Oxycontin

En vielä. Siitä on kyllä ollut puhetta lääkärien kanssa, mutta vielä en ole kokenut sitä tarpeelliseksi… ennen kuin nyt. Täytynee varata aika kipupolille. Mietityttää vain että miten gammaöverini siihen vaikuttavat.

Minulle määräsivät aikonaan eka kerran oxycontteja, kun valitin tramalin tuottamaa huonoa olotilaa ja sanoin samalla, että olen kokeillut puolison 10mg oxycontteja ja ne auttavat todella hyvin. Lääkäri sanoi, että tule hakemaan huomenna resepti ja antoi yön yli vielä matkaan pari tablettia. Seuraavan kerran oli tk:n johtava lääkäri ja kerroin rehellisesti, että kaveri antoi muutaman 40mg oksyn ja sain todella kivut sillä hallintaan lääkäri tuumasi siihen, että sitä varten me ollaan, että me autetaan ja kirjoitti reseptin seuraavaksi päiväksi. Oli vielä hyvä kun lopuksi sanoi, että nyt sinulla ei tartte toisten lääkkeittä syödä että pärjäät varmaan omilla.

Ihmiset o kyllä nii kusipäitä että todella helpolla pääsit.

Mun kohalla se olis vartija, sitte sinilakit paikalle ja putkaan epäiltynä huumausainerikoksesta jos menisin tommosta möläyttään.

Mulla on luultavasti conttiinista kokemusta. oon syöny niitä vitn nappeja kymmenen vuotta. koukkuun niihin jää alle vuodessa ja tolet kasvaa tosi nopeesti. sit se onkin jo paska juttu, kun mikään ei enään tehoo. nykyään (syön) pakosta teemuja kun yritän irti oxysta. keleenmoinen ahdistus on jo helpottanu mutta jalka särky ei lähde millään. On jatkunu jo yli kuukauden!

1. nollapäivä alkaa Oxysta ja olo kohtuu siedettävä, mut kyllä on todella nopeasti koukuttava aine , vaikka käyttäisi “oikein” eli en voi suositella kuin pakon edessä . Mulla ei ollut säännöllistä käyttöä kuin parisenviikkoa, mut lievät viekkarit silti. Tällä hetkellä sinnitellään Buranan voimin ja kokeillaan keksiä kivun hoitoon muuta keinoa kuin keskushermoston kuormitusta :cry: Ei viitsi riskeerata pitkää raittiutta noilla aineilla kun on “hiukka” tuota taipumusta hakea ehkä niitä olojakin…

Minulla kans kokeilu päällä eilen tuli nollapäivä ja tänään en ole ottanut yhtään vaikka kaapissa lojuu tabuja. Parhain aine näköjään vierotuksiin ja irtipääsyyn on ehdottomasti lyrica, ainakin minulla auttaa kipuihin ja vierotuksiin. Ei ainakaan vielä ole tullut mitään viekkareita tai en tunne niitä, kun lyrica laittaa hermot niin turraksi. Iho on kyllä koko ajan kanalihalla, mutta mitään negatiiivistä en tunne.

Tänäään tuli 5 ja puolipäivää ilman contteja. Vierotuksia ei paljon tuntenut, kun söin 2X300mg lyricaa useampana päivänä. Nyt sitte tuli semmoset kiputilat eilisen operoinnin takia niveleen, että oksat pois. Otin parituntia sitten 40mg:n contin, mutta siitä tuli tosi epämielyttävä olotila tuntuu, että laatta lentää ja muutenki jotenki samanlainen olo silloin kuin aloitin kyseisen lääkkeen käytön.Siispä kysymys kuuluu voiko kyseisen lääkkeen vaikuttava aine poistua noin äkkiä(5 ja puoli vuorokautta ilman) elimistöstä??? Vastatkaa kokeneemmat

