Olen alkoholisti

unohdin lisätä että yksi ns.oireista on tuo sanoi. tuo kaverin eno joka on päihdeterapeutti.

Eipä mennyt oluen nauttiminen kännäämiseksi.n Tällä kertaa riitti tuo muutamakin. Ei tarvi ainakaan darras olla. tavoitteena pitää 2viikkoa taukoa alkoholista. tullu juotua suuria määriä lähiaikoina . ei oo terveydelle hyväksi. Oon juonu ton putken aikana about 5 pulloa viinaa ja kalja tölkkejä on tos vitusti (jaksa laskea) eli joka päivä oon ainaki sen 14-17 kaljaa juonu. helvetti mun lompakko on tyhjentyny vitusti. ja ruoka ei oo maistunu mulle krapulassa koska jos maistaa esim jotain leipää niin hyi helvetti maistuu paskalta ja ei yhtään ole nälkä. ennen oon pystyny sen kaks kolme leipää vetää nykyään ei mee alas mikään! En ymmärrä miten jotkut jaksaa syödä rasvasta ruokaa darras hyii

tätä en ole vielä tänne kertonutkaan käytin lääkkeittä viihdetarkoitukseen käytin n.8kuukautta
joka toinen päivä ainakin olin bentsojen,opiaattien vaikutuksen alaisena. enkä käyttänyt holia lääkkeiden kanssa kuin yhden kerran. Juuri tuon yhden kerran takia kun vedin tramalia panacodia , opamoxeja ja Viina. Helvetti se saatanan paska, sekava olo mikä iski. oksennus lensi yms. ne loppui kuin seinään lääkket ja mietinkin minkä helvetin takia käytin niitä… silloin ei tullu kun juotua vklp. mutta ne oli helvetin helppo lopettaa ei yhtään tee niitä ikinä mieli ja kun lopetin ei tullu kun muutaman päivän masennus ei mua haitannu. se vaan loppu sormia napsauttamalla. ihan turhaa tavaraa nuo lääkkeet , mutta todella vaarallisia yks tuttu kertoi että oli meinannu juosta auton alle lääkehouruis. trauma jäi mulle viina+lääke yhdistelmät! HYI SAATANA SANON MINÄ YÄK!

Tänään juodaan viimeisen kerran ja kunnolla tossa on 40% 0,7 Virolaista viinaa ja about 14-16kaljaa. Kunnon överikänni ja huomenna loppuu!!! Koko helvetin etanoli poistuu huomenna mun elämästä. Tänään yksin himas sammumiseen asti juon! Viinapullo menny jo! Huomenna alkaaa raitiis elämä!

Känni päällä! Tuttu kaveri heitti 2bentsoa aamuksi jos tulee masennus,pelkotiloja tai vapisuttaa. Koska tällä hetkellä näen jotain pisteitä heti kun silmät avaa niin näkyy. Mutta eihän ns.viinapiruja kännis nää? Kokeneemmat “juopot” antakaaa oikea vastaus mitä tämä on?

Ihan alkuperäiseen kysymykseen uskaltaisin vastata, että olet tosiaan alkoholisti. :unamused:

Edustan forumin semi-kokenutta juopporemmiä (ja tälläkin hetkellä on toki känni päällä :sunglasses:), mutta mistään näköharhoista ei ole kokemusta.

Bentsot tosiaan korjaavat krapulaa, mutta mikäli et tarkalleen tiedä mitä nappeja sait, olisi paikallaan hakeutua paikalliselle A-klinikalle, mikäli katkoa tarvitset.

Täytyy sanoa,että tapansa kullakin “vähentää” :astonished:

Mutta huomenna on uusi päivä ja koitahan muistaa lupauksesi.

Älä tosiaan syö niitä nappeja kännin päälle. Menevät hukkaan ja yhteiskäytössä on tietyt riskinsä. Kylläpä muuten vain voi nähdä kännissä harhoja, alkoholihallusinooseiksi niitä kutsutaan.

