Oikein hyvää ja vähäalkoista uutta vuotta sinnekin!
t. Juhani
Oikein hyvää ja vähäalkoista uutta vuotta sinnekin!
t. Juhani
Kiva lukea onnistumisia! jbergille lämpimät halaukset ja taputukset olalle!
Ja Juhanikari, hyvä kun korjasit tilanteen. Mitä voisi tehdä, ettei repeämistä tapahtuisi, ainakaan siinä mittakaavassa? Juoda vettä/mehua/vaikka limsaa tms mahan täyteen ennen “riskinpaikkaa”, jolloin ei tee edes mieli niin kovasti. Jotain mikä kuplii mahassa niin ettei sinne ainakaan isoja määriä? :mrgreen:
Olet oikeassa pullo_posti! On tyhmää juoda tyhjään mahaan. Ja ne juomamäärät vaativat selkärankaa!
t. Juhani
Heips,
mukavasti on vähentely/lopettelu sujunut. Viime viikolla oli neljän päivän vapaa ja silloin mietin, että josko kävisin alkossa hakemassa viinipullon, mutta laiskuus iski ja niinpä jäi hakematta. Eipä tosin harmita! ![]()
29 raitista päivää näyttää laskuri. Ryhti parani kummasti kun ylpeänä taputtelin itseäni olkapäälle, hyvä minä. Painokin on lähtenyt mukavasti alaspäin ja se tuntuu mukavalle sekin. Olo on kevyt kaikin puolin.
Tsemppiä kaikille vähentäjille, niin pitkälle edenneille kuin alkutaipaleella oleville. Tästä se starttaa taas uusi, toivottavasti raitis, viikko!
oih!!! ihan mieletöntä tsemppaamista, onnea Jberg
![]()
jos minulla olisi laskurissa 29 niin luultavasti pakahtuisin mielihyvästä.
onnea!
Hieno homma! Harmi, kun sovelluksessa ei voi painaa peukkua tai muuten osoittaa kannatusta tällaisille saavutuksille.
Täällähän sujuu Jbergillä ihan hyvin. Hienoa. Muutaman viikon poissaolon jälkeen on kiva lukea onnistumisen turinointia.
Itsellä menee myös hyvin. Hyvällä mielellä. Lomailtiin heti joulun jälkeen viikko. Juominen on pysynyt määrällisesti kohtuullisena. Lomalla ollessa tuli kuitenkin joka päivä otettua ruokaviinit, saunalonkerot sekä joulusta jääneitä muitakin juomia. Ei humaltumistarkoituksessa mutta kuitenkin useampi annos päivän mittaan. Loman jälkeen heti palasin ruotuun eli juomaa vain pe ja la. Eikä tuottanut enää vaikeuksia normikäytäntö tosin mieluummin olisin kokonaan ottamatta. En itse asiassa ymmärrä sitä, että esim. eilen, mun ei tehnyt mieli alkoholia ollenkaan mutta silti piti saunalonkero ottaa ja muutama konjakkisiivu. Miksi? Kummallinen on ihmisen mieli.
Siitä tuli sitten tälle päivälle morkkis enkä tänään ota mitään.
Luen tällä hetkellä kirjaa joka käsittelee naisten alkoholiriippuvuutta. Vapaa viinistä, Ira Koivun kirjoittama. Todella mielenkiintoinen ja helppolukuinen kirja. Suosittelen. Siitä olen saanut monta hyvää ideaa sekä vahvistusta omiin ajatuksiini.
Nautin nykyään siitä, että olen saanut vanhan ja rakkaan harrastuksen eli lukemisen uudelleen heräteltyä henkiin. Kyllä tuo alkoholi on siihenkin asiaan vaikuttanut kun keskittymiskyky oli paljon huonompi silloin kun tuli tipoteltua melkein päivittäin. Silloin ei edes kiinnostanut lukeminen. Nyt olen pikkuhiljaa lisännyt lukemista ja se on asia joka antaa paljon sisältöä elämään.
Liikunta on ykkösharrastukseni mutta sekin on ollut riippuvuuden puolella. Ehkä sillä kompensoin huonoa omaatuntoani siitä kun tuli tissuteltua miltei päivittäin. Olen myös yrittänyt nykyään pitää liikunnasta jopa vapaapäiviä. Kaikenlaista riippakiveä sitä ihminen mukanaan raijaakin. Mieliala on paljon rauhallisempi kun lepää välillä ja vaikka lukee. Liika liikkuminenkaan ei ole hyvästä. Sydän takoo yötä myöten niin etten saa kunnolla edes nukuttua. Vaan nyt uskon, että pikkuhiljaa pääsen senkin asian suhteen tasapainoon. Näin toivon.
Terveiset töistä, oli pitkä ja työntäyteinen päivä, huh…
Kiitos hemmentaali, peukut tuli perille näinkin. ![]()
Yllättävän keposasti on elämä soljunut ilman alkoholia, olo on edelleen hyvä ja rauhaisa. Ruokavalio on tullut tarkasteluun tässä ohessa ja painoa on nyt uimisen, kävelyn ja tasapainosemman ruokarytmin avulla tippunut muutaman kilon jo.
Fatlady, mä olen myös löytänyt kirjaston uudelleen. Kuulostaa mielenkiintoiselle tuo kirja mitä luet, itseasiassa joku muukin täällä on sen maininnut. Täytyypä etsiä käsiin.
Mukavaa, kun monilla on alkuvuosi onnistunut vähentämisen, lopettamisen ja tipattomankin suhteen hyvin. Toivottavasti hyvä vire jatkuu vielä pitkälle!
Sitä kun on niin tottunut Facebookin peukuttamiselle niin se ois hyvä täälläkin
mutta onhan se toisaalta hyvä kun nyt pitää sitten puhua pelkän tykkämisen sijaan?! puhua ja puhua…sitä tää naputtelu mulle on. Kun en kerta kellekkään muulle ole ongelmastani puhunut.
Heippa kaikille!
Lomaviikkoa vietän, ihan vaan kotona rentoutuen. Kävimme eilen ulkona syömässä pitkästä aikaa ja ruuan kanssa join lasin viiniä ja jälkiruuaksi äklömakean liköörin… eli laskuri katkesi. Mutta sen saa onneksi raksuttamaan uudelleen ![]()
Mukavaa viikkoa kaikille!
tervehdys!
jbergille ihan mahtavalta kuulostaa tuo illallinen. eli oliko tämä viinilasillinen ja likööri ensimmäinen drinkki raittiusputkessasi? eikä tullut mitään kimmoketta tilata lisää? miten upeaa jos näin oli. !!! ![]()
Jees hyvin onnistuit illallisesi kanssa Jberg
makia juttu!
Mä kans haluan samaa! siis, että sen lasillisen voi ottaa ruuan kans and thats it. EI ala heti miettiin milloin sais sen sueraavan lasillisen.
Moro kaikille!
Pitkät sairaslomat töissä vaikuttaa ikävästi myös omiin työvuoroihin, niitä joutuu muuttamaan ja uhraamaan vapaapäiviäkin, huoh…
Meillä on ollut nyt jo neljä tapahtumaa, joita ei ole voinut välttää ja siihen on kuulunut myös tarjoilu. Mies on käyttänyt tilaisuuden äärimmäisen hyvin hyväkseen ja minäkin olen pari viinilasillista juonut kaikissa… Pääasia kuitenkin ettei ole lähtenyt mitenkään hallinnasta.
Vaikkei krapulaa olekaan tarvinnut pelätä liki pariin kuukauteen, en pidä tästä helppoudesta antaa lupa itselle juoda pari. Olo mikä monen viikon juomattomuudesta tuli, oli niiiin totaalisen hyvä kaikilla tavoin, että päätin aloittaa uuden tipattomuuden. Tarkoitukseni on olla 100 päivää ilman alkoholia. Sen jälkeen tiedän paremmin, miten alkoholiin tulevaisuudessa suhtaudun.
Iloisin mielin toivottelen kanssakulkijoille mukavaa viikon jatkoa! ![]()
Hei kaikille,
töihin se on lähdettävä tänäänkin, ei auta. Köyhän on oltava nöyrä. Puhtaalla nollalla taaperretaan eteenpäin! Kyllä kroppa näköjään vastaa kiitollisena kun sille syöttää hyvää ja terveellisempää ruokaa, muistaa vähän liikkua ja pitää korkin kiinni. ![]()
Hyvää viikonloppua ja pitäkää itsestänne huolta!
Samoilla ajatuksilla kanssasi jberg
mutta vasta huomenna töihin.
Työniloa ja nautitaan olotilastamme!
Hei kaikille!
Ihana kun valoisuus on jo niin paljon lisäänynyt! Kevät häämöttää jo tosi lähellä. Hyvinhän täällä monella menee! Uusia on tullut linjoille, hyvä niin. Tämä meinaan kannattaa ja kantaa. Olo on hyvä tai vähintäänkin parempi, ei harmitusta, ei krapulaa, itseltäni on tänä aikana hävinnyt juomattomuuden, syömisen ja liikunnan myötä nyt 10 kg. Toki ihan normi arki vituttaa välillä raskaastikin, mutta se hirveä ahdistus, yölliset hikiset heräämiset painajaisista, se on pois ja se on se juttu.
En vaihtaisi mistään hinnasta takaisin. Minä olen taas minä.
Osaan niin samaistua ajatuksiisi jberg. Edelleen vaikka olen ollut ns kohtuukäyttäjä useamman vuoden, muistan aikaisempaa tilannettani ja heräämistäni siihen, että jotain tarttis tehdä. Toki yritin vuosikymmenien aikana aina jotain tehdäkin tasaisin väliajoin mutta se, että vihdoin viimein onnistuin vähentämisessä, tuo usein kiitollisuuden tunteen pintaan.
Missä olisin nyt jos en olisi tajunnut tilannettani? Voisi olla, etten kuitenkaan ihan hunningolla mutta jo se alituinen tyytymättömyyden tunne, että jotain tarttis tehdä, rasitti minua. En ollut onnellinen. Nyt on taas elämä omassa hallinnassani ja voin olla ylpeä itsestäni.
Edelleen otan viikonloppuisin. Viikossa ei kuitenkaan ylity tuo riskiraja. Edelleen kuitenkin olen valmis vähentämään siitä. Viime viikonloppuna otin ennätyksellisen vähän. Eilen kävin keskustelua itseni kanssa, että aivan hyvin voisin vielä ottaa vaikka lonkeron kun en ottanut pe ja la paljon mitään. Vaan en sitten ottanut. Kun ei oikeasti enää tehnyt mieli. Siitäkin asiasta iloitsin.
Hei vaan kaikille hei!
Nappasin laskurin pois kun aattelin ettei se taida asiaa tärkeämmäksi tehdä. Elämä on ollut tasasta taaperrusta, töihin ja kotiin. Mutta ei haittaa. Kroppa ja pää voivat edelleen hyvin. Se riittää. Lomalaskuri sen sijaan on jo päällä! Pari viikkoa ja sen jälkeen kaks viikkoa lomaa!
. Ei mitään lomasuunnitelmia, jos ihan vaan olis ja jos vielä silloin korkki on kiinni, niin sitähän vois joku päivä aamusta suit sait sukkelaan lähteä maakuntamatkailemaan vaikkapa, kun ei tarvi pelätä promilleja!
Kesälomaa odotan myös. Jos ei tarvis silloinkaan juoda. Mutta siihen on vielä niin pitkästi aikaa ettei voi luvata mitään.
Mutta mukavaa loppuviikkoa kaikille! Raitista tai vähäalkosta kunkin omien toiveiden mukaan!
Hei pitkästä aikaa!
Olikin peräti kuusi päivää vapaata ennen vappua ja tänään töissä. Ihana kun se valkoinen töhnä on lähtenyt maasta ja aurinko paistanut. Meillä oli rauhallinen aatto. Isäntä joi muutaman oluen, katseltiin telkkaa ja saunottiin. Kävin pitkän lenkin koiran kanssa.
Vähentäminen on onnistunut paremmin kuin hyvin, en ole siis juonut lainkaan. Tuntuu hassulle katsoa itseään peilistä kun painoa on tippunut aamupuuron ja muutenkin säännöllisen syömisen myötä nyt 15 kg. Liikkunutkin kyllä olen paljon, koiran kanssa ja pyöräilly töihin.
Olen tosi iloinen että tänne syksyllä tieni löysin. Elämä maistuu aika hyvälle ![]()
Mukavaa kevättä kaikille!
Oikein mukavia uutisia sinulle jberg
onnittelut onnistumiseta ja hyvästä fiiliksestä! se antoi mullekin uutta energiaa. Vaikka olen minäkin onnistunut niin jsotain syystä ollut kummallinen itseinho päällä.
Ja välillä mietin onko tässä plinkissä mitää järkeä niin onhan siinä ![]()
Kevättä sullekin!