Palaan tähän ketjuun, kun otsikko on kaikista kuvaavin…
Voi vttu, prkel*, stana! AAAAARGH! Raivostuttaa, kaikki, itseni ennen kaikkea ja tuo mies!!! Yritin, yritin ihan tosissani olla välittämättä juomisesta, tissutteluista ja jonkin aikaa menikin ihan kivasti.
Eilen oli taas tallissa hommia kovasti
, tuloksena vähän ennen puoltayötä pienessä sievässä sisälle hipsivä mies. Noh, siinä sohvalla ensin ihan hyvässä hengessä juteltiin niitä näitä. Yleensä minua ärsyttää humalaisen olemus jo niin paljon, ettei jutustelu kiinnosta, mutta nyt päätin olla välittämättä siitä. Onnistuin hetken, ja sitten se jankuttava, hyvän tahtoinen kylläkin, naljailu sai minut pimahtamaan.
Mies oli tuonut minulle suklaata “hyvitykseksi”, kun kesti taas tallissa niin kauan. Nousin sohvalta sanoen, etten jaksa hänen juttujaan kuunnella ja isoeleisesti nappasin suklaat käteen ja kävin paiskomassa ne keittiön kaappiin. Mies siihen sitten; no ollanpas sitä nyt kiukkunen, johon minä; no ollaanpas sitä taas kännissä! En pystynyt hillitsemään itseäni, vaikka kuinka olin päättänyt etten välitä. Painelin pehkuihin, etten pahemmin olisi revennyt.
Ei tuo nyt vielä mitään, mutta tänään on taas huppelissa (kello nyt 16.30!, hänellä vp eilen ja tänään). Äsken kävi tässä sisällä ja kysyin yht’äkkiä; miksi sinä juot? Vastaukseksi sain ensin, ettei ole juonut (HALOO), ja uudestaan kysyttyäni, että nollaa työjuttuja. Kyselin, että miksi niitä ei voi nollata vaikka olemalla lasten kanssa ja lepäämällä… en saa vastausta. Sanoin hänelle, että jatkuva ripuli ja uniongelmat johtuu juomisesta. “Ääh, eikä johdu.” Siinä vastaus, joka kattaa kaiken
Kysyin, että miksi tieten tahtoen pilaa elämänsä juomisella ja perustelin esim. arkijuomisen ja yksinjuomisen alkaneen tässä muutaman vuoden sisään, eli koko ajan pahempaan päin. Rupesi tekemään lähtöä pihalle, kun kuulemma ahdistan häntä, johon sanoin hänen ahdistavan minua, kun joudun tuota katsomaan.
Ja sinne läks. Täällä tärisen raivosta, kun tekisi mieli juoksuttaa koko ukko seinään ja pomppia päällä. Ei tule keskustelusta mitään humalaisen kanssa, tiedänhän sen. En saa vastauksia kysymyksiini.
Miksi
? Miksi
? Miksi tunnen tällaista (melkein) hallitsematonta raivoa jonkun äijän takia? Miksi välitän niin paljon, että hän saa vereni kiehumaan
? Miksi en voi olla vaan kylmä ja etäinen?
-kpA=kp:n avo=kaljapullon avovaimo