Sinun pitäisi ehkä hieman enemmän kertoa mitä olemattomia näet niin voisi arvioida paremmin? Alkoholihallusinooseissa on myös tyypillistä se, että ihminen yleensä ymmärtää niiden olevan harhoja kun taas sitten kovan deliriumin iskiessä (2-3vuorokautta promillien laskeuduttua) todellisuudentaju lähtee täysin lapasesta. Etanoli voi myös aiheuttaa joillakin ihmisillä akuutin psykoosin (siis ilman että olisi edes alttiutta varsinaisesti tälle geeneissä).

Tälläisen psykoottisen naisihmisen (yli 40vuotiaan) olen eräällä mielisairaalan katkolla tavannutkin. Täysissä järjissään oli muuten mutta enkelit lauloivat kuorossa jotain veisua (aivan kuin olisi keskusradiosta kuulemma kuulunut) sekä hänen omastakin mielestä hyvin kummallisia telepaattisia ajatuksia venäjän viranomaisilta tuli tajuntaan (kysy minulta, että mahtavatkohan ne olla jotain harhoja? :mrgreen: myönnettävä oli…). Taustalla ei mitään aikaisempia mielenterveysongelmia, ainostaan liian kauan kaljan/viinin tissuttelua yksinään himassa. Nainen oli olemukseltaan kuin suoraan repästy jostain Nordea-pankin tiskiltä (eli ei todellakaan mikään “hörhö”).

Tänään darrassa ahdistaa masennuttaa ja pieniä pisteitä ja erillaisia värinäkyjä näen esim tän tietokoneen näytön välillä vaaleanpunaisena yms. Jos sitä nuo bentsot kiskais nassuu ja yrittäis nukkua.

Nää on diapam 10mg. Kehtaakohan vielä vetästä varmasti on promilleja veres about 0.6 kun join 5asti aamuun. Enkä helvetti halua mennä lähikauppaan hakemaan bissee. Haluan lopettaa tän paskan mikä on aiheuttanu jo tarpeeksi harmia!

Nyt on vatsa ihan sekaisin ja munuaisia särkee ihan vitusti. Yleensä mulle ei oo ikinä vatsa menny alkoholista sekaisin eikä munuaiset ollu paskana. Aika hälyttävää ettei oo holi ruvennu jo fyysistä terveyttä viemään. Pakko kai lähtiä päivystykseen. Ja jos sieltä sit a.klinikalle!!

Päivystykseen vaan ja sieltä kyllä ohjataan avun äärelle kunhan olet täysin rehellinen juomistavoistasi ja oireistasi. Tsemppiä, ei tuollaista elämää kukaan täysijärkinen kovin kauaa jaksa.

Tulin just lääkärist sain 5mg diapam reseptin. Sain vastaanotolla odottaessa kovat tärinät ja kuuloharhoja. Oli pelottava kokemus. Kertoivat jonkun päihdeterapeutin yhteystiedot ja torstaina on aika. Totesivat mulle myös paniikkihäiriön kun kerroin että saan joskus ahdistus kohtauksia ja rupeaa hengitys olemaan vaikeaa. Ja pamit reseptin antoi tohon vieroitusoireesin jos niitä tulee lisää ja paniikkihäiriöön. Tuntuu elämä menossa parempaan suuntaan. Ja kiitos teille kaikille jotka on neuvonut. Sitä vaan ihmettelen että miten helposti nykyään määrätään bentsoja. Olikohan mulla tuuria :smiley:. Toivotaan tuon terapian auttavan. Päivä kerrallaan! Tarjosivat myös jompaakumpaa lyricaa tai xanoreita. Mutta kieltäydyin sanoin katsotaan myöhemmin.

Ja kuulemma nestettä pitää juoda paljon kun kehossani ei ollut paljo mitää nestettä. Siitä munuaiset oireilee kuullemma.

Sulle kaiketi määrättiin benzoja noin helposti sen vuoksi, että ne olivat tilanteessasi oikeastaan ainoat lääkkeet, joista on todellista apua. Älä siis hirveästi laske sen varaan, että benzoja tippuu joka kerta, kun vain pyytää :wink: . Varsinkin julkisessa terveydenhuollossa voidaan olla hyvinkin tiukkoja niiden määräämisen kanssa ja monella on katkaistu benzojen kirjoittaminen ihan surutta seinäänkin(Mitä ei siis todellakaan saisi tehdä, jos on kyse vähänkin pidemmästä kuurista), joten kehoitan ottamaan nyt iisisti, eli älä innostu liikaa niistä ryyneistäsi :wink: . Nyt ne toki ovat sulle tarpeen, joten ota ihmeessä niitä pahimpien olojen lääkitsemiseen, mutta mikäli olet nyt tosissasi tekemässä jotakin päihdeongelmallesi ja menossa pikapuoliin sinne A-klinelle, niin eivätköhän benzot käy sulle tarpeettomiksi lyhyen kuurin jälkeen. Se paniikkihäiriösikin saattaa hyvinkin olla puhtaasti ryyppäämisestä johtuvaa ja paranee kummasti, kunhan korkki on ollut vähän aikaa kiinni.

Tsemppiä :slight_smile: .

Edit: Olitkin alustavasti kieltäytynyt Lyricasta ja Xanoreista. Ihan terve suhtautuminen noihin ryyneihin sulla, eli et heti ollut ottamassa kaikkea mahdollista roipetta vastaan, kun vähemmälläkin pärjää. Tietty on mahdollista, että nuo mainitut lääkkeet tulevat sulle joskus tarpeellisiksi, mutta se on tosiaan sen ajan murhe ja niin vähällä lääkityksellä, kuin mahdollista kannattaa pötkiä niin pitkälle, kuin pääsee. Benzokoukkua en suosittele kenellekään.

Uskon kanssa dokaamisen takia paniikkihäiriö.enkä ottanut kun yöksi yhden napin et sain nukuttua. Tarvittaessa otan vain. Soitan tänään lääkärille että en halua ollenkaan noita xanoreita tai lyricaa. En halua ruveta nappien kanssa häsläilee.

Miten menee? Hyppiikö pilkut silmissä? Ootko ollut nyt siis juomatta kuinka kauan?

Huomenna eka käynti terapeutilla pikkaisen jännittää :smiley:. Oon nyt varmaan 2.päivää ollu ilman alkoholia eikä yhtään tee mieli kun saan ongelmaani apua! Ystävät rohkaisi mua ja kehu että onneksi oot tehny päätöksen lopettaa koska olivat huolissaan minun juomisesta ja ajattelivat lopetanko koskaan. Yks hyvä ystävä naispuolinen henkilö tulee viemään mut sinne terapeutille huomenna. Alussahan tässä olkaan mutta yks askel oon ainakin ottanut eteenpäin. Juttelin tänään myös ex tyttöystäväni kanssa ja hän voi jopa yrittää mun kanssa uudestaan kun oon juomisen lopettanut. Tuntuu että pala palalta alkaa loksahtaa paikalleen kun oon juomisen lopettanut. Univaikeksia kyllä on kyl noi pamit alkaa nukuttaa mut en haluis lääkkeiden voimalla nukkua! ISO KIITOS KUULUU MYÖS TEILLE KUN OOTTE NEUVONU JA ROHKAISSEET MUA!

Univaikeuksia on ja vähän väliä kuulo,näkö-harhoja . Pelko,ahdistustiloja myös mutta kyllä nuo bentsot niihin on auttanu.

eileen lankesin ja lujaa. vedin pameja ja viinaa tuli sekoiltu niin helvetin paljon että ei ees kehtaa näyttää naamansaa missään. tuli tapeltua rikottua paikkoja yms. nyt tuntuu että oon taas lähtöasemas jos sitä aloittais pitkän putken

on niin tajuttoman kova MORKKIS :frowning: Psyyke meinaa pettää kun on masennus ja kaikkea ahdistu.yms. enkä noihin pameihin koske enää vaikka lääkäri on määrränyt niitä oikeesen tarkoitukseen. eilee vedin niitä viinan kanssa tosi monta. Terapiakin on huomena pakko tunnustaa että retkahdin. en kestä tätä samaa paskaa jos se alkaa taas. :cry: