Oonko helvetin nolo kun olen koukussa ripulilääkkeeseen?

No aivan varmasti pidät ja aivan varmasti alkaa, onhan kyseessä morfiinia sisältävä kova opioidivalmiste (vaikka ei olekaan yhtä euforista kuin puhdas morfiini). Pointti nyt on vaan siinä, että siitä, millaista tuhoa sinä tällä hetkellä teet elimistöllesi ei ole pitkällä aikavälillä minkäänlaisa tutkimuksia. Kuten todettua, saattaa se jo lyhyelläkin tähtäimellä aiheuttaa hengenvaarallisen suolitukoksen (se, ettei se ole tehnyt niin kourallisella amerikkalaisia, ei tarkoita etteikö niin voisi käydä sinulle). Sitten tuo BBB:n kanssa leikkiminen saattaa altistaa sinut ties minkälaisille vaaroille (se kun ei aivan turhan takia ole olemassa). Tämän lisäksi vielä loperamidi saattaa olla keskushermostoon päästyään aktiivista suurinpiirtein samoilla annoksilla kuin fentanyyli (eli about tuhat kertaa pienemmillä kuin nyt otat), eli jos jostain syystä sitä jonain päivänä pääsisikin aivoihisi asti edes hieman enemmän, olisit kuollut ennen kuin kukaan ehtisi kissaa sanoa.

Näistä syistä siis erittäin paha addiktio vaihtelevan määrän voimakasta täysagonistia sisältävään kasvimateriaaliinkin on parempi vaihtoehto kuin se, mitä nyt olet tekemässä.

Syvin haluni olisikin päästä tästä koukusta irti kerralla, en haluais korvata tätä addiktiota toisella.
Yön aikana on alkanut tuntumaan että RLS alkaa helpottamaan ja lähestyy siedettävää tasoa. Mutta tämä unettomuus on yhtä helvettiä.

Jos menisin aamulla lääkäriin ja sanoisin niinkuin asia on (ilman opiaattiriippuvuutta) että on oltu kohta viikko muutaman tunnin unilla ja kauhea ahdistus päällä niin mitähän sieltä tulis…? Toivottavasti ei benzoja?
Olis joku semmonen ryyni että sais nukuttua ilman mitään koukkuriskejä…

np. Juice Leskinen - Musta aurinko nousee

Kuulostaa todella uskomattomalta, mutta uskon kyllä nyt. Nykyäänhän lääkärit eivät tykkään edes kirjoitella niin paljon noita bentsopohjaisia nukahtamis/unilääkkeitä, eli jos yksinkertaisesti sanoisit että haluaisit mielellään sellaisen mikä ei aiheuta riippuvuutta niin lääkäri varmaan jo kiittäisi sua mielessään. Uusi (tai no ei enää kovin uusi) buumihan unettomuuteen lääkärien keskuudessa on neurolepti ketiapiini. Toki kaikkihan jatkuvalla käytöllä aiheuttaa riippuvuutta, kuten useasti olemme täällä todenneet. Mutta jos siihen ei tolea ole niin aika hyvin koomaa kyllä uneen pienelläkin annoksella suurimman osan ihmisistä ja silloin tällöin käytettynä, niin ei tule sitä riippuvuusriskiä.

Sori alussa tuo epäuskoinen suhtautuminen, se vaan tuntui niin käsittämättömän uskomattomalta. Eikä liene tosiaan Suomeen kovin yleisesti (onneksi) rantautunut ilmiö.

Ymmärrän kyllä hyvin. Kyllä tästä asiasta on suomessa senverran tietoa että esim. Yliopiston apteekin nettikaupasta lopea saa tilattua kerralla vain 16tabl eli 32mg lopea.

Kävin sitten lääkärillä ja se laitto mulle 30x15mg opamoxia. Itse en benzoja koskaan ole käyttänyt niin ajattelin että ei kait kolmeenkytä ryyniin koukkuun jää. Otin seiskan aikaan sitten yhden napin ja painuin pehkuihin kun oli niin perkeleellinen uupumus… Uni tuli kuin tulikin puolen tunnin venailun jälkeen, mutta sitä riemua kesti vajaa pari tuntia.
Nyt valvotaan taas yö ja aamulla soitan arvauskeskukseen että mitäs nytte?

Huomenna tulee viikko viimeisestä lopeannoksesta ja ripuli alkaa olla kova, RLS on siedettävä mutta ahdistus kova ja unettomuus on todella perseestä. Kaiketi tän unettomuuden pitäis kestää pari viikkoa…

Mitä mun kannattais kainosti ehdottaa sille lääkärille? Alkaa olla aika epätoivoinen ja sekava olotila…

Onko ongelma nyt siis unettomuus? Jos et ole bentsoja ennen käyttänyt, niin Tenox saattais olla toimiva. Mulla se tosin ei toiminut koskaan ekallakaan kerralla, vaan vasta 40 mg annoksena vähintään, mut useimmilla toimii kyllä jo 10 mg. Etenkin tolettomalla.

