Hartiat niin jumissa että päätä on särkenyt koko päivän. Kirjoitin jotain juttuja tuonne “erossa” palstalle, hieman sekavaa tekstiä, kiitos pääsäryn…
Mut miettisin että voiko toista kutsua alkoholistiksi, jos toinen juo muutamia annoksia silloin tällöin. Vaikka se toista osapuolta häiritsee? Jos se ei siis vaikuta raha-asioihin tms. EIkö toisella ole oikeus nauttia omista asioista ja elää kuten haluaa?
Tässä vaiheessa kompormissi on paras ratkaisu. Mut jos toinen juo vain maun vuoksi, niin joko toinen sopeutuu kompromissiin tai sit erotaan. Mut ei toista voi vaatia kokonaan olemaan juomatta, jos se kerta on vain nautinto aine. Samoin kun söis suklaata useasti, jos se häiritsee miestä, niin hän voi siitä sanoa ja voidaan tehdä kompromisseja, mut en jättäis miehen vuoksi tätä nautinto ainetta kokonaan. Kerta en itse näe asiassa mitään ongelmaa.
Eri asia on jos alkoholi vaikuttaa raha-asioihin, häiritsee rauhaa, vastuu jää ottamatta jne. Jos tosiaan juo yli varojen, persoonallisuus muuttuu ilkeäksi/väkivaltaiseksi tms. niin selvästihhän siinä aletaan liikkumaan sairauden porteilla. Mut jos toinen ei näe sitä ongelmaa, niin ei silloin kukaan halua lopettaa. EIkä paranemista voi tapahtua.
Mitähän mä tällä ajan takaa. EHkä sitä että kaikki jotka juo, vaikka se toista jollain tapaa häiritsee, niin ei tee toisesta alkoholistia. Jokaisella on oikeus nauttia omista jutuista ja elää omalla tavallaan.
SIksi esim mun täytyy nauttia omastani. En voi vaatia miehestäni täysin raitista, kerta hän siitä oluen mausta tykkää. Mutta voimme tehdä kompromisseja. Kuten siis nyt ollaan tehtykkin. Jos se juominen mua edelleen häiritsee, mies ei näe syytä miksi mua hänen juominen häiritsee vaikkei hän oo tehnyt mitään pahaa, niin silloin mun täytyy lähteä. Ei uhkailla, ei syyllistää. En voi toista vaatia lopettamaan kokonaan omaa nautintoaan.
En tiedä mistä tämäkin mieleeni tuli… hmmmm…
Sit oon miettinyt et jos meille ero tulee, niin oon tuhlannut elämäni toisen kanssa, ja se on sen toisen vika et mulla on ollu paska elämä.
EIhän se niin mene. Miksi mä syyllistän toista jos itse olen jäänyt suhteeseen roikkumaan, enkä ole halunnut nauttia elämästä.
Seuraavan kerran jos mulle tulee olo että meidän suhde on ollu perseestä, niin luen tämän.
Olen paljon meinaa oppinut ja kokenut yhdessä olon aikana.
Mies on opettanut musta siistin,tykkään nykyään et paikat on järjestyksessä, on puhdasta jne. Ennen miestä olin aikamoinen possu.
Mies on auttanut nostamaan mun itseluottamusta. En näe itseäni rumana, läskinä, laiskana, tyhmänä jne.
Osaan jo hyväksyä itseni tällaisena kuin olen.
Olen oppinut paljon rakntamisesta, autoista jne.
Yritän hoitaa itse mahd paljon asioita, vasta yrittämisen jälkeen pyydän apua. Ennen menin sieltä mistä aita oli matalin.
Mies on kannustanut paljon ua harrastuksissa ja olen edennyt niissä tosi paljon ja jaksan sinnikkäämmin harjoitella. Jos mies ei ois kannustanut, ois harrastukset jääneet.
Meillä on paljon hauskoja yhteisi hetkiä. Olen saanut ystäviä miehen kautta.
Jne jne jne.
En missään vaiheessa voisi syyttää tätä suhdetta vaan ajantuhlaukseksi ja sysipaskaksi.