Ei ahdista naisettomuus, heteronainen kun olen, vaikka kai sitä voi naista johonkin muuhunkin tarvita kuin seurusteluun tai seksiin
. Ei silti ahdista.
Ei ahdista miehettömyyskään, kun mulla on maailman paras mies
.
Tavattiin ihan “perinteisesti” baarissa ja molemmat oli niin soseessa, että hyvä kun tolpillaan pysyttiin ja oma nimi muistettiin
. Kyllä siitä vaan silti vuosisadan rakkaustarina kehkeytyi, eikä kummallakaan ollut edes silloin tarkoituksena mikään seuranhaku vaan lähinnä pään täyteen vetäminen. En nyt kehoita ihan ainoana konstina ainakaan kokeilemaan tuota “hirveet lärvit ja konttaamaan” -taktiikkaa, jos on tarkoitus parisuhde löytää, etenkin kun käsitin, ettei aloittaja ainakaan mitään hirveän päihdepäistä emäntää itselleen halua, mutta omasta kokemuksesta voin kertoa, että toimii se joskus noinkin.
Päihde- ja MT-ongelmaisia ollaan mieheni kanssa molemmat, mutta niin se vaan usein taitaa mennä, ettei mikään ns. tasapainoinen streittari jaksa kovin pitkään katsella jotain mentaalisesti epävakaata sekakäyttäjää ja päinvastoin. Meillä ainakaan nuo ongelmat eivät sitä rakkautta vähennä tai pahemmin parisuhdetta häiritse, jos ajattelen, ovatko ne “ongelmattomat” ihmiset yhtään sen onnellisempia parisuhteistaan. Voisin jopa väittää, että meillä sitä onnea on enemmän, kun vierellä on tukemassa sellainen, joka tietää vähän elämän nurjastakin puolesta, eivätkä ne vastoinkäymiset ole ihan uusi ja maailman kaatava juttu. Meillä on myös keskenään ihan 100%:n luottamus; ei ole väkivaltaa, katoamistemppuja, valehtelua, ohareita jne., kumpikaan ei taatusti koske toisen lääkkeisiin ilman lupaa ja päihteiden kanssakin pyritään tekemään kristillinen tasajako, vaikka ei kristittyjä ollakaan
.
Itse olen sen verran hoivaviettinen, siis aina silloin kun jaksan, että mua ei haittaa, vaikka joutuisin vähän enemmänkin paapomaan tuota ukkoani, mutta hän kyllä osaa itse itsestään huolehtia, mikä tietysti hyvä sekin. Tunteista ja vaivaavista asioista, joita mulla ainakin riittää, pitää toki puhua, mutta en mäkään jaksais olla ihan koko ajan joku paskasanko, johon voi kipata kaikki “mua ahdistaa ja masentaa ja vituttaa ja pierettää ja takin vetskari hajos ja lapsena oli liian vähän leluja” -angstinsa. Sitä täytyy vaan itsekin joskus muistaa, että nyt vois olla hiljaa, kun ei kuitenkaan ole ihan maailmanloppu tulossa ja toisella on niitä omiakin ongelmia. Ei tietenkään pidä väkisin näyttää iloista naamaa, jos siltä ei vaan tunnu, mutta jos on edes suht siedettävä olo, niin mitä siinä myöskään väkisin alkaa puimaan jotain vanhaa traumaansa. Ja sitten kun on niitä hyviä hetkiä, niin niistä on otettava irti se minkä saa.
Ongelmia rakkaus ja parisuhde ei ratkaise, mutta helpompi ne on kestää, kun vierellä on toinen edes vähän samanmoinen, kuten tässä ketjussa on todettukin. Ja meillä ainakin tää suhde on vähentänyt molempien aivan ylenmääräistä päihdesekoilua ja myös helpottanut masennus- psykoosi- ym. jaksoja. Ainakin tiedetään, että toisella voi seota pää tai voi retkahtaa milloin mihinkin, mutta kyllähän sen hyväksyy, kun tietää, että se toinenkin kulkee yhtä heikoilla jäillä ja niistä asioista selvitään sitten taas yhdessä.
Noista rahajutuista sen verran, että mulle ne ei merkkaa juuri mitään, kunhan se jotenkin välttämättömään elämiseen riittää ja mieluusti joskus vähän johonkin muuhunkin
. Mulla on pieni eläke ja mies saa tällä hetkellä vain toimeentulotukea, mutta on tässä pärjätty ja vielä puhtain luottotiedoin. Periaatteessa meillä on “mun rahat ja sun rahat”, mutta niin se menee, että se kustantaa, jolla sitä rahaa paremmin sattuu sillä hetkellä olemaan. Olen mä välillä “elättänyt” miestäni, mutta en mä koe sitä miksikään siipeilyks. Kyllä hän sitten aikanaan on korvannut, enkä tarkoita nyt luonnon luottokorttia
. Yhteispelillä tässä mennään, eikä se niin tarkkaa ole, että “mä ostin kaks vuotta sitten sen yhden tupakka-askin ja sä ostit vuosi sitten sen kinkkupaketin”.
Noista nettideiteistä tai yleensäkään netin kautta tutustumisesta mä en osaa sanoa mitään, koska ei ole kokemusta. Kyllä mä ihan mielelläni netissä tuntemattomien kanssa jutustelen, mutta sinne nettiin ne sitten saakin jäädä. Kyllä mä haluan tavata “live-ihmiset” alunperinkin livenä, oli sitten kyse seurustelukumppanista tai jostain hyvänpäivän tutusta. En yhtään epäile, etteikö se netin kautta olis monella hyvin onnistunut, mut henk.koht. se vaan tuntuu jotenkin “luonnottomalta”. Eipä sillä, että ensivaikutelma livenä olis yhtään sen luotettavampi, etenkään jos räkäposkella örveltää kapakassa, tai muutenkaan.