Oxycontin

Onko kellään kokemusta kivunhoitoon tarkoitetusta Oxycontinista. Oma aloitussetti on 20mgx2 ja tästä jos ei hyötyä niin annostusta lisätään. Tiedostan kyllä riippuvuuspotenttiaalin kyseiselle aineelle mut seli, seli, Tramal ei auta ei muutkaan miedommat aineet. Ja tarkoitus on ottaa kapselit oraalisesti 12h välein.

Oxycontin vai oxynorm?Ensin mainittu on depot-tabletti, normit taas nopeavaikutteisia kapseleita.

Oxycontin eli depot.

Ihan ok hammastahnana. Muutekin hammastahnoissa on potenttiaalia!

Heh vai niin.

Ymmärrän näkemyksesi Isolation, mutta kaikki mahdolliset keinot on käyty läpi tässä viimeisen vuoden aikan joita ei jaksa edes luetella, niin tuntuu et vaihtoehdot alkaa olla vähissä. Tämä korostuu varsinkin yö aikaan jolloin leposäryt ovat sitä luokkaa kun joutuu valvomaan et ajattelee onko tässä enää mitään mieltä kitua, josko ottaisi kupin teetä ja Barabbellumin räjähtävällä panoksella. Mutta ei minusta ole miestä sellaista tekemään ja lapsetkin sitoo vielä yrittämään. Lääkärin kanssa pohdittiin jo valmiiksi lääkkeen alas ajo vaikka sairaalahoidossa.
Ainakaan nämä muutamat napit eivät ole aiheuttaneet minkäänlaista euforian tunnetta enemmän sitä löytyy jopa kodeiinista.Tosin eipä tuo kipukaan ole poistunut!Te arvoisat viihdekäyttäjät miettikää kannattaako pelkän euforian(valheellisen)takia pahimassa tapauksessa tuhota elämänsä.

kannabista hakemaan nyt ku se on kerran laillistaki siis lääkkeenä kroonisiin kipuihin

Luuleksä et sitä saa jokainen joka vähä menee narisee sinne lekurii… ei TOD.

Kokeillaan nyt kuitenkin tätä trippiä ensiksi :laughing:

jos mikään muu ei auta ni vois ehkäpä saada

no joo jossitteluuhan se on että ehkä voi saada… must ainaki tuntuu et sitä ei niin vaa määrätä. ois kiva tietää monelle on tota lääke kannabista määrätty…varmaan yhelle sillo reilu vuos si ? saisvat määrätä jokaiselle prkl :exclamation:

Ongelmia tosiaan tulee jos on pitkään käyttänyt opioideja kivunhoitoon, tole on noussut ja sitten päätyykin leikkaukseen. Oma toleni hipoo pilviä, joten oli tosi mukavaa viettää yli viikko sairaalassa helvetillisissä kivuissa. Vaikka kuinka selitin tilannettani ja anoin edes pientä helpotusta, ei siitä apua ollut. Joko eivät suostuneet uskomaan miten korkea toleni on tai sitten tahallaan halusivat minun kärsivän.

Olipa tosi kiva katsella muita potilaita (varsinkin vasta leikattuja) jotka loistivat jatkuvasti kuin essoissa, mutta itse jouduin kärsimään kovemmista kivuista kuin ehkä koskaan.

Vain yksi mies saa sitä Suomessa laillisesti. Kannabiksesta tosin kehitellään koko ajan uudenlaisia lääkkeitä, kuten kielen alle suihkautettavaa nestettä, joten ehkä kymmenen vuoden kuluttua pilveä eri muodoissaan saa apteekista samalla tavoin kuin nyt muita kipulääkkeitä.

Terve,

itse syön selkäkipuihin (2 leikkauksen jälkeen) Oxycontinia 80mg-120mg/pv + Lyricaa 600mg/pv. Se on ainoa lääke joka auttaa kipuihin. Mutta haittapuolena on, että siitä eroon pääseminen tulee olemaan todella paskamaista. Annostusta on myös ajan kuluessa lisättävä saman tehon saamiseksi. Auttaa kipuihin kyllä ja monille se on viimeinen keino.

Olen käyttänyt oxycontinia vuodesta 97-98 krooniseen haimatulehdukseen ja krooniseen kiputilaan, kenelläse on tietää sen kivun. lääkitys aloitettiin tramaleista ja panacodeista ei apua. Kunnes kipupolin lääkäri määräsi oxyja, joka aloitettiin muistaakseni 10mg päivässä. Noin vuoden päästä sitä meni jo 100mg päivässä, ja annos nousi kokoajan kun tolet myös aika nopeesti. Jossain vaiheessa rupesi meneen 300mg. Eikä sekään auttanut. se meni siihen sitten että rupesin laittaan hihaan, eikä sekään kauan toiminut. nyt on leikattu haima kolme kertaa ja viimeksi vietiin puolet pois, oli kovettunut ihan korpuksi, isoja kiviä ja kalkkeumaa. Kivut paljon pienemmät nyt. oon tosi pahassa koukussa. piiput ollu suussa pari kertaa, mut on niin rakastava ja ymmärtäväinen vaimo en voi tehdä sitä hänelle. Oon ollu juttelemassa tayssin ysp1:llä siellä sanottiin etten voi olla riippuvainen ja haukuttiin alkoholistiksi! Tuli riita siitä ja se paikka on kiinni multa. Olin vipusella 3 päivää eikä ne osaa tiputtaa opiaatteja. Sain tänään tiedon että vipusen lääkäri laittoi lähetteen pitkäänniemeen. tuli viä semmoinen juttu etten saa omalääkäriltä mitään lääkettä, ne jätti mut ihan tyhjän päälle, eikä niin saa missään nimessä tehdä. Joudun nyt hakeen kyliltä korvaavia ja tiedätte paljon menee rahaa. Kaikki arvokkaimmat tavarat on jo mennyt. Jos tästä selviän otan potilasasiamieheen yhteyttä, ja toivon et oma lääkäriltä menee luvat tai joutuu edes jotenkin kärsimään kunnolla. Tässä pääpiirteittäin mun asia. Vastailkaa jos samantapaisia kokemuksia. :imp:

No ei jumalauta. Ei lekurit voi noin tehdä. Etkö voi ottaa johonkin toiseen lääkäriin yhteyttä, vaikka yksityisiin?? Mua on ohjeistettu alusta asti, että sitten jos ikinä pääsen kivuistta eroon, niin Oxycontinin lopettettaminen pitää tehdä erittäin pitkän ajan kuluessa.

vieroitus kuuluisi hoitoon. On lääkäritkin sanonut että vieroitus kuuluu hoitosuunnitelmaan. mutta tää on tätä nyt. Kunpa vaan tietäisitte minkälaisia ns lääkärit on mua kohtaan, ja mulla oli onneksi vaimo kerran mukana kun lekuri ja psykiatri sanoi, ettei mua oteta tayssin p-polille kun en voi olla riippuvainen. Kerran menin ensiapuun kivut tosi kovat, lupasi laittaa tiputukseen ja antaa kipulääkettä sekä tilata ambulanssin. meni katsoon tietoja koneelta ja tuli takaisin ja sanoi että ei kipulääkettä eikä tippaa ei a-lanssia. kun mun papereissa lukee lääke riippuvuus :cry: ja näitä tapauksia on monta. Joka kerta haukutaan narkkariksi. onneksi olin vaimon kyydillä silloin niin päästiin tayssiin. Se reissu kesti noin puolitoista viikkoa. on mennyt lääkäreihin luotto täysin. nuoret naislääkärit pahimpia. niin ja yksityisillä oon käynyt kaksi kertaa ei kirjoita edes tramaleita ja olen aina rauhallinen enkä rupee huutaan enkä riehuun. :imp:

kellään kokemusta oxyista alkon kanssa? huono kombo?

hitaat+alko on aina huono kombo.
mut ku en ite noit hitait hirveemmin harrasta ni joku kokeneempi vois varmaa kertoa tarkemmin

pari kertaa oon ottanu kuppia kun oon ollu Oxykuurilla. Mulle ei ollu mitään vaikutusta Oxyistä. Ei minkäänlaista.