Olen alkoholisti

.

Hirveät masennukset tulee jo 2päivän juopottelusta.

Tervetuloa palstalle jurt!

Kuulostaa siltä, että olet ilmiselvästi alkoholisti. Olet siis jäänyt voimakkaaseen psyykkiseen ja fyysiseen koukkuun etanoliin. Tuohon erittäin kovaan huumauaineeseen jota myös Kuningas Alkoholiksi kutsutaan.

Ei alkoholismi ikää katso. Nuorimmat tätä sairautta sairastavat ovat nykyisin 14-15vuotiaita. Minun neuvoni sinulle olisi hakeutua mahdollisimman pikaisesti paikkakuntasi A-klinikalle josta saisit ihan ammattiapua tilanteeseesi. Ei myöskään olisi hullumpi idea mennä katsastamaan paikkakuntasi AA-ryhmiä (google löytää).

Oletko miettinyt miksi ihmeessä dokaat kuin viimeistä päivää? Yritätkö mahdollisesti turruttaa jotakin negatiivisia tunteita vai koetko sikakännit vain nautinnollisena olotilana?

Elämässäni ei ole muuta tekemistä kuin juoda. Muuten istun himassa selvät päivät ja silloin meen jphpnkin kun juon. Tämä alkoi sen jälkeen kun täytin 18 vaikka alaikäisenä join ei ollut ongelmaa alkoholin kanssa. Mä en vaan voi pitää hauskaa ilman alkoholia. En haluaisi kokonaankaan lopettaa. Tiedän sisimmäsäni että olen alkoholisti mutta olen nuori ja haluan elää

Olen itse juonut aivan samalla tavoin kuin sinäkin sinun ikäisenäsi ja voin nyt jälkeenpäin todeta, että eipä se toiminta ollut oikeaa elämää nähnytkään. Surullista itsetuhoa se ainakin minulla oli ja se oli viihteen viittaan puettua aivan kuin sinullakin.

Jos et halua kokonaan lopettaa, niin sitten varmaan täytyisi ainakin yrittää vähentää? Ongelma vain yleensä on, että alkoholisti ei siihen omalla tahdonvoimallaan kykene. Jos siis sellainen ylipäätään olet? Kokeilemallahan se varmasti selviää…

Voisitko ajatella siitä perspektiivistä käsin, että etanoli aiheuttaa sinulle “ajatusharhoja/ajatusvääristymiä” siitä mikä oikeasti on hauskaa ja nautittavaa elämässä (ja homma voisi korjaantua kun on tarpeeksi pitkään vesiselvä ja riippuvuus alkaa hellittämään)? Ja se tekee sen takia koska se aiheuttaa niin voimakasta psyykkistä riippuvuutta. Aivan samalla tavoin esim. amfetamiini narkomaanit perustelevat käyttöään kaikista kiistattomista haittavaikutuksista huolimatta. Psyykkinen riippuvuus on heilläkin kiven kova.

Pakko yrittää vähentää juomista. Ja tosiaan psyykkinen on mulla luja. Tälläkin hetkellä tekis mieli juoda kunnon kännit. Miksi olen 2päivänkin juopottelun takia että säikähtelen asioita ja todella alakuloinen mieli myös lähimuisti ei toimi?

Täysin normaaleja alkoholin vieroitusoireita tosin kohtuullisen kevyitä sellaisia vielä. Ajan kuluessa saattaa ilmaantua erilaisia pelkotiloja, paniikkikohtauksia, itsetuhoista/psykoottista masennusta, lihaskramppeja ja lähimuistin toiminta heikkenee vielä entisestään. Saattaa tulla tutuksi myös erilaiset alkoholihallusinoosit eli krapuloissa saattaa nähdä ihka aitoja 3d tonttuja. Kun ekan kerran niitä näet tajuat, että ei se ollutkaan mikään vitsi :smiling_imp:

Kun on vielä noin nuori, niin on varmaan hankala motivoitua täysin raittiiseen elämään. Kuitenkin pystynet vielä helposti 15-20 vuotta tinttaamaan ilman isoja terveysongelmia, muita ongelmia kyllä taatusti tulee. Huonolla tuurilla voi toki haimaa sun muuta poksahtaa jo nuoremmalla iälläkin, tai sitten telot ittes. Ja tosiaan nuo krapulat pahenee huomattavasti iän mukana vuosi vuodelta.

Minun nähdäkseni juomisen lopettamiseen kun on “vauhti päällä ja elämää koettavana” täytyy olla joku todella voimakas ulkoinen tarve esim. sairastuminen. Tällöinkin raitistuminen voi olla sinnittelyä ja alkoholin tai muiden päihteiden riemuihin retkahtaminen on hyvin todennäköistä riskeistä huolimatta.

Toinen vaihtoehto on, että kyllästyt juomiseen. Nykymenolla kyllästyminen on edessä joskus, ellet sitten jotenkin saa juomista hallintaan tai kuole törpötellessäsi.

Minä kyllästyin vasta nyt kun lähestyn 40 ikävuotta. Mutta pelkkä kyllästyminenkään ei riitä; täytyy olla raittiina tarpeeksi pitkään, jotta saa etäisyyttä miettiä ikäänkuin ulkopuolisena sitä touhua. Itse olen siinä vaiheessa, että alan saamaan jo jonkinlaista etäisyyttä viinassa lillumiseen, kun alkaa olemaan kolme kuukautta täysraittiutta. Mutta se on vasta alkua, ei tää vielä mitenkään varmalla pohjalla ole.

Täytyy muistaa, että täällä juopot neuvoo toisiaan, mutta oma neuvoni on, että alat pitämään tipattomia kausia kaksi viikkoa tai kuukausi silloin tällöin. Silläkin saa pidettyä elämän ja terveyden jollakin lailla kasassa odotellesi kipinää täysraittiuteen.

Toivottavasti olot helpottuu, tuokin on iso asia kun kirjoittelee ylös mitä päässä liikkuu.

Tuli tossa lauantaina oltua putkassa olin sammunu keskellä päivää ja ohikulkija oli soittanu poliisit. Ja oon päättänyt olla ainakin viikon ilman (muiden mielestä pieni tauko mutta minulle iso) tekee vaan niin mieli lähteä ryyppäämään. Mitä itse teette kun rupeaa alkoholia tekeen mieli? Koska haluan näyttää itselleni ja läheisille että pystyn pitää taukoakin

Tutun kuuloista settiä… Itse olin pahimmillaan tasan kymmenen kertaa 2vuoden sisään putkassa hieman samoista syistä. Minä käytän itse lääkekannabista (laittomasti) poistaakseni viinanhimon/tyhjyyden tunteen/masennuksen itseltäni, toimii minulla ainakin 100%:sti ja joka kerta(en missään nimessä suosittele tapaani kenellekkään.)

Ei välttämättä olisi mikään huono idea lähteä hakemaan apua tuohon sinun juomisongelmaan. Etanolilla kun on tapana tuhota mieli ja kroppa kohtuullisen äkkiä tuollaisella juomistyylillä.

Tänään olen ylpeä itsestäni mulle tarjottiin velkojen sijasta Viinapulloa ja 8-Pack kaljaa ja kieltäydyin sanoin kaverille juo ne itse. Pakko sinnitellä ainakin lauantaihin asti :slight_smile: kaveri oikee hämmästy ku kieltäydyin alkoholista. Sanoin vaan mulla on viikon breikki. Aluksi kun näin bissee ja viinaa niin himo oli valtava mutta se meni pois kun päätti vain että EN OTA! lauantaina vasta jos lähtis radalle kohtuullisella juonilla eikä mitään överikännii

Muuten kertokaas viisaimmat miksi alkoholi on huonontanut lähimuistiani?

Kummankaan meistä viisaaksi mainitseminen olisi törkeä valhe. (“Siunattu hulluus” Aapeli. Tuossa lauseessa temmataan näppärästi kaveri mukaan tyhmien sakkiin…)

Viisaammat sanoo jotta viina liuottaa aivot solu solulta lähimpään vesistöön, eikä ne sieltä käsin sitten enää mitään muista, saati oivalla …

Jeah tänään viikko ollu taukoa juomisesta. Onkohan tässä ajassa toleranssi laskenu :smiley:? Sori tyhmä kysymys :smiley: :smiley:

Pienessä humalatilassa ostin 24Koffia. Vituttaa kun lankesin ois pitäny pitää vielä toinenkin vesilinja viikko. Jotenkin tuntuu paremmalta silti kun saanu ajatuksia tänne palstalle kirjoittaa. Kokeilin juoda 3olutta ,mutta ei se jääny siihen. Mä en pysty kontrolloida juomista enkä halua aiheuttaa läheisille murhetta kun ne miettii mitähän minä tällä kertaa keksin. Jotenkin voimaton olo alkoholinkäyttöön kun huomasin että 3 bissee ei RIITÄ! En uskalla luvata kellekkään että lopetan kännissä saattaa luvata ihan mitä vaan “kännissä hyvä idea,Krapulassa katastrofi”. Mun ois varmaan oikeasti pakko yrittää lopettaa etten vaan joudu about 5-10vuoden päästä pohjalle. Huomenna tiedän että jatkan juomista pelottavaa… anteeksi kun näin avaudun mutta olo jotenki tulee paremmaksi.

Ihan helv…llistä tämä on. Krapulakalja piti ottaa ja putkea takana monta päivää. Pää särkee ja paineet taatusti korkealla. Ja lisää tekisi mieli, hetki hetkeltä taistelua. Ei voi kuin yrittää vakuuttautua että jaksan ja kestän ilman lisäviinaa. Pakko. Kaikki tai ei mitään. Huh huh.

Jurt:

Riitä mihin? Sopiva humala karkaa aina vaan kauemmaksi. Jos sitä tavoittelee, niin se on maailman turhinta hommaa. Alkoholiongelmaisen sopiva humala on vähän liikaa. Normikäyttäjä lopettaa, kun känni alkaa tuntua epämiellyttävältä. Itsekin muistan about sun ikäsenä, kuinka makustelin jo illalla sitä fiilistä, että juon myös seuraavan päivän. Se teki touhusta erityisen mukavaa, kun tiesi ettei tarvitse kärsiä krapulasta.

oli tarkoitus ottaa fiksusti kolme ihannäin illaksi mutta menikin sen jälkee kauppaa ja 24tuli ostetua. se maku vaan sain mut haluamaa lisää että pakko saada känni. ja nyt sitä tuuterissa ollaan

Ja taas sitä mennään… ei kyllä tehny aamulla ees mieli mutta rutiini mulla 2pvä vähintään dokaamist

Jotkut juo 4-5 tuntia, toiset 2 päivää, toiset 2 kuukautta…juoppous on suhteellista. Ongelmia voi olla vähälläkin juomisella ja toisinpäin.

Kuulostat vähän samalta kuin minä itse joskus aiemmin…ei tosiaan välttämättä tehnyt mieli, mutta jotekin sitä oli etukäteen jo päättänyt että nyt vedetään ainakin kahden päivän kuuri. Mulla kesti vuosia oppia tuntemaan ja tunnistaa oma juomishimo ja mihin se johtaa. Nykyään olen jonkin verran jo viisaampi. Mulla toimii se, ettei ota sitä ensimmäistäkään. Silloin ei tarvi pähkäillä, maistuuko se 37.olut oikeastaan vai ei.