Kultakala: Eiköhän se ole realismia. Toisaalta jotenkin sellaisetkin asiat menettävät merkityksensä ajan mittaan. Ensimmäinen rattituomio on kamala, seuraava jo helpompi. Olen tullut siihen tulokseen, että sitä alkaa "huoraamaan "omia arvojaan vähitellen. Mä kuitenkin ajattelen, että kännissä ajaminen ei todellakaan ole ok. Ja se arvojen “huoraaminen” tapahtuu salakavalasti, sitä ei itse huomaa. Sellaista turtumusta en haluasi enää kokea, mutta kuitenkin voi olla, että niin on vähän jo käynyt tässäkin suhteessa. Pitää ahkä miettiä tota asiaa.
Ja toi riitelyn harjoitteleminen oli ihana juttu. Harjoitelkaa ihmeessä riitelyä pikkuasioilla. Mun mielestä luottamusta lisää se, että voi riidellä, sanailla ja vaikka reilusti huutaa ilman, että siitä tapahtuu mitään maata mullistavaa. Sitten taas sovitaan ja jatketaan eteen päin. Voi vitsit, mulla on ikävä tollasta aikaa. Että kaikki ei ollut niin helvetin varpaillaan koko ajan. Että uskalsi avata äänensä hermostuessaan luottaen siihen, että toinen pysyy vierellä sovintoon ja seuraavaan riitaankin asti. Nyt mä kävelen heikolla jäällä, kun miehen itsetunto on nollassa ja kaikki mun pienikin sanominen johtaa välittömästi huonoon oloon ja itsesyytöksiin.
Mä jo ehdin iloita, että kevät tekee tuloaan, mutta räntää tosiaan sataa poikittain. Voi itkut. Mutta ollaan me aurinkoisia siitä huolimatta.