoksi en ymmärrä miksi tuollainen harjoittamasi henkinen väkivalta sallitaan? En ole vaatimassa kenenkään poistamista, banneja tjms. Toivon kai lähinnä, että edes pikkuisen menisit itseesi ja pystyisit näkemään sen, että jotakin korjattavaa on.

Se mikä sinussa on hyvää, on saanut minulta kyllä huomiota erityisen paljon, enkä ole missään vaiheessa muuttanut siltä osin mieltäni. Sekin taitaa vähän harmittaa sinua, koska mustavalkoisuus on lähempänä sitä omaa toimintatapaasi ja sen ymmärtäsit paremmin. :stuck_out_tongue:

Olen Basi kanssasi jokaisesta sanasta tuossa edellisessä viestissäsi samaa mieltä. En osaa asioita noin hyvin ilmaista, joten sanon vaan komppaavani sinua :smiley:

Tämän kaltainen ketju on kyllä hieno tapa auttaa! :smiley: En tosin ole ihan varma kuka tästä on saanut apua, joten osaisiko joku viisas kertoa mihin suuntaan ja mistä apu tai tuki on tässä ketjussa virrannut?

Mutta minun on pakko sanoa se, että tämä ketju alkaa pidentyessään jatkuvasti enemmän kutittelemaan huumorintajuani! Vaikka monikin ihan ymmärrettävästi suosittelee koko ketjun lopettamista, niin minun omituista huumorintajuani tämä viihdyttää. :slight_smile:

Nuista diagnooseista ja neuvojen antamisesta tuntemattomille, Sitruunapippuri: muistatkos kerran kun diagnosoit että minä “vihaan miehiä”`, ja kehotit minua hakemaan siihenkin apua? Se se vasta oli aikamoista, varsinkin kun ottaa huomioon että ihmisten tasa-arvo sukupuoleen, ihonväriin ym. katsomatta on minulle ihan niinku pyhä asia.
Besides, tässäkin ketjussa tunnen tulevani sattumalta juttuun parhaiten juuri miespuolisten keskustelijoiden kanssa.

PS. Aikuisten oikeesti ja vakavasti: neuvoja otan kyllä vastaan, mutta otan niitä vastaan lähinnä vain ihmisiltä, jotka tuntevat minut oikeasti IRL. Ystäviltä, läheisiltä, työkavereilta, koulukavereilta, esimiehiltä, opettajilta.
Tuntemattomilta ja anonyymeiltä en ota neuvoja vastaan ellen itse niitä varta vasten pyydä.
Ja vaikkei tämä oikeasti sinua ehkä ilahdutakaan, niin se korkki on kyllä kiinni. Toistasex. :slight_smile:

Nämä edellä mainitun kaltaiset tilanteethan syntyvät aina siitä, että joku on kanssasi eri mieltä asioista.

No en muista… mutta kuullostaa siltä että olen hyvinkin voinut näin neuvoa :laughing:
Sulla on Keto nuo esiin nostamasi arvot usein ristiriidassa kirjoitustesi kanssa. Se tässä ehkä hämää, ja on saanut minut sitten luulemaan että olet miesvihaaja. Sorry tästä(kin) diagnoosista, yritän jatkossa pitää näppini erossa sinun asioistasi.

No hieno juttu että korkki on kiinni. …Ja ihan totta, että neuvoja ei pitäisi antaa, jos niitä ei pyydetä. Olen vain käsittänyt, että olet täällä samasta syystä kuin me muutkin, hakemassa tukea itsellesi. Ja kun kerrot, että olet alkanut juoda, niin mielestäni hyvään vertaistukeen kuuluu silloin nostaa asia esille, eikä ohittaa sitä. …Minä irrottaudun nyt tästä, kaikkea hyvää sinulle jatkoon!

^Vaikka tämä ketju onkin minusta hauska ja viihdyttävä, niin se kyllä pikkasen tökkii, että minulla on oikeesti kavereita jotka on retkahtaneet todella pahasti. On mennyt duunit ja luottamus töissä ja asiakkaiden arvostus, ja eräällä meni lupaavasti alkanut toipuminen ja ura, kun edistyi liian nopeasti. :frowning:

Surettaa ja huolestuttaa noiden kaverien tilanne, ja siksi tällänen selkäänpuukotus-ketju jossa tarkotuksena on rääpiä yhtä kirjoittajaa tällasella aiheella ja jopa nostattaa lynkkaysmielialaa, on hieman… vastenmielinen.

Mutta siis muuten ihan loistavan hauska ketju. Hauskaa melkein samalla tavalla kuin Hugleikur Dagssonin sarjakuvat, joten jatketaan. :smiley:

Eipä tässä lynkkauskampanjaa ole kukaan rakentamassa. Tässä on sinulle Keto suoraa puhetta todellisista asioista. Oletkin jo lähes ominut tämänkin ketjun; 11 viestiä ketjuun on melkoinen määrä, etenkin kun puolet viesteistä on pimennossa etkä “tiedä” mistä puhutaan. Olen tyytyväinen siitä, että sain nämä asiat sanottua sinulle. Minulla on ollut huono omatunto, kun en ole uskaltanut nostaa kissaa pöydälle. Nyt se on tehty ja loput on sinusta itsestäsi kiinni. Omalta osaltani päätän tämän ketjun nyt tähän.

Olipas helpotus muuten että huomasin tuon Andanten viestin vasta nyt! Minä kun höppänä olen luullut, että tämä ketju on aloitettu minun haukkumisekseni. :smiley: Onneksi selvisi ettei ketään olekaan mainittu nimeltä missään vaihessa, vaan kyse on alunperin ihan jostain foorumin ulkopuolisista asioista.
Huh, taian olla ihan paranoidi.
Eihän me olla mikään ryhmä X. :smiley:youtube.com/watch?v=4efTJ4eQZMM

Onko se joku X-tyyppi työpaikkakiusaajakin? :open_mouth: Onko tietoa, onko organisaation ylemmille tahoille ilmoitettu? Tai keskustasolle?

Keto, erikoisesti Sinulle Saksa-fanina, mutta toki muillekin aktiivisille positiivisessa mielessä:“Sorge Dich nicht wenn böse Menschen Dich plagen - es sind die schlechtesten Früchte nicht, an denen die Ratten nagen”! :smiley:

Dance schön. :slight_smile:

Mutta vakavoidutaampa taas. Tämä tarina on nimittäin tosi, ja ehkä hyvä kertoa. :bulb:

Erään Helsingin sosiaalitoimiston ulko-oven viereen oli hiljattain mustalla tussilla kirjoitettu kissankokoisin kirjaimin: “Sosiaalityöntekijä…(oikea nimi)… on vaarallinen pedofiili! Varokaa!!”
Töherryksessa siis kyseisen työntekijän koko nimi, käsiala selkeä, kirjaimet suuret. Töherrys oli varmasi hyvin tuore kun näin sen, koska sellainen varmaan pestään nopeasti pois. Valvontakamera on kenties saattanut tallentaa kirjoittajan, jota kenties odottaa kunnianloukkaus-syyte.

Mitä mieltä, arvon vertaiset, olette seinäänkirjoittajan teosta? Hänellä varmaankin oli aidosti paha mieli. Oli huolissaan kenties huoltajuudestaan, itsestään, toimeentulostaan. Ehkä hän tunsi olevansa väärin kohdeltu. Oliko tekonsa rohkea? Rehellinen? Suoraselkäinen?

Kirjoittaja halusi varmaan purkaa aitoa raivoa ja pahaa mieltä ko. työntekijää kohtaan, ja keksinyt tämän luultavasti perättömän syytteen kostaakseen työntekijälle jotain, emme tiedä mitä. Ties vaikka huuruisessa mielessään olisi uskotellut itselleen, että syytöksessään on perää.

Emme myöskään tiedä, käyttääkö kyseinen tussilla tiedottaja internettiä. Luultavasti käyttää, koska kukapa ei. Internettihän antaa paljon keinoja mustamaalata jotakuta ihmistä; uhata vaikkapa tämän työpaikkaa, kunniaa, yksityisyyden suojaa, koko elämää.

Millaisia ajatuksia tämä herättää teissä, tässä ketjussa tänään?

Mikä loputon määrä vihollisia tässä maailmassa onkaan! Milloin ne hyökkii internetistä viattomia uhreja vastaan. Milloin irl:ssä kokonaisena “huurumieleisenä” asiakaskuntana hyvää tarkoittavien auttajien kimppuun. Kaikkialla mustamaalausta ja uhkaa.

Heipä hei, hyvää iltaa. Minulla on jäänyt viime aikoina vähemmälle tämä Plinkki, mutta nyt ajan kanssa täällä surffailleesani, ketjuja lueskellen, näyttäisi siltä että saatan ottaa oikein asiakseni taas tänne palailla kirjoittelemaan. Tiedä vaikka minkälaisia vääntöjä saan aikaiseksi kun nyt liian kanssa olen omikseni elämääni murehtinut. :slight_smile:

Nooh, vakavasti puhuen. Vertaistuki on juuri niin monisäikseistä kuin sen piiriin kuuluvat ihmisetkin ovat. Tärkeintä itselleni siinä kuitenkin on tasavertaisuus ja yhteenkuuluvuuden tunne. Siis juuri ne asiat, jotka varsinkin tässä ketjussa näyttäisivät olevan kantavana voimana.

Jep, mutta kohta varmaan keksitään sellainen irl-vihamies -toimintokin, jolla pystyy kätevästi suodattamaan kaikki sellaiset näkemykset ja ihmiset mielipiteineen pois omasta todellisuudestaan jotka on hitusenkin ristiriidassa omien totuuksien kanssa :unamused:

Hei Grip, tuohan olisi ihan loistavaa :smiley: Ei tarvitsisi mennä suunniltaan kun ei kaikki omat hienot ja nerokkaat ajatukset kaikille kelpaakaan.
Sitä odotellessa, tapellaan takkimme kanssa :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Edit: viesti siirretty seuraavalle sivulle. -------->