Päätöksen jälkeinen päivä

Kuulostaa ihanalta! :heart::heart::heart:

3 tykkäystä

Niin totta.

Ja tämäkin on.

Just näin. Täsmälleen näin. Juuri tältä tuntuu nyt.

Ihanaa kun olette täällä kaikki. Ja ihanaa kuinka moni täällä taapertaa nyt eteenpäin selvin päin.

Olette siinä hommassa tosi hyvää seuraa. :heart:

5 tykkäystä

Hienosti kirjoitettu sinunkin juttusi.Todellakin kannustava tarina.

Minä olen pitkällä matkalla nyt mieheni kanssa.Paikassa,jossa kaikki baarit ja terassit pursuaa halpaa juomaa ja immeiset kovasti naatiskellee. Se on ollut,onnekseni,aaia,joka ei kiehdo minua.Pidän ystävien kanssa yhdessä olemisesta,tekemesestä,en ryyppäämisestä.Ja lanjesin erään kerran muutaman kaverin myötä ottamaan yhden,toisen,…kuudennen.En enää.Nyt olen päättänyt olla täysin raitis.Jos jotkut ei käsitä kavereistani,ni se on heidän murheensa.Eikö niin?? Tänään he pyysivät meitä “ yksille”. Mentiin kyllä ja otin hyvää tuoremehua lasin.Eipä ketään kiknnostanut.:joy::rofl::joy:

4 tykkäystä

Olen lukenut parin päivän aikana tämän sinun ketjusi enkä voi sanoin kertoa kuinka ylpeä olen sinusta, pieni Räpistelijä. Niin tajuttoman ylpeä. Se riittää, että avaat silmäsi aamulla. Enempää ei tarvinne.

8 tykkäystä

Tavallinen tiistai.

On alkanut tuntua siltä, että vaihe nro 1, alkoholista irtaantuminen, alkaa nyt olla takana päin, eikä se enää vaadi aktiivista kieltäytymistä. Juominen ei enää päivystä takaraivossa ja kohtuukäytön kummitus tuolla eteisessä on tainnut nukahtaa. Viinilasivälähdyksiä on silloin tällöin, tavan vuoksi, mutta ne eivät enää tunnu mieliteoilta joita vastaan täytyy taistella. Ne ovat vain joitain turhia välähdyksiä, muistoja menneistä ajoista joita en toivo takaisin.

Ehkä tämä siis on jokin vaihe 2: uuden elämisen tavan vakiintuminen.

Olen alkanut liikkua vielä enemmän kuin ennen, nyt tuntuu että kaipaan tunnin verran jotain liikuntaa joka päivä. Se auttaa arkihuolien selättämiseen ja arkihuolia on. Niitä on vaan nyt helpompi katsoa silmiin. On myös helpompi ajatella, että ehkä näistäkin selvitään kun kerran tähän mennessä kaikesta muustakin.

Minulle on ollut tärkeää olla täällä palstoilla, tilittää omia asioitani ja käydä vähän kannattelemassa muita. Nyt on kuitenkin alkanut tuntua siltä, ettei asiaa niin kovasti tämän juomattomuuden tiimoilta oikein ole.

Keskityn siis nyt oman arkeni kannatteluun. Elelen edelleen selvin päin ja olen hyvin kiitollinen siitä tuesta, jota olen teiltä täällä saanut tämän uuden elämisen tavan opetteluun.

Nyt uskallan jo sanoa: tämä sujuu ihan hyvin.

Hyvää loppuvuotta ja joulun odotusta kaikille. Pysykää kuosissa. :heart:

9 tykkäystä

Otsikko kertoo kaiken - tavallinen tiistai. Se minustakin on hienoa tässä raittiudessa; että voi olla ihan tavallinen ja se on ok. Pätee ihan kaikkeen. Tuo rauhaa elämään.

Kaikkea hyvää loppuvuoteesi @Räpistelijä

3 tykkäystä

Kuulostaa hyvältä, perässä tullaan! :smiling_face:

Niin sujuukin, hyvä sinä! :heart:

4 tykkäystä

Niin,päivä kereallaan ja asia kerrallaan.

Tämähän kuulostaa samalta kuin tekonivelpolvien kuntoutus.Ensin tiivistä jumppaa ja humppaa.Sitten sitkeästi haasteita kohti ja lisää jumppaa ja kun kivut häviävät ja kaikki toimii hyvin voi jo unohtaa sen juurisyyn jokapäiväisestä elämästä,mutta jatkaa jumppaa kumminkin.Kiitollisena uudesta elämästä.Enää ei tartte puhua kaikille,että polvet on leikattu.

Hienoa ja onnittelut.Hyvää joulua ja parempaa uutta vuotta.:hugs:

4 tykkäystä

Kiitos, kun olet kirjoitellut. Osaat tosiaankin sen taidon.

2 tykkäystä