Oonko helvetin nolo kun olen koukussa ripulilääkkeeseen?

Vaimo ja sen sisko suostutteli mut tänne, lähteä voin koska vaan.
Tarkoitus on katkaista just unettomuuskierre ja saada ahdistus hallintaan. Ja tottakai jotain mömmöä kotiin millä saan nukuttua jos tää jatkuu vielä.

On täällä kyllä semmosta jengiä että en tunne kuuluvani tänne, ahdistaa vaan enemmän. Joku hullu akka jahtaa mua käytävällä ku oon muka niin komea. Yritä pääsen psykiatrin puheille.

Ne anto mulle eka 25mg ja tunnin päästä saman ja sit vielä 15mg. Ainoat benzot mitä oon ottanut on muutama opamox ja pari jtn muuta vastaavaa, en nyt muista kun olen niin sumussa. Ei noista kyllä tolea saa tekemälläkään?

No ei, se johtuu noista loperamidin vierotusoireista, että tarviit suuria määriä. Tai suurempiakin, jotta saisit unta. Normaalioloissa riittäis varmasti ne Zopinoxit mitä sait himaan. Huh, uskon että tollasella osastolla on aika hirvittävää olla jos ei kärsi niistä ongelmista, kun ne mitkä siellä on. Toivotaan että antavat jo tujummin lääkettä tänä yönä ja pääsisit sit himaan.

Koitas kestellä siellä!

Juu, kestämistä ja parempia vointeja toivottelen minäkin. Kuulostaa aika karulle meiningille, mutta jos jotain hyvää pitää kaivamalla kaivaa, niin ainakin olet komea :sunglasses:

Mietipä nyt uudemman kerran, keitä kutsut ääliöiksi :wink: . Juu, juu, ymmärrän kyllä, että sulla on siellä sekavat fiilikset ja taatusti pinna kireällä, mutta pakko silti huomauttaa tuosta, kun eipä ainakaan tällä foorumilla kukaan muu ole käsittääkseni onnistunut kehittämään itselleen väärinkäyttöongelmaa loperamidista. Ja voin taata, että tulen jatkossakin koskemaan loperamidiin, mikäli tilanteeni on sellainen, etten uskalla poistua asunnosta, jos edes vessasta, ilman, että housuunpaskomisen vaara on todellinen :mrgreen: . Itse kun en ole koskaan tuota roipetta väärinkäyttänyt, enkä edes yrittänyt, vaikka olenkin tiennyt sen olevan jotakin ihmeopparia, joka ei mene päähän, paitsi ilmeisesti aivoveriesteeseen kajoamalla. Mua itse asiassa kiinnostaisi, millä aineella olet aivoveriestettäsi sorkkinut. Puhtaasti mielenkiinosta siis, en ole itse missään tapauksessa ryhtymässä samaan puuhaan. Ymmärrän kyllä, jollet tahdo kertoa, ja sitä paitsi, moden mielenliikkeet tuntien, voisi sensuurikin pyyhkäistä ylitse :confused: . Toisaalta tuo tieto voisi olla hyvästäkin, mikäli on mahdollista, että ottaa vahingossa jotakin ainetta, joka vaikuttaa aivoveriesteeseen. Petri, Hilbert tai joku muu viisaampi osaa ehkä kertoa onko tuollainen käytännössä mahdollista :confused: .

Jep jep, koukkuun voi siis tosiaan jäädä mihin vain ja kaikkea pystyy väärinkäyttämään, suunnilleen e-pillereistä lähtien, noin kärjistetysti. Suuri osa ihmisistä kuitenkin käyttää lääkkeensä oikein, joten sen vuoksi en ymmärrä sitä, että lääkettä X jotenkin erityisesti demonisoidaan, kun ongelma ei ole niinkään siinä lääkkeessä, sen koukuttavuudessa ja/tai väärinkäyttöpotentiaalissa, vaan väärinkäyttäjän päässä. Missään nimessä en tahdo vähätellä ongelmaasi ja onpa sitä ihmisillä riippuvuuksia kummallisempiinkin aineisiin/asioihin.

Tsemppiä vieroittautumiseen ja koetahan pärjätä siellä laitoksessa :slight_smile: . Toivottavasti laitoshoidosta on sulle apua, vaikkei siellä osastolla olo niin herkkua olisikaan.

mitä yhdellä ulkomaisella foorumilla mainostettiin, niin eikös se ollut se greippimehu, jolla sai parhaat kolahdukset. Moderoinninkin uhalla, pidän tuota riskiä ton käyttöön niin pienenä kun kelaa miten helposti saa kovemmat buustit suoraan kodeiinipitoista yskänlääkettä ostamalla ja paskomalla, tai ihan vaan panacodilla.

