Osa on ihan tarpeeseen, osa on tullut runoiltua ihan muuten vaan. Pannareita ja arttuja menee aivan liikaa, bentsot ei ole koskaan kolisseet niin että niitä tulis syötyä vaan huvin vuoksi, ainakaan liikaa.
Suomesta en tieda, mutta taalla saa metadonia niin kauan kuin haluaa, tai kunnes saa reseptin heroiinille koska metadonihoito ei ole toiminut. Itse olen ollut nyt 1,5 vuotta metadonikuurilla, eika loppua ole valitettavasti nakyvissa.
Aiemmin esim. pannarit oli reseptissä 20 tabun pakkauksissa mutta sellanen menee parissa viikossa, riippuen kivuista ja siitä miten muita lääkkeitä menee. Nyt sain ekan 100 tabun pakkauksen josta on menny jo n. puolet (reilussa kuukaudessa). Enimmillään on menny päivässä 5-6 nappia, nyt oon saanu vähennettyä 3-4:ään. Arttuja menee hillitymmin, n. 100 / 3 kk; maha ei oikein tykkää niistä joten pitää vähän varoa. Noita muita menee harvemmin mutta säännöllisesti, bentsoja ei nykyään juuri lainkaan.
Mulla on siis nikamia kasassa+iskias, ja luultavasti muutakin paskaa selässä, mutta aika pian se alkoi lipsua viihteilyn puolelle kun huomasin että ne tehoaa muuhunkin. Vielä ei lekurit oo puuttuneet asiaan, pikemminkin tyrkyttää lääkkeitä lisää.
mulla on ollut usein levozinia, kerran limbitrolia ja pertriptyl (vittu et oli vaikee kirjottaa ), sit diapameja, xanoreita, fluxantinia… hirveesti kaikkea, tällä hetkellä ei ole ollut mitään toooooosi pitkään aikaan (paitsi lätkä pameja…jeejee), olo on tosi tuskainen. lääkkeiden kanssa oli paljon parempi olo, tosin levozin sai mut aika koomaseks jne. mmh. jou, syön/söin lääkkeitä.
onhan mulla ollut noita respoja.
90 luvulla mulla oli sellainen tk lääkäri se kirjoitti
kaikkia bentsoja 100 kpl kk.
sit vielä muita lääkeitä päälle.
olin silloin 18 vuotias ja kaikki hain samasta apteekista
kyllästyin niihin enkä hakenut niitä enää.
kun olin vuoden hakenut niitä joka kk.
niitä oli mukava varasto, kun otin kunnon aineita ne säästy.
se lääkäri on vieläkin virassa
niin mulle se kirjoitti kaikea, mut muille oli tarkempi, olinko koekaniini.
sain 4 eri unilääkettä.
nykyää siltä tartee vain pyytää esim. tramalia se kirjoittaa kyselemättä.
lääkäreitä on joka lähtöön ja tuo oli asemalle jäänyt.
se on ton lääkärin syy et mulla on bentso koukku
Mullakin oli aikanaan lekuri joka kirjotti ihan mitä tahansa ja joka kerta kysyi onko mulla tarpeeksi lääkkeitä, pitäiskö jotain kirjottaa lisää. Bentsoja nimenomaan se oikein tyrkytti, mutta onneks en tosiaan ole niistä koskaan sen enempää innostunu, muuten olisin varmaan koukussa niihinkin. Itse pyysin mm. Dormicumeja ja Stesolideja, niitä oon joskus oikeasti tarvinnu. Kuulemma se kirjoittaa muillekin helposti ja vakuuttelee ettei kokkuunjäämistä kannata pelätä.
respal: 2mg xanor 3pv + 15mg dormigum 1-2! ja sit bupre koukku vitun tiukas(subut,appelsiinit,teemut jne…) ja sit tieyst sitä pirin PASKAA tulee kans vedettyy,vakka se yleensä on paskaa!!! mut sit jos on OIKEESTI kunnon VIRTAA,ni se on sit taas ihan eri juttu,sitä kiskoo ihan mielellää!! …että sellasta…
Ei muuten tarkoita että niitä syödään jokapäivä. Lääkäreillä on tapana kirjoittaa se maksimimäärä per vuorokausi vaikka lääkärillekin olisi sanottu, että yleensä tarvii vähemmän. Miksi siihen respaan turhaan kirjoittaa jotain määritelmää, että annos päivässä on väliltä x ja y kun voi kirjoittaa yksinkertaisesti sen max. annostelun ja potilaan kanssa sanallisesti puhutaan siitä käytöstä tarkemmin.