Olen alkoholisti

Jos sitä jois vaan. Kolmas pvä. Eipä taija enää kiinnostaa lopettaakkaan!

Jos jotain positiivista, niin tuo sun otsikon kysymys lienee ratkennut. Sulla on yksi murhe vähemmän!

Olin hyvällä alulla mutta aloin vaan juomaan taas. Joutuu taas alkulähtöön. Ylihuomenna kyllä meen terapialle ku huomenna on darra. Mun frendi meinas viedä mut mielisairaalan kun olin vetäny pamei ja viinaa. Niin sekosin täysin hakkasin viattoman ihmisen onneks sovin hänen kanssaan ja vielä vedin veitsellä omaan käteen semi syvän haavan. Rikoin kotoani television ,omia vaatteita,astioita,vessan peilit,seinissä on kivoja reikiä:D. Kaveri pelkäs et mikä helvetti mulle tuli niin meinas väkisi viiä mut mielisairaalaan. Taas sitä aloitetaan alusta

^ Tuossa se TAAS nähtiin, millaisen pedon alko+benzo -kombo voi saada ihmisestä kuoriutumaan esiin :frowning: . Hyvin yleistä moinen päätön riehuminen, kun vedetään viinaa ja ryynejä sekaisin. Siitä on kyllä viihde kaukana.

Alkoholisti sä olet, se nyt on tullut selväksi, kun et pysty lopettamaan tyystin holtitonta ryyppäämistäsi, vaikka se poikii sulle lähinnä pelkkiä ongelmia ja tahtoisit itsekin tehdä asioille jotakin, muttet pysty siihen oman päätöksesi voimin, kuin korkeintaan siksi hetkeksi, kun olosi on niin surkea, ettet kertakaikkiaan pysty juomaan. Jos sun on ihan pakko päätäsi sekoittaa, niin tee se sitten “pelkällä” alkoholilla, äläkä sotke nappeja samaan soppaan. Kyllä silkka viinakin toki saa monen ihmisen pään sekoamaan aivan totaalisesti, mutta lääkekombon kanssa riski on vielä suurempi. Siinä kuosissa on tehty monia, monia tappojakin ja sen jälkeen ei enää taatusti naurata ketään, kun tajuat, että olet sekopäissäsi ottanut hengiltä jonkun kaverisi tai jopa aivan ventovieraan, täysin ilman syytä ja pidempi linnareissu on edessä :cry: .

Juu, kannattaa ehdottomasti mennä sinne terapeutille tai ihan minkä tahansa avun piiriin, mitä pikimmiten saat, koska jos menosi on jo tuossa iässä noin hurjaa, etkä saa sitä mitenkään itse hillittyä, asiat menevät vain huonompaan suuntaan kaiken aikaa, niin sulle tulee todennäköisesti melko piankin stoppi tuohon touhuusi ja hyvin karulla tavalla: pakkohoito, vankila, hauta tai vammautuminen niin pahoin, että mikäli mielit vielä juoda, jonkun on juotettava sua pillillä, eivätkä sisuskalusi luultavasti kestä sitäkään vähää :wink: .

Itsellänikin oli Jurtin tavoin vaihtoehdot kohtuullisen vähissä… Noista huonoista vaihtoehdoista muuten kaikista huonoin on mielestäni suljettu määräämättömänpitkä laitoshoito. Siinä lääkäri on “jumala” ja päättää tasan montako päivää olet siellä pakkolääkittynä neurolepteilla (yleensä suurehkolla annoksella ja jos kieltäytyy niin sitten tulee piikillä). Ei se, että menettää fyysisen vapautensa mutta kun tuossa tapauksessa viedään se psyykkinenkin vielä niin sitä on monen vaikea kestää, varsinkaan jos ei tiedä koska se loppuu (voi kestää useita vuosia, jopa vuosikymmeniä riippuen lääkäristä).

