En vain jaksa enää. Mieheni on ottanut tavakseen juoda lähes joka ilta ja tätä on nyt jatkunut muutama vuosi. Välillä on ollut muutama kuivempi jakso, jolloin kittaaminen on ajoittunut lähinnä viikonloppuihin, mutta tämän tästä mies taas innostuu ja viini virtaa myös arki-iltoina. Mies ei käy kapakoissa, “hoitaa työnsä! Nii kerta!” ja on olevinaan muuten niin helvetin kunnollinen, joten minkä vuoksi hänen juomisensa pitäisi kenellekään toiselle kuulua…
Minä vain en tarvitse miestä elättäjäksi tai talonmieheksi. Tarvitsen ja kaipaan PARISUHDETTA, jossa toinen malttaisi olla edes osan illoista siinä kunnossa, että kyettäisiin keskustelemaan, tekemään jotain yhdessä ja vain olemaan ilman, että toinen on täysin tutkalla ja kyttää hullunkiilto silmissä minun naamanilmeitäni, ikään kuin vain riitaa haastaakseen.
Jospa mieheni tietäisi miten paljon häntä inhoan silloin kun hän humalassa. Miten oksettavan vastenmieliseltä hän näyttää ja miten typerältä ja ällöttävältä kuulostaa. Vihaan häntä ja hänen riippuvuuttaan, jota hän ei kuitenkaan suostu itsellensäkään tunnustamaan.
Mieheni mielestä alkoholisti on sellainen, joka jättää lopulta kaikki hommansa hoitamatta ja joutuu täysin yhteiskunnan armoille. Hän itse ei sitä toki mielestään ole, vaan kaikki on vain minun pään sisässäni tapahtuvaa vainoharhaisuutta ja 8-12 alkoholiannosta 5 tai 6 kertaa viikossa on ilmeisesti normaalien “ruokajuomien” ja “saunaoluiden” nauttimista???
Tiedättekö, minä olisin iloinen, niin kovin iloinen, jos mieheni joisi maksansa tai haimansa paskaksi lopultakin! Mieheni kun on sitä mieltä, että hän on niin kohtuukäyttäjä, etteivät moiset sairaudet toki häntä uhkaa!