Loperamidin pääsyn veriaivoesteen läpi estää P-glykoproteiini, jonka toimintaa estävät monet aineet, esim. kiniini (jota on tonic-vedessä) ja piperiini (jota on mustapippurissa). Vähän hassua kyllä kuvitella joku vetämässä kourakaupalla Imodiumia ja pippuria naamaansa. :laughing:

^^ Mun omakohtainen kokemukseni on se, että Panacodia kyllä kirjoitetaan ilman mitään mutinoita, kun käy vain valittelemassa TK:ssa särkyjään ja sanoo, etteivät käsikauppasärkylääkkeet tepsi. Tämä siinäkin tapauksessa, että kyseessä on henkilö, jonka päihdeongelma on yleisesti tiedossa, siis terveydenhuollossakin. Näin siis allekirjoittaneella ja ainakin meilläpäin. Täten en siis ymmärrä noiden oksetus-paskatuslitkujen juomista, kun kodeiinia saa paljon helpommalla, mukavammalla ja halvemmalla tavalla vain poikkeamalla lääkärin pakeilla. Panacodit/Ardinexit toki kannattaa erotella, jos mielii puhtaasti kodeiinin vaikutusta ja ummetustahan kodeiini aiheuttaa tuolla tavoin nautittuna, joka sekään ei niin mukava vaiva ole, mutta mieluummin sekin, kuin yskänlääkkeiden juominen ripuleineen ja oksetuksineen, sekä armoton apteekkiravi, jotta kodeiinia saisi riittävästi :unamused: .

Edit: Hilbert ehti siihen väliin. No huh, pitääkin sitten varoa kiskomasta kovin pippurista ruokaa, jos joudun ottamaan Imodiumia. Onneksi vatsani ei muutenkaan kestä kovin mausteista ruokaa ja kait sitä mustapippuria pitäisi vedellä tuon vaikutuksen saamiseksi hieman enemmän, mitä tavalliseen makaronilaatikkoon laitetaan :confused: . Vai miten on?

Edit: Typo.

^ Kai sitä pippuria pitäis syödä useita ruokalusikallisia, ja sitäpaitsi sen toimivuus on osoitettu vain koeputkessa, ei käytännössä.

Itse tosiaan vetelin mustapippurin kanssa, myös clarityn niminen antihistamiini toimi mut sitä ei taida saada enään. Sun ei todellakaan tarvi pelätä makaroonilaatikon muutamaa pippuriatomia vaikka olisit paskonut vettä ja syönyt kahden päivän max annoksen loperamidia (8x2mg / päivä max kahden päivän ajan) Nimittäin itse vetäisin aina pussillisen meiran rouhittua mustapippuria, nami nami. Melkein piti soitta Björkin tomi paikalle,

Itse asiassa netistä löytyy ihan lääkäreiden kirjoittamia artikkeleita missä suositellaan lopen käyttöä akuuttien fyysisten WD oireiden hoitoon kahden (2, dos, two) päivän ajan annoksella 8x2mg

En kertonut, lähinnä siksi että kun tulen tänne avautumaan aiheesta ja kaikki ovat leuka lattiassa jo siitä tosiasiasta että loperamidiin voi jäädä koukkuun.
Miettikääpä nytten jos vaikka nenäsuihke vaikuttais samalla tavalla kun diatsepaami ja kertoisin suihkuttelevani sitä suoraan kakkoseen. Lääkäri sais siinä vaiheessa kammiovärinän naurusta.

Antakaa anteeksi jos annan ristiriitaisia tietoja tai muutenkin typoilen ja sekoilen, sen tämä väsy ja benzot tekee…

Ai niin, oon tosiaan kotoa nyt tän yön ainakin, tunnustellaan niin sanotusti.
Äsken otin lääkärin määräämän satsin: Zopinox 7,5mg, Opamox 30mg ja ketipinor 50mg.
Nyt on kolmen promillen olotila ja tuntuu että vois lähteä lenkille, mut taidan tyytyä yhteen röökiin.

Tulihan se ketipinor sieltä, mitä ennustin. Kerropa sitten miten nukuit tolla kombolla?

Aivan yhtä noloa on olla koukussa ripulilääkkeeseen tai yskänlääkkeeseen kuin mihin tahansa muuhunkin. Addikti vetää ihan mitä vain saadakseen oloja. Ei se substanssi ole loppujen lopuksi se idioottimainen asia vaan tää sairaus nimeltä päihderiippuvuus.