Suomen meiningeillä niin varmaan Metadoniin 90mg/vrk. :smiley:

Valeriana on yksi luonnollinen vaihtoehto unettomuuteen.

Luulen että ne voi laittaa sulle sitten jotain vahvempaa, kenties jopa sitä neuroleptiä siihen unettomuuteen. Jep, opamox on niin lyhytvaikutteinen bentso ja monet unilääkkeinä käytettävät bentsotyyppiset (mm. tsolpideemi ja tsopikloni, vaikka jälkimmäinen vaikuttaakin vähän pidempään) että ongelmaksi tulee juurikin se että saa unta sen pari tuntia. Kärsin samasta ongelmasta ihan luomuna.

Nyt ainakin noita opamoxeja on niin vähän, että voit sitä käyttää pahimpiin ahdistavimpiin olotiloihin jäämättä todennäköisesti koukkuun. Kyllä ne varmaankin määrää sulle terkkarista sitten nyt jotain ydympää, koska toi ei auttanut unettomuuteen ton paremmin. Todennäköisesti sitä ketipinoria. Aika koomaan se vetää, mutta itsekin käytän sitä pienissä määrin silloin kun unettomuus on jatkunut 1-2 viikkoa tota 2-3 h yössä tahdilla. Kenties Nnaanan mainitsemaa Tenoxia, mutta epäilen että niiden betsokokeilut oli tossa. Mulla itsellä ei Tenox auta juurikaan, mutta ihmiset on yksilöllisiä ja isompi annos tietysti voisi jopa toimia.

Toivotaan että saat tohon apua nyt ja raportoi tänne taas miten menee. Toi on kyllä rankkaa toi ripulihomma tossa, meinaa itse kärsin siitä lähes päivittäin sen ärtyneen suolioireyhtymän takia, mutta se kuitenkin loppuu aamun jälkeen. Joskus jos on pahempana, niin otan juuri tota loperamidia, jos on suoriuduttava jonnekin aikasin aamulla ja vatsa kiukuttelee, mutta vain sen 1-2 tablettia.

Sulla toi on varmaan todella vittumaisissa mittakaavoissa ja mitä on tulossa. Vilpittömästi toivotan sulle voimia noiden oireiden kestämiseen ja selättämiseen ja toivotaan että saat sellaisen lääkkeen, että saisit nukkuakin vähän. Alkaahan siinä pää hajoamaan pikkuhiljaa siihen unettomuuteen, tai nopeastikin kun alkaa olla niin koomainen olo.

Huh, koita kestää siellä!

Kiitos tuesta :slight_smile: kahdeltatoista aika jollekkin vladimir shgubroboville tai mikälie. Toivottavasti puhuu suomea. Lueskelin tuosta kleptinorista ja se ei varmaankaan sovi mulle, suvussa sydänsairauksia ja rytmihäröjä. Lisäksi oma verenpaine sitä luokkaa että alle kymmenen sekunnin ei saa nousta makuulta.

kolmen aikaan oli taas kauhea ahdistuskohtaus ja heitin yhden opamoxin kielen alle. Yhtähyvin sinne olis voinu laittaa sylkeä sen tilalle, ei mitään vaikutusta. Ainut merkittävä vaikutus mitä oon huomannut on se että muisti jotenkin sekoilee, mut se on kait yleistä ja ohimenevää näiden benzojen kanssa?

edit. Jos parin kuukauden päästä olen jo suht kuivilla niin kirjoitan tänne sellaisen ukaasin että elkää vitun ääliöt koskeko tähän paskaan. SIllä kyllä saa opparireflat aisoihin ja voi kokea vapauden tunnetta siitä että saa otc kamalla itsensä kuntoon, mutta siinä vaiheessa kun alkaa into hiipua on edessä pitkät unettomat yöt, levottomat jalat ja varpusparviripuli, perkeleelliset kylmät ja kuumat aallot kuorrutettuna kananlihalla. Ameriikkalaisten todistusten mukaan ripuli kestää ainakin 2-4kk, riippuen lopen käytön määrästä.

Tuossa kun kiertelin apteekkeja ristiin rastiin, huomasin kyllä sen että isot imodium pakkaukset olivat kyllä joka paikassa melko vähissä, eli en saata olla ainut taulapää joka on tässä koukussa. Onneksi olin tarpeeksi tyhmä että tulin tänne avautumaan aiheesta.

Tämä saattaa monelle olla aika arka aihe, jos tällaisia threadeja ilmestyy niin olkaa niille ihmisille tukena. Ei homoillakaan aikanaan ollut kauhean helppoa…

Viestini saattavat sisältä sekavaa tekstiä, johtuen siitä että nyt on kolmas perättäinen (lähes) uneton yö…

edit2. Ja kiitos kaikille muillekkin tuesta ja ymmärryksestä. Yllättävän hyvin olette ottaneet tämän asian vastaan.

:smiley:
Itse haluasin nähdä sen random päihdelääkärin ilmeen kun potilas tulee kysymään tuota asiaa ihan suoraan ja perustelee asiansa ihan vakavalla naamalla ja nipulla lähteitä sekä unohtamatta tietenkään omia ripulilääkepäihtymyskokemuksiaan :mrgreen:

Montakohan epäonnistunutta ripulilääkevieroitusta pitää olla takana, että hoitoa alettaisiin harkita…?

Kävin lääkärissä taas tänään, selitin että ahdistaa vitusti eikä opamoxit auta ahdistukseen eikä senkummemmin unensaantiin.

Mutta onneks siellä oli jostain kambodzasta rekrytty lääkäri välttävällä suomenkielellä. Sain 3mg melatoniinia (vaikka sanoin kymmeneen kertaan että oon syönyt ämpärillisen melatoniinia) ja sit Zopinox 7,5mg/30tabl.

Oon huvikseni joskus kokeillut zoppareita ja niistä saa vaan vanhan vesijohdon maun suuhun, että silleen.

Tekis mieli sanoa että homma perkelöityy perkelöitymistään. Ainut hyvä puoli tässä asiassa on se, että itse olen tämän kaiken aiheuttanut.

Jos yritän ottaa zopparin avulla päikkärit niin haittaako se että yöllä heitin pari opamoxia suuhun?

Korvaushoitoon pyrkiessä ei mielestäni ainakaan kannattaisi sanoa käyttävänsä pelkkää ripulilääkettä, vaan väittää sen olevan vain osa erilaisten opioidien sekakäyttöä, ja hyvä ois ottaa aina ennen klinikalle menoa pieni määrä jotain unikonsiemenlitkua että pystyy antamaan opparipositiiviset seulat.

Ei haittaa, siitä on jo niin kauan aikaakin. Sehän on se juurikin hieman pitkävaikutteisempi bentsotyyppinen nukahtamislääke, mistä kirjoitin aiemmin eli (tsopikloni). Kummasti teillä päin kirjoitellaan kunnallisella noita kuitenkin nukahtamislääkkeiksi. Täällä harvemmin.

Toivotaan että tosta on mitään apua. Kyllähän niitä pahassa unettomuudessa voi ottaa 2 kpl:tta, jos yksi ei riitä.

Hilbertin ja Soikanteleen pohditoihin halusin vaan jatkaa
-Eihän Instabiili käsittääkseni todellakaan korvaushoitoon haluakaan. Hirveät jonot ja sitoo elämää todella paljon. Ei sellasta oikein voi puoisolta enää salata edes. Ja olishan toi ihan sairasta alkaa jollain buprella tota korvaamaan. Siis paljon vahvemmalla aineella. Tietysti se nyt ei olisi niin vaarallista kun tuolla loperamidilla leikkiminen, mutta jos pystyy kestämään ton vieroituksen, palaamatta koskaan niiden lääkkeiden pariin, niin se olisi ohi kerralla.

Mutta onhan tuokin mahdollisuus, ei kyllä mikään helpoin ja paras mahdollinen tie välttämättä.

Noniin, 15mg zoppareilla nukuttiin se 3,5h ja tönkköpöhnä päällä, ei saatana!

Ja tuohon korvaushoitoon en ole hakeutumassa, ensinnäkin, lähin “kuppila” on 40km päässä. Ja toiseksi, kuten Lucrezia sanoi ja olen itsekin aiemmin sanonut tässä topikissa että haluan tästä paskasta eroon. Huomenna tulee viikko siitä kun olen oppareita nautiskellut, ja se on pisin aika kolmeen vuoteen.
Oon yön pimeinä tunteina miettinyt että miten mä pystyn tähän ja täytyy vaan todeta että meidän 4kk vanha ihana tyttövauva se meikäläistä motivoi.

Löytys vaan se oikea kombo tähän unettomuuteen… :neutral_face:

Nicky Sixx, Mötley Cruen perustaja pääsi konikoukusta ja teki levyn “Heroin diaries”. Hyvää ja motivoivaa musiikkia.
youtube.com/watch?v=lvn1N3URXkM

En toki väitä että tämä mun case on lähelläkään ketään joka on koniin koukussa.

Ny pitää lähteä hakemaan emännän 2vk jäätyneellä kauppakassilla tupakkia kun sekin lähti evakkoon täältä josko saisin nukuttua paremmin.

Tää on jo lähes yhtä paha kuin meitsin yskänlääkeriippuvuus. Yli kolme vuoden ajan join kaksi pullollista kodeiiniyskänlääkettä päivässä. Jumalauta, mitä idiotismia näin jälkikäteen ajateltuna. Rahaa paloi 15 euroa päivässä plus matkakulut, koska piti kierrellä miljoonassa eri apteekissa ympäri lääniä.

Onneksi en tiennyt ripulilääkkeestä tuolloin. Olisin vissiin kombottanut sillä. Tosin paskahan lensi kyllä yskänlääkkeelläkin. Jumalauta.

Joo toi yskänlääke tekee kyllä melkoisen ripulin, syy miks ne lisää siihen sorbitolin, ettei ihmisillä olis liian hauskaa. Mies veteli yhdessä vaiheessa panacodeja (eroteltuna) ja kun ne pääsi aina välillä loppumaan niin piti ostaa sille yskälääkettä. Tuli todettua, että ei jumalauta. Syö sitä Panacodia, tai jätä se mutta lopeta tuo järjetön paskalitkun kittaaminen.

Mulla on se hyvä puoli, että en ole oikein koskaan noihin hitaisiin lämmennyt. Eli käytin vaan nopeita, mitkä ei varsinaisesti aiheuttaneet kun henkisen tilan pahenemisen. No, sanotaan nyt että fentanyyliä kun olen parissa operaatiossa saanut suoneen, niin ai saatana. Siinä olis kyllä koukuttava aine. Onneksi ei sitä saa kun jonain helvetin laastareina todella paskana olevat ihmiset, enkä koskaan sellasen (laastarin) kanssa alkais leikkimään, kun on noita kuolemantapauksia. Eikä ennen kaikkea kiinnostusta koukuttua mihinkään aineeseen enää.

Riittävästi kestämistä tässä laillisessa bentsokoukussani, mutta ei pääse tulemaan vierotusongelmia, kun psykiatri pitää mut jatkuvalla lääkityksellä. Ihan tarpeeseen siis oikeasti tulevat, eivätkä aiheuta mulle edes sellasia kicksejä, että ylittelisin annoksia sen takia, vaan tarpeeseen. Ja sit yks lääke, jota en vaan osaa käyttää niin kuin pitäis. :unamused:

Noni, meikäläinen on nyt akuutti psykiatrian osastolla. Tulin tänne yrittämään nukkua. Viime yö meni diapamia litkiessä ja 75mg jälkeen lamppu sammui, mutta vaan kolmeksi tunniksi.

En suosittele tätä paskaa kenellekään!

Edit. En tiedä pamin annostelusta mitään, mutta eikös tuo aika hevoskuuri ole…?

Mites sä vaan päätit mennä sinne ihan itsenäisesti vai? 75 mg on kyllä Diapamissa hevosannos. Yleensä sitä määrätään 5 tai 10 mg tabl. kerralla otettavaksi, niinkun alkuun ainakin. Kyllä siinä riittää nostovaraa, mutta. Eipä sekään tuntunut hurjemmin auttavan. Voitko sä lähteä sieltä milloin vaan? Eiks ne voisi kokeilla jotain lääkettä jolla nukut ja kirjottaa sitä sitten mukaan, vai sekö oli tarkotus. Vai saada katkaistua toi akuutti unettomuuskierre?

^ Diapamin annostus on aivan eri silloin, kun puhutaan pahojen, akuutien vieroitusoireiden hoitamisesta, verrattuna johonkin pieneen paniikkikohtaukseen. Itselläni ei tosin ole kokemusta, kuin alkoholi-/amfetamiinikatkoista laitoksessa, mutta kyllä sitä diatsepaamia silloin taisi mennä reippaasti yli 200 mg:kin ja tuntui auttavan vain juuri ja juuri pahimpiin oloihin :unamused: . Mulla tosin oli toleranssiakin ko. lääkkeeseen, mutta en mäkään mihinkään perusahdistukseen sitä sentään tuollaisia määriä tarvitse tai ole tarvinnut silloinkaan, kun toleni olivat vielä nykyistäkin korkeammat.

Varmasti on, mutta mä käsitin, että Instabiili ei ole kertonut unettomuuden syytä. Ainakin on maininnut monessa kohtaa, ettei sitä kerro lääkäreille, tai edes kehtaa kertoa? Vai olenko nyt käsittänyt väärin? Kerroitko nyt psykiatriselle mennessäsi?