Oxycontin

Moro Voiperse!

Onko lääkärit ikinään ehdottaneet jotain muuta lääkettä kuin tuo Oxy? Isännällä (tai emännällä) kuitenkin jatkuva kipu, niin mikseivät laittaisi esim Durogesiciä asteittain yms? Oxy pudotukseen siinä joutuisit, mutta olisi ehkä parempi tapa pitää ukko elämänhaluisena ja muutenkin elävänä.

Itse seuraan tällä hetkellä vierestä kun lääkärit kiistelee läheiseni kipulääkityksestä, toinen sanoo fentalaastaria ja toinen tietää jo, että kuolleeseen hevoseen ei toinna enää kipua ja kärsimystä laittaa, eli nostaa Oxy annosta (ei enää puhuta pitkästä ajasta kun henki lähtee)

Mietin vaan, että kuitenkin syöt niin paljon tuota Continia, että tulee niitä sivuoireitakin aikalailla (pahoinvointi, vatsanturvotus,ummetus yms), laastarilla saattaisit päästä vähemmällä ja kivutkin pysys paremmin kurissa kun tulee aine tasaisesti…Sen takia tuo lyricakin lienee noin korkeella (sivuoireitten hallinta)

Niiin, ja se pahoinvointilääke oli Zofram Zydis…

Poju

triplat
Poju

Moro Voiperse!

Onko lääkärit ikinään ehdottaneet jotain muuta lääkettä kuin tuo Oxy? Isännällä (tai emännällä) kuitenkin jatkuva kipu, niin mikseivät laittaisi esim Durogesiciä asteittain yms? Oxy pudotukseen siinä joutuisit, mutta olisi ehkä parempi tapa pitää ukko elämänhaluisena ja muutenkin elävänä.

Itse seuraan tällä hetkellä vierestä kun lääkärit kiistelee läheiseni kipulääkityksestä, toinen sanoo fentalaastaria ja toinen tietää jo, että kuolleeseen hevoseen ei toinna enää kipua ja kärsimystä laittaa, eli nostaa Oxy annosta (ei enää puhuta pitkästä ajasta kun henki lähtee)

Mietin vaan, että kuitenkin syöt niin paljon tuota Continia, että tulee niitä sivuoireitakin aikalailla (pahoinvointi, vatsanturvotus,ummetus yms), laastarilla saattaisit päästä vähemmällä ja kivutkin pysys paremmin kurissa kun tulee aine tasaisesti…Sen takia tuo lyricakin lienee noin korkeella (sivuoireitten hallinta)

Niiin, ja se pahoinvointilääke oli Zofram Zydis…

Poju

Millä perusteella :question: Itse olen kokenut sen aina hyväksi komboksi.

En minä vaan tiijä syytä, ei mulla vaan mitään kokemusta ole… Kunhan vaan kuulin… :open_mouth:

mulla ei oo koskaan tullu mitään kovin hyvii oloi tost kombost.
esim joku koni+holi voi olla hengenvaarallista,itte en ainakaa enää koskaan lähtis pelleilemään hitaitten ja alkon kans yhtäaikaa.

nyt on kyl nyt nii aamujumi et en jaksa sen tarkemmin pohtia/kirjotella noist vaaroist joten tyydyn vaan siihen et toteen et se on vitun tyhmää.

vittu mie käyn vielä ampumasa ton vitun supermaunon.Ei yhtään asiallista tekstiä tullu.VITUN URPO :imp:

Oiskohan toi parempaa ku tramalit misä muodossa vaan.Jos kokeilis kysyä lääkäriltä tota oxycontinia.Vai onko mitään ideaa?KU ei noi tramalit saa edeas päänsärkyä hellittään ku ottaa 150mg ja liuottaa pikkumäärään vettä

Oksikodonia käytetään kohtalaisen tai vaikean kivun hoitoon.Itsellä on ollut krooninen päänsärky 3vuotta ja vuoden melkein päivittäistä migreeniäLääkäri ois antanu Paljon voimakkaampaa lääkettä ku tramalit

No niin nytpä on sekin lääke(oxycontin 40mg/vrk) tullut testattua ja ei niin hyvä kuin odotin. Eli mitäpä sitä tuotakaan ottamaan jos saman ajaa Burana tai ainakin melkein. Ajelen lääkkeen alas ja kärsitään ennemmin kipua kuin koukuttua tuosta turhan takia, et sen pituinen trippi. :cry:

Tämä on surullinen topiikki kivuista ja säryistä. Fyysisistä sellaisista.

ei mul ainakaan buranan asijaa aja tää pelittää paremmin ja pitenpään ainakin mun käytös. :smiley:

No niinhän tuo vähän tuuppaa olemaan, mut nää kivut on osa elämää.( varmaan jossain vaiheessa meille jokaiselle). Mut ei auta jäädä tuleen makaamaan vaan nokka ylös ja toivoa kehiin. Ja jatkoksi vielä et ajattelin vaan kertoa topcin aloittajan ominaisuudessa tuosta Oxystä minun kohdalla , mut sehän ei tarkoita sitä etteikö se toimi joillakin hyvin.

tuli jotaki vitun lyricoita.Mut on vielä käymättä omalääkärillä ja se tietää mun kivut ja ollaan puhuttu siitä.Toivottavasti tulee.

Moro Poju,

ei ole lääkärit ehdottaneet muita lääkkeitä. Pahoinvointia esiintyy onneksi erittäin harvoin jos ollenkaan enää, ummetusta kyllä, aika ikimuistoisia vessareissuja on ollut :smiley: (mutta sen voi pitää kurissa jos muistais ottaa Duphalakit päivittäin).

Oxyjen alasajoa en kyllä innolla odota. Kerran sen tein melkein loppuun asti, mutta oli pakko aloittaa syöminen uudelleen kipujen takia. Ajattelin että kyllä sitä ukko kestää ilmankin tabuja, mutta väärässä olin.

Ei muuten ole ihan ilmainen lääke,kai tohon päänsärkyyn tota 5 mg annosta voisi lääkäri jopa määrätä.

depottabletti
5 mg
28 fol
19,20€

depottabletti
10 mg
28 fol
18,33€

depottabletti
10 mg
98 fol
57,19€

depottabletti
20 mg
28 fol
33,52€

depottabletti
20 mg
98 fol
104,72€

depottabletti
40 mg
28 fol
62,01€

depottabletti
40 mg
98 fol
189,49€

depottabletti
80 mg
28 fol
110,39€

depottabletti
80 mg
98 fol
335,72

Mulla pasahtaa se vitun mikä se on?Hinta katto ja nyt on maksusitoomus sossulta.Minkälainen lääke toi sitten on.Tuleeko mitään "oloja"siis et mieliala nousis?Ja muutenki voisit kertoo omia kokemuksia kyseisestä lääkkeestä,jos vaan haluut/jaksat?
Ja toimiiko toi 5mg tähän mun tapaukseen?Vittu ku nytki aivan tajuton migreeni ja niskat ja hartiat ja jalat kouristelee :imp:
Ja jos joutuu ite maksaan niin sen teen mä en enään kestä tätä päänsärkyä ja selän haluan vaan kivuista pois.

Toistaiseksi minulle ei ole määrätty kotiin mitään tramadolia vahvempaa. Olen kuitenkin saanut oksikodonia ja fentanyyliä ilmaiseksi melkoisia määriä erään omituisen sattuman kautta. Nyt tosin on sellainen tilanne, että edessä saattaa olla Tramalien vaihto kovempiin, en vain tiedä olisiko seuraavana vuorossa Temgesic vai oksikodoni.

Muistit oikein, joudun syömään kipulääkkeitä mm. selkäni takia, jonka hermostoon tuli häikkää erään nuorempana läpikäydyn sairauden takia. Ja kesällä olin tosiaan leikkauksessa, mutta muista syistä, ja silloin kyllä sain sairaalassa oksikodonia.

Ootko vielä kertaakaan ehdottanut lääkärille noiden Tramalien vaihtoa vahvempaan? Itellä on nimittäin samanlainen tilanne, että jotain kovempaa lääkettä olisi saatava kun ei Tramalit auta, tarkoitus olisi ensi käynnillä tästä mainita, mutta pelkään ettei lääkäri (fysiatri) suostu vahvempia antamaan. Annetaanko noita Teemuja tai Oxyja edes muualla kuin kipupolilla tämmöisissä tapauksissa?

Itse olen joutunut oman sairauden takia syömään kyseistä lääkettä todella paljon, joten oksettaa koko aine. Tympeintä kyseisessä aineessa on sen aiheuttamat vieroitukset ne on yhtä helevettiä kokeiltu joskus (pisin kokeilu 24 tunnin tauko viimeisen vuoden aikana) Resepti lojuu pöydällä taas uutta pakkausta varten pakko hakea kipujen takia alkuviikosta mitään hyvän olon tunnetta nuista ei kyllä enään saa. Vuorokausi annos (40mg:n keltainen depot tabletti 1-2 tabl 1-2x vrk + oxanest 6-10 mg/vrk:ssa tarvittaessa.