Sain lähetteen Kipupoliklinikalle :smiley: Ja kävin hakeen ilmaiset lääkkeet.Ja saan sieltä kuulemma "kovat"käyttöön.Ja näillä pitäs pärjätä sinne saakka
:cry:

haha… mitä helvettiä… saako kysyä mihin vaivaan sulle concertoja ja xanoreita annettiin? monta poretablettia tossa oikeen on? :smiley:

AD/HD? CONCERTOJA 90kpl.Pancodeja 100kpl.xanoreita 100kpl.Ne annettiin mun särkyihin,olin kolarissa ja niskat venähti niin että jälkisairauksena tuli krooninen päänsärky(migreeni)Selkäkipuja,niskakipuja,Ja xanoreita että pysyn kuosissa.Ja unohtu sanoa et syön vielä lyricoja 150mg päivässä.Kunhan pääsis äkkiä sinne kipupolille.Tenoxeja20mg menee myös levozineja.

Heh, miks kaikilla on nykyään adhd, mullakin on varmaan. :smiley:

Mulla todettiin se.Psykiatri sano et mulla puhkes se siinä kolarissa.

mä en haluais syödä noista mitään.Mut on pakko ja en haluais kipupolilta uusia lääkkeitä.Haluun vaan nää vitun kivut pois jotka on viimeiset3 vuotta hajottanut mun suhdetta avokkiin ja perheeseen.Mie en yriä olla kova jätkä joka vetää lääkkeitä.Ja ton kuvan laitoin six et näätte mitä mun pitää vetää päivässä tuhottomiamääriä,et sais säryt edes pienemmiksi.Jos ne sieltä antaa niin pakko ottaa mitä saa kunhan voin olla samanllainen kuin 3vuotta sitten.

tuntuu et isolation on aika skeptinen mun suhteeen

Älkää helvetissä leikkikö Oxujen kanssa, se on ihan sitten vimpan päälle se viimeinen keino millä mennä. Itse en syö enää edes buranaa ja hermokipupotilas olen itsekin. Kohtaukset meinaa viedä järjen, mutta mieluummin se kuin Oxy reflat ja se pahoinvointi ja koukun tunne.

Poju

Joo se o joidenki (varsinki lekureiden ja kavereiden) hyvä tajuta että tekee kipeää ja sitä varten on lääkkeitä joita olis hyvä saaha.

Toiset valittaa ku tulee tippa verta sormesta, toiset sitte kun ei pysty paneskelemaan alaruumis halvaantuneena, ite oon siinä välimaastossa.

Mut eiks jotkut leikkaukset tai muut vastaavat operaatiot sit auttas jos pitää apteekin kovimpii lääkkeit vetää kilo päiväs ?

Kyllä itse jos saisin oxycontinit selkäsärkyyni niin vain ja ainoastaan sen verran ottaisin mitä tarvitsen. Vimmeksi kun olin oxycodoni/morfiini koukussa niin oli aika helvetin moista helvettiä vaikka osastolla olin 2viikkoa ja 4 päivää ja 7 ensimmäisenä päivänä buprenorfiini apuna vieroitus oireisiin, mutta eipä paljon ollut apua kuin 3 ensimmäisenä päivänä kun sai 8mg/1. päivä 2. päivä 6mg/3. päivä 6mg auttoi jonkun verran mutta neljän millin kohdalla rupesi jo olemaa aika helvettiä vaikka onneksi tajusin ottaa omat lääkkeeni mukaan sen laitoksen pami litkun lisäksi jota sai 160mg/päivä joka ajetaan aivan hirveätä vauhtia alas. Onneks ei contti reflat kestä kauan.

vittu ku on jo xanoreihin koukussa.

oxyt ihan hyvää stuffia.
Alkuperäinen taisi viitata kivun hoitoon joten pikkasen eri asia.
Kai niitä voi lyhyen aikaa käyttää. Ei ole mitään hyötyä jäädä koukkuun.
Se 30vrk käyttö olisi mielestäni minimi. Mikäli kipuja on jälkeenpäin kannattaa neuvotella lekurin kanssa.

Koukussa xanoreihin?
Aika mietoa kamaa ja tekee vaan hyvää valvoa muutama yö.