now reading

Juu esim mun venäjänkielenope selitti että on joitain naisnimiä jolla voi olla jopa 9 eri lempinimeä. en kyllä osaa yhtään venäjää silti, vaan katukyltit siellä osaan lukea ja pärjään takseissa, muuta en osaa…

…siihen edelliseen aiheeseen vielä, kun rauli sanoi että venäläiset klassikot näyttävät pelottavan pölyisiltä, niin sellainen ohut ja hyvä on kun Bulgakov: Lumimyrksy, siinä on novelleja. Sairaan hyviä!!

Toi Bulgakovin saatana saapui Moskovaan on hyvä pläjäys.

Klaus Mannin “Mefisto” - viiltävän, terävän älykäs teos. Luin taas uudelleen. (Joo, siitä on tehty se leffa, mutta itse romaani!!!)

Groucho Marxin “Groucho ja minä” - hulvaton, mitäpä muutakaan.

Gontsarovin “Oblomov” - jos ei muuta jaksa lukea niin tätä pikku hiljaa. Oblomov elää niin verkkaisesti, että jos ei jalka osu aamulla ensiyrittämällä tohveliin, on nukuttava vielä tovi, ennen kuin jaksaa koettaa uudelleen…Mutta sitten hän rakastuu, riehaantuu joksikin aikaa, kunnes palaa taas olemaan. Kiireettämälle lukijalle!

Hyvä hyvä! Suositelkaa lisää hyviä kirjoja, vaikka venäläisiäkin. Mulla taitaa lukuinnostus taas alkaa kun kirjatoukka ryömi mun pöksyihin.

Carlos Castaneda koko tuotanto.

Oho! Lukutoukka pöksyissä! Miten se siellä vaikuttaa?:slight_smile:

Sori, siis kirjatoukka pöksyissäsi. Pölyn takiako sinne mennyt? (Hyi hyi, Koivu, tuo oli ilkeää)

Castanedat! Ne tuli luettua joskus, voisipa kaivaa uudestaan esille! Kiva kun muistutit!

Ei, en kerää turvallista pölykerrosta lantioni päälle.
Ei tullut pölyä lantioille… Ei ikinä.
Rakkautta vaan tekee kirjatoukka siellä.

Castaneda on varmaan hyvä, ja fiksuppi miäs, mutta mun makuun ehkä hiukka hörhö :blush:

Sori, ajattelin vain, kun ne pölyiset venäläisetkin alkoivat kiehtoa kirjatoukan mentyä pöksyihisi…

Suosittelen tänään raulille, kun katson nyt samalla mun kirjoja, Yann Martelin ‘Life of Pi’

Superhyvä!!

Minen uskalla näin syksyn korvalla lukee castanedan juttuja.Ajattaa pelloille heti.Mut kun sie olet beat henkinen niin kylhän sieltä löytyy vaik mitä.Jack Kerouac:Matkalla on tappohyvä mut senhän sie jo tiesit?

Just luin tuossa loppuun hintana elämän ja seuraavaks alotan tiikerin lasta.

Sanja :unamused:

Hei taas, Holly! Mikä kirja? Millainen? En ole lukenut. (Sori, suosittelit sitä muille, mutta alkoi kiinnostaa)

Sori, sori, olenhan lukenut tuon, mutta suomeksi ja joku aika sitten… Se poika Intista jne. eikö? Herätti jotain muistissa.

Ai se Life of Pi?

Se on Yann Martelin kirjoittama, niin no, sen sanoin jo. Eli kertoo pojasta, Pi, intialainen pikkupoika, tai kun hän tarinan kertoo niin on jo isompi.

Perheellä on eläintarha Pondicherryssaä Intian itärannikolla, ja eläintarhaa pitää myydä Kanadaan, muistaakseni, laiva haaksirikkoutuu, ( onkohan se oikea sana?? haaksirikkoutuu…? )
Ja pi on yksin pelastusveneessä Bengalitiikeri Richard Parkerin kanssa, alussa on toki muitakin eläimiä. Se on seikkailuromaani missä myös käydään läpi eksistentiaalisia asioita, uskontoja, maailmankaikkeus, ja muuta jännää.
Hauska kohtaus on se kun Pikku Pi miettii miksei voi olla hindu, musliimi, kristitty ja juutalainen yhtä aikaa. Siinä on papilla selittämistä.

Sai muistaakseni Booker-palkinnon joitain vuosia sitten.

On ihan mun yks lempikirjoista kautta aikojen.

Eli suosittelen KAIKILLE!!

aah, koivu ehtikin jo vastata, no mutta muut sitten, lukeakaa :smiley:

…no toinen sitten Judith Herrmanin ’ Sommerhaus später’ (alkuperäinen tittlei siis ) luin sen ruotsiksi, on kai englanniksi olemassa. Todella hyvä. Novelleja.

Ja sitten vielä kerran, ikinä ei voi liikaa suositella Paul Austeria, lukekaa kaikki. Auster on huippu!!

Tiikerin lapsi on hyvä kirja… Kyl vain Sanjaseni, olen peräti lukenut elämäni aikana kaks kirjaa… toinen oli juokse poika, juokse sekä tiikerin lapsi:laughing:

William S. Burroughsin Nistin luin äsken. Realistinen kuvaus nistin elämästä ja jätetty kaikki turha lässytys pois. Suosittelen.