Hei äidit.
Tulin teitä moikkaamaan vaikka ei täällä ole mikään muuttunut.
Ehkä minä.
Huomaan itsessäni kyllä että en enään niin koita pelastaa tyttöä. Menty joku askel eteenpäin.
Toki edelleen läheinen ja tietoinen käytöstä. Mitä ja milloin.
Nyt oli taas rahapäivä niin rauhoittavia kuvioissa. Sen osaa jo odottaa.
Meillä oli viime vuonna vielä kaikki hyvin. Ei ollut käyttänyt rauhoittavia pitkään. Subua käytti mutta meni eteenpäin.
Sitten paras ystävä retkahti kun hänelle tuli paha elämäntilanne. ja juuri saatu uusi poikaystävä alkoi myös käyttää rauhoittavia.
Poikaystävän kanssa pian erosi ja kaveri sai muutaman kk päästä taas elämänsä kuntoon, mutta omalle tytölle tuo jäi päälle. Nykyään aina rahapäivänä ostaa rauhoittavia.
Toi on juuri se mitä olen koittanut tuolle parhaalle ystävälle teroittaa että sinä pystyt ottamaan päivän, kahden tai kk ja et jää kiinni. ( on vain kannabikseen riippuvainen ) mutta tytär kun ottaa kerran jää heti kiinni. Vähintää kaksi viikkoa menee aina ja sitten on vaikeampi olla ostamatta taas pienen tauon jälkeen.
Nyt aika pitkälti kk mennyt niin että raha tulee, ollaan rauhoittavissa, ihan haamu. Viikon sitä, sitten viikon ihan huonona, sitten alkaa vieroitusviikko ja yksi viikko odotetaan että tulee taas rahaviikko.
Siinä on siis sellaista 2 viikkoa kun voin puhua tytön kanssa, mutta usein siinä on vieroitusoireita yms mukana.
Kun tyttö ottaa rauhoittavia niin hän saa aktiivisuutta. On kuin pahassa humalassa ulospäin mutta itse kokee elinvoimaa. Ensimmäinen päivä on hänelle paras. Normaalisti ei jaksa mitään niin silloin siivoaa, laittautuu, näkee kavereita yms.
Ymmärrän miksi niitä ottaa. Kun haluaa saada jotain aikaiseksi. Haluaa ettei joka paikka särje ( on erityisherkkä ja hermosto liian kireänä, niin ei pääse rentoutumaan lainkaan. )
Pian päästään toivottavasti kokeilemaan voisiko adhd lääkkeistä saada apua tuohon aktiivisuuteen. Saisi aikaiseksi asioita ja samalla hermosto ja meteli pään sisällä helpottaisi.
Katsotaan kuinka käy. Päivä kerrallaan.
Teillä kyllä Tirppana on kivasti menty eteenpäin. Aivan mahtavaa. Toivottavasti pian saa apua myös valtiolta.
Vaikka täällä asiat siis edelleen aivan samalla tavalla, niin itsellä on enemmän rauha.