Nyt en kyllä koske alkoholiin yhtään. taidan mennä jo tänään terapeutille oon jo soittanut ajankin hänelle. ei tuo ole yhtään oikeaa elämää, kuka nyt haluaa pilaa elämänsä jo näin nuorena. elämässä on paljon hyvempiä asioita joita ihminen voi kokea! Kaverit lupasivat ottaa mut mukaan ulkomaille jos en enää juo. maksavat vielä mun matkan ja ruoat jne. koska ei ne halua että rupeaisin ulkomallaikin sekoilemaan jne. olin tos torstaina terapeutilla niin hän rupes kysymään lapsuudesta niin hänen mielestäni mun alkoholismi sairaus on kehkeytynyt lapsuudesta saakka. no mun isähän on alkoholisti yleensä joi viikonloppuisin mutta myös oli pitkiä putkiakin. Mutta aina hän silti halusi että meidän perheen lapset ei näkisi häntä humalassa joten hän ajoi meidät mummollaan. kyllä mä hänet silti näin useasti humalassa. Nyt tälläkin hetkellä istuu vankilassa ja on useasti siellä käynyt :smiley:. Hän on huolestunut mun tilaantesta tosi paljon vaikka nyt ei oo alkoholia lopettanutkaan. hän on monesti sanonut että haluanko minä jotain vankilassa istumista ja tehdä itselle vain ns.pahaa. koska hän on pariin otteseen joutunut vankilaan alkoholin vaikutuksen alaisena tehnyen tyhmyyksiä. ja mun isästä ei kyllä uskois päällepäin että eikä varmasti melkein kenestäkään , että on tullu juotua monia vuosia. Kyllä nyt saa tää paska jäädä jo taakse. AA-:han en kyllä tykkäisi enkä kehtaisi mennä. minulla on vaikeaa puhua ison ryhmän edessä ja mennään nyt toistaiseksi tuolla teraputilla.

EDIT: Pitäisköhän kysyä antabusta niin ei ainakaan tulis alkoholia juotua?

^ Antabus saattaa olla hyvä kainalosauva, kun yrittää saada juomattomuudesta kiinni, eli sen avulla saa alkoholiin ns. pakkoetäisyyttä, jonka aikana voi miettiä paremmin syitä juomiseensa ja keinoja niiden selvittämiseen, mutta yksinään Antabus ei kyllä ketään tosijuoppoa raitista. Jos aiot kuurille ryhtyä, sun kannattaisi tarkistuttaa maksa-arvosi ensin tai ainakin hyvin pian kuurin aloittamisen jälkeen, sillä disulfiraami on aika kovanluokan maksamyrkky ja sun maksa-arvoissasi voisi olla muutenkin tsekkaamisen varaa :wink: :confused: .

Muistathan sitten, että Antabus-kuurilla ollessa ei kokeilla juomista edes leikillä!!! Mä kokeilin joskus aikoinani moista typeryyttä, enkä tarvinnut, kuin 2-3 olutta, minkä jälkeen pääsinkin lanssilla sairaalaan ja lujaa, koska henkeni lakkasi kulkemasta tyystin ja on melkein ihme, että siitäkin hengissä selvisin :open_mouth: . Onneksi en ollut yksin tuolloin. Kaikki eivät tokikaan saa Antabuksesta noin voimakasta reaktiota ja joillain se ei vaikuta lainkaan, vaikka tinaisivat litratolkulla tiukkaa viinaa, mutta koska asiaa ei voi etukäteen tietää, niin en todellakaan suosittele kokeilemaan. Mahdollisesti todellakin hengenvaarallista touhua. Jos siis otat Antabusta, niin pidät myös min. 2 viikon varoajan ennen kuin seuraavan kerran otat alkoholia. Allekirjoittaneella tuo HC-Antabus-reaktio tosin teki sen, etten enää ikinä suostu ottamaan ko. lääkettä, koska sitten en voisi juoda :mrgreen: . Joskus olin antibioottikuurilla, jolla oli Antabus-vaikutus. Söin kuurin kiltisti, enkä todellakaan uskaltanut juoda sen aikana, enkä pitkään toviin sen jälkeen, mutta sen sijaan kiskoin kyllä muita päihdykkeitä viinankorvikkeeksi :mrgreen: . Musta ei tosin kannata ottaa mallia tuossaKAAN asiassa, mutta tulipa vain mieleeni, kun olet jo tuon verran päässyt nappien makuun, että saatat innostua uusista roippeista, kun alkoholi on poissuljettu vaihtoehto. Tosin monet muut päihdykkeet ovat todennäköisesti, ainakin fysiologisessa mielessä, vaarattomampia, kuin alkoholi, mutta mitä enemmän riippuvuuksia, niin sen pahempi, noin yleisesti ottaen.

Mieti siis tarkoin tuota Antabus-kuuria. Se voi olla hyvä juttu, mutta vaatii oikeaa motivaatiota ja sitoutumista.

Juttelin tänää terapeutin kanssa antabuksesta että ei se oo oikea keino päästä alkoholista irti. Jos himo iskee ja saattaa kuolla. Yleensä paras lopetus on ilman mitään lääkkeittä että ei kehitä uutta riippuvuutta. Lopettaminen tapahtuu omasta itsensä niskasta kiinni ottamisen tavoin. Ja eikä antabusta suositellut mulle. Katsotaan miten edistyn päivä kerrallaan.

Nyt on kunnon bentso kuosit päällä. Letkee olo pikkaise väsyny olo. Vois kuvailla kun :mrgreen: :mrgreen: hatsi nousee päähän samanlainen olo. Pitäis varmaa aloittaa savun vetely ku ei etanoli sovi mulle. EDIT: En siis viihdekäyttön takia ottanu vaan ahdistus tiloihin mut napit kolahtaa mulla melko pienist määris

Enpä mäkään sulle välttämättä Antabusta suosittelisi, jos et kuitenkaan saisi korkkia pysymään kiinni, eikä se Antabus muutenkaan mikään pysyväisratkaisu alkoholismiin ole, vaikka se joillekin toimiikin hyvänä tukena. Mutta mitä vittua se terapeutti on sanonut, että lopettaminen tapahtuu itseään niskasta kiinni ottamalla :unamused: :astonished: ? Mihin sitä terapeuttia sitten edes tarvitaan? Eihän kenelläkään olisi päihdeongelmaa, jos päihteiden (haitallisenkin) käytön lopettaminen tapahtuisi vain itseään niskasta kiinni ottamalla :laughing: . Toki omaa motivaatiotakin tarvitaan, mutta yleensä se ei yksin riitä. Sulla, jurt, ei ainakaan tunnu tuo itseäsi niskasta kiinni ottaminen kovin pitkälle kannattelevan :wink: . Sen verran monta kertaa olet jo tässä tehnyt sen, että eiköhän ole tullut selväksi, että tarvitset vähän muitakin toimenpiteitä, jos tosissasi tahdot ongelmasi selättää. Sun menosi on sen verran hurjaa, että kohdallasi voisi olla paikallaan pidempiaikainenkin päihdekuntoutus, siis ihan laitos-/yhteisötyyppinen sellainen. Tietenkään sellaiseen ei noin vain kävellä sisään, mutta sulla saattaisi olla ihan hyvät mahdollisuudet päästä kuntoutukseen, koska olet vielä noin nuori ja silti jo aika hiton syvällä suossa.

se terapeutti tarkoitti että tukiverkosto pitää ola ja oma tahdonvoima! :mrgreen: katsotaan mitä tuleva tuo ja mitä terapeutti suosittelee tässä viikkojen sisällä

Tänään näin hallusinaatioita vaikka en oo juonu muutamiin päiviin. Oli ihan todellisia niinkuin tikku ukkoja ja olin ihan paniikis kävelin pitkin taloa ja pidin päästäni kiinni että oonko tulossa hulluksi. Onneksi sain soitettua tyttöystäväni tänne kun tuntu että psyyke meinaa pettää. Kuuloharhoja kuulin että oveen koputettiin ja mun nimeä huudettiin. Meinasin jopa tappaa itseni kun olin tosi shokki tilassa sen jälkeen heitin 6pamia naamaan niin hetken päästä rauhotuin. Onkohan etanoli vieny jopa mun mielenterveyden? En haluis näin nuorena olla suljetun osaston kamaa. Tyttöystävä nauroi eka puhelimessa mutta onneksi otti asian vakavasti!

^ Noinhan siinä voi hyvinkin käydä, että kunnon vieroitusoireet alkoholista, esim. juuri hallusinaatiot ja pahimmillaan delirium, iskevät vasta sitten, kun promillet ovat olleet nollissa jo muutaman vuorokauden. Näin siis rankan/pitkäkestoisen juopottelun seurauksena, mutta sellaistahan sun juopottelusi on ollutkin. Tuskin alkoholi pelkästään on tuhonnut mielenterveyttäsi pysyvästi, mutta toki se voi vaikuttaa pääkoppaan pitkäänkin ja hyvin yllättävillä ja monimuotoisilla tavoilla. Kyllä ne aivosi siitä todennäköisesti vielä palautuvat, mutta se voi viedä aikaa ja vaatii tosissaan sitä, että korkki pysyy kiinni. Diapamia kannattaa kyllä ottaa, mikäli pikku-ukot alkavat hyppiä. Se on parempi vaihtoehto, kuin kunnon HC-vieroitusoireet alkoholista, joihin siis voi jopa kuolla, tai niiden lääkitseminen alkoholilla.

Ei elämäkään ole mikään pysyväisratkaisu, vaan jokainen kuolee tänään, huomenna tai myöhemmin. Se miten elää tänään, vaikuttaa 99% siihen milloin kuolee. Antabus auttaa siihen että todennäköisesti elää vielä tänään ja huomenna. Mitä muuta tarvitaan, kuin että päivä kerrallaan lykätään kuolemaa tuonnemmaksi?

lääkärillä kävin kun siksuket ollu kipeenä ja arvaakkas mitä multa löyty sairaus RASVAMAKSA. kuulemma mun tapauksessa pystyy hoitamaankin pois kun lopettaa alkoholin käytön. kyllä tuo alkoholi on tehny jo mun tapauksessa tehtävänsä jo loppuun. nyt saa riittää!

Jep jep. Muista nyt, että sun maksa ei sitten toimi täydellä teholla, eli sekin tekee huonon olon ja paskamaisen fiiliksen. Et voi syyttää alkoholinpuutetta asiasta, vaan yksinkertaisesti nyt pitää saada fyysikkakin kondikseen. Sää olet jäbä sairas.

Liikunta ja oikea ruokavalio on nyt ensisijaisen tärkeää. Kannattaa vältellä kaikkea roskaruokaa. Kuka muistaa SuperSizeMe-leffan? Siinä tyyppi söi pelkkiä mäkkärin ruokia kuukauden ja sai maksan paskaan kuntoon. Nyt ohitat pikaruokalat ja alat ite kokkailemaan kala- ja kasvisruokia.

Joo sainkin lääkäriltä ruokavalio neuvoja :slight_smile:. Luin netistä niin rasvamaksa tulee yleensä 40+ iällä alkoholinkäytön takia :confused: oon vain sitten harvinainen nuori joka sai alkoholin kautta jo nuorena terveyshaittoja.

Niin ja kaikista surullisinta (omasta mielestä), on kun join niin läheiset ja ystävät murehtivat mitä teen joka kerta kun join. Koska juominen ei pysy mulla hallinnassa ja käytös on humalassa aggressiivista. Eileen kun kävelin baarin ohitse niin näin terassilla jengiä ympäriämpäri kännissä ,mutta silti ne osasivat käyttäytä ja pitivät hauskaa oikeen kävi kateeksi miksi minä en pysty siihen? Itse jos olisin kyseisessä baarissa oisin jo pari kertaa tapellu heitellyt tuoppeja lattialle terasilla tuoleja heitellyt. Monesti baareihin saanut porttikieltoja. Mikä on syy pohjimmiltaan samanjaltaiset kuin minä emme pysty fiksusti nauttimaan alkoholia vaikka joisikin paljon pitää käytökset jollakin tapaa toimia. Olen monesti nähnyt tuttuja jotka juo 2-3 kuukaudessa ehkä jopa kerrankin kuussa niin he osaavat käyttäytyä vaikka joisivat itsensä sammumiseen asti.

Osa ihmisistä on känniääliöitä. Ei siinä sen kummempaa psykologiaa tarvita. Itsekin olen osannut olla, vaikken riitaa ole koskaan haastanutkaan, lähinnä ollut vain vitun rasittava tetsaaja.

Onko jurtilla ylipainoa/keskivartalolihavuutta vai pelkkäkö dokaaminen aiheuttaa rasvamaksan noin nuorena? :astonished:

Kuinka korkealla maksa-arvosi huitelevat ja oletko käynyt myös ultraäänitutkimuksessa, jossa rasvamaksa yleensä todetaan?

Minun maksani PB eli personal best GT:llä on 525, jonka seurauksena kävin myös ultrattavana, mutta siellä ei mitään poikkeavaa ilmennyt, ja sen koommin en ole yltänyt lähellekään noita lukemia.