Vaikka joo, kyllä oma yskänlääkesäätämiseni oli melko naurettavaa, sanoisin. Mutta woman’s gotta do what woman’s gotta do. Enkä mä ainakaan ois saanu niin paljon kodeiinia säädettyä lekureilta kuin kroppa vaati. Kyl se oli vain siistimpää vedellä Resipectin muodossa. Ja se ihana makukin vielä kaupan päälle!

Tsemppiä instabiilille vieroitukseen. Kandee varautua tyhjiin oloihin, enkä suosittele uutta lääkekoukkua tohon päälle. Jokin Ketipinor taitaa olla oikeinkin jees juttu nyt. Mutta jos saan asiantuntijana sanoa, mitään bentsokoukkua ei varmaan kande hankkia.

Sympatiani ovat puolellasi!

Otin tosiaan sen combon mutta ketipinorista sain kauhean ahdistuksen kun heräsin keskellä yötä, ei muutakuin takas laitokseen.

Yöksi sain jotain benzoa pienen määrän Ja jotain “vanhan liiton” antipsykoottista. Nukuin 7h niillä. En muista nimeä koska ketipinor tosiaan laittoi kuupan niin sekasin.

Aamulla lekuri kyseli että ethän vaan ole rauhoittavien väärinkäyttäjä, ja hyvällä mielellä sai sanoa että enhän nyt toki. Ja sisällä päässä nauroin että tietäisitpä vaan mihin sitä ollaan koukussa :smiley:

Niin joo ja toi ketipinor aktivoi todella pahan RLS:n mut se kesti vaan about 12h.

Insomnia, leposyke 100+, verenpaine 150/100. Siinä ainoat jälellä olevat oireet.
Niin ja ainehimoja ei ole ollut, semmosia etäisiä ajatuksia vaan, eikä mitään pahempia kipujakaan.
Edelleen laitoksessa…

Ennakkotapauksena voinen kehottaa muita lukijoita pysymään erossa kyseisestä substanssista. :exclamation: :exclamation:

^ Mä mietinkin tuossa jonakin päivänä, miten sulla menee.

Oletko sä vieläkään kertonut siellä laitoksessa, mistä nuo oireesi johtuvat? Jos kertoisit asian oikean tilan, saattaisit saada sellaisia beetasalpaajia(Catapresan, Britlofex), jotka auttavat useimpien kohdalla melko hyvin noihin opparirefloihin.

Edelleenkään en aio pysyä erossa loperamidista, mikäli mulla on hirveä ripuli ja mun pitää jopa poistua kotoani siinä tilassa. Hyvä lääke oikein käytettynä, eikä mulla ainakaan ole mitään kiinnostusta sen väärinkäyttöön.

Tsemppiä :slight_smile: .

No hyvä että alkaa olla oireita vähemmän, kai se tosta pikku hiljaa tasaantuu nuo muutkin oireet siis. Tsemppiä vielä jatkoon.

Pakko tulla nussimaan sen verran pilkkua, että kyse on alpha-adrenergisistä agonisteista eikä beetasalpaajista (joiden toimintatapa olisi lähes päinvastainen), mutta ilmeisen tehokkaita lääkkeitä vieroitusoireisiin joka tapauksessa. :slight_smile:

Nautin äsken tieteen nimissä 32mg loperamidia, josko tästä tulisi mitään tuntuvia vaikutuksia. Kerron sitten parin tunnin päästä millainen on olo.

Olin aluksi huolissani suolitukoksen mahdollisuudesta, mutta tapausselostuksissa tällaista kerrotaan esiintyneen vain lapsilla. Vakavampi vaara on suurempien, yli 100mg:n annosten aiheuttamat vaaralliset sydämen rytmihäiriöt, joita on esiintynyt joillakin lope-addikteilla.

Opioideja (unikonsiementee) olen ottanut viimeksi joskus joulukuun alkupuolella.

OIsko tässä edes jotain positiivista koska itse kärsin IBS / ummetus eli kauhistuttaa edes ajatus
että jos joutuisin syömään jotain joka LISÄÄ ummetusta eli sulla ei ole tällaista ongelmaa…

Jotain vaikutuksia tuntuu jo, mieliala on jonkin verran kohonnut. Muistuttaa pienehkön kodeiiniannoksen vaikutusta. Yskänärsytyskin (tupakkayskä) on vähentynyt. Loperamidin täydellinen imeytyminen tosin kestää 4 tuntia, joten vaikutus varmaan vielä vahvistuu tästä. :slight_smile: