Ne lääkkeet, ne lääkkeet!!

Myös mä oon syönyt joskus aikoinaan sekä Zopinoxia ja Diapamia vähän aikaa, mutta en onnekseni kroonistunut mihinkään suuntaan. Kyse oli muutamasta kuukaudesta kauan sitten.

Mä oon myös aatellut, että voisi ihan huvikseen pyytää omat hoitotiedot eräältä lääkäriasemalta jolla siihen aikaan kävin. Uteliaisuudesta! :smiley: Nehän pitää pyynnöstä luovuttaa asiakkaalle nähtäväksi.
Ja A-klinikalta samoin. Niitä olisi sitten kiva lueskella ja muistella; oi aikoja.

Sanoit että, sinun milligramma annokset nousivat kahdeksan kertaisiksi. Noiden lääkeiden suhteen tuntuu aika kummalliselta. Opamoxin ymmärrän, mutta Tenoxia ei saa kuin 2 tablettia per henkilö maximissaan (yhdeltä lääkäriltä), Zopinoxin kohdalla sama. Kävitkö siis hakemassa lääkkeitä monesta eri paikkaa?

Kokoajan sama hoitavalääkäri kirjoitti reseptit.
Ja siksi puhun vain milligrammoista, koska yhteenlasketut milligrammat todella ovat lopulta 8 kertaiset.
Hoitokokemukseni ja terapiaistuntojen myötä tunnen useita saman kaavan kokeneita. Näin se homma tämän päivän lääkeyhteiskunnassa toimii. Apua haetaan lääkkeistä ensisijaisesti, vaikka terapia olisi oikeampi osoite. :wink:

No sitten se selittyy pääasiallisesti oksatsepaamin korotuksilla. Minulla kun on tuo vakava yleistynyt ahdistuneisuus häiriö, niin ahkerasti koitan päästä myös terapiaan. Silloin lääkkeitä voisi purkaa. Jos olisin hyvin varakas, niin menisin saman tien yksityiselle psykoterapeutille.

Kuulostaa kyllä pikemminkin eilispäivän kuin tämän päivän lääkärikunnalta. :confused:

Eihän bentsodiatsepiinejä nykysin edes määrätä niin kerkeästi juurikin niiden addiktiopotentiaalin ja nopean toleranssin kehittymisen takia, vaan jopa paniikkihäiriöön määrätään kerkeämmin SSRI-lääkkeitä, joihin ei niiin synny riippuvuutta.
Unettomuuteenkin määrätään mieluiten nykyaikana melatoniinia (kauppanimi Circadin). Kyseessä ihmisen luonnollinen unihormoni.

Ketostix on aivan oikeassa, linja on tiukentunut. Mutta itse olen kaikki nuo kokeillut, ilman mitään vaikutusta, siksi ollaankin päädytty tematsepaami-klonatsepaami-oksatsepaami comboon. Joka auttaa.

Määrättiimpä, mitä määrättiin, mutta nyt SoiKannel on oikeassa, terapia on ainoa oikea hoitomuoto kun kyseessä on alkoholisti.
Alkoholismi sairauteen ei ole olemassa lääkettä!
Alkoholismin oireena esiintyvät masennus, paniikki-, yms.-häiriötilat poistuvat kyllä ihan itsestään, kun niillä ei ole enää oireen aiheuttajaa alkoholismia.
Siksi terapia alkoholismin hoitoon ja kas kummaa ei meillä ole oireitakaan. Tämä on ihan oma kokemus johon yhtyy tuhannet muutkin, joiden alkoholismi on hoidettu.
Meitä kutsutaan “toipuneiksi alkoholisteiksi”, meillä sairaus on saatettu latenttiin tilaan.
Tiedämme kyllä, että sairaus asuu meissä piilevänä, mutta haittaa siitä ei ole, päin vastoin.
Mekin tarvitsemme vain muutamia milligrammoja päihdyttäviä aineita, huumeita, alkoholia tai PKV-lääkkeitä laukaistaksemme päihdekäytömme jälleen uuteen kukoistukseen. Mutta juuri siihen helvettin ei ole enää kaipuuta! :smiley:

Muuten tuohon psykoterapiaan yksityisellepuolelle saa maksusitoumuksen sosiaalitoimistosta.
Minäkin sain vuonna 2004. :smiley:

Tässä minun tapauksessa onkin outoa, että vaikka olen ollut vuoden juomatta niin silti minulla on se häiriö. Eli oireet eivät ole tässäkään ajassa poistuneet. Jos ne olisivat poistuneet en pilleriäkään suuhuni laittaisi. Ja myös outoa tapauksessani on se, että mikään PKV-lääke tai kannabis ei ole laukaissut minussa juomista koko vuoden aikana.

En myöskään tänäänkään koe olevani missään helvetissä vaan oireettomana. En “pillerihöyryissä” tai muutenkaan sekaisin.

Tuo maksusitoumus juttu psykoterapiaan sossun puolesta oli minulle uusi tieto. Täytyypä ottaa asia esille.

Kannattaa tosiaan kysyä, sillä ainakin vuoden alkupuoliskolla rahaa on jaossa.

Eikö siinä tapauksessa herää ajatus, että juomattomuus ei yksin poista oireita, varsinkaan, jos käyttää samalla vahvaa lääkitystä sekä aika’ajoin kannabista mielen tasapainoittamiseen. Miten se mieli voisikaan tasaantua tai palata helvetistä, jos ei käy terapiassa ja ainut asia mitä oikeasti tekee on käyttää vahvoja lääkkeitä ongelmiensa selvittämiseen.

Itselleni juominenkin palasi vasta sitten, kun en kyennyt pääsemään oireistani eroon lääkkeillä. Helvetti missä elin tuolloin paljastui minulle kokonaisuudessa vasta sitten, kun pääsin sieltä pois, siis raitistuin oikeasti. Jos sitä helvettiä ei olisi ollutkaan, niin enhän minä mitään lääkitystäkään olisi tarvinnut.

Pillereiden syönti ei siis poistanut oireita, ei helvettiä, vaan pitivät minut siellä, kun en muusta tiennyt. Kaikki asiat oli helposti uskoteltavissa itselle, kuten lääkkeiden käyttö, diaknoosit ja paremmat olot, kun paremmasta en tiennyt.

Nyt kun tiedän mikä se suhde lääkkeisiinkin oli, niin olen todella huojentunut, ettei tarvitse tukeutua mihinkään puudutushoitoon, kun se todellakin vain puudutti pään.

Vaikka usein olen täydellisesti sinun kanssasi eri mieltä, niin nyt kun kirjoituksesi sävy ei ole syyttelevä vaan lähinnä ohjeistava. Nyt otan neuvoistasi vaarin ja pidän mielessä mitä olet sanonut. Ennen kirjoutustyylisi ja aiheesi olivat semmosia, että en juuri ees niitä juurikaan noteerannut.

Ps. Kannabis ei tasapainota ainakaan minun mieltä, vaan laittaa ajatukset surraamaan kuin formulat ja uusia perspektiivejä syntyy. Voisi käyttää termiä “suu on kuiva ja mieli on vino” :slight_smile: Ja siksihän minä en juuri tunnekaan olevani “pillerihöyryissä”, koska keskushermostoni on jo niin tottunut “puudutus” aineisiin. Jos esim. minun emäntäni ottaisi aamulääkkeeni, hän ei kävelisi 1-2tunnin kuluttua vaan nukahtaisi, kuola valuen suusta :slight_smile:

Irtipääsystä tuollaisesta lääkityksestäkin voi olla avartavaa, kunhan sen tekee vaikka tuolla: minnesota-hoito.fi/ Saa se puolisokin tietää ongelmanne oikean tolan.

Soitinpa sitten Minnesota laitokseen. Ihan asiantuntevan olonen vanhempi mies vastasi puhelimeen. Samoja teemoja kävimme läpi kuin täälläkin on puhuttu ja itse olen puhunut. Vahvasti oli sitä mieltä, että bentsoni/lyrica (tematsepaami-klonatsepaami-oksatsepaami-pregabaliini) on vain juomisen korvaamista, vaikka minulla onkin todettu yleistynyt ahdistuneisuushäiriö.

Itse olen tästä asiasta TÄLLÄ HETKELLÄ erimieltä. Muutan kantaani jos nämä lääkkeet aiheuttavat minulle jotakin negatiivista, myös lukien satunnainen kannabiksen käyttöni. Puhuimme myös miksi nikotiini ja kofeiini eivät kuulu lopetettavien listalle, niin hänen vastauksensa oli: Että ne eivät aiheuta samoja negatiivisia vaikutuksia alkoholistille ja hänen keskushermostolleen kuin PKV-lääkkeet(mukaan luettuna Lyrica) ja laittomat huumeet, vaikka ovatkin riippuvuutta aiheuttavia.

Omavastuu jos saisin sossusta maksusitoumuksen olisi vain 700e-900e, eli ei mahdoton.

Hiukan jäi kummastuttamaan se, että hän ei osannut yhtätarkasti kuin minä esim. kuvailla miten “taikasienet” vaikuttavat tai miten kannabis vaikuttaa. Keskustelu usein tyssäsi siihen että hän piti kaikkia suomessa laittomia huumeita alkoholistille haitallisina. Tosin ei osannut kertoa miksi :unamused:

Mielestäni pitäisi pystyä perustelemaan esim. psykedeelien haittavaikutukset alkoholistille mikäli ne ovat sitä, eikä vedota vaan siihen, että ne ovat laittomia.

Minnesotassa lääkkeet ajetaan alas 3-5 päivän kuluessa, lääkärin valvonnassa. Jos minä menisin sinne nyt, niin saattaisin olla hengenvaarassa. Tämä on kysytty toiselta lääkäriltä.

Eikös ne psykedeelit ole kenelle vaan haitallisia?
Perusteluna sanoisin, että kannel soi kirkkaammin ilman niitä. :stuck_out_tongue:

Hyvä, mielenkiintoinen kommentti ja asioista otettu selvää.

Olen kyllä, vaikken ole millään lailla asiantuntija, samaa mieltä, että jos noin monia ja kovia lääkkeitä on, niin 3-5 vrk on vaarallisen lyhyt aika

[Poistettu käytön suosittelua. -Päihdelinkin toimitus]

Nyt pitää ihan kysyä että mitä on psykedeelit?

Se henkilö jonka kanssa Minnesota-laitoksessa juttelit, ei ole välttämättä asiantuntija lääkkeiden eikä huumeiden suhteen, vaikka raitistunut alkoholisti varmaan onkin.
Ja on melko varmaa, että pitkälle lääkkeisiin ja huumeisiin perehtynyt asian harrastaja, kuten sinä Kannel, ihan varmasti peittoaa ko. henkilön lääke- ja huumetietoudessa. :slight_smile:

Minnesota-hoitolassa kyllä toivoakseni on töissä ihan oikea lääkärikin, joka myös on toipunut alkkis. Ainakin toivon niin hartaasti.
Samaa hoitomallia kauemmin noudattaneessa Kalliolan Myllyhoidossa ainakin on.

fi.wikipedia.org/wiki/Psykedeeli
fi.wikipedia.org/wiki/Psykedeelinen_terapia
psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t … b6e06b6d13 (tuossa hieman lueteltu psykedeelejä)
ajatusmylly.net/index.php?topic=50.0