Hei MMM
Mä en tiedä onko näistä sulle apua, mutta mulle ne toimii ainakin jonkun aikaa.
Kun tekee päätöksiä, tekee ne ihan itsensä vuoksi ja tosissaan.
On parempi olla lupailematta ja ottaa ne muutamat ilman syyllisyyttä, kun juoda kuitenkin ja kärsiä syyllisyydestä, joka on liian suuri juotuun annosmäärään nähden.
Mä en juurikaan lupaile, vaan otan päivän kerrallaan.
Mun ei ole pakko olla juomatta.
Mä en muuten vaan halua juoda.
Ja jos juon sen yksi tai kaksi, ei mun mielestä siitä kannata kantaa kohtuutonta syyllisyyttä.
Kuka siitä kärsii (paitsi minä, jos olen pontevasti lupaillut).
Jos on kuitenkin päättänyt ettei juo, on parempi ennaltaehkäistä “retkahdusta”
Syömällä tosi tukevasti ensin.
Kun tulee juomiseen halu, syö ensin itsensä ihan ähkyyn.
Ei paljon jaksa juoda.
Varsinkin kun meillä ei juoda kun 4.7% vahvuisia.
Ei yksinkertaisesti vatsaan mahdu.
Ja toinen mikä täyttää vatsan ja poistaa janon, on juoda ensimmäiseen siiderin himoon vettä, vettä ja vettä.
Jos kaikesta huolimatta, vatsa täynnä ja jano sammutettu haluaa ottaa, niin sitten ottaa, ihan luvan kanssa.
Pakko on mun mielestä kaikista huonoin raitistaja.
Mulla toimii parhaiten se etten oikeasti HALUA juoda, en halua olla humalassa.
Mua ei kiinnosta.
Haluan sitten kuitenkin tuntea hetken alkoholin vaikutuksen, mutten halua että se muuttaa mua, että en tietäisi missä olen tai mitä teen.
Enkä mä mitään syyllisyyttä kokenut siitä oluesta, jonka viikonloppuna join (siis molempina päivänä) aurinkoon kurottautuneena sormet multaisena.
Se oli hyvä hetki.
Ja jäi yhteen olueeseen.
Se riitti.
Ja jatkoimme työtä puutarhassa.
Tämä kirjoituksen tarkoitus ei ole ketään houkutella juomaan, tai vähätellä, vaan kertoa miten minä olen tämän alkoholiasian kanssa pärjännyt.
Ei kenenkään pidä alkaa leikkimään tän asian kanssa, jos tietää että yksi on liikaa ja kymmenen liian vähän.
Tämä ehkä niille joille yksi on tarpeeksi.
Uutta kesää myskyssä odotellen
LOVE